Stalgeld omhoog zonder melding!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 00:34

Het stalgeld is met 10 euro omhoog gegaan per 1 februari 07. Dit heb ik via via op onze stal gehoord van een paar mensen. Nergens hangt er een brief met deze mededeling en per post/e-mail/fax/msn/sms enz... heb ik er ook nog geen mededeling van gekregen. Ik heb deze verhoging dan ook niet betaald en ben ook niet van plan dit te doen.

Ik heb geen contract helemaal niets. Moet ik het verhoogde stalgeld nou wel of niet betalen? En als ik niet betaal, wat zijn dan mijn risico's (buiten dat ik een andere stal moet zoeken omdat mijn paard aan de dijk staat!)

wereldhummel

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:36

wie heeft je gezegd dat het omhoog ging dan?
wel 1 van de eigenaren?

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 00:43

Ik heb het van verschillende stalgenootjes gehoord, allemaal onafhankelijk van elkaar. Met zoiets gaat de tamtam natuurlijk aardig snel. Van de eigenaren of kantoormedewerkers heb ik nog niets gehoord.

kissielover

Berichten: 1740
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:46

Ik zou dat dan dus idd ook niet betalen, zoiets hoor je van de eigenaar zelf te horen te krijgen, via een brief ofzoiets...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:53

Joh zo is bij ons ook ooit het geld voor (stro? penen? ik weet het niet meer) omhoog gegaan. Maar wij betalen al gewoon voor strogrootverbruik, terwijl het allemaal wel meevalt wat we gebruiken. Ik heb er van de stalhouder ook nooit wat gehoord verder en ben dus ook niet meer gaan betalen.

Mocht hij meer betaling nu wel van je verwachten moet jij maar goed gaan bedenken hoe blij je met je stal bent en anders verhuizen.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:59

Zolang jou niet door de pensionhouder verteld is dat je meer moet betalen zou ik als ik jou was gewoon het oude bedrag betalen. Als het meer moet zijn hoor je het vanzelf. Toch? Als je het zeker wilt weten kun je het beter zelf bij de pensionhouder gaan navragen, maar goed, ik vind eigenlijk dat hij jou daar uit zichzelf over moet informeren.

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 01:06

Ik ben niet van plan meer te betalen zolang het me niet door een eigenaar medegedeeld wordt.

Ik maak ook al geen gebruik van hun brok en geef zelf compact gras (geef eigen voer en ik wil dat mijn paard de hele dag door hooi heeft en van hun krijgt hij maar 2x per dag een halve plak) Van alle landjes hebben ze vorig jaar een stukje afgehaald om meer landjes te maken, maar ook dat huurgeld ging niet naar beneden!

Eigenlijk moet ik juist minder betalen Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:21

Ach als er 1 een klokje heeft horen luiden klingelen de andere belletjes vrolijk mee.
Zolang er geen officiele mededeling wordt gedaan door de staleigenaar is er dus geen verhoging.

Deerne
Berichten: 698
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Provincie Gelderland

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:45

Je zou inderdaad door de stal eigenaar zelf op de hoogte gebracht moeten worden.
Aangezien dit niet is gebeurd zou ik de verhoging niet betalen en afwachten of
hij naar je toekomt hierover. Zo ja dan zou ik hem wel netjes zeggen dat het niet
netjes is dat het op deze manier gecommuniceerd is.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:47

Ik zou het gewoon aan de staleignaar vragen.
Er is niks ergers dan roddels die door verteld worden

_Marije_Jarig
Berichten: 35
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Nijverdal

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:49

Het is wel raar. Dat je het via via moet horen. En dat ze je het even niet zeggen of desnoods een brief ja ophangen. Ik zou het niet betalen hoor Knipoog. Want ja het is wel zo sociaal om het gewoon even te melden. En je kunt het idd het beste gewoon even vragen;)

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:15

Aan je foto´s te zien in je profiel sta je op Wennekers.
Als dit klopt ik sta er dus ook en de mededeling van het stalgeld heeft het in de kantine gehangen die was al begin januari.
Verder hing het ook bij het kantoor.

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 10:38

Erg raar dat het op deze manier wordt medegedeeld dan. Je zal maar nooit in de kantine komen! En ik betaal altijd via de bank dus op kantoor kom ik ook niet.

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:42

ik vind het zelf ook raar, ze zouden zoiets gewoon naar je huisadres moeten sturen, maar waarschijnlijk hebben ze daar niet bij nagedacht.
Ook omdat die de 1e keer in 4 jaar was dat het gebeurde (tenminste dat stond in de brief)

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:45

Verhoging van stalgeld moet gewoon in een brief gemeld worden die naar jou verstuurd wordt of op stal wordt uitgedeeld.

Aangezien er nu door een stalgenoot verteld wordt dat het ergens hing, is het misschien slim om wel zelf naar de staleigenaar te gaan. Vraag eventueel of dit soort dingen voortaan persoonlijk of per brief gemeld kan worden in plaats van het zo algemeen te doen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:48

was laatst mee met aaronyve haar paard, komt staleigenaar naar hun toe , per 1 maart met 20- omhoog omdat ze binnebak gaan maken, (lees: een oude koeiestal vullen met zand met rare afmetingen). ook kregen ze al te horen omdat ze graag extra brok wilden, 2 kg per dag voor groot paard wat veel doet moesten gaan bijbetalen en dat hun het veel te veel vonden. En voor penen moesten ze al 5- extra in maand gaan betalen, 30- in 2 maandne tijd, hun hebben nu dus ook andere stalling gezocht, en ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.
En zolang die eigenaren jou niks gezegt hebben zou ik het niet betalen, eerst eens schriftelijk op hoogte brengen, of ander contract geven, en dan maand erna pas, vin ik redelijkste

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 10:55

Ze komen het geld maar vragen bij me of ze sturen maar een brief. Zou wel zo netjes zijn iig.

Van de guldentijd naar de euro's hebben ze het flink verhoogd en daartussendoor nog een keer. De landjes zijn kleiner maar je betaald hetzelfde. De stapmolen heeft ook een nieuwe regeling waar je flink voor moet dokken.

Hebben ze ook een reden opgegeven waarom het stalgeld omhoog is gegaan??

Als je uitrekend wat er daar iedere maand binnenkomt aan stalling is ruim 70.000 euries. Dan komt daar nog bij de stapmolen, landjes, trailer parkeren, eventueel je extra zaagsel................ tel uit je winst. Ben dus benieuwd waarom het stalgeld omhoog is gegaan!

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:06

ik weet niet meer waarom het omhoog gegaan is.
Ik dacht dat ik gisteren de melding nog wel in de kantine heb zien hangen.
het hangt op de klapdeuren die naar wc gaan.

Wat ik al raar vond is dat de pakketten wel enorm omhoog gegaan zijn.
Er zijn ook een heleboel mensen die het nu laten doen door andere en dan ben je goedkoper uit.

Mendi

Berichten: 2290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:41

Ik vind het ook een rare manier om stalgeldverhoging door te voeren!
Ik sta ook bij de TS op stal (helaas nog maar een paar maanden, dus val ik gelijk met mijn neus in deze verhoging Knipoog) en hoorde het ook toevallig. Ik ben op zoek gegaan naar de mededeling en inderdaad het hing in het halletje bij de kantine.
Normaal gesproken zou je idd een schriftelijke aankondiging overhandigd moeten krijgen, tenminste dat is de meest gebruikelijke gang van zaken.
Ik ben nu wel extra alert op aankondigingen en loop nu regelmatig even de kantine binnen om te zien of er iets hangt wat belangrijk is om te weten.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:43

De stal eigenaar komt jou dat persoonlijk vertellen of via een mededeling.
Ze mogen elk jaar met zoveel % omhoog gaan, ik geloof 6 % ofzo?
IIg zijn ze bij ons (oude stal ) per 1 januari ok 10 euro omhoog gegaan

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:48

Bij mijn oude stal was dat ook gebeurt, vind het echt asociaal om zoiets van andere te horen.
Ik vind dat je op zijn minst gewoon een nette brief thuis of op stal moet krijgen.
Wij hadden het die keer gewoon niet betaald.

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:36

hey het staat ook op de website van wennekers. En volgens mij is bijna iedereen er inmiddels van op de hoogte. Er hangen inderdaad op meerdere plekken aankondigingen van de verhoging, maar ben het wel met je eens dat het eigenlijk via een officiele brief moet, zelfde geldt voor de verhoging van het buiten zetten en in de molen zetten, dat is nu op dezelfde manier gecommuniceerd. Een brief vind ik ook op zijn plaast, ben alleen bang dat, met de lange wahctlijst voor stallen het niet slim is om het niet te betalen en een rechtzaak voor die 10 euro verhoging per maand, dat is het voor mij niet waard. een andere stal zoeken ook niet.

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 16:20

Op de website kom ik ook nooit. Trouwens, daar zie ik nu ook staan dat je onbeperkt ruw- en krachtvoer krijgt!! WAT een giller! Als je om meer hooi vraagt, dan krijg je dat dus ECHT niet!!

Ik ben inmiddels ook wel op de hoogte van de verhoging maar dat was ik al toen ik dit topic starte. Alleen was/is het punt dat ik dit nu ook weer via stalgenootjes moet horen. Ik vind dit van de eigenaar een hele slechte gang van zaken. Lijkt wel of hij geen geld aan postzegels wil uitgeven Lips are sealed

Ik heb nog geen briefje zien hangen en ben vandeweek toch echt in de kantine geweest. En is het buitenzetten ook verhoogd???? Waarom kan ik ook dat nergens vinden dan?? Misschien moet ik mijn oogkleppen toch eens afzetten Clown

Zolang niemand van stal het mij persoonlijk mededeeld, betaal ik de verhoging over februari zeker niet. Van de week ga ik het zelf wel op kantoor vragen en dan krijgen ze het in maart er pas bij. Ook vertel ik ze dat ik het voortaan graag persoonlijk medegedeeld krijg en niet meer op deze manier. Ze hadden het gewoon netjes moeten doen en niet zoals het nu is gegaan.

In ieder geval allemaal bedankt!! OK dan!

Mendi

Berichten: 2290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:24

Ergens heb je wel gelijk, maar toch vind ik het link om het gewoon niet te betalen. Of ga je in maart 2 tientjes extra betalen?

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Re: Stalgeld omhoog zonder melding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:26

het buitenzetten en in de molen zetten is per 1 december verhoogd. Iedereen die vooruit heeft betaald hoeft deze verhoging pas te gaan betalen als die termijn is afgelopen. De kosten zijn echt een stuk hoger, helaas, ik schrok er nogal van°, wederom weet ik dit ook puur omdat inderdaad een stalgenootje melde dat dit ook in de kantine hangt. Vind het ook slecht,, ben het helemaal met je eens.