trailer opknappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irisheitkamp
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-10-06

trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 18:57

ik wil graag mijn 1,5 paards atec trailer opknappen. omdat deze altijd buiten staat heeft hij heel wat te verduren (hij kan nergens onder dak). de coating op de houten platen begint weg te vagen. ik zou hem graag willen schuren en dan eventueel verven of beitsen. meerdere mensen hebben hierzo hun mening over. ik ben zelf van mening dat als ik er niets aan doe de platen uiteindelijk doorrotten en ikk te laat ben en moet gaan vernieuwen. de trailerdealer zegt dat het wel kan, maar dat het na een aantal jaar zal gaan bladeren en dat de trailer er niet mooier door wordt.
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en wat zijn dan de resultaten??
alvast bedankt allemaal,
groeten iris

ikke

Berichten: 37551
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:21

Daar heeft je dealer gelijk in. Als je de boel goed wil lakken, dan begin je met uitgebreid schuurwerk, goede primers en kwalitaitieve deklagen. Houdt er rekening mee dat je dit alleen aan materiaal enkele honderden euro's aan verf kost. Daarbij doet het niks af aan mogelijke slechte plekken in het plaatwerk, of vocht tussen paneel en constructiedelen.
Je doet het dus alleen voor het optische effect, waarbij een gelakte trailer altijd vragen oproept bij een eventuele verkoop.

irisheitkamp
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-10-06

Re: trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 21:26

mijn partner werkt in de autoschade, dus de spullen zijn het probleem niet. weet iemand ook hoe het eindigt als je beitst? je geeft dan het hout alleen maar een bepaalde bescherming.