merrie leeft wat moet ik nu???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 01:42

@ timilon, die fout wordt uiteraard niet meer gemaakt, dat spreekt voor zich. het gaat echter allang niet meer om het feit dat het paardje is doorverkocht, maar om wat er op dit moment met haar gebeurt. graag dus even het hele topic lezen...

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 07:28

Ik heb het hele topic nu gelezen en vraag me af wat er nu het nut van is?

Even kort samengevat, ts heeft paard aan de verzekering gegeven om te slachten, en deze heeft het paard doorverkocht ( whats new?) en nu komt ts paard weer tegen en is boos dat het paard nog leeft.

Wat ik niet snap is dat TS het wil doen lijken alsof zij de enige is die kan bepalen of het paard nog een dierwaardig bestaan heeft. Volgens ts niet, op basis van een keuringsrapport enkele jaren geleden. Volgens bekenden van de huidige eigenaren wel. Ik vind het nog al wat om nu in een topic te gaan lopen zeggen dat het niet terecht is dat paard weer te koop staat, ben je zelf al wezen kijken hoe het paard erbij staat? Soms een b bij endurance staat bij mij niet gelijk aan doodziek en alleen nog goed voor de slacht.
Volgens mij heeft nog 10 pagina's in dit topic schrijven geen zin, er zijn 2 dingen die je kunt doen.

1) ga langs bij het paard, kijk hoe het dier erbij staat. Is dat slecht, koop het dier en breng het zelf naar de slager. Staat het er goed bij, nou prima toch.
2) laat het los!

angela36
Berichten: 49
Geregistreerd: 24-07-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:24

Caira schreef:
Ik heb het hele topic nu gelezen en vraag me af wat er nu het nut van is?

Even kort samengevat, ts heeft paard aan de verzekering gegeven om te slachten, en deze heeft het paard doorverkocht ( whats new?) en nu komt ts paard weer tegen en is boos dat het paard nog leeft.

Wat ik niet snap is dat TS het wil doen lijken alsof zij de enige is die kan bepalen of het paard nog een dierwaardig bestaan heeft. Volgens ts niet, op basis van een keuringsrapport enkele jaren geleden. Volgens bekenden van de huidige eigenaren wel. Ik vind het nog al wat om nu in een topic te gaan lopen zeggen dat het niet terecht is dat paard weer te koop staat, ben je zelf al wezen kijken hoe het paard erbij staat? Soms een b bij endurance staat bij mij niet gelijk aan doodziek en alleen nog goed voor de slacht.
Volgens mij heeft nog 10 pagina's in dit topic schrijven geen zin, er zijn 2 dingen die je kunt doen.

1) ga langs bij het paard, kijk hoe het dier erbij staat. Is dat slecht, koop het dier en breng het zelf naar de slager. Staat het er goed bij, nou prima toch.
2) laat het los!


En daar ben ik het nou helemaal mee eens! Afgod
Als je zoveel om het paard geeft dan snap ik niet waarom je in al die tijd nog niet langs bent geweest.

merrieveulen schreef:
dat hier het verhaal maar van één kant getoond wordt is inderdaad jammer, ik zou graag zien dat de eigenaren even komen kijken en meelezen, en hun reactie geven. ik zou ook graag alle uitleg horen, maar tot dusver hebben we die nog niet gekregen.

Nogmaals, heb je de eigenaren verteld over dit topic?? Verward
Als ik hun was zou ik toch even flink pissed off zijn als ik dit zou lezen over m'n paard. Hamer

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 10:10

ik heb contact gehad met de huidige eigenaresse en we zijn nu aan het mailen over allerlei zaken en OOK WAT ER IN DIT TOPIC BESPROKEN WORD (EXCL DE ZINLOZE OPMERKINGEN) als ik meer weet zal ik het hier posten

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:26

wanted schreef:
ik heb contact gehad met de huidige eigenaresse en we zijn nu aan het mailen over allerlei zaken en OOK WAT ER IN DIT TOPIC BESPROKEN WORD (EXCL DE ZINLOZE OPMERKINGEN) als ik meer weet zal ik het hier posten

Ik zou geloof ik niet aan de eigenaren vertellen dat ik dit op bokt zet maar dat is jou eigen keuze.

Staat ze open voor jou verhaal?

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:38

sjee. ik ben nog aan het mailen geweest met die mensen voor dat paard..

Anoniem

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:51

Jeetje, echt slimme mensen zitten hier ook niet, en durven dan ook nog eens te zeggen, verdiep je in een peesblessure.

Toevallig heb ik dat gedaan, en een paard kan wel degelijk rad lopen met een peesblessure. Zeker voor de amateuristische ruiter.

Toevallig heeft mijn paard een peesblessure. Hier zijn we al een jaar zoet mee (hij had eerst niet een al te ernstige peesblessure, maar door de onkundigheid van mijn vorige stal is hij losgebroken en daardoor is het 3 keer zo erg geworden). Echter speelde de blessure al véél eerder. Maar het paard liep gewoon volledig rad, en deed al zijn oefeningen zonder onregelmatig te worden.

Dit is overigens meestal altijd het geval. De peesblessure is er al, maar nog niet zo erg dat het paard direct onregelmatig loopt. Het ikan dus best zijn dat het paard het de ene keer wel goed loopt en de andere keer niet. Die dagen heeft mijn paard (nu) in zijn revalidatie ook.

Wanneer een paard weer helemaal oké is, zal hij ook zijn spieren en balans weer op moeten bouwen, daarom kan een paard in de begin stadium van zijn opbouw (bv een aantal minuten draven) de eerste paar passen onregelmatig lopen, omdat hij geen spieren en balans meer heeft in het desbetreffende been, en dus tijd nodig heeft dit weer op te bouwen.

Wat betreft het verhaal. Ik weet niet, als het mijn paard zou zijn, zou ik ook geschokeerd zijn. Je hebt toch alles geprobeerd voor het paard, maar ik snap echter niet hoe een cronische peesontsteking op foto's aangetoond kan worden. Dat is gewoonweg niet mogelijk, en kan alleen met een SCAN aangegeven worden.

Wie weet is ze al weer helemaal goed, ga er langs en beoordeel zelf zou ik zeggen, of laat haar vrijblijvend scannen!

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:52

ShannaY schreef:
Jeetje, echt slimme mensen zitten hier ook niet, en durven dan ook nog eens te zeggen, verdiep je in een peesblessure.

Toevallig heb ik dat gedaan, en een paard kan wel degelijk rad lopen met een peesblessure. Zeker voor de amateuristische ruiter.

Toevallig heeft mijn paard een peesblessure. Hier zijn we al een jaar zoet mee (hij had eerst niet een al te ernstige peesblessure, maar door de onkundigheid van mijn vorige stal is hij losgebroken en daardoor is het 3 keer zo erg geworden). Echter speelde de blessure al véél eerder. Maar het paard liep gewoon volledig rad, en deed al zijn oefeningen zonder onregelmatig te worden.

Dit is overigens meestal altijd het geval. De peesblessure is er al, maar nog niet zo erg dat het paard direct onregelmatig loopt. Het ikan dus best zijn dat het paard het de ene keer wel goed loopt en de andere keer niet. Die dagen heeft mijn paard (nu) in zijn revalidatie ook.

Wanneer een paard weer helemaal oké is, zal hij ook zijn spieren en balans weer op moeten bouwen, daarom kan een paard in de begin stadium van zijn opbouw (bv een aantal minuten draven) de eerste paar passen onregelmatig lopen, omdat hij geen spieren en balans meer heeft in het desbetreffende been, en dus tijd nodig heeft dit weer op te bouwen.

Wat betreft het verhaal. Ik weet niet, als het mijn paard zou zijn, zou ik ook geschokeerd zijn. Je hebt toch alles geprobeerd voor het paard, maar ik snap echter niet hoe een cronische peesontsteking op foto's aangetoond kan worden. Dat is gewoonweg niet mogelijk, en kan alleen met een SCAN aangegeven worden.

Wie weet is ze al weer helemaal goed, ga er langs en beoordeel zelf zou ik zeggen, of laat haar vrijblijvend scannen!


mischien hier de oplossing

angela36
Berichten: 49
Geregistreerd: 24-07-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:10

ShannaY schreef:
Jeetje, echt slimme mensen zitten hier ook niet, en durven dan ook nog eens te zeggen, verdiep je in een peesblessure.

Nee, een paard direct naar de slacht brengen als een dierenarts dat adviseerd, dat is lekker slim. Lijkt me logisch dat je je dan eerst eens in een peesblessure verdiept.
Jou paard leeft toch ook nog?

ShannaY schreef:
Wie weet is ze al weer helemaal goed, ga er langs en beoordeel zelf zou ik zeggen, of laat haar vrijblijvend scannen!

Terwijl het haar paard niet meer is? Lijkt me niet echt logisch dat wanted kosten gaat maken voor noppes. Geld, geld!

Anoniem

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:14

De dierenarts lag mij ook die keuze voor hoor, direct toen het geconstateerd was "Laat je hem behandelen of stopt het hier voor hem" Ik vroeg hem of het dan zo ernstig was "Nee, maar sommige mensen willen het niet betalen, kunnen het niet betalen, of hebben het geduld niet met het paard"

Dat is super van een DA dat ze je die keuze geven, ipv het direct te behandelen om lekker centjes te verdienen! Een scna kost trouwens ongeveer 160 euro. Niet echt een bedrag waar je van kunt wakker liggen!

Snap sowieso je quots op mij niet helemaal.. jij riep het harste dat ze zich eens in een peesblessure moest verdiepen, maar zoals ik lees in een eerder bericht van jou, heb je dat zelf ook niet echt gedaan.

Bovendien is het denk ik niet de bedoeling om op de TS af te geven. Ze maakt zich bezorgd, en terecht lijkt mij, het paard heeft toch een plekje in haar hart.

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:18

maar jij had hem zelf naar de slacht gebracht? dan kan je toch ook die slager aanklagen lijkt mij?? of is dat al gezegt.
ik zou zeker bij het paard langsgaan en een controle eisen is wel zo eerlijk voor de nieuwe eigenaren en voor jou gevoel.
zodra die word afgekeurd zou ik zeker nogmaals zorgen hoe hard het ook klinkt dat die afgemaakt word.
jeetje wat zit jij met een...minder prettige situatie om het nog maar netjes te zeggen.
succes en ik ga je topic in de gaten houden.

ik less aan de verzekering gegeven..paard is toch afgekeurd dan mogen hun hem toch niet door verkopen..al weet ik dat het wel vaker gebeurd. Slapen
kan je niet iets van hun aanklagen?

angela36
Berichten: 49
Geregistreerd: 24-07-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:36

ShannaY schreef:
De dierenarts lag mij ook die keuze voor hoor, direct toen het geconstateerd was "Laat je hem behandelen of stopt het hier voor hem" Ik vroeg hem of het dan zo ernstig was "Nee, maar sommige mensen willen het niet betalen, kunnen het niet betalen, of hebben het geduld niet met het paard"

Dat is super van een DA dat ze je die keuze geven, ipv het direct te behandelen om lekker centjes te verdienen! Een scna kost trouwens ongeveer 160 euro. Niet echt een bedrag waar je van kunt wakker liggen!

Snap sowieso je quots op mij niet helemaal.. jij riep het harste dat ze zich eens in een peesblessure moest verdiepen, maar zoals ik lees in een eerder bericht van jou, heb je dat zelf ook niet echt gedaan.

Bovendien is het denk ik niet de bedoeling om op de TS af te geven. Ze maakt zich bezorgd, en terecht lijkt mij, het paard heeft toch een plekje in haar hart.


Waarom zou ik me moeten verdiepen in een peesblessure als het mijn paard niet is? De info die ik heb geplaatst is afkomstig van een dierenartsenkliniek, alleen maar om te laten zien dat een peesblessure niet meteen de dood betekend.

160 euro vind ik anders een aardig bedrag als je dat aan een paard wilt uitgeven die niet van jou is. Ja

Zoals Caira het ook al heeft gezegd; wat is het nut ervan?

angela36
Berichten: 49
Geregistreerd: 24-07-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:39

IMJ schreef:
wanted schreef:
ik heb contact gehad met de huidige eigenaresse en we zijn nu aan het mailen over allerlei zaken en OOK WAT ER IN DIT TOPIC BESPROKEN WORD (EXCL DE ZINLOZE OPMERKINGEN) als ik meer weet zal ik het hier posten

Ik zou geloof ik niet aan de eigenaren vertellen dat ik dit op bokt zet maar dat is jou eigen keuze.

Staat ze open voor jou verhaal?


Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, ik zou toch echt goed kwaad zijn als iemand zo over mij heeft gesproken. Stoom uit je oren

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:32

Het is jou paard niet meer als ik de nieuwe eigenaar zou zijn zou ik hier allemaal geen zin in hebben.Als het je zo bezig houd wees eerlijk en ga kijken hoe het met het paard gaat, maar nogmaals het is jou paard niet meer.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:04

Ik zou als huidige eigenaar juist blij zijn als er contact opgenomen werd. Lijtk me toch belangrijk om dit stukje vervelende van het paard te weten.

Anoniem

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:12

angela36 schreef:
Waarom zou ik me moeten verdiepen in een peesblessure als het mijn paard niet is?


Roep dan ook niet dat een ander er geen verstand van hebt.. als je het zelf ook niet heeft. Is alleen maar een tip Knipoog

Het is haar paard toch geweest, zo heeft ze voor zichzelf rust als blijkt dat het paard volledig genezen is.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:24

merrieveulen schreef:
ik zou nogmaals willen vragen voor sommigen om te lézen voor er een reavtie wordt geplaatst. verder zouden wij het op prijs stellen als we het hier kunnen houden op het zoeken naar oplossingen voor Sill, want reacties als: wat jij zegt klopt niet, dat kan niet, en: bewijs dat maar eens, daar heeft het paard ook niks aan.

* voelt zich aangesproken*
Het lijkt me dat ik toch zeker zelf mag bepalen hoe ik reageer. Ik vind het nogal wat waar jullie die mensen van beschuldigen. En op grond waarvan? Discutabele aannames waarover niemand een andere visie kenbaar mag maken en sterke aanwijzingen/bewijzen die niemand mag weten. Los van of het waar is, zo hoor je volgens mij niet met mensen om te gaan.

merrieveulen schreef:
wat ik hier schrijf is niet bedoeld om iemand verwijten te maken, maar om duidelijk te maken hoe de zaak ervoor staat.

Ik meende toch echt uit je verhaal op te maken dat jullie denken dat deze mensen het paard zelfs op wedstrijden drogeren en ook nog proberen om potentiële kopers op te lichten?

merrieveulen schreef:
wij zijn niet van plan om de eigenaren aan te klagen of wat dan ook, volgens mij is dat ook niet mogelijk, maar we willen het beste voor Sill en dat is niet doorverkocht worden van de één naar de ander met alles wat daarbij komt.

Ik denk dat zij inmiddels meer reden hebben om jullie aan te klagen. Lips are sealed

Citaat:
daarbij, wij zouden ook het liefste zien dat het allemaal één grote fout geweest is, dat het paard onterecht richting slachthuis gestuurd zou worden, en dat het nu goed met haar gaat. helaas is dat niet de waarheid, en het is juist die waarheid die onder ogen moet worden gezien. en daar draait het om. zolang die waarheid niet eens goed en duidelijk op tafel komt blijft dit doorgaan, en wordt Sill misschien nog wel jarenlang van hot naar her gesleept.

Ik ben ervan overtuigd dat jullie het beste willen voor het paard en daarom mijn welgemeende advies: biedt die mensen je excuses aan voor deze lastercampagne en probeer iets met ze te regelen. Bijvoorbeeld dat ze op jullie kosten door een onafhankelijke dierenarts gescand en/of gekeurd wordt en dat een eventuele afkeuring betekent dat ze alsnog een spuitje krijgt. Succes ermee.

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:00

@shannaY: bedankt voor je reactie zal het eens bij de huidige eigenaren voorleggen....
ik heb de huidige eigenaren gemaild
en idd in grote lijnen gezegd hoe ik erover denk ze vind het niet leuk maar snapt ook hoe ik me voel en deelt mijn gevoelens ook wel (niet tegen haarzelf natuurlijk) maar tegen de mensen waarvan zij de merrie gekocht heeft...
en tsja als jullie van mening zijn dat wij onze excuses aan moeten bieden...
nope zeker niet zij hebben net zo veel verkeerde dingen gezegd en gedaan als wij en waarom excuses aanbieden voor deze zogenaamde lastercampagne als het niet waar was zou ik ja zeggen maar dat is niet het geval...

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:18

wanted schreef:
en tsja als jullie van mening zijn dat wij onze excuses aan moeten bieden...
nope zeker niet zij hebben net zo veel verkeerde dingen gezegd en gedaan als wij en waarom excuses aanbieden voor deze zogenaamde lastercampagne als het niet waar was zou ik ja zeggen maar dat is niet het geval...

Ik zeg toch niet wie er gelijk heeft? Ik denk alleen dat dit topic niet de meest handige zet was als je nog iets van die mensen gedaan wilt krijgen. Daarom zou ik denken, stap over je trots heen, probeer een beetje goodwill te kweken en dan kom je er hopelijk samen nog uit. Maar goed, ik leg mezelf een spreekverbod op, anders lig ik er straks ook nog wakker van. Lachen Sterkte en succes ermee in elk geval. Doei, doei

fransje23

Berichten: 15378
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:27

wanted schreef:
en tsja als jullie van mening zijn dat wij onze excuses aan moeten bieden...
nope zeker niet zij hebben net zo veel verkeerde dingen gezegd en gedaan als wij en waarom excuses aanbieden voor deze zogenaamde lastercampagne als het niet waar was zou ik ja zeggen maar dat is niet het geval...


Wie bedoel jij met zij???? Want ik kan je nu niet volgen. De huidige eigenaren hebben toch helemaal niets gezegd of gedaan hier? Of bedoel je iemand anders met zij?

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:46

Shannay klopt van die svan das alleen op scan te zien en artrose WEL op foto's.. mijn pony heeft ook nog lang vrij rad gelopen behalve aan longe dan zag je een onregelmatigheidje..pas toen zijn ARTROSE erger werd ging ie kreupelen en dingen wijgeren maar pas bij de buigproeg echt steen kreupel...De scans en foto's zeiden voor mijn paardje helaas genoeg

ontopic..ik hoop echt dat de ts en huidige eigenaren eruit komen... en er ECHT naar t beste voor t paard gekeken wordt..en misschien kan ie nog wel n paar jaar vrolijk in de recreatie gebruikt worden met relaxte buiten rittenmet lichte ruiter/amazone... als t paard niet heel veel pijn heeft moet dit mogelijk zijn lijkt mij en heeft t paardje ook plezier:)
succes

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:01

eerst even een dingetje uit de wereld helpen, ik begrijp dat er gesproken is over foto's, maar dat moet inderdaad een scan zijn, staat ook in het rapport. een foutje van onze kant, maar bij deze dus opgehelderd.
bij deze ook even een ander stuk van het verhaal, hopelijk begrijpen jullie dan waarom wij ons nog steeds zo'n zorgen maken, en eea niet vertrouwen. het is nl zo, dat er iemand naar het paard is gaan kijken met de bedoeling het evt te kopen. deze persoon (Ieven X noemen, praat makkelijker) nam contact met ons op nav dit topic. zij is dus gaan kijken, en heef gevraagd om een herkeuring. er staat in de advertentie dat er een rapport aanwezig is waarop Sill wordt goedgekeurd, van wanneer dit rapport is weet ik niet, X zal een prima reden gehad hebben om een herkeuring te vragen. de eigenaren van Sill vonden dat goed, de herkeuring is er gekomen. bij het eerste het beste onderdeel, de buigproef, was Sill dusdanig kreupel aan BEIDE voorbenen (in de tijd van wanted was dit alleen het rechtervoorbeen) dat de behandelend DA haar wederom direct heeft afgekeurd. de eigenaren waren woest, voor wat wij gehoord hebben, uiteraard is dat niet na te trekken... X wilde daarop een röntgenologische keuring, de precieze reden weet ik daar niet van... de eigenaren zijn daarover kwaad geworden, alsof ze X een slecht paard wilden aansmeren etc... deze keuring is er dan ook niet gekomen.
hoe dit mogelijk is, is wederom net zo goed een vraag voor ons als voor wie dan ook. één rapport is niet in orde, wij hebben gehoord van X dat zij erbij was bij de keuring, en dus zelf gezien heeft hoe erg Sill kreupel was. dit is in ieder geval een stuk ernstiger dan toen ze nog van Wanted was.

ik hoop dat dit een beetje duidelijk maakt waarom wij ons er zo druk over maken. ik hoop dan ook da dit verder geen reltopic hoeft te worden, en dat wij gewoon normaal ons verhaal kwijt kunnen en de nodige tips kunnen krijgen.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 25-10-06 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:03

sorry, de post hierboven is van mij, niet van mijn zusje. zij stond nog ingelogd...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:24

ik ga dit verder ook volgen ,ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.

en over peesproblemen gesproken Sigaar

mijn afgekeurde baandraver had Desmitis aan beide achterbenen.
3mnd voor zijn dood gingen we nog in volle draf over het strand en echt binnen 3 mnd verzette hij geen stap meer.
we zijn gaan scannen omdat hij na een rit van 3 uur over strand soms een paar passen onzuiver liep.
eerst dachten we aan aantikken of zo ,omdat het na een stukje in stap over was.
nou op de scan was te zien dat er gaten in de pezen zaten,en na 3 mnd waren die groter geworden en had hij rugklachten.
nou waren die gaten niet in een paar weken onstaan,maar waarschijnlijk had hij dit al jaren
de DA stond versteld dat hij nog kon lopen en helemaal lange ritten over strand
dus ik weet nu dat een paard zijn pijn verdringt of een zeer hoge pijngrens heeft.

dus dat het paard waar TS het over heeft een endurance uit kan lopen verbaasd mij niets.

ik mag toch echt hopen dat mijn paard echt naar de slager is gegaan zoals [mondeling] afgesproken,nu is de man van het slachthuis Klock hem wel zelf komen halen en hij heeft toen verteld dat de paarden de volgende ochtend aan de beurt waren.

in ieder geval veel sterkte

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:25

mirgino schreef:
ik ga dit verder ook volgen ,ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.

en over peesproblemen gesproken Sigaar

mijn afgekeurde baandraver had Desmitis aan beide achterbenen.
3mnd voor zijn dood gingen we nog in volle draf over het strand en echt binnen 3 mnd verzette hij geen stap meer.
we zijn gaan scannen omdat hij na een rit van 3 uur over strand soms een paar passen onzuiver liep.
eerst dachten we aan aantikken of zo ,omdat het na een stukje in stap over was.
nou op de scan was te zien dat er gaten in de pezen zaten,en na 3 mnd waren die groter geworden en had hij rugklachten.
nou waren die gaten niet in een paar weken onstaan,maar waarschijnlijk had hij dit al jaren
de DA stond versteld dat hij nog kon lopen en helemaal lange ritten over strand
dus ik weet nu dat een paard zijn pijn verdringt of een zeer hoge pijngrens heeft.

dus dat het paard waar TS het over heeft een endurance uit kan lopen verbaasd mij niets.

ik mag toch echt hopen dat mijn paard echt naar de slager is gegaan zoals [mondeling] afgesproken,nu is de man van het slachthuis Klock hem wel zelf komen halen en hij heeft toen verteld dat de paarden de volgende ochtend aan de beurt waren.

in ieder geval veel sterkte


bedankt voor je bericht, dit verheldert toch het één en ander denk ik...