merrie leeft wat moet ik nu???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 19:29

hier het verhaal van mijn vroegere merrie

ze was een donkerbruine nrps merrie van beide bonte ouders ze was geboren op 17 juni 1999. toen ik haar zag was ik op slag verliefd en heb haar meteen gekocht maar toen kwamen de problemen ze werd kreupel wij naar emmeloord daar dachten ze aan een verwaarloosde ontsteking. conclusie: anderhalve maand rust ontstekingremmers en daarna weer terugkomen. na anderhalve maand weer naar de kliniek en ze was niet meer kreupel. lekker een maand rijden dat gaat hartstikke goed totdat ze begint te het steigeren 2 maanden niet normaal kunnen rijden daarna ging het weer beter lekker een beetje schouderbinnenwaarts paar pasjes wijken wat wedstrijdjes. daarna ineens weer kreupel 2 weken op rust alles is weer goed lekker rijden haal haar de volgende dag uit de stal loopt ze op drie benen. meteen naar de kliniek. daar dachten ze aan een hoefzweer na twee weken rust moet het wel weer goed gaan nou mooi niet dus na twee weken nog steeds kreupel. dan maar naar een andere kliniek (wapenveld) daar aangekomen vraagt de VA meteen of het normaal is dat haar pees zo dik is (was mij nooit opgevallen) verdoven - nog steeds kreupel
nog een keer verdoven - nog steeds kreupel
nog een keer verdoven - nog steeds kreupel
nog een laatste keer verdoven - en ja hoor ze loopt al iets beter
de VA vreest het ergste maar kan niet meteen foto's maken ivm verdovingsvloeistof in de pezen waardoor hij niets kon zien. dus merrie weer op de trailer en we moeten vrijdag weer terugkomen. vrijdag aangekomen bij de kliniek hoor ik wat ik niet wil horen ze heeft een chronische peesontsteking. paard opgehaald (voor de slacht) en dat was dat tuurlijk weken verdriet gehad maar ja doe je niks meer aan totdat....

ik helaas in juli 2005 ontdek dat ze nog leeft. waar ze toen verbleef wist ik doordat die mensen haar weer te koop hebben staan, ik heb die mensen erop geattendeerd dat ze een verborgen gebrek heeft.... ze reageerden geschokt hun vroiegen mij of ik het bewijs van afkeuring ff op wou sturen... geen probleem dus ik het papier opgestuurd... vervolgens hoor ik niets meer van ze... nemen telefoon niet op reageren niet op mijnm mailtjes....

3 maanden later zag ik op internet dat iemand een bijrijdster voor MIJN MERRIE!!!! ik gelijk gemaild en gevraagd hoe ze aan het paard komen en gezorgd dat ik er zeker van was dat zij het was... en toen die mensen verteld wat ik de vorige eigenaren ook verteld heb... ook gevraagd hoe het met de merrie ging... kreeg een beetje het idee dat ze alleen geintresseerd waren in de bewijzen enz want elke keer dat ik hun mailde vroeg ik hoe het met de merrie ging en of ze evt. een paar foto's hadden voor mij.... de enige reacties waren om te vragen of ik nog meer bewijzen had en of ik die op wou sturen... op een gegeven moment dacht ik bekijk het niet reageren op mijn vragen ik ook niet op die van jou Boos!

nu zat ik gister op marktplaats... staat ze weer te koop!!!!!

hier een stukje van de adv.

Ze is in het bezit van stamboekpapieren, paspoort, chip en volledige entingen.

Deze jonge merrie is heel makkelijk braaf en nuchter in omgang, je kan echt van alles met haar doen. In het bewegen heeft ze genoeg kracht, ruimte en schoudervrijheid in haar beweging.
Ze is officiëel gereden op L1 dressuur niveau, B springen en endurance klasse 1 en 2.

Qua type is het een mooi paard om te zien, geen arabisch NRPS type, maar echt een volwaardig paard. Ze is donkerbruin van kleur met een klein kolletje.
Ze is zo'n 1.65 hoog en heel lief en aanhankelijk qua karakter.
Ze is erg fanatiek als ze met een ander paard een endurance loopt, ze wil graag lopen dus is dan erg voorwaarts en sterk. Voor een geheel beginnende ruiter is ze dus niet geschikt.

Onze bijrijster van net 12 jaar heeft onlangs een wedstrijd met haar gereden en is hierbij zelfs 3e geworden!
We zien haar het liefst bij een nieuwe baas die recreatief met haar aan de slag gaat en af en toe eens wat wedstrijden wil rijden (geen topsport)

Waarom is ze dan zo goedkoop?
We willen graag hogerop in de endurance, dat kan ze zeker wel aan, maar toch loopt ze in het begin te stijfjes. Doordat ze haar dan onregelmatig vinden bij de voorkeuring blijven we onder controle staan, alhoewel ze vaak een A (=goed) krijgt na afloop van zo’n 35 kilometer.

Ze is klinisch goedgekeurd, keuringsrapport aanwezig.
Volgens een eerdere eigenaar zou ze in 2004 een chronische peesontsteking hebben gehad, een vreemde diagnose als ze zo hoog in de sport loopt, maar ik vertel het toch maar even.
Ze heeft geen stalgebreken.
Kom maar eens kijken, ze is de moeite waard!

Ruilen zou dus mogelijk zijn voor een toekomstig (sport)rijpaard voor dressuur/springen en endurance, minimaal 1.62 hoog en in de leeftijd van 3 t/m 8 jaar met goede beweging en stamboekpapier.

ik vind het een beetje een rare advertentie het komt er gewoon op neer dat ze mij niet geloven. nou is mijn vraag wat zouden jullie doen?? het liefst zou ik haar kopen en op het land zetten om van haar "oude dag" te kunnen genieten ik hoef en wil niet op haar rijden ik heb een leuk paard maar ik vind het gewoon zielig dat het dier heen en weer gezeuld word. alleen heb ik helaas het geld niet om haar te kunnen kopen... heeft iemand ideeen ??

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:25

Deze merrie staat hier vlakbij. Heb haar volgens mij ook zelfs nog wel eens op wedstrijd gezien.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:41

Misschien klopte de uitslag toch niet en had ze helemaal geen chronische peesontsteking, misschien is ze echt beter nu?
Wel erg vreemd dat ze zo vaak dan weer te koop staat, en zeker erg rot dat niemand iets van zich laat horen!
Jammer dat je het geld niet hebt om haar terug te kopen. Kun je niet eens erheen gaan, kijken hoe het met haar is, en misschien iets regelen met de eigenaar?

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:46

ik weet misschien iets, maar of je er iets aan hebt.. reageer, maar vraag of je gewoon komt proefrijden. zonder dat de mensen weten dat jij dat bent, en confronteer hen dan er mee. dan ben je er toch al?

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:53

Ik heb deze advertentie net gister op marktplaats gezien, vond het ook een beetje typische advertentie. Rot om zo je paard tegen te komen waar je het verhaal achter weet en hebt doorgegeven. Hoe is ze van slacht in de handel terecht gekomen?...

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:11

Lijkt me verschrikkelijk om je paardje op die manier weer tegen te komen.
Heb je al geinformeerd bij de slachterij hoe het heeft kunnen gebeuren dat ze de handel in is gekomen?
En is het niet mogelijk dat er een verkeerde diagnose is gesteld gezien in de advertentie staat dat er een keuringsrapport aanwezig is?

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:15

Heel erg rot voor je en zou er ook, onder een andere naam, naartoe gaan liefst iemand meenemen en ze dan later vertellen dat jij het bent.

Toch kun je uit de advertentie wel opmaken dat het paard niet helemaal fit is.
Er staat dat ze vaak stijf is in het begin, en dat ze haar voor de recreatie willen verkopen, daar heb je dan toch echt een reden voor als het om een nog zo jong paard gaat.

Dit is dus ook precies de reden waarom ik mijn paard nooit naar de slacht zou brengen, heb mijn merrie destijds laten inslapen, het koste incl. behandeling voor koliek 750 gulden, maar ik was er in ieder geval zeker van dat ze niet meer leefde en er niet meer met haar zou worden gezeuld, was erbij toen het in de kliniek gebeurde.
Eigenlijk zou je verhaal moeten gaan halen bij het slachthuis of degene die het paard voor je heeft weggebracht.
Jij hebt slachtprijs gekregen maar reken er maar op dat zij er vast meer voor hebben gekregen.

Wat zul jij je belazerd en machteloos voelen.
Heel veel sterkte Ach gut

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 22:48

thnx het probleem dat mijn paard via de verzekering naar de slacht zou gaan en die hebben haar dus gewoon door verkocht en mijn probleem is gewoon dat ze pijn heeft of iig niet regelmatig loopt wat toch redelijk vaak duid op een gebrek snap echt niet dat mensen dat niet zien...

Lynn_Nikita

Berichten: 25487
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:08

ik heb net ook de andere advertentie gezien. kan je niet contact opnemen met de verzekering en vragen hoe dat dat mogelijk is. Denk toch dat ze verkocht word, en dat je niet kan tegenhouden. Hoop alleen dat ze daar echt rust krijgt. wat een nachtmerrie lijkt me dat zeg

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:15

Jee, wat een horror.. En dan zeker voor het paard!
Maar kennelijk loopt ze dan toch die wedstrijden!?

Vreemde advertentie inderdaad.. maar ze is slim.. ze zet eea er wel bij. Zo voorkomt ze natuurlijk gezeur na de aankoop.
Ongelooflijk dat dit kan he.
Zal zeker even de verzekering bellen... kennelijk erg gevoelig voor pegels Geld, geld!

kylah

Berichten: 2739
Geregistreerd: 30-03-05
Woonplaats: Loosdrecht

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:16

ik had de advertentie ook gezien!
ik vond haar erg leuk en ze leek me het ideaale paardje voor mij.
hoe kan ze eigenlijk zo hoog springen als ze die aandoening heeft? lijkt me niet zo goed voor der.

heel veel succes ermee. hoe moeilijk het ook is ik zou het proberen te laten rusten. een andere oplossing zou zijn om haar terug te kopen maar ik denk dat dat geen optie voor je is.
gewoon hopen dat ze bij een goed en eerlijk baasje terecht komt

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 00:24

kylah schreef:
ik had de advertentie ook gezien!
ik vond haar erg leuk en ze leek me het ideaale paardje voor mij.
hoe kan ze eigenlijk zo hoog springen als ze die aandoening heeft? lijkt me niet zo goed voor der.



dat komt doordat het chronisch is. het gaat dus af en toe goed, en dan komt het weer boven. zwaar werk is dus eigenlijk uit den boze, maar kennelijk vinden deze mensen dat niet zo belangrijk...

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 01:49

Het lijkt me afschuwelijk om zo je paardje, waarvan je dacht dat ze afgemaakt is om haar zo weer tegen te komen...
Lijkt me verschrikkelijk.

Toeval is dat tijdens de endurance rit te Ommen vilsteren dat deze combinatie na mij gestart is. (ik was stnr 44 en zei waren stnr 45)
Ik weet hoe zwaar deze wedstrijd was en heb dan ook daadwerkelijk gezien dat er een paard wegens onregelmatigheid uitgesloten is.
Echter is deze combinatie keurig door de keuring heen gekomen.
Dus op dat moment heeft de merrie geen pijn gehad en liep ze goed.
Ik hoop dat dit toch een beetje troost geeft.
Hieronder nog een foto van deze rit:
http://www.endurancefoto.nl/index.php?t ... 5&start=90
Ik heb even op deronline gekeken en ze zijn een zaterdag in Wanroy aan de start, tevens hebben ze dit jaar al 7 ritten met goed gevolg uitgereden waarvan er zelfs 5 in de top 10.
Indien ze heel erg last van haar blessure zou hebben dan zou ze dit niet vol kunnen houden.
Frapant is wel dat ze nergens bij de klasse 2 staat vermeld...

Ik denk dat het best wel een idee is om een buitenstander eens te laten informeren.
Tevens zou ik wel de verzekering, indien nog niet gedaan, bellen met de vraag waarom dit mogenlijk is.

In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat Sill op een mooi plekje terecht zal komen.

Anoniem

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:04

als de verzekering haar ingenomen heeft voor de slacht is de verzekering strafbaar.

Eens te meer een reden om je paard altijd zelf ( of door een goede vriend, familielid) naar de slacht te brengen en erbij te zijn als paard geschoten wordt.


Sterkte.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:08

Vervelend zeg, ik zou toch ook contact opnemen met de verzekering. Wij hebben ook eens een paard naar de verzekering gedaan. De papieren en paspoort mochten we houden ze ging nl. rechtstreeks naar de slager (hoop ik nu)..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:13

Ik zou zeker verhaal gaan halen bij de verzekering! Misschien is er een verzekeringsagent die ertussen zit en op deze manier extra inkomsten genereerd en ben je niet de enige gedupeerde!
Als de verzekering haar niet heeft laten slachten dan zouden ze haar eigenlijk moeten terug kopen en geven aan jou tegen de slachtprijs die ze jou uitbetaald hebben.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:24

het ligt ook de manier waarop je verz was
als dat voor de sport was ,heb je kans dat ze als recreatiepaard door verkocht is en niet geslacht!
lees jouw voorwaarden maar door van de verz

dit verhaal komt vaker voor nl.
daarom heeft een stalgenootje haar paard terug gekocht en zelf in laten slapen ,omdat ze het risico niet wilde nemen dat ze het paard ineens weer tegen zou komen
bij haar ging het om een 5 jr en verz als sportpaard.

ik zou de verz bellen en vragen wat er met het paard gebeurt is .
sterkte Ach gut

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:28

Volgens mij hoort de verzekering dat dan wel te melden mirgino.
(als ze m als recreatiepaard willen verkopen) Anders vind ik het een slechte zaak.

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:40

heftig zeg! Ach gut
Nu heb ik er de ballen verstand van, maar mag een verzekeringsmaatschappij dan zomaar een paard verkopen dat voor de slacht is gebracht?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:47

Persoonlijk lijkt mij dus van niet. Als ze overeengekomen zijn dat het paard wordt afgemaakt, vind ik t not done om het paard alsnog door te verkopen.
Indien de verzekering het paard niet wil laten slachten omdat ze vinden dat het nog als recreatiepaard door kan, moet dat in overleg gebeuren.
Zo heeft de verzekerde iig nog een kans om t paard toch aan te houden. (en evt. zelf te laten gaan)

knapmannetje
Berichten: 515
Geregistreerd: 27-10-05

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:48

wanted schreef:
thnx het probleem dat mijn paard via de verzekering naar de slacht zou gaan en die hebben haar dus gewoon door verkocht en mijn probleem is gewoon dat ze pijn heeft of iig niet regelmatig loopt wat toch redelijk vaak duid op een gebrek snap echt niet dat mensen dat niet zien...


De verzekering mag na inname van het paard en aan jou het verzekerde bedrag te hebben betaald doen met "hun" paard wat ze willen.

Dit is de reden dat ik mijn vorige paard zelf naar een door de verzekering goedgekeurde slachterij heb gebracht. Het is vreselijk om mee te maken, maar zo weet je wel dat het paard niet via andere omwegen in de verkoop terecht komt. Ik vind het heel erg voor je, en hoop inderdaad voor het paard dat ze hersteld is van haar blessure. Maar ik heb er een hard hoofd in, omdat de advertentie op Marktplaats wel erg vreemd is.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:56

Ik zou er ook wel achteraan gaan en het gaan uitzoeken.
Je zult er je paardje natuurlijk niet mee terug krijgen, maar misschien toch een soort van rust.

En wat andere zeggen; ik zou me ook als iemand anders voor doen en gaan proefrijden en dan vervolgens zeggen wie je werkelijk bent,

Ik vind het in ieder geval wel erg voor je en ik wens je veel succes. Ik hoop zoiets nooit mee te maken.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:02

Ik heb toen een heel gesprek gehad met Amev toen mijn paard overgenomen werd. En zij zei dat als er gezegd wordt dat een paard wordt afgemaakt, hij daadwerkelijk, in Nederland, wordt afgemaakt! En je mag ten alle tijden t paard zelf wegbrengen naar t slachthuis. De tussenpersoon komt daar dan heen. (ipv dat deze t paard bij jou ophaald)

Like_peres

Berichten: 2726
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Wateringen

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:45

mag de slachterij hem/haard an zomaar evrkopen Gaaaap
erg hoor.
maar veel sterkte en hoop dat je gauw wat terug hoort van die mensen en al wat Jolandaa_ zij is ook wel slim;)

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 10:05

het kan dus eigenlijk bij de verzekering liggen, of de slagerij?
Ik zou ze beide eens informeren naar de regels.. (en ze misschien wel voor de rechter dagen ofzo?)