Pony redden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne51
Berichten: 291
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Joppe

Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 20:05

Hallo,

ik ken iemand en die heeft een pony het is een heel lief beestje doet alles heel braaf enzo, maar nu zorgen die mensen er naar mijn mening niet goed voor. De pony staat in een land dan een grote modderpoel is, ze krijgen alleen kuilgras en een wortel als ze hebben gereden. Nu word de pony gereden door een meisje dat ongeveer 60 a 70 kilo weegt en het is een rank gebouwde c pony!
Dit vind ik veel te zwaar want ze bongt ook heel erg in het zadel enzo ze is znel bang als de pony te hard gaat en daarom krijgt hij ook geen krachtvoer maar de pony is echt heel erg mager en hij loopt ook niet helemaal rad ik vermoed dat hij erg stijf is en/of mok heeft. Nu heeft dat meisje een nieuwe pony gekregen en willen ze de pony gaan verkopen, het schoot mij meteen door mijn hoofd dat ik de pony zou kunnen kopen en dat ik hem dan weer op knap weer in vorm en in de spieren breng en dat ik dan een goed tehuis voor hem zoek bij mensen die er ook echt dingen mee gaan doen als wedsrijden of gewoon lekker buitenrijden want het is echt een hele leuke kinder pony en ik ben bang dat die eigenaar hem aan iemand verkoopt die er ook slecht voor zal zorgen....
Maar nu vraag ik om jullie mening vinden jullie dat ik hem moet kopen? En zo ja voor hoeveel dan ongeveer? En zo nee waarom niet?
Groetjes Anne..

LotjeSjors
Berichten: 31
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:02

Do what you've got to do. Heb je het geld? Als je het leuk vind, moet je het vooral doen, maar realisseer, er bestaat een kans dat je hem niet verkocht krijgt. Meer als 4.000 zou ik ervoor niet betalen ( schatting )

Anouk13
Berichten: 130
Geregistreerd: 08-05-06

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:04

pfff voor zo'n ponytje zou ik nog echt geen 4000 euro geven hoor! als hij mok zou hebben sowieso niet, maarja je kunt het altijd proberen m te redden, je weet niet wat voor leven die anders kan krijgen hea.,

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:05

LotjeSjors schreef:
Do what you've got to do. Heb je het geld? Als je het leuk vind, moet je het vooral doen, maar realisseer, er bestaat een kans dat je hem niet verkocht krijgt. Meer als 4.000 zou ik ervoor niet betalen ( schatting )


Volgens mij heb je een 0 teveel getypt in dat bedrag. Ik denk dat je 400 bedoelt?

blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:17

ik denk ook dat je het moet doen van maximaal 1000 Knipoog
heel veel suc6

blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:40

krijg je het zadel en hoofdstel er eigenlijk bij..?

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:56

Laten we de feiten even op een rijtje zetten:

Jij vind dat di mensen er niet goed voor zorgen.
Volgens jou krijgen ze niet voldoende voer.
Jij vind dat dat meisje te zwaar is.
Volgens jou bonkt ze in het zadel.
Volgens jou is zij snel bang.
Jij vermoed dat de pony stijf is danwel mok heeft.
Jij bent bang dat zij hem aan verkeerde mensen verkopen.
Jij denkt dat het beter is om hem zelf op te knappen en dan te verkopen.


De eerste vraag die bij mij opkomt is: Hoe weet jij zeker dat die mensen er niet goed voor zorgen? Kijk je 24/7 over hun schouder mee?

Dezelfde vraag geld voor het voer, wie weet worden ze ook gevoerd als jij op school zit.

Te zwaar vind ik nog wel mee vallen, al is het niet meer het ideale gewicht voor deze maat denk ik. Daarbij heb jij haar toevallig op de weegschaal gezet?

Zij bonkt in het zadel? Hoe vaak heb je dat gezien? Een uur lang?

Bang? Misschien een momentopname.

Mok of stijf? Dit is alleen een vermoeden van jou, misschien is er wel iets heel anders aan de hand of zelfs wel helemaal niets. Daarbij, stijfheid kun je eruit rijden en een paard met mok kan gewoon bereden worden tenzij het in vrij ernstige vorm is, maar dit zou je dus weer moeten kunnen zien.

Verkeerde mensen: Het is hun pony en hun keuze. Mensen die verkeerd met dieren omgaan komen vanzelf wel op de koffie.

Jij wilt het dier zelf opknappen en vervolgens verkopen aan mensen die in jouw ogen het wel goed doen. Iedereen heeft een andere manier van dieren houden en wat voor de 1 wel goed genoeg is is voor de ander niet goed genoeg. Daarbij, denk je werkelijk dat het dier gelukkig zal zijn om meerdere keren in vrij korte tijd te moeten verhuizen en daarbij ook geen vertrouwde mensen te zien?

Ik denk dat je het op zijn beloop moet laten.

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:59

Om eerlijk te zijn, ben ik het volledig met Fjordnina eens!

Anne51
Berichten: 291
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Joppe

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 23:23

Hoi Fjordina en samantha,

Ik weet het allemaal wel zeker omdat ik die mensen erg goed ken het zijn namelijk kennissen van ons en mijn moeder rijd elke week met die man een buitenrit en hij heeft nu een soort depressie en daardoor boeit de verzorging van zijn paarden volgens mij hem nie zo en ik hij heeft verder allemaal tinkers en die kunnen inderdaad goed tegen buitnestaan enzo, en de pony kent mij al heel goed omdat ik hem al wel is vaker uit medeleiden op stal heb genomen toen zij op vakantie gingen en dan komt hij helemaal tot leven als hij lekker los gewerkt word en is het na die 2weken een heel ander paardje maar dan is hij weer een aantal weken daar en is het weer weg... Ik hoop dat je het nu een beetje beter begrijpt.
Groetjes Anne

messica

Berichten: 845
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:28

Doen wat je gevoel zegt!! Als je de middelen en het geld hebt..waarom dan niet!! Maar blijkt achteraf dat het pony'tje toch niet zo leuk en lief is en misschien wel iets mankeert aangezien jij hem niet rad vond lopen, dan moet je daar natuurlijk ook de consequenties voor nemen!! Succes Knipoog

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:41

Het enige wat we van die pony weten is dat het een rank gebouwde c-pony is, naar aanleiding daarvan kun je dus nog niet echt de prijs schatten Knipoog

gerdad

Berichten: 134
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: geeste-dalum

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:49

Je zou ook kunnen voorstellen om een poosje voor de pony te mogen zorgen als je de mensen toch zo goed kent.
Onder het mom dat hij dan ook bereden blijft!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:51

Ik denk ook dat het verstandiger is om te vragen of je de pony mag verzorgen, dan het beestje te kopen... misschien is er wel een medische reden waarom het het helemaal lekker loopt en wat mager is. Dan ben je nog veel verder van huis....

Anne51
Berichten: 291
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Joppe

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 17:09

jullie hebben wel gelijk inderdaar als het iets medisch is ben ik natuurlijk wel veel verder van huis, maar ik vermoed dat het mok is en misschien neem ik hem gewoon een weekje op proef en als er aan zijn lopen dan niets veranderd is dan doe ik het niet.
Maar iedereen heel erg bedankt voor de reactie!! Ik houd bokt wel op de hoogte als ik hem koop Knipoog
Groetjes anne

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:10

je zou er in ieder geval als je hem koopt eerst een dierenarts naar kunnen laten kijken. hoe oud is de pony? merrie/ruin?
meer als 1000 euro is hij waarschijnlijk niet waard.
succes er mee!

Ezter
Berichten: 793
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:14

Je wil hem kopen, opknappen en dan weer verkopen aan mensen die er iets mee willen gaan doen. Dan moet de pony dus al 2 keer verhuizen. Je geeft al aan dat ze de pony willen verkopen. Waarom laat je ze hem dan niet verkopen, dan komt die met een beetje geluk meteen terecht bij mensen die hem opknappen en hem wel willen houden. Daar heeft t beestje toch veel meer aan.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:19

ben het ermee eens met Ezter

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:06

Clienn schreef:
ben het ermee eens met Ezter

ik sluit me hierbij aan

Madelonn
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:01

ZEKER KOPEN als je het geld hebt!.. zeker niet teveel betalen, bedenk zelf wat je er voor over hebt. Maar succes!

gerdad

Berichten: 134
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: geeste-dalum

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:19

Ben eigenlijk heel benieuwd of je al een besluit hebt genomen?

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:18

Ezter schreef:
Je wil hem kopen, opknappen en dan weer verkopen aan mensen die er iets mee willen gaan doen. Dan moet de pony dus al 2 keer verhuizen. Je geeft al aan dat ze de pony willen verkopen. Waarom laat je ze hem dan niet verkopen, dan komt die met een beetje geluk meteen terecht bij mensen die hem opknappen en hem wel willen houden. Daar heeft t beestje toch veel meer aan.

Vind ik ook, is ook fijner voor die pony Lachen.

leandros

Berichten: 1405
Geregistreerd: 29-01-07
Woonplaats: kampen

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:23

4000 vind ik wel erg veel.
2 weken op proef gedaan.
1 week is togh net iets te kort vind ik.

LotjeSjors
Berichten: 31
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Pony redden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:23

tamary schreef:
LotjeSjors schreef:
Do what you've got to do. Heb je het geld? Als je het leuk vind, moet je het vooral doen, maar realisseer, er bestaat een kans dat je hem niet verkocht krijgt. Meer als 4.000 zou ik ervoor niet betalen ( schatting )


Volgens mij heb je een 0 teveel getypt in dat bedrag. Ik denk dat je 400 bedoelt?

Ja eigenlijk wel.. Hoewel mijn 2e mening net iets hoger ligt qua bedrag. 1.000 = de max.