Hoeveel vragen voor les?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Hoeveel vragen voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:46

CrackerHorse schreef:
Kenzo12 schreef:
Dus naar wat ik begrijp is het redelijk om zo'n 8 euro per uur te vragen?
Zijn er nog andere mensen die dit ook zo doen?


stel wel een soort contract op, waarin staat dat jij niet aansprakelijk kan worden gesteld voor eventuele ongevallen. Oftewel op eigen risico Knipoog
Laat dit door de ouders van het meisje ondertekenen. Copy maken en deze aan de ouders geven.

Er hoeft natuurlijk helemaal niks te gebeuren, maar je weet maar nooit en dan kan je beter alles netjes op orde hebben.


Volgens mij is zo'n contractje niet rechtsgeldig. Als je niet de benodigde papieren hebt en er wel geld voor vraagt kunnen ze je wel aansparkelijk stellen. er zitten dacht ik meer haken en ogen aan. Overleg goed met de ouders en leg t voor dat je best "les"wiltr geven maar er geen "loon"voor vraagt. Wel een onkosten vergoeding voor slijtage van spullen e.d en gebruik van de pony e.d. Overleg anders even met een rechtswinkel hoe t nou rpecies allemaal in elkaar zit mocht er wat gebeuren en de ouders zouden jou aansprakelijk stellen.

CrackerHorse

Berichten: 1353
Geregistreerd: 29-06-05

Re: Hoeveel vragen voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:52

sandr0 schreef:

Volgens mij is zo'n contractje niet rechtsgeldig. Als je niet de benodigde papieren hebt en er wel geld voor vraagt kunnen ze je wel aansparkelijk stellen. er zitten dacht ik meer haken en ogen aan. Overleg goed met de ouders en leg t voor dat je best "les"wiltr geven maar er geen "loon"voor vraagt. Wel een onkosten vergoeding voor slijtage van spullen e.d en gebruik van de pony e.d. Overleg anders even met een rechtswinkel hoe t nou rpecies allemaal in elkaar zit mocht er wat gebeuren en de ouders zouden jou aansprakelijk stellen.


Zoiets bedoel ik ook, maar er dan wel in zetten dat het op eigen risico is.

Rebeccatjuh

Berichten: 777
Geregistreerd: 17-11-06
Woonplaats: Voorburg

Re: Hoeveel vragen voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:57

Max. 10 euro
ik betaal voor een gediplomeerd instructrice ,op haar paard, in haar bak 20 euro voor een uur.

En aangezien jij een halfuur lesgeeft, en ongediplomeerd bent,zou ik niet teveel vragen.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Hoeveel vragen voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:03

Ik rijd voor 6,50 per uur in een manegeles (niet alleen dus) op rijpaarden met gediplomeerde instructeurs... Is hier dan wel erg goedkoop, maar ik zou er ongeveer 6 a 7 euro voor vragen.

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoeveel vragen voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 19:42

Citaat:
Volgens mij is zo'n contractje niet rechtsgeldig. Als je niet de benodigde papieren hebt en er wel geld voor vraagt kunnen ze je wel aansparkelijk stellen. er zitten dacht ik meer haken en ogen aan. Overleg goed met de ouders en leg t voor dat je best "les"wiltr geven maar er geen "loon"voor vraagt. Wel een onkosten vergoeding voor slijtage van spullen e.d en gebruik van de pony e.d. Overleg anders even met een rechtswinkel hoe t nou rpecies allemaal in elkaar zit mocht er wat gebeuren en de ouders zouden jou aansprakelijk stellen.


Ik denk zelf dat zo'n contract wel rechtsgeldig is. Dit zou anders zijn als ik zoiets grootschalig zou aanpakken, maar zoals eerder te lezen viel is dit bij mij zeker niet het geval.
Maar liever niet meer hierover door gaan, dit kan ik wel even zelf goed uitzoeken.

Het lijkt erop dat bijna niemand hier les geeft met eigen paard?

Ilse17z
Berichten: 41
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Hoeveel vragen voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:07

Vertel wel tegen de ouders dat het op eigen risico is! Als er wat gebeurd... dan kunnen ze niet op jou terug vallen Knipoog
Heb niet al het bovenstaande gelezen, maar dat vind ik wel belangrijk in ieder geval Tong uitsteken