Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 17:28

Oke.. daar gaan we weer.. had deze onzin niet eens moeten lezen maar goed..

Citaat:
En hier ga ik helemaal in mee! In 11 maanden had je allang je weide-afrastering in orde kunnen maken. Weide-afrastering in orde maken doe je niet met stro-touwtjes, als je het in 1 keer fatsoenlijk doet ben je er ook van af. Maar dat zijn kosten die je niet wilt maken.


Wat l*l je nou? Die wei is in orde gemaakt (die binnenste afrastering) en ja , op mijn kosten alleen tja.. als de stroom het vervolgens laat afweten keer op keer en de paarden zich vervelen omdat er geen spriet gras op de wei staat gaan ze (logisch) kijken wat ze met die omheining kunnen uithalen. Vervolgens trekken ze de haken e.d. kapot en ben ik weer even ver.

Citaat:
Wat voor kosten wil je dan wel maken? Wat ik eruit op maak eigenlijk geen en blijf je maar aanmodderen.
Geen plek om je pony kwijt te kunnen in deze omgeving? Bull-oliebol, ik weet zo al 3 plekken, en ja, ook mini's.


Goh, jij weet drie plekken en hebt al mijn topics gelezen maar te beroerd om me ff te tippen. Bedankt Knipoog

Citaat:
Al bij het lezen van het eerste topic had ik mijn vraagtekens, maar dit is topic nummer zoveel al, en de enige conclusie die ik kan trekken is.....je wilt graag een paard maar kan het eigenlijk niet opbrengen financieel. Vandaar zo'n oplossing voor hem onder te brengen, en als dat financieel gezien wat tegenvalt begin je te stuiteren. Mijn advies? Verkoop je pony en neem een verzorgpony.


Ik wil een paard maar ik kan het financieel niet opbrengen? Als ik zo'n type was had ik nu een rijpaard gehad en daarmee flink in de financiele problemen gezeten. Een rijpaard kan ik inderdaad niet betalen en heb daar geen tijd voor en daarom schaf ik er dus geen aan dus kom niet met die onzin aan alsof ik hier niet over na heb gedacht. En blijkbaar heb je ook moeite met lezen, want je hebt het nu puur over geldzaken alsof dat mijn grootste issue is in deze situatie. Ik ben 24.. ik heb altijd een paardje gewilt.. nooit gekregen van mijn pa en ma en ik heb netjes gewacht tot ik het financieel op kon brengen dus je weet echt niet waar je over praat. Als het financiele op zich een probleem zou zijn hoeft ik geen andere wei te zoeken he... zal overal moeten betalen... geen probleem, maar ik ga voor een shet geen 250 euro stalgeld neerleggen idd! Daarbij voor de laatste keer als het nog in je botte hoofd kan doordringen... het gaat hier voornamelijk op de manier waarop zij met haar beest en met mij omgaat. Oh.. nu sla ik vast weer een toon aan.. De pot verwijt de ketel zou ik zeggen. Lijken me echt weer typische reacties van mensen die vanuit de fam wel een hoop geld hebben en dus makkelijk praten hebben.

Iemand die te beroerd is om haar of zijn zieke dier te laten helpen (kan me niet boeien of het een paard is of een kip).. maar wel iemand anders voor de verzorging op laat draaien en alle overige dingen... die mag me wel ff normaal behandelen.
Blijkbaar is het ook niet meer normaal dat iemand die een wei verhuurt niet zelf voor het onderhoud daarvan opdraait. Apart hoor! Als zij gewoon normaal zou doen zou ik er helemaal geen moeite mee hebben om voor die wei gewoon huur te betalen. Maar dan moet ze wel weten dat alle overige dingen (haar beestje verzorgen en die wei constant in mijn uppie bijhouden) echt verleden tijd is.

maar goed mensen.. zoals ik al zei.. als jullie al die dingen normaal vinden.. dan wacht ik ff af tot je zelf deze problemen krijgt met degene waar je paard gestalt is.. kijken wat je dan nog te zeggen hebt. Bij nader inzien... dat zou me ook een zorg zijn dan.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:52

joh, jij bent je eigen probleem.
Als iemand anders dat probleem is, bijv de eigenaresse van de wei, dan ga je daar weg!
Kun je dat niet opbrengen, dan is dat je eigen schuld en hopelijk een goede les. Zorg dat je niet afhankelijk bent van 1 persoon.
Ik vind het ook klagen. Terwijl je zelf zó dom ben geweest om niet goed vooruit te denken.
Als je 24 bent, zou je toch beter moeten weten, dat situaties kunnen veranderen ( en met de simpelste, daar hou je rekening mee, bijv dat je moet verhuizen met je pony.)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:40

Ik huur ook een weide, en als mijn paard het in haar hoofd zou halen er dwars door te rennen.. dan is dat mijn probleem en niet van de verhuurder.
Als je een mini houdt zul je de afrastering mini proef moeten maken, op jouw kosten.
Als je stroomdraad gebruikt dan heeft het geen zin om dat om de bomen te draaien, dan ben je zo alle spanning kwijt.
IPV je energie hier op bokt te verspillen kun je ook eens gaan informeren naar het hoe en wat als je een weide mag gebruiken, rechten en plichten.
Permante omheining is of vervalt aan de eigenaar van de grond.
Niet permante omheining, dus verplaatsbare blijft jouw eigendom.
Dan je hooiprobleem.... zorg voor een opslag waar je meerdere balen kunt laten.. koop/leen/bouw een fietskar + een jerrycan voor drinkwater (voor op de camping) en je water probleem is ook minder. Op die kar kun je ook zelf hooi halen... Al 2 oplossing voor je probleem.
Vwb die andere pony, NIET mee bemoeien... is jouw zaak niet, je bent geen eigenaar en de vorige eigenaar moet haar/zijn zaken maar zelf regelen.
De afrastering: Breng die klok weg voor controle of neem hem mee naar een wilekeurige boer, vraag vriendelijk of ze willen kijken of het probleem aan de klok ligt of aan de afrastering. Is de klok 100 % dan dus de afrastering.
Investeer in een stel prikpalen en een rol lint, die kun je dan de gehele weide door verplaatsen en zit je niet te klooien met verdelen ed.
Vraag diezelfde boer wat het kost om die weide weer weide te maken, en anders vraag hem hoe je het zelf kan doen/ bij kan houden.

en een tip: Mischien iets minder arrogant doen en eerst eens bij jezelf te rade gaan of het een en ander mischien niet aan jezelf ligt.
Mini zijn gemakkelijke uitbrekers, een grotere is makkelijker achter een omheining te houden dan die kleinen, mischien eens over na denken of je geen maatje groter kunt aanschaffen ipv deze... neem er dan een verzorgster bij die je kan helpen met de verzorging.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:59

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je reactie op mijn en andere posts beneden alle peil vind.
Een accu is overigens wat anders dan een batterij. Het blijkt wel dat je van weidebeheer geen kaas gegeten hebt! Voer kost helemaal niet veel in jouw situatie overigens als het over 2 mini shetjes gaat.
Maar ik heb geen zin energie aan iemand te wijden die geen hulp zoekt maar alleen wil klagen over de afrastering van de wei waarin haar mini gratis mag staan Doei, doei .

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78527
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:35

CKdamour schreef:
en elke dag bezig bent alles met strotouwtjes en rotzooi aan elkaar te maken... om maar niet te spreken van de ergernis. En voer is ook gratis blijkbaar bij jou. Laat me ff weten waar jij dat haalt dan!


Het zijn je eigen woorden, die strotouwtjes.


CKdamour schreef:
Goh, jij weet drie plekken en hebt al mijn topics gelezen maar te beroerd om me ff te tippen. Bedankt Knipoog


Fijn dat je al je reacties leest. Op pagina 1 van dit topic heb ik er al 1 geplaatst, heb hier geen reactie en ook geen bedankje op gehad. Heel graag gedaan, maar het kwam al direct op mij over dat je niet de moeite wilt doen. Een andere heb ik zelf aangeschreven omdat deze een tijdje geleden op marktplaats stond, hier in de buurt, niet duur, mooi heras hekwerk afrastering. Als je zo hard aan het zoeken was had je die ook moeten zien.



CKdamour schreef:
Lijken me echt weer typische reacties van mensen die vanuit de fam wel een hoop geld hebben en dus makkelijk praten hebben.


Toen ik jouw leeftijd had kon ik me niet eens een pony veroorloven, niet eens een mini! Op mijn 29ste heb ik mijn eerste pony aangeschaft. Dit na veel wikken en wegen, en er zeker van zijn dat ik het financieel ook kon op blijven brengen, ook als ik van mijn goedkope stalling weg zou moeten. Ik heb eerst navraag gedaan in de omgeving voor andere goedkope stallingsplekken. Pas toen ik er zeker van was dat ik altijd alternatieven had, toen ben ik pas tot aanschaf van mijn pony overgegaan. En 2 weken geleden heb ik haar veulen moeten verkopen, heel bewust, omdat ik niet zeker weet of ik het financieel op kan blijven brengen.
Jaja, ik kom uit een zeer rijke familie. Gaaaap

CKdamour schreef:
Mag zij dit zomaar doen? het is dan wel een mondelinge overeenkomst, maar dat is toch ook geldig. Ik verzorg haar pony in ruil voor de wei. Ik betaal het voer en de wormenkuren voor beiden paardjes + alle overige kosten voor die van mij. Zij betaald de dierenarts, tandarts en overige kosten voor eigen pony (wat ze dus ook niet doet blijkbaar).
En nu komt ze van de een op de andere dag met dit.


Is er ook overeengekomen dat zij perse haar pony moet houden voor jou??? De afspraak lijkt me duidelijk genoeg. Zij zou de kosten voor de dierenarts, tandarts etc. betalen. Zij beslist dan ook wanneer die komt, niet jij. Nu wil ze de pony verkopen en jij begint te stuiteren dat je ineens de onderhoud van het land volledig moet betalen. Dat je dat eerst deed is misschien niet geheel volgens afspraak, maar dat is in dit geval verleden tijd, je bent daar ingetrapt en jammer maar helaas. Had je toen al weg moeten gaan. Maar als je dat moet betalen als zij er geen pony heeft staan, heel normaal. Als je weidegrond bij de gemeente huurt denk je dan ook dat die compleet met afrastering, stroomvoorziening etc komt? Dat is nergens zo. Ik denk dat jij eens uit je droomwereld van weidehuur moet komen en eens met 2 voeten op deze aardbol moet belanden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:46

Neonlight: zelfde rijke familie als moi Clown

JodieR
Berichten: 2289
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:24

ik zou dr echt weggaan Knipoog