huurprijs weide ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 13:48

mijn buurman wil tijdelijk een stukje wei ter beschikking stellen aan een kennis van mij die recent een paard heeft gekocht en door omstandigheden per direct geen paddock of wei meer heeft, dier staat dus continue in een stal.

Het stukje land is 100 meter lang, 8 meter breed, geen omheining, daar zal mijn kennis zelf voor moeten zorgen. Verder geen faciliteiten, puur het stukje land. Groot voordeel is dat mijn kennis haar straatje maar hoeft over te steken en daar ligt dan dat stukje land.
Locatie: Drenthe, verder geen mogelijkheden om dicht bij huis land te pachten.

Welke vergoeding zou mijn buurman in alle redelijkheid mogen vragen ? Dit initiatief komt van hem omdat hij het erg zielig vind dat dit dier continue op stal staat.....

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:52

Ik denk weinig tot niets, aangezien je kennis zelf voor de omheining moet zorgen. Als hij/zij dan weer weggaat, heeft je buurman een mooie omheining voor niets. Tenzij hij natuurlijk de omheining zelf betaalt.

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 13:55

Simmie schreef:
Ik denk weinig tot niets, aangezien je kennis zelf voor de omheining moet zorgen. Als hij/zij dan weer weggaat, heeft je buurman een mooie omheining voor niets. Tenzij hij natuurlijk de omheining zelf betaalt.


ze zou een tijdelijke omheining moeten plaatsen en die bij vertrek ook weer meenemen.

yunis
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: belgische bodem

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:58

als die man het zelf voor stelt zal hij wel geen hopen geld vragen. Bij ons is het vlug 1250 euro per jaar voor zo een stukje grond.

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 14:23

hij zou haar echt uit de brand helpen, maar wil er wel een vergoeding voor. Tja....de vraag is nu...wat is een redelijke prijs ?

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:34

40 euro per maand is meer dan genoeg. Er is ook geen water zo te lezen, dus ook daar moet je kennis zelf voor zorgen.

Elinee

Berichten: 1182
Geregistreerd: 11-11-06

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:36

30/40 euro.. het stelt natuurlijk niet zo heel veel voor...

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:37

Over welke regio hebben we het hier? Ik denk dat dat ook nog veel uitmaakt. Hier kun je ook nog wel land gratis gebruiken in ruil voor onderhoud. In het western (Randstad) ligt dat vaak toch wat anders ...

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:40

ik ben het eens met ongeveer 40 euro, wij betalen voor 2 hec, paddock, stal, geen water of electriciteit. (hebben nu wel een pomp) 75 euro. voor de omheining en zo moeten wij ok zelf voor zorgen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:18

Mac schreef:
Over welke regio hebben we het hier? Ik denk dat dat ook nog veel uitmaakt. Hier kun je ook nog wel land gratis gebruiken in ruil voor onderhoud. In het western (Randstad) ligt dat vaak toch wat anders ...



Drenthe Knipoog


Ik woon in Drenthe, vlak bij ons kun je weidegang huren voor 60 euro per maand, het land is dan wel afgezet en er zijn watervoorzieningen. Gebruik van een bak (met verlichting) zit hierbij in.
Doordat er geen water voorziening en omheining is lijkt 40 euro me meer dan genoeg.
Het is ook niet zo groot natuurlijk waar het paard kan staan. Waar in Drenthe is dit? Dat verschilt nogal hier Knipoog

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 00:56

Regio Borger-Odoorn (tussen Assen en Emmen)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:58

Ik zit in de omgeving Assen dus ik denk dat je qua prijs dan aardig zit. Is het trouwens door gegaan die afspraak?

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 19:14

weet ik niet, heb buum nog niet gesproken...

Ilse17z
Berichten: 41
Geregistreerd: 15-11-06

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:14

40/50 euro per maand of zoiets Tong uitsteken

xcomplientx
Berichten: 2268
Geregistreerd: 24-04-06

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:18

Wel of geen controle maakt wel uit vind ik in de prijs. Ik betaal 20 euro per maand voor weiland, maar heb dan echt ook giga veel land. Dit is in Friesland en is Gemeentegrond. Dat kan goedkoper zijn met als nadeel dat ze het recht hebben om het direct weer op te eisen. Ik heb geen watervoorziening. Normaal is 40-60 euro per maand op platteland, maar daar hoort wel controle en water bij te zitten vind ik. en zeker omheining !

Je kunt tijdelijke omheining met weidepaaltjes en lint maken. Voor paarden is het inderdaad heerlijk zo buiten staan !

zazu

Berichten: 146
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: huurprijs weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:23

Heb zelf een weide met stalling gehuurd met binnenboxen +-1,5 ha weide (staat nog wel een paard op van degene die de weide verhuurd) en ik betaal 50 euro per maand. Weide is afgezet, maar hier en daar toch wat aan vervanging toe. Ik denk als je inderdaad 30/40 euro betaald dat het toch voldoende is. Je moet trouwens de weide ook nog afspannen (dan zou ik wel een verplaatsbare afspanning zetten of iets overeenkomen dat de verhuurder de afspanning betaald en dat jij ze zet.