Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:22

Het veulen is in 2005 geboren en in feb. 2006 ingeslapen/overleden, je spreekt een vermoeden uit over de mogelijke doodsoorzaak en laat foto's zien die ruim een jaar oud zijn om op een 'goedkope' manier aan een paard te komen?

Leuk voor die eigenaar dat je dit allemaal het internet op slingerd.
En die fjord verzorgde je al voordat die man hem gekocht heeft?

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:23

Als de foto's van vorig jaar zijn is het veulen een paar maand na deze foto's overleden Verward Hij ziet er namelijk helemaal niet zo slecht uit, de merrie wel maar het veulen valt opzich mee.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:39

De foto's zouden van oktober 2005 zijn, het veulen is in feb. 2006 overleden...
ga er maar vanuit dat het 2005 moet zijn ipv 2004, anders zou het veulen anderhalf jaar oud zijn en dus geen veulen meer. 2004 zou dan wel verklaren dat ze die fjord al 2 jaar bij die mensen verzorgd.... maar nog niet tijdens de dracht van die merrie (snap je hem nog Tong uitsteken )
TS schreef:
De grote Vos merrie is op de foto's 5 jaar oud, en heeft op 13 aug 2004 een veulen gekregen die je dus op de foto;s ziet.

Anoniem

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:37

Alane schreef:
(snap je hem nog Tong uitsteken )

Ik niet. Knipoog

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 20:30

Alane schreef:
De foto's zouden van oktober 2005 zijn, het veulen is in feb. 2006 overleden...
ga er maar vanuit dat het 2005 moet zijn ipv 2004, anders zou het veulen anderhalf jaar oud zijn en dus geen veulen meer. 2004 zou dan wel verklaren dat ze die fjord al 2 jaar bij die mensen verzorgd.... maar nog niet tijdens de dracht van die merrie (snap je hem nog Tong uitsteken )
TS schreef:
De grote Vos merrie is op de foto's 5 jaar oud, en heeft op 13 aug 2004 een veulen gekregen die je dus op de foto;s ziet.



Oke, sorry grote fout van mij. Die foto's zijn van 2004.
Veulen was toen een paar maand oud. Vorig jaar zag die merrie er ongeveer hetzelfde uit (net als dit jaar).

Ik verzorg idd 2 jaar bij deze mensen, dus ook de Fjord.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:15

JoviBan schreef:
Alane schreef:
(snap je hem nog Tong uitsteken )

Ik niet. Knipoog

en nu??? Clown

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:39

Tanja_ schreef:

Oke, sorry grote fout van mij. Die foto's zijn van 2004.
Veulen was toen een paar maand oud. Vorig jaar zag die merrie er ongeveer hetzelfde uit (net als dit jaar).

Ik verzorg idd 2 jaar bij deze mensen, dus ook de Fjord.


en na 2 jaar kom je spontaan tot de ontdekking dat die dieren slecht verzorgd worden...
en de ene keeris het een zuidlaren markt type en de andere keer wil hij niets verkopen... maar heeft minstens 2 paardjes al minimaal 2 jaar....

Dan wil de eigenaar geen verzorgsters erbij maar je plaatst wel een advertentie dat je er eentje bijzoekt...
daar plaats je deze foto bij:
Afbeelding
lijkt errug op dit sielughe peerd:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Alane op 25-11-06 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:48

oke ik geloof er nu geen snars meer van Verward

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:50

zow als dat het zelfde paard is ziet ze der wel goed uit!
ik hoop voor de paardjes dat het niet waar is en dan ze gewoon gezond zijn.

Anoniem

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:53

Alane schreef:
en nu??? Clown

Ja, helemaal duidelijk! Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:56

of een aandachtscomplex of een manier zoeken om op een goedkope manier aan een paardje te komen...
even miamifietsen via de zoek functie en je wordt een hoop wijzer... en als je leest wat er geschreven wordt dan rijmt het een en ander zich niet.... oa een tijdlijn die niet klopt, tegenstrijdigheden... enz. enz.

Anoniem

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:59

Alane: ik denk beide.
Fijn, zo'n "verzorgster". Clown

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:00

tja ..wat zal ik er van zeggen ?

Paardje op de fotos is idd mager, maar als de fotos oud zijn..! Je kunt beter recente foto's plaatsen.
De fotos geven mij de indruk dat de merrie al aardig op leeftijd is.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 25-11-06 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:06

JoviBan schreef:
Alane: ik denk beide.
Fijn, zo'n "verzorgster". Clown

en dat soort 'verzorgsters' zorgt ervoor dat de goeden mischien nooit een kans krijgen om te laten zien wat ze kunnen/willen/doen.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:10

En ik lees verder, zie de fotos, en ben heeeeel verbaasd!
Schaam je je niet ! Gatver@#$ heb je aandacht te kort ofzo !!!!!

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:18

Dit vond ik ook nog !


04
Posts: 1042
Locatie: Groningen Hoi,

Vandag toen een stalgenoot Petra (Welsh A) van stal haalde liep ze heel raar. Later toen ik op stal was werd het tegen mij gemeld. Dus ik even gepeild wat het was. Ze had achter beide kogels dik en liep heel raar, leek netalsof ze het ontlaste. Nou pony uit de stal gehaald en ik wou ff dat die werd voorgebracht zodat ik kon kijken of ze onregelmarig liep. In stap zuiver en ik de draf een beetje voorzichtig met rechts achter. Ook korte bochten gedraaid maar niks mis mee. Dus geen gewone kreupelheid. Verder waren de kogels niet warm, dus geen ontsteking. Als je eraan zat (zacht drukken ed) dan deed het haar niks.
Maar later toen we ff aan het bespreken waren wat het zou kunne zijn, Petra stond te er nog bij, zagen wij dat ze heel raar stond met achter. Echt heel eng, je kon zo met je hand haar kootbeen naar voren knikken.
Ik heb er ff fot's van gemaakt, wel met me mobiel omdat ik ff niks beters had..
Let niet op haar vieze benen, door het kuil dat we tijdelijk hadden is ze een beetje aan de diaree gegaan. Nu weer over omdat we weer hooi hebben.
Dit is van de zijkant. Het lijkt alsof haar been gwoon helemaal dik is, maar dat is niet zo. Haar kootbeen staat hier dus bij de een wel naar voren geknikt en bij de andere niet.

Hier nog 1tje van voren. zelfde verhaal als hierboven. Je kan het kootbeen als het ware naar voren en achter zetten, zonder dat ze iest doet...

Weten jullie misschien wat het kan zijn?
De DA word maandag gebelt voor een afspraak, omdat dit niet normaal is. Ze heeft dit nog nooit eerder gehad. Verder is het een Welsh-A van 16 jaar oud. Die niet meer bereden word. Ze heeft wel een poosje stil gestaan op stal (24/7) misschien dat het daaraan kan liggen??


Ik hoop zoerg dat jullie misschien me in een richting kunne sturen

Tanja_

_________________
Natilie
Hope you be someday mine
viewtopic.php?f=63&t=665252&hilit= => Allemaal te koop

[b]OOh dit is heel gemeen van mij : Dit vond ik ook nog Bloos




Tanja_ Bericht onderwerp: Re: Iemand die HBO toegepaste Psychologie doet?Geplaatst: 09-11-06 18:38


Geregistreerd op: 08-12-04
Posts: 1042
Locatie: Groningen Wat is het ongeveer?
Want ik wil dus na mijn Havo, vwo doen om dan Psygologie te kunnen doen.
Grag meer info



DAAR MOEST IK WEL HEEL HARD OM LACHEN

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:23

het Sherlock Bokt Team in optima forma Clown

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:50

heel bijzonder dit... een schreeuw om aandacht? waarom? ik vond dat andere topic ook al zo raar klinken. misschien had je beter verschillende topics op verschillende sites kunnen maken, op Bokt kan iedereen namelijk al je posts zien.... misschien eens babbelen met een psycholoog?

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:40

Moderatoropmerking:
Hierbij krijgt de TS nog éénmaal de kans om precies uit te leggen hoe het écht zit. Verhaal is idd wel een beetje vaag, vooral de data van de foto´s! Als TS binnen afzienbare tijd geen uitleg geeft, gaat er een slotje op dit topic.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 17:52

Oke ik zal het nog eens proberen uit te leggen.

Sinds juli/aug 2004 verzorg ik dus 5 paardjes samen met mijn vriendin. Winter 2004 stond de fjord buiten (bij andere mensen) en de andere 4 binnen. Die zelfde winter kreeg ik ruzie met die vriendin en ging zij weg van stal. Toen waren de paarden al ookal zo mager. Van die winter zijn ook de foto's. Toen ze na de winter weer naar butien konden gingen ze dat (lente 2005). Daar staan ze dan 24/7 in het land en komen ze goed aan. Al na een paard weken kan je niet meer zien dat die paarden ooit zo mager waren. Ergens in de lente kwam het weer goed tussen mij en die vriendin en vroeg zij of ze weer mee mocht naar stal. Oke, is goed. Dus wij weer met zen 2en verzorgen.

Ondertussen was er een shetlandertje bijgekomen, het 6e ponytje. Herfst 2005 stonden ze buiten, in een weiland dat helemaal was uitgeput (nouwlijks gras en veel modder). De paarden werden toen al wat magerder. Winter 2005 stonden ze allemaal binnen en waren ze minder mager dan het jaar ervoor omdat de eingenaar heel soms biks haalde. Februarie 2006 overleed het veulen aan ondervoeding en waarschijnlijk wormen.

Lente 2006 gingen de overgebleven paardjes naar buiten toe. En ging die vos en de fjord mee op kamp. Op kamp kwam de vos ook vrij veel aan omdat ze daar biks, grad en kuil kreeg (van de manege zelf, standaart). Dus kwam ze best snel weer erg aan. Toen is ook die foto genomen onder het zadel. Zomer 2006 hele tijd op land gestaan en zelfs van de instructice de opmerking gekregen dat er wel wat van dat buikje af mag.

September 2006 gingen de alweer op stal (24/7) omdat de eigenaar nog meer problemen kreeg. Toen gingen de paarden van wat te dik naar normaal en pas de laatste maand naar te dun. Laatst kwam ik erachter dat de eigenaar thuis en financiele problemen had. En de paarden stonden er deze herfst al beroerd bij, veel erger dan vorige winters (die ik heb meegemaakt). En dan bedoel ik slecht bijstaan qua hooi en sto/ondergrond. De eigenaar weigerde meer dan 1 pak stro per week aan een paard te besteden. Ook mochten de paarden maar 2 plakken hooi per dag, omdat het anders te veel werd. En dan moest hij weer zo vaak nieuwe halen. Dat is dus ongeveer 1 per dag. Hij haalde ook elke week standaart 7 hooi op en 5 stro, als hij daar zin in had. Hij kon ook zo een weekje overslaan. Dus als ik meer zou voeren zouden er niet genoeg zijn voor elke dag.
Alle voorgaande jaren was die "regel" van dat stro en hooi er niet. En dan waren we nu nog niet eens halverwege de winter.

Die vrindin van mij verzorgde grotendeels de vos. Maar omdat zij vrij weinig tijd had (examenjaar) en daarnaa naar A'dam ging om te studeren hadden we het erover om een verzorgster te zoeken. Die zou dan eerst de pony delen en daarna (na de zomer) zou ze die volledig ovenemen. Dit bericht was geplaats voordat ik wist dat het slecht ging met de eigenaar. Daar kwam ik niet veel later achter.
Ik verzorgde grotendeels de Fjord. De andere 3 ponytjes borstelden we. Meer konden we er ook niet mee doen, het is een A & B pony en een kleine shet. Rijden gaat dan niet, omdat we te zwaar zijn (allebij rond de 60-65 kilo).

Toen ik erachter kwam dat het zo slecht ging met de eigenaar toen hebben we samen de beslissing genomen (ik en vriendin) om toch de dierenbescherming erbij te halen. Want geld zou de eigenaar niet snel zien, dus zouden de paarden het de rest van de winter echt bar hebben.
Omdat ik een grote emotionele band heb met de fjord wou ik die niet kwijt. Vandaar dat ik vroeg of het via de dierenbescherming kon. Ik had ook aan mensen in me omgeving gevraagd of het via de polietie kon, maar dan zou ik haar sowiso nooit meer terug zien. Als het via de politie is dan gaan ze naar de slacht, of via een moeilijke rechtzaak van jou krijgen. Deze informatie heb ik gekregen van de vader van mijn vriend, die werkte bij de Politie.

Nog over de eigenaar. Het is een zuidlaardermarkt typje qua karakter. Allen houd hij diep van binnen gigantisch veel van zijn paarden. Dat had ik goed gezien toen het veulen werd ingeslapen, hij huilde vrij lang. Hij vroeg nog aan mij of ik een foto wou uitprinten voor hem, zodat hij die thuis kon ophangen. Bij mij duurde dat een tijdje en hij belde me elke dag wanneer die zou komen, en toen die er was zag ik in zijn ogen dat hij er heel blij me was.
Hij is wel altijd te vinden op de markten maar handelt zelf niet. Daarom was het ook moeilijk om een bod te doen. Toen ik een paar keer een bod had uitgebracht op de fjord, ging hij toch twijfelen.

Hopelijk is het nu een beetje duidelijker geworden voor eidereen Lachen


Nog even over de reactie's van sommingen. Ik heb geen aandachtstekort dat ik dit toppic open. Gewoon een vraag waar ik maar een paar antwoorden op heb gekregen waar ik wat aan had. En ook dat ik nu havo doe, wil gaan vwo sprinten en daarna Psygologie wil doen. Wat is daar mis mee?
Die opmerking dat ik misschien naar me eigen psygoloog moet, wat moet ik daar van zeggen. Ik heb wel een psygoloog waar ik vroeger heen ging. Maar dat is om een heel andere reden, en die reden wil ik zelfs wel zeggen. Vroeger ben ik meerdere malen misbruikt, zowel sexueel als gewoon. Ik was toen 14 en heb en barre bassisschool tijd gehad. Ik had toen een verschrillelijk dip, en ik deed me anders voor dan ik was. Laggen van buiten maar van binnen altijd huilen. Ik wou niet dat andere mensen zagen dat ik het niet goed had.
Gelukkig heb ik nu goede vrienden die me erg steuenen met alles. Maar nog steeds ben ik loop ik niet lekker in me vel.
Het kan raar klinken maar meestal ga ik naar stal om uit te huilen in de stal bij de fjord. Ik doen dan gewoon me verhaal en heb het gevoel dat zij dan luistert. Meestal voel ik me daarna stukken lekkerder. Dat heeft ook met vertrouwen te maken, mensen vertrouw ik vrij moeilijk omdat ik dus misbruikt ben, en de fjord kan het niet doorvertellen maar geeft me wel een goed gevoel als ik het kwijt ben.


Tis een hele lap geworden maar ik hoop dus dat het zo wat duidelijker is.

Tanja_ Lachen

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:34

Tanja, dank voor je uitleg. Zo klinkt je verhaal een stuk beter, als je begrijpt wat ik bedoel. Nu je de tijd hebt genomen om alles rustig neer te zetten, klopt het.

Moderatoropmerking:
Vwb de komende reacties van de bokkers, die mogen nu niet (en eigenlijk vanaf het begin al niet) off topic zijn!! Dus, goed de bovenstaande post van TS lezen!

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 18:49

Dankje Simmie nog even voor het verduidelijken voor het offtoppic gedrag Lachen

Anoniem

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:19

Tanja_ schreef:
Als het via de politie is dan gaan ze naar de slacht, of via een moeilijke rechtzaak van jou krijgen.



Ben zelf hondengeleider bij de politie en handel dus alle "dierenzaken" af.
De politie neemt nooit en te nimmer op eigen houtje verwaarloosde dieren in beslag, dat gaat altijd in overleg met een deskundige (dierenarts of inspecteur van de dierenbescherming) en een officier van justitie.
Vervolgens gaat het dier naar een opslaghouder en beslist justitie wat er mee gaat gebeuren, daar staat de politie compleet buiten.
Het gebeurd wel eens dat de dieren in zo'n ermbarmelijke staat zijn dat inslapen het enige humane is maar dat is zeker niet standaard
Als ze verbeurd worden verklaard worden ze gewoon via de Domeinen verkocht, daar kan een ieder zich voor inschrijven zonder ingewikkelde rechtzaak....

ibouma

Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: drenthe

Re: Dierenbeschermingen en overnamen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:23

tanja veel succes met dit probleem!