Wat is een goed trailerslot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Wat is een goed trailerslot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 22:22

Morgen ga ik onze nieuwe tweedehands trailer halen Haha! Haha! Haha!
Maar... er moet nog een trailerslot op. Iemand nog tips?
want ik heb daar echt geen verstand van en laat me alles aansmeren
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-06 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:49

Gewoon een "simpele"die je over de dissel schuift. Onderaan gaat er dan een pin doorheen en een hangslot. Deze kan je ook gebruiken als de trailer aangekoppeld is (natuurlijk niet als je rijd). Kosten geloof ik iets van 30 euro.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:55

Al-KO-trailerslot, kun je ook je trailer op slot zetten als hij aangekoppeld is. Dat slot is alleen vrij duur; ik heb 166,60 euro betaald incl. montage. Het is wel een speciaal gekeurd slot en je krijgt er ook zo'n pasje bij.(speciaal voor de verzekering)

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:56

Ik heb hetzelfde slot als Jol1, moest van de verzekering.

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:57

Wij hebben ook hetzelfde slot, zat al bij de trailer toen we hem kochten.

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:02

bij onze trailer zit een slot 'ingebouwd' zegmaar
dat is zon kleinere soort lepel eronder zodat ze hem niet onder de auto kunnen koppelen

maar die zit er zoals begrepen er niet bij
maar dagt dan meer aan zo'n slot :

Afbeelding

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:14

KELLY, het nadeel van dat slot wat jij laat zien, is dat je het niet kunt gebruiken als de trailer aangekoppeld is. Het is erg prettig dat als je bijv. naar het bos gaat, je de trailer op slot hebt staan. (vooral als je net als ik naar het Amsterdamse Bos gaat)

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:17

hmm jaa dat is wel zo
maar je kan je auto daarbij ook loskoppelen en dan het slot er op doen Knipoog die 1 minuut werk Knipoog
maar het naddeel is wel dat sommige gekken hemdan tog meenemen...

wij hebben dus wel zon lepel achtig slot die je ook als die aan de auto gekoppeld is vast kunnen laten...
volgensmij kan je die ook zo op je trailer zetten dat slot

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:17

Jol1 schreef:
KELLY, het nadeel van dat slot wat jij laat zien, is dat je het niet kunt gebruiken als de trailer aangekoppeld is. Het is erg prettig dat als je bijv. naar het bos gaat, je de trailer op slot hebt staan. (vooral als je net als ik naar het Amsterdamse Bos gaat)


ik heb hetzelfde slot als op de foto, maar die van mij kan je wel erop doen als ie aangekoppeld is, zouden er nog types inzitten ofzo?

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:20

je heb ook deze ... die kan je over de dissel en trekhaak bevestigen je moet er nog wel 2 discussloten bij kopen en bijde sloten die ik heb laten zien zijn opzich niet zo duur
Afbeelding

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:23


Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:30

Voordat je wat aanschaft kun je het ook nog even navragen bij je verzekering. Sommige verzekeringen stellen bepaalde eisen aan het slot. Als je weggaat naar het bos en je moet eerst afkoppelen om je trailer op slot te zetten is dat niet erg handig. Je moet dan toch eerst je paard eruit halen en voor je gaat laden weer aankoppelen. Er zullen vast wel meer sloten zijn die je eromheen kunt doen als je aangekoppeld staat, maar die ALKO is wel erg handig (en duur helaas). Vergeet niet te passen als je een slot koopt, want wij hebben er wel eens eentje gehad die je er met een beetje handigheid zo af kon wippen.

Anoniem

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:31

Wij hebben ook een ingeboud slot. De Alko.
Super fijn Ja

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:48

Ik ben bij een kampeerwinkel (Campoworld) geweest voor een slot en toen bleek dat ze ook tweedehands sloten hebben. Ik heb daar een goed slot gekocht voor € 25,-, inclusief slotje met 2 sleutels, een koopje dus.

Fiesta14
Berichten: 150
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:56

deze site heb ik van een vriendin gekregen, klinkt wel handig


http://rijtuigenbouw.nl/aanbiedingen.html

Citaat:
Nu voor € 13.00

Overdekslot rijdend

Dit overdekslot kunt u tijdens het rijden laten zitten. Zo is uw kostbare aanhanger ook bij tussenstops beveiligd. Afsluitbaar met disselslot of hangslot deze is nu meegeleverd. Gegalvaniseerd!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:11

Het slot van bovenstaande mag je dus niet laten zitten met rijden, stel dat er wat gebeurd dan trekt de trailer je auto mee. Ik snap niet dat bedrijven ermee adverteren. Volgens mij kan je zelfs een boete krijgen als je met zoiets erop rijd en ze zien het?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re: Wat is een goed trailerslot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:59

Wij hebben een special slot wat moest voor de verzekering, voordeel van dit slot is ook dat het erop kan als je rijdt, wat voorkomt dat je trailer loskoppelt onderweg (en serieus dit komt regelmatig voor!!!)

Anoniem

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:14

#Ymke# schreef:
Volgens mij kan je zelfs een boete krijgen als je met zoiets erop rijd en ze zien het?


Dat is NIET waar, je mag er gewoon mee rijden.
Enige nadeel is dat als er een ongeluk gebeurd je trailer niet makkelijk en snel is af te koppelen, dat wordt dan door de brandweer gedaan met een slijptol en levert een hoop schade op....

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Wat is een goed trailerslot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:14

SymO, is dat slot donkerrood? Goede kans dat het dat ALKO-slot is.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re: Wat is een goed trailerslot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:04

Nee, goudkleurig.
Slot waar jij het over hebt, ken ik ook. Die heeft een stalgenoot van mij.

zicobont

Berichten: 37
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Wat is een goed trailerslot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:13

Een slot dat je over de dissel schuift is een goed slot, maar er zijn ook sloten die je ook met het rijden kan laten zitten en die zijn wel iets duurder maar ook heel makkelijk omdat je dan gelijk een slot op de trailer heb als je ergens op wedstrijden ben of in het bos.
Je zou helaas niet de eerste zijn die zijn trailer mist.
Als je voor een shuifslot gaat moet je weer rekening houden met het type slot dat je er op doet, abus is een goed merk en gekeurd en dat is weer belangrijk voor de verzekering.

Succes met zoeken,
PS ga eens bij een caravan winkel kijken, die hebben vaak heel veel mogelijkheden.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Trailerslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:12

Lia_ schreef:
#Ymke# schreef:
Volgens mij kan je zelfs een boete krijgen als je met zoiets erop rijd en ze zien het?


Dat is NIET waar, je mag er gewoon mee rijden.
Enige nadeel is dat als er een ongeluk gebeurd je trailer niet makkelijk en snel is af te koppelen, dat wordt dan door de brandweer gedaan met een slijptol en levert een hoop schade op....


Ok, dan heeft diegene dat niet goed doorgekregen. Maar veilig is het dus niet.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat is een goed trailerslot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:16

Sja wat is niet veilig....
Je trailer kan ook niet "zomaar" van de trekhaak schieten, want daar zit het slot overheen.

Mijn ervaring:
Koop inderdaad een slot wat ook tijdens het rijden op de trailer kan blijven zitten. Ik heb een keer op een wedstrijd meegemaakt dat iemand terug kwam van haar proef rijden en dat haar trailer weg was. Afgekoppeld en meegenomen. Mijn trailer had een slot en was dus minder aantrekkelijk op dat moment. We stonden naast elkaar.

Op stal had ik ook nog een wielklem op mijn trailer zitten.
Uit ervaring bleek dat alleen een goed disselslot niet genoeg was om anderen met hun tengels van mijn trailer te laten blijven. Ik nam dus het zekere voor het onzekere...

Anoniem

Re: Wat is een goed trailerslot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:37

Smaxie schreef:
Uit ervaring bleek dat alleen een goed disselslot niet genoeg was om anderen met hun tengels van mijn trailer te laten blijven. Ik nam dus het zekere voor het onzekere...


Het is idd heel makkelijk om een trailer die "los" op slot staat mee te nemen.
Je legt er gewoon een losse triangel over heen en maakt deze met spanbanden vast....
Afbeelding

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wat is een goed trailerslot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:54