E Rijbewijs beginnen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_fjord

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Zwolle, Holten, Nijverda.

E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 10:52

Aanstaande vrijdag ga ik naar de rijschool om een afspraak te maken voor mn E rijbewijs!!

Ik moet eerst 4 uur achter elkaar rijden, waarbij ze gaan kijken hoeveel lessen ik nodig heb. Dan krijg ik op een andere dag de overige lessen en het examen gelijk. dus in 2 dagen kan je het hebben als je in 1x slaagt.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Ik wilde even met mn vader in het bos gaan oefenen van te voren. Wat zal ik dan vooral oefenen? achteruitrijden? bochtjes achteruit ofzo?

graag advies! Haha! Heb dr wel onwijs zin in en hoop het gauw te halen!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:45

Ik heb gewonen losse lessen gehad, erg lastig vond ik het niet.
Ik had thuis al vaak geoefend met achteruit rijden.
Succes!

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:50

Ik wil het ook graag halen maar stap niet over de drempel aangezien ik auto rijden al een drama vind Haha!

Renske_fjord

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Zwolle, Holten, Nijverda.

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 12:08

KarinvdM schreef:
Ik heb gewonen losse lessen gehad, erg lastig vond ik het niet.
Ik had thuis al vaak geoefend met achteruit rijden.
Succes!


Okey. hoeveel lessen heb je ongeveer gehad? De rijschool zij ongeveer 10 uur als je geen ervaring hebt... klopt dat een beetje?

Renske_fjord

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Zwolle, Holten, Nijverda.

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 12:09

mariekie schreef:
Ik wil het ook graag halen maar stap niet over de drempel aangezien ik auto rijden al een drama vind Haha!


ik had er ook moeite mee. maar heb nu al 2 jaar mn rijbewijs en wil het toch graag doen. Dus nu ga ik gewoon doorzetten! Knipoog

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:56

Volgens mij heb ik ongeveer 8 uur les gehad in totaal.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:01

Ik had geen ervaring en heb een 1 dagscursus bij Blom gevolgd. Ik heb in totaal een uur of 6 gelesd die dag en 's middags ben ik opgegaan voor mijn examen. En geslaagd.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:35

wat waren de kosten voor jou stacey en ook niet onbelangrijk hoelang duurde het voordat je mocht beginnen.

ik wil het zelf graag in 1 dag halen.

Renske_fjord

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Zwolle, Holten, Nijverda.

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 10:32

marloezzke schreef:
wat waren de kosten voor jou stacey en ook niet onbelangrijk hoelang duurde het voordat je mocht beginnen.

ik wil het zelf graag in 1 dag halen.


De kosten die ik moet gaan betalen is 40 euro per les. Examen kost 180 euro. Dus ligt er een beetje aan hoeveel lessen je nodig hebt natuurlijk. Ben wel benieuwd wat anderen moesten betalen.

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:41

Bij de rijopleiding voor rijbewijs E achter B gaat het behalve om het sturen tijdens de speciale verrichtingen zoals bochtje-achteruit etc. vooral om de juiste kijktechniek en spiegelgebruik daarbij. Uitsluitend je auto en aanhanger daarbij de goeie kant uit kunnen krijgen zonder ergens tegenaan te botsen is dus niet genoeg. Ik denk dus dat je er mee moet oppassen om op eigen gelegenheid te gaan oefenen; als je jezelf nu verkeerde technieken aanleert, kost het je dadelijk als je echt les hebt des te meer moeite om deze weer af te leren en het wel goed te gaan doen.

Verder zijn de afmetingen van het type aanhanger waarmee je straks af moet rijden heel anders dan van bijv. een paardentrailer, waardoor zo'n ding, juist bij de speciale verrichtingen, heel anders op het stuurgedrag van de auto reageert. Ik merkte tijdens het lessen voor mijn E (na jaren semi-illegaal met van alles achter mijn auto in de rondte te hebben gereden, overigens altijd goed gegaan) dat het een behoorlijke handicap was dat ik aan een hele andere combinatie gewend was dan waarmee ik moest lessen en afrijden.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: E Rijbewijs beginnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:18

marloezzke schreef:
wat waren de kosten voor jou stacey en ook niet onbelangrijk hoelang duurde het voordat je mocht beginnen.

ik wil het zelf graag in 1 dag halen.


Ik heb het indertijd gekregen van mijn stage en er ging ook nog iemand anders op. Voor ons was het p.p. € 500,- inclusief BTW voor lessen en examen. Mijn stagebegeleider liet daar regelmatig personeel zijn E rijbewijs halen, dus vandaar dat het misschien iets goedkoper is als normaal.
Volgens mij kon ik binnen een maand op (of eerder)! Blom reserveert gewoon van tevoren zoveel plaatsen, zodat hij daar examenkandidaten later op in kan roosteren. In ieder geval dat idee.