Hoe paard trailermak maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinanda

Berichten: 100
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Arnhem

Hoe paard trailermak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:33

Ik had al een topic geplaatst over welke trailer hiervoor het beste zou zijn, maar mijn vraag is ook hoe doen jullie dat? Mijn 2jarige wil er wel in, maar ik durf de stang nog niet dicht te doen, ik ben bang voor paniek zeg maar. Hoe hebben jullie dat gedaan en wie heeft tips?

chicolover

Berichten: 1253
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Hoe paard trailermak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:37

iemand het paard gerust stellen in de trailer en iemand die de stang erachter doet. steeds meer aan laten wennen.
veel oefenen gewoon!

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Re: Hoe paard trailermak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:30

Je moet als eerste de trailer een fijne plaats voor het paard maken zodat ze de ruimte als prettig en gewoon ervaren. Heel handig is dan veel oefenen (in en uit de trailer), zo vaak dat het heel gewoon wordt. Als iets gewoon wordt creeer je geen spanning. Spanning kan ervoor zorgen dat er paniek uitbreekt. Daarnaast kun je in de trailer een appeltje delen, worteltje etc. etc. om de associatie met de trailer positief te houden. Het opsluiten moet je nooit in 1 keer doen.

Dit is de volgorde:

2 personen, 1 bij het paard in de trailer, de tweede persoon houdt de balk los in de hand achter het paard. De eerste persoon laat het paard een pasje naar achteren en weer naar voren stappen. Het naar achteren en naar voren moet al geoefend zijn op de klep en in de trailer zodat het paard goed nageeflijk is op de vragende hulp. Het naar achteren plaatsen zorgt ervoor dat ze spelenderwijs de stang gaat voelen, direct weer naar voren zodat je het paard leert niet tegen de stang in te komen. Als het paard niets achter zich in het algemeen verdraagt, moet je dat eerst oefenen op een andere plaats met een touw etc.