merrie leeft wat moet ik nu???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 13:15

ja het prob;leem van deze merrie qua lopen is dat ze zich door de pijn heen loopt die vrouw zegt zelf dat ze in de gaten word gehouden omdat ze onregelmatig loopt dit zegt al genoeg vind ik. deze merrie klopt als je 4 uurtjes buiten gereden had was ze bijna niet kreupel meer maar dat zegt niet dat ze dat ook niet meer. dat vind ik wel heel erg dat ik ite snap hoe ze die ritten vol houd met zo'n pees...

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:32

misschien gedrogeerd? wie weet wat er mogelijk is, ik heb geen idee van hoe streng de keuringen zijn bij endurance, maar toch. bovendien, waarom zou je zo'n goed paard weg doen en een andere weer nemen als er niks aan mankeert? kijk maar in de advertentie, ze vragen precies eenzelfde paard weer. waarom is deze dan niet geschikt? lief karakter, je kunt er alles mee doen, hoog niveau zeggen ze... maar dan kunnen ze deze toch ook aanhouden? dat geeft toch te denken zou je zeggen, als er werkelijk niks mis mee is kunnen ze het dier zelf houden, en anders kan ze ook voor de sport verkocht worden... kijk als het nou een ouder paard was, maar als ze daadwerkelijk niks zou mankeren heeft ze tijd zat om nog hoger te komen en beter te worden in de sport. het is gewoon raar dat ze haar dus uit de sport willen hebben, dat ze wel gezond is, maar ook stijf loopt, en dat ze precies zo'n zelfde paard dus weer willen. het klopt gewoon niet. het zou me niks verbazen als deze mensen precies weten hoe het zit en in feite dus gewoon bezig zijn met oplichtingspraktijken.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:34

en met grove dierenmishandeling, niet te vergeten.

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:39

Ze staat ook bij mij in de buurt..
als k iets kan doen??

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:50

voor de geïnteresseerden: dit is de advertentie waar het om gaat:

NRPS merrie

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:54

Ach dat arme paard!!! Nou ik had wel geweten wat ik zou doen.... pff zo ben nu al woest laat staan als het mn eiegn paard geweest zou zijn!! Echt die verzekering bellen en eissen om tekst en uitleg icl die slager...oehhh wat een mensen!

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:35

Ik dacht al dat ik hetzelfde verhaal eerder had gelezen, in je andere topic viewtopic.php?f=119&t=603297&hilit=
Ik denk dat je ongeveer weer dezelfde reacties gaat krijgen. Maar het is wel vervelend voor je, ik zou inderdaad verhaal gaan halen bij de verzekering.
Hebben de mensen die haar nu hebben haar gekeurd? Want het zou natuurlijk zijn dat ze via de handel bij hun gekomen is en dat ze wel goedgekeurd is bij hun, omdat de blessure misschien over is, maar het wel een zwakke plek is. Nou ja, succes iig!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:39

wanted schreef:
ja het prob;leem van deze merrie qua lopen is dat ze zich door de pijn heen loopt die vrouw zegt zelf dat ze in de gaten word gehouden omdat ze onregelmatig loopt dit zegt al genoeg vind ik. deze merrie klopt als je 4 uurtjes buiten gereden had was ze bijna niet kreupel meer maar dat zegt niet dat ze dat ook niet meer. dat vind ik wel heel erg dat ik ite snap hoe ze die ritten vol houd met zo'n pees...


Klopt, ze kunnen best door de pijn heenlopen. Heeft mijn merrie ook lange tijd gedaan (ook een peesblessure). Sommige paarden kunnen gewoon gigantisch goed compenseren. Veel sterkte ermee!

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:48

Ik vind het juist erg eerlijk van die mensen dat ze het verhaal van die peesblessure in hun advertentie zetten. Het is op die manier zeker geen verborgen gebrek meer en zeker geen aanbeveling.

Als je zeker had willen zijn dat je paard afgemaakt werd had je er zelf naar de slacht moeten brengen/ in laten slapen. Je hebt haar overgedragen aan de verzekering en die mag er, afhankelijk van de polisvoorwaarden, mee doen wat ze willen. l*llig maar waar, levend was je paard voor de verzekering meer waard dan dood, dus....

Misschien een aanbeveling voor een potentieele koper. Laat een peesscan maken, het ging toch om een chronische peesblessure? Foto's zeggen dan weinig.

horsii

Berichten: 7734
Geregistreerd: 06-11-05

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:44

Misschien kan iemand die bij het paard in de buurt woont gaan proefrijden , dan zie je gelijk hoe ze er aan toe is !
Mischien een ideetje.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:31

ik vind het een heel appart verhaal als ik het mag zeggen, maar het komt steeds vaker voor naar mijn mening! goed opletten dus!

wat het eerste in me opkwam? kan het niet gewoon genezen zijn van de vele medicijnen en de rust die ze gehad heeft?

maar als ik alles heb gelezen en er over na heb gedacht vind ik het toch erg vreemd! die mensen bieden eigenlijk een superpaard met papier aan voor 2400 euro...een koopje dus! maar tegelijkertijd vragen ze op hun beurt weer een paard te ruil metdezelfde eisen Clown als je er over nadenkt klopt het gewoon niet!
heb ook via mp een mailtje naar hun gestuurd en me voorgedaan als domme koper Haha! ben erg benieuwd wat ik van hun te horen krijg!
hoop dat het arme paardje een super thuis krijgt waar ze alleen maar hoeft te eten/fokken want dat zou ook nog wel kunnen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:37

Als je de mogelijkheid hebt om haar terug te halen, dan zou ik het doen. Het is een hele mooie merrie, en ze kan ook wat. Ze zou altijd nog de fok inkunnen.

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 18:00

Cassidy schreef:
Als je de mogelijkheid hebt om haar terug te halen, dan zou ik het doen. Het is een hele mooie merrie, en ze kan ook wat. Ze zou altijd nog de fok inkunnen.


precies dat is ook de bedoeling. we weten inmiddels meer via betrouwbare bron, oa hoe het kan dat ze voor de schijn wel vrij goed loopt tijdens wedstrijden, en ook dat de blessure NIET over is, en waarsch. zelfs is verergerd.

verder ben ik blij dat jullie meeleven, maar ik weet dat ik haar zelf weg had moeten brengen. dat is niet gebeurd, ik kan het niet terugdraaien om het alsnog goed te doen. de situatie is nu zo, en ik hoop dat ik nog meer reacties krijgt met tips en dergelijke.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:05

Je kunt het wel overdoen: paard terugkopen en alsnog wegbrengen. Helemaal als de blessure is verergerd.

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 18:08

Cassidy schreef:
Je kunt het wel overdoen: paard terugkopen en alsnog wegbrengen. Helemaal als de blessure is verergerd.


dat is ook de bedoeling, ik wil niets liever dan haar terugkopen. maar daarvoor heb ik het geld niet, ze vragen er 2400 Euro voor.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:11

Zijn dit dezelfde eigenaren als in dat vorige topic, die haar toen te koop hadden staan?

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 18:20

nee dit zijn nieuwe eigenaren. ik heb tot dusver alle eigenaren geïnformeerd over Sill's toestand, en een rapport opgestuurd, maar ze willen het niet weten en doen net alsof het paard in orde is.
ik krijg ondertussen steeds meer info binnen, dus ik word alleen maar zekerder van mijn zaak. deze mensen wéten dat ze niet in orde is, daar heb ik bewijs van...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:28

En ook deze nieuwe eigenaren willen hun geld terugzien...en zo komt het paard verder en verder in de misere. En 2400 is idd geen bedrag dat je zomaar neertelt om vervolgens het paard af te laten maken, zelfs al zou het het corrigeren zijn van een fout die je ooit hebt gemaakt.

Je zei in het vorige topic dat je de verzekering er op aan wilde spreken, is dat inmiddels gebeurd?

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:30

ja maar de verz. doet er niets mee... als ik het geld zou hebben had ik het er zeker voor over, maar ik heb het gewoon niet nu...

annehoe

Berichten: 1291
Geregistreerd: 06-08-05

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:31

heej toevallig vertelde mijn instructriece gister ook zo'n verhaal.
het komt blijkbaar dus vaker voor. zat te twijfelen over wel of niet verzekeren. vandaar dit verhaal.
ze kende ook iemand waarvan het paard ziek was en later bleek dat hij op een paardenmarkt stond.

kan trouwnst de atvertentie niet vinden.. wat is de titel

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:35

MariekeB schreef:
als de verzekering haar ingenomen heeft voor de slacht is de verzekering strafbaar.

Eens te meer een reden om je paard altijd zelf ( of door een goede vriend, familielid) naar de slacht te brengen en erbij te zijn als paard geschoten wordt.


Sterkte.


Paarden worden NIET door de verzekering ingenomen voor de slacht! De verzekering koopt het paard VOOR SLACHTPRIJS, daarna is het paard van de verzekering en mogen ze ermee doen wat ze willen. Of slachten of verkopen. Ze zijn geen verantwoording schuldig aan jou...
Spijtig maar zo is het nu eenmaal.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:43

Waarom afmaken? ze kan toch in de fok? Ik vind het maar een vaag verhaal....

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:44

dit lijkt mij erg vervelend.. succes met de 'strijd''

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:59

dus cronische dingen zijn niet erfelijk?

4_LIFE
Berichten: 1035
Geregistreerd: 17-05-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:19

Oh ik vind het zielig voor het paard als ze met een peesblessure loopt....
Maar je kunt altijd toch een keer gaan kijken Verward
Kun je altijd nog kijken hoe het met haar gaat enz.. Haha!