Op proef bij verkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Op proef bij verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 18:41

Hoe doen jullie dat als iemand een paard eerst op proef wil hebben voor eventuele koop?

In dit geval gaat het om het rijden van een oefenparcours elders, om een indruk te krijgen hoe het
paard zich elders gedraagt ( hij loopt dubbel L met winst ).
Het paard is wel verzekerd, maar niet uitgebreid en wat als er dan iets mis gaat ( denk aan kreupel worden door bijv.misstap, of in de trailer ofzo ).

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, wie wel?

Of hoe zouden jullie dat doen?

Ik ben niet van plan een paar uur hiervoor uit te trekken, de vraagprijs is ook niet zo hoog.

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Op proef bij verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:18

niet doen, je blijft als eigenaar verantwoordelijk, en als er iets gebeurt zit jij met de gebakken peren.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Op proef bij verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:22

Kan ze niet gewoon een keer met jou mee naar concours?
Jouw verantwoording en issie toch ergens anders?

(Aangezien die dubbel L met winst loopt?)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Op proef bij verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:30

hangt er van af wie erop gaat rijden.
als jij er zelf op gaat, is er niets mis mee, anders zou ik het niet doen. dat paard is niet voor niets L geworden natuurlijk.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Op proef bij verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:29