Trailer laden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:11

Hooi!!

Ja weer een toppic, het gaat nu (gelukkig) al wel wat beter Knipoog *paard rent de trailer niet zo snel meer uit* maar nu is tie slim geworden.. Koe vlak voor de trailer draait ie zichzelf snel om en gaat dan lekker de andere kant uit kijken.. Nagelbijten / Gniffelen *(man, man, man, en je moet echt héél sterk zijn voor je hem er recht voor kunt houden echt waar) En hij gaat gewoon lopen klieren, is absoluut niet bang! Echt niet.. Knipoog Maar is puur uitproberen.

We gaan nog een keer naar zo'n iemand toe die een paard trailerbeleerd ( Haha! ) **nieuw woord ja ja Sigaar ** en hoop dat het resultaat heeft, echt we hebben alles al geprobeerd.. met brokjes erin tillen etc. etc. maar hij blijft door gaan. Echt waar, niet grappig meer (was het nooit maar oké) Dus nu vraag ik jullie wéér om tips, en wie heeft dit ook? of meegemaat? hoe hebben jullie het opgelost?

Groetjes!!

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:28

dikke vinger paard dus! Lachen erg lastig, hij doet gewoon lekker waar ie zelf zin in heeft en zolang hij jou niet als leider ziet blijft ie dat doen.
Je zult dus vooral aan je communicatie met je paard moeten werken en dan lost het trailerprobleem zich vanzelf wel op. Ga een cursus grondwerk of NH doen naast dat je er iemand bijhaalt die 'trailerbeleerd' (leuk woord) dan gaat het allemaal goed komen!

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:10

Hoofdstel in, scheelt al een heleboel in omdraaien etc...

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:23

of touwhalster en lange leadrope, scheelt ook al stuk

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:38

Het lijkt me een 'machtsprobleem'.
Dus ga trainen dat je paard gewoon naar jou luistert en niet zijn eigen ding doet. Hij moet weten dat jij de baas bent, zeker gezien hij niet bang is. Ik voorspel dat hij het bij de trailer-instructeur wel zal doen, omdat die heel consequent op zal treden en hij daar dus naar luisterd. Je zal dit zelf ook moeten doen, dus geen eigen initiatief accepteren. Nu niet, nooit niet.
Succes ermee!!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 11:15

Oke! Maar hij ziet mij verder wel als leider in de omgang, en met het rijden enz. Naar de eigenaresse toe is die nog braver maar met haar gaat ie zeker de trailer niet in! Met mij nog net iets eerder.. Knipoog Dat consequent zijn, doen we al vooral omdat hij nog jong is (3). Maar hoe bedoel jij dat precies dan?

@ Cissy: Grondwerk doe ik wel is na het rijden, halster/hoofdstel af en door de bak lopen. Als ik ga 'draven' gaat hij draven als ik stil gaat staan gaat hij halthouden etc. En dat gaat verder helemaal goed Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:45

Als een paard halverwege de klep stopt met lopen en je een beetje staat uit te lachen. Weet hij dus zijn plaats niet. Dit is iets waar je aan de hand etc. aan moet gaan werken. Deze verhouding is namelijk gewoonweg niet goed, anders zou hij doorlopen als je hem boos zou toespreken.

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:22

als de verhouding goed is hoef je m nooit boos toe te spreken Lachen je lichaamstaal vertelt hem al genoeg.

Helaas is het zo dat niet JIJ maar je PAARD bepaalt of jij de leider bent, je kan wel denken dat je het bent maar de praktijk wijst vaak anders uit.
Dat ie braaf achter je aan hobbelt in de bak is prima maar kennelijk vond ie dat op dat moment wel grappig om mee te doen, omdat je moeite met trailerladen hebt verteld eigenlijk al dat het kennelijk nog niet goed zit.
Dit is te leren maar dat moet je samen doen met een ervaren persoon die goed de lichaamstaal van paarden weet te interpreteren, zodat die je kan wijzen op je tekortkomingen en eventuele averechtse lichaamstaal.