merrie leeft wat moet ik nu???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:23

Sorry, krijg een beetje een pennymeisjes indruk. Ga je nu met je vriendinnen de pony redden en in het bos verstoppen om hem te beschermen tegen de "Slechte" baasjes? Met een beetje geluk wordt je dan over 5 jaar wereldkampioen met haar Knipoog

Nee sorry hoor! Maar het diertje is dit jaar vaker door dierenartsen gecontroleerd (als ik het goed lees 6 wedstrijden, dus 12 keer) dan een recreatie paard. Dierenartsen tijdens een endurance wedstrijd kijken zeer streng en bij een zeer lichte afwijking in het loopgedrag, zullen ze een B geven en bij twijfel halen ze je er liever uit dan dat ze je laten lopen.
Deze dierenartsen hebben als taak het welzijn van het paard te verdedigen en doen dat met hart en ziel.
Als Sill dus niet goed zou zijn was dat er nu absoluut uitgekomen. Ook op verdikkingen in het been wordt gelet en als ze er zijn grondig bekeken.

Even ter informatie. Sill is dit jaar in de jaarlijkse endurancecompetitie winnaar geworden in:
NRPS klassement
Merrie klassement
klasse 1 klassement

paardje heeft het vast prima en ik zou je er dus maar niet al te druk om maken.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:31

laten we het eens van de andere kant bekijken;

iemand koopt een merrie, ziet er gezond uit en gaat endurance rijden met haar, dat gaat lekker, paard komt elke keer door de keuring en loopt nog goede resultaten ook.
men gaat het paard verkopen en in eens hangt er iemand aan de lijn die zegt de oude eigenaar te zijn die verteld dat het paard helemaal niet goed is, daarvan heeft men nooit wat van gemerkt. Wat doe je er dan mee? Persoonlijk zou ik afgaan op mijn eigen ervaringen. Blessures kunnen genezen en het zou niet de eerste keer zijn als een paard wat afgekeurd is door een DA uiteindelijk toch weer opknapt.

Persoonlijk zou ik er niets mee doen als huidige eigenaar, ook zou ik niet gedient zijn van het vele contact zoeken van de oude eigenaar. Leuk als ze een keer langs willen komen, maar daarna houdt het toch echt wel op hoor.

Ik begrijp dat het heel vervelend is voor je gevoel, maar het enige wat je kan doen is het paard terugkopen, wil/kan je dat niet? Leg het naast je neer en ga verder.

Missbambie

Berichten: 1033
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:24

ingvdh schreef:
laten we het eens van de andere kant bekijken;

iemand koopt een merrie, ziet er gezond uit en gaat endurance rijden met haar, dat gaat lekker, paard komt elke keer door de keuring en loopt nog goede resultaten ook.
men gaat het paard verkopen en in eens hangt er iemand aan de lijn die zegt de oude eigenaar te zijn die verteld dat het paard helemaal niet goed is, daarvan heeft men nooit wat van gemerkt. Wat doe je er dan mee? Persoonlijk zou ik afgaan op mijn eigen ervaringen. Blessures kunnen genezen en het zou niet de eerste keer zijn als een paard wat afgekeurd is door een DA uiteindelijk toch weer opknapt.

Persoonlijk zou ik er niets mee doen als huidige eigenaar, ook zou ik niet gedient zijn van het vele contact zoeken van de oude eigenaar. Leuk als ze een keer langs willen komen, maar daarna houdt het toch echt wel op hoor.

Ik begrijp dat het heel vervelend is voor je gevoel, maar het enige wat je kan doen is het paard terugkopen, wil/kan je dat niet? Leg het naast je neer en ga verder.


Ik vind dat jou tekst gevoel loos over komt. stel jij laat je merrie op halen door de vezekering omdat jouw paard pijn heeft en je weet dat het of een hele lange tijd over heen gaat of dat dit nooit meer goed komt. Je moet een keuze maken en die maak je, dan vertrouw je er ook op dat de verzekering haar ook echt naar de slacht brengt en niet in de handel laat belanden. ( helaas gebeurd dat vaak genoeg bij verzekeringen)!! en vervolgens kom je bij toeval je paard tegen waarvan je DACHT dat ze niet meer leefde en blijkt dat ze in een advertentie te koop staat. Je hart was al gebroken toen je afscheid moest nemen, maar nu breek je hard nog veel harder doordat je erachter bent gekomen dat ze nog met pijn rond loop, terwijl je haar "dacht er af te hebben geholpen"
en als je dan met een goed hart de eigenaren belt, en verteld wat jou is overkomen en wat het paard mankeerd is dat in mijn ogen toch niets erg aan?, ik zou als eigenaren niet blij zijn met die informatie, maar wel in mijn achterhoofd houden! een vriendin van mij heeft haar pony ook jaren terug verkocht en de pony heeft ook een lang durige pees blusure gehad. Na ruim 2 jaar dat de pony verkocht was ging ze de nieuwe eigenaren zoeken op een korte termijn had ze die gevonden zij vertelde over die lang durige blesure, zij wilde dat ook niet geloven totdat ze een jaar nadat ze deze informatie had gegeven de pony weer last had van haar oude blesure. ze word nu niet meer bereden en geniet van haar oude dag.

ingvdh schreef: Ik begrijp dat het heel vervelend is voor je gevoel, maar het enige wat je kan doen is het paard terugkopen, wil/kan je dat niet? Leg het naast je neer en ga verder.

Dit is denk ik makkelijker gezegd dan gedaan naast je neer leggen, ik vind dat je hier pas over kan oordelen waneer je dit zelf heb mee gemaakt.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:48

ik begrijp dat het vaag overkomt, maar ik heb nu al meerdere keren gezegd dat wij informatie hebben dat de blessure verergerd is, en dat de eigenaren meer weten dan ze zeggen. de stempel pennymeisjes gaat helemaal nergens over, het gaat erom dat er nu dingen met het dier gebeuren die niet in de haak zijn. ik begrijp dat jullie graag alle info willen hebben, en zoals ik al vaker gezegd heb komt die als de tijd er rijp voor is.
wij concluderen niet zomaar dat het paard niet goed is, wij hebben uit verschillende hoeken informatie gekregen die erop duidt dat het dier nu allesbehalve in orde is. nogmaals, wij weten niet hoe het kan dat ze door de keuringen komt op wedstrijden. dat is voor ons net zo goed een vraag als voor jullie.

wat ik wel vervelend vind is dat ik in al mijn potst hetzelfde moet zeggen. lees aub eerst het topic door voor er weer hetzelfde gezegd wordt. wij houden jullie op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

m_goodluck

Berichten: 502
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: Riethoven (Bergeijk)

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:55

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg.. Veel sterkte ermee, en ik ga dit topic zeker in de gaten houden! Belachelijk dat zulke dingen gebeuren! Boos!

Anoniem

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:58

goh wat een verhaal zeg.. ben er even stil van.. hoop niet dat dit met mijn paardje ook is gebeurt, hoewel ik zo een vaag idee heb dat hij een jaar te laat naar de slacht is gegaan..

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:03

Wat een naar verhaal zeg! Het zou je maar overkomen!

Maar zou het echt kunnen dat ze weer helemaal is opgeknapt??

Maar wel een vage advertentie

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:15

ik vind het ook een beetje gevoelloos overkomen....
ik snap echt wel dat ze zich er mee wilt bemoeien omdat het tog haar paard was geweest en ze heeft hem niet voor niks naar de slacht gebracht..
ik vind het wel een beetje vaag gaan dat ie ineens terecht is gekomen bij mensen...

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:12

Ben ook erg benieuwd welke verzekeringsmaatschappij dit soort akties uitvoert Boos!

Dit is toch te zot voor woorden!! Ga je er vanuit dat je paard geslacht is en tref je haar later op marktplaats.
Lijkt me echt bizar!! Boos!

Sterkte hoor! Ach gut

angela36
Berichten: 49
Geregistreerd: 24-07-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:40

merrieveulen schreef:
ik begrijp dat het vaag overkomt, maar ik heb nu al meerdere keren gezegd dat wij informatie hebben dat de blessure verergerd is, en dat de eigenaren meer weten dan ze zeggen. .


Je zegt wel meerdere keren dat de blessure is verergerd, maar dat kan toch eigenlijk niet? Zo te lezen zijn die keuringen bij de endurance niet zo makkelijk, dus hoe word ze dan 1e in 3 klassementen?? Gestoord

merrieveulen schreef:
de stempel pennymeisjes gaat helemaal nergens over, het gaat erom dat er nu dingen met het dier gebeuren die niet in de haak zijn. ik begrijp dat jullie graag alle info willen hebben, en zoals ik al vaker gezegd heb komt die als de tijd er rijp voor is.
wij concluderen niet zomaar dat het paard niet goed is, wij hebben uit verschillende hoeken informatie gekregen die erop duidt dat het dier nu allesbehalve in orde is. .


Hoezo niet in de haak?
Je wekt zo de suggestie op dat ze allemaal rare dingen doen met het paard. Verward

Ik kan me wel voorstellen dat joelledsr zo reageerd, het lijkt verdorie wel een detective-serie. Je kan wel assistente worden van Peter R. de Vries Lips are sealed
Die advertentie staat toch op marktplaats, je kan toch op de "normale manier" contact met hun opnemen ipv hier maar lekker te roddelen zonder dat zij iets weten? Ja Stoom uit je oren

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:27

Het gaat er volgens mij om dat het paard waarvan je denkt dat ie al lang geslacht is, nog vrij rond loopt. Ansich lijkt me die conclusie vrij heftig Nors opkijken

Ik heb alle pagina's niet doorgelezen maar ik snap de verwarring. Ik zou naar de betreffende verzekeringsmaatschappij gaan en er desnoods een rechtszaak van maken. Vork

Wat voor blessures je paardje ook heeft gehad, laat dat los. Ga je bezig houden met de oplichterij van de verzekering en als je paardje opnieuw te koop staat, koop haar dan terug als dat haalbaar is.

Opmerkingen als penny-meisje, detective enzo vindt ik hier niet op zijn plek. Bloos

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 23:01

joelledsr schreef:
Sorry, krijg een beetje een pennymeisjes indruk. Ga je nu met je vriendinnen de pony redden en in het bos verstoppen om hem te beschermen tegen de "Slechte" baasjes? Met een beetje geluk wordt je dan over 5 jaar wereldkampioen met haar Knipoog


vind dit een knap zielige opmerking......

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 23:04

ingvdh schreef:
laten we het eens van de andere kant bekijken;

iemand koopt een merrie, ziet er gezond uit en gaat endurance rijden met haar, dat gaat lekker, paard komt elke keer door de keuring en loopt nog goede resultaten ook.
men gaat het paard verkopen en in eens hangt er iemand aan de lijn die zegt de oude eigenaar te zijn die verteld dat het paard helemaal niet goed is, daarvan heeft men nooit wat van gemerkt.


zoals merrieveulen al zei: het zou fijn zijn als jullie eerst het hele topic doorlezen en dan pas commentaar leveren.

het geval is dat hun de merrie pas 2 weken hadden en ik toen al 'aan de telefoon hing' dat de merrie niet goed was en hun zijn gewoon door gegaan...
denk daar maar ff over na...

de rest bedankt voor het medeleven

m_goodluck

Berichten: 502
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: Riethoven (Bergeijk)

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:19

wanted schreef:
joelledsr schreef:
Sorry, krijg een beetje een pennymeisjes indruk. Ga je nu met je vriendinnen de pony redden en in het bos verstoppen om hem te beschermen tegen de "Slechte" baasjes? Met een beetje geluk wordt je dan over 5 jaar wereldkampioen met haar Knipoog


vind dit een knap zielige opmerking......


behoorlijk zielig ja..

mandiiee

Berichten: 808
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:22

Ga iig bij dr kijken.
dan weet je zeker of ze het is!

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:27

Voor zover ik uit het topic haal staat er nergens op papier dat het paard naar de slacht zou gaan, en kun je de verzekering weinig maken.

Citaat:
ik begrijp dat jullie graag alle info willen hebben, en zoals ik al vaker gezegd heb komt die als de tijd er rijp voor is.
Dan was het verstandiger om er verder niets over te zeggen.
De huidige eigenaren worden nu in een kwaad daglicht gesteld door jullie suggesties en opmerkingen van dat er 'bewijzen' zijn.
Misschien dat er potentiele kopers waren die door dit verhaal afhaken, maar wie zegt dat jullie verhaal waar is? Dat de blessure daadwerkelijk verergerd is?
Niet om jullie af te vallen, maar naar mijn mening kun je dan gewoon beter helemaal niets meer zeggen.

CowBoy21

Berichten: 264
Geregistreerd: 21-07-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:35

even een stipje...

m_goodluck

Berichten: 502
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: Riethoven (Bergeijk)

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:36

happpyveer schreef:
even een stipje...


?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:37

Het is een raar verhaal en de verzekering is imo zeker fout.

Toch begrijp ik het ook wel dat als die mensen een paard kopen (klinisch gekeurd ook nog begreep ik?) en er blij mee zijn en er geen problemen mee hebben, dat die mensen jouw dan niet meteen geloven en het paard maar naar de slager brengen oid.
Ik zou je ook niet geloven, het spijt me! Ik zou wel extra goed op gaan letten!

Een veearts kan natuurlijk een foute diagnose stellen. Daar heb ik ook ervaringen mee hoor, het komt vaker voor dan je zou denken misschien.

Je maakt de situatie er niet beter op om die mensen te 'bestoken' met mailtjes e.d. Zij kunnen er ook niks aan doen en er is niemand bij gebaat (en zeker dit paard niet) dat je al deze dingen hier op Bokt suggereerd.
Misschien moet je proberen blij voor je ex paardje te zijn dat het nu schijnbaar zo goed met haar gaat dat ze weer fijn recreatie paard kan zijn en het gebeurde verder loslaten.

Wil je er tòch werk van maken, pak dan de verzekering aan (als je wat op papier hebt tenminste), want dat is volgens mij de enige manier om nog enigsinds in het gelijk te worden gesteld.

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:44

Zoals ik al schreef in een eerdere post,

Ik ga ook nu met Yvonnelind mee, de huidige eigenaren moet je niet "lastig vallen" met mail en telefoontjes. Hoewel ik je motivatie heel goed begrijp om het wel te doen, maar laat dat alsjeblieft los.

Ga checken of het werkelijk je paard is en vervolgens de verzekeringsmaatschappij lastig vallen met je terechte boosheid, frustratie en agressie.

Wil je mij pb-en waar je paard verzekerd was. Misschien kan ik je helpen met een brief ofzo.

Nogmaals sterkte hoor Knipoog

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:49

nogmaals ik vindt t heeel erg....dat je in de verondestelling was dat ze dood was en dr dan tegenkomt terwijl jij zo met dr getopt heeft
ik heb even navraag gedaan en zoals iem hier al zei.. de verzekering koopt het paard voor de slachtprijs van jou maar is niet verplicht het dier dan ook af te laten maken, ze mogen na onderzoek het dier doorverkopen tenzij let op TENZIJ er zwart op wit staat dat het dier naar slacht zou gaan..

Als ik dit soort dingen lees is niet t eerste wat ik lees over dit soort dingen ben ik 'blij' dat ik mee ben gegaan met mijn pony en het zeker wist..is geen verwijt meer een conclusie voor mezelf..

ik wens je nogmaals sterkte.. helaas kan je er denk ik weinig aan veranderen omdat jij haar verkocht hebt en ze nu van andere mensen is helaas maar waar...

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:01

merrieveulen schreef:
Een paard is van nature een gewoontedier, vluchtdier, kuddedier, EN een prooidier. In een paardenkudde geldt het recht van de sterkste. Roofdieren pakken de zwakkeren uit de kudde. Een paard dat kreupel loopt is kwetsbaar, en makkelijker te pakken dan een paard met vier gezonde benen. Nou zijn onze paarden de paarden van vroeger niet meer, maar het blijven dieren met instinct. Het instinct van een paard zorgt ervoor dat hij zijn zwakte niet uit. Een paard dat niet zichtbaar kreupel loopt kan wel degelijk last hebben ergens van. Uiteraard is het zo, dat als de klacht ECHT ernstig is, het op een gegeven moment wél zichtbaar wordt.
Waar het op neerkomt is dat een paard ‘door pijn heen kan lopen’, om zo zijn zwakte te verbergen voor roofdieren. Een ander aspect is het kuddeverband. Zoals gezegd trekt een zwak dier roofdieren aan. De alfamerrie weet dit, en zal zieke en zwakke dieren op afstand houden. Zo is een ziek/ zwak dier nog kwetsbaarder. Het zieke paard weet dit uiteraard ook.


Sorry hoor, maar ik denk dat een paard met een peesontsteking echt wel kreupel loopt. Bovendien denk ik dat je stukje niet helemaal klopt, een paard met pijn loopt wel kreupel/onregelmatig maar blijft ondanks de pijn evenhard doorlopen. Ik denk dat het paardje haast wel beter móet zijn, anders lijkt het mij dat zo'n paard niet zoveel keuringen met goed gevolg kan doorstaan.. Ik hoop iig dat het allemaal weer goedkomt met het paard Ja

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:06

Volgens mij spelen de kreupelheden op in begin 2005. We zijn nu natuurlijk bijna 2 jr verder. Paard zou natuurlijk door rust of weet ik veel wat genezen kunnen zijn, maar dat doet niks af aan deze trieste zaak.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:11

mijn pony haf chronische pees schede ontsteking en artrose en ja ik merkte t aan m hij wou nie meer springen en deed raar en ging bokken toch liep hij pas echt kreupel met de buigproef en heelerg kreupel ook en toen ik de fotos zag schrok ik me dood,,
aan del onge liep hij wel altyd onregelmatig..maar tmeest merkte ik t aan gedrag bokken enz iets wat ienooit deed en weigeren wat ie ook nooit deed maar erg kreupel?? nee hja tydens buigproef en hij vondt t gewoon nie leuk meer

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:14

wanted schreef:
@ griebels: de merrie is afgekeurd VOOR DE SPORT op een chronische peesblessure vervolgens is ze doorverkocht VOOR DE SPORT dan zijn ze wel degelijk strafbaar afkeuringsrapport en alles zit erbij...


Je hebt volgens mij geen bewijzen dat het paard destijds verkocht is met als doel de sport? Je weet inmiddels ook dat de verzekering correct gehandeld heeft?

Wat ik mij nu afvraag. Je paard is in 2004 afgekeurd voor de sport. Blijkbaar vond jij starten in de sport destijds belangrijker dan het leven van je paard. Want afgekeurd voor de sport betekend niet hopeloos ongeneeselijk, altijd veel pijn en zelfs niet meer geschikt voor recreatie en fok.. Dan zou ze volledig afgekeurd zijn. Ik weet dat het hard klinkt maar zoals ik het lees liggen de feiten zo.

Peesblessures vragen vooral heel veel tijd om te genezen. Bovendien is het de vraag in hoeverre de belastbaarheid van de pees hersteld. Aan de enduranceresultaten van dit paard te zien toch wel goed. In de endurancecompetitie heeft ze bijna geen strafpunten wat zou betekenen dat ze steeds een A voor locomotie heeft gehad. Dat betekend volkomen rad.

Misschien durven de huidige eigenaren gezien het verleden het niet meer aan om nog hoger in de endurance te starten. Dat lijkt mij dan ook een verstandige keuze.

Ga eens echt een normaal gesprek aan met de huidige eigenaren. Laat desnoods een peesscan maken op jouw kosten als dat je geruststeld. En kijk zelf hoe het met haar gaat i.p.v. conclusies via via te trekken.

Nog iets, dat veel paarden bijna niet kreupel lopen bij een peesblessure is niet omdat ze door de pijn heen lopen maar omdat peesweefsel niet zo goed doorbloed en gevoelig is. Daardoor duren peesblessures trouwens ook altijd vrij lang.