wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 08:57

hoi, mijn vraag is duidelijk. Wie als ie gaat paardrijden neemt zijn kind ook mee?
Mijn dochter is 4, en ik kan haar niet altijd achterlaten thuis of bij iemand, dus ik wil haar meenemen als ik ga rijden, ze kan dan helpen poetsen, alleen tijdens rijden zal ze of in de kantine of naast de bak moeten blijven(er zijn niet veel kindjes).
Wie doet dat nog meer, en wat voor vermaak neem je dan mee voor ze, zodat ze zoet zijn?

Ik bedoel dus echt tijdens rijden want als je gaat longeren ofzo of losgooien dan duurt dat korter dan rijden.

Ik hoor graag tips en reacties.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:03

Ben ook wel benieuwd, mijn dochtertje is nu 8 mnd, en ik heb gelukkig heel lieve schoonouders in de buurt, maar ik kan me voorstellen dat ik haar later ook wel mee wil nemen.

Sirius1804
Berichten: 447
Geregistreerd: 11-02-07
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:14

Wij hebben een speeltuintje naast de bak gemaakt. Ik kan m'n dochter altijd in de gaten houden en kinderen uit de buurt komen ook geregeld spelen.

We hebben gewoon een simpel glijbaantje, wipkip en een klimrekje. En ze vermaken zich prima.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:16

ik heb een verzorgpaard, en de eigenaar komt ook vaak met de kindjes. Nou is Jelske superlief met kindjes, maar ze mogen niet de stallen in, en niet de wei/bak in. Ze rennen over het erf met hun karretjes. en Jelske staat te dromen. Maar voor andere gebruikers kan het wel vervelend zijn, dus dan zou ik vragen of iemand mee gaat met jou om jou kind bij te houden?

ellenoor

Berichten: 32
Geregistreerd: 19-02-07

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:20

Bij ons op stal worden ook weleens kleine kinderen meegenomen en iedereen let dan gewoon een beetje op. Kun je ook wel even vragen aan mensen waar je zelf rijd

Michel123

Berichten: 803
Geregistreerd: 27-12-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:20

Ik heb geen kind, dus dat is snel opgelost !
Wel twee Jack Russells, en die gaan mee.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:26

lees het topic 'kinderen op een pensionstalling' eens, daar hebben felle voor-en tegenstanders hun mening verkondigd.

dajos

Berichten: 201
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Omg. Emmen

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:34

Mijn jongste is 5 en rijd nog niet echt. Ik vind het absoluut niet handig om haar mee te nemen naar stalling. Ik ben dan niet meer echt met mn paard bezig, maar veel meer met wat zij aan het uitspoken is. Ze gaat namelijk alle paaren/pony's bij langs en vind ze allemaal even lief en leuk. Nou dan "zit" ik niet rustig.

Misschien ben ik wel overbezorgd? maar toch.... ze zien echt het "gevaar" van paarden nog niet in.

Als we de trailer pakken en naar de manege gaan heb ik er minder problemen mee, maar dan nog blijf ik haar in de gaten houden, wat ten koste gaat van mn concentratie. Probeer het dus altijd zo te plannen dat paps thuis is of dat ze even bij mijn (schoon)ouders kan zijn.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:41

als ik geen oppas voor de kinderen heb gaan ze wel mee, maar dan ga ik niet zo heel uitgebreid rijden... meestal wordt het dan longeren, of krijgen ze een kinder/staplesje op mn paard... zijn ze allemaal blij, kindjes omdat ze mogen rijden, en paard omdat die lekker niet veel hoeft te doen.
als ik serieus wil rijden dan laat ik ze thuis. (kindjes zijn 4 en 6)

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:31

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het dodelijk irritant vind als mensen hun kleine kinderen meenemen.

Michel123

Berichten: 803
Geregistreerd: 27-12-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:32

Vjestagirl schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het dodelijk irritant vind als mensen hun kleine kinderen meenemen.


Helemaal mee eens.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:45

Ben ik het ook mee eens; tenminste zoals bij ons op stal. Kids worden losgelaten en doen alles wat niet mag, en ouders die hoor je echt niet, die zijn allang blij dat de kids niet zeuren.

Als je kind gewoon ergens lief gaat spelen vind ik het ook geen probleem, maar bij ons op stal is het gewoon asociaal. Je komt overal blikjes drinken tegen, ze rennen, verkloten al het stro en hooi, gooien overal strotouwtjes neer.. echt.. ik kan me er vanaf de computer nog over opwinden Tong uitsteken

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:46

tja, ik stoor me ook wel eens aan de honden die altijd mee naar stal worden genomen en in de bak gaan zitten poepen...
kinderen zijn ook niet altijd lief... maar daar is in het andere topic al discussie over geweest.

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:31

Goed, om het nog even duidelijk te maken: een kind wat lief en rustig in een hoekje gaat zitten lezen/nintendoen/kleuren heb ik geen problemen mee. Een kind wat bij mama blijft, rustig is heb ik geen problemen mee.

Kinderen die in de kantine worden gezet onder het mom van: 'mama gaat even rijden' en zich daar ontzettend gaan vervelen en etteren: wel problemen mee. Hetzelfde voor kinderen die bij je komen hangen, 500 vragen stellen, rennen, gillen enz.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:35

Mijn docher is nu 14 maanden en gaat nog niet mee.. In het begin juist wel.. mooi in de kinderwagen buiten slapen.. Haha!

Wij krijgen binnenkort een bak aan huis, dus ik denk dat ik ook een speeltuin maak in zicht van de bak.. Dan kan ik haar mooi in de gaten houden..

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je op een pensionstal staat het onwijs irritant kan zijn om daar kinderen rond te hebben rennen.. Ik geloof dat ik daar zelf ook neit aan moet denken.. Maar bij ons heeft niemand er last van.. Dat is wel zo prettig..

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:45

hoi, ik heb haar nl meegenomen vandaag voor het eerst, ik reed in de binnenbak, en zij heeft ernaast gezeten, heel rustig, met pakje drinken en koekje.

Maar na 3 kwartier was ze het wel zat, maar toch hartstikke goed van haar. Dit was ivm vakantie. Als ze op school ga ik alleen. Of in het weekend is nu voor herhaling vatbaar.

Maar het hangt van je kind af, sommige zijn krengen, en sommige zijn erg rustig

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:57

Ik weet het nog niet. Mijn dochter is nu 5 maanden en zit in de maxi cosy in de kantine op de ene stal, op de andere stal bij slecht weer in de auto en bij mooi weer zet ik de wandelwagen net buiten de omheining van de bak. Nu is het dus niet zo'n probleem nog, maar als ze straks gaat lopen weet ik het echt nog niet. Ik moet dagelijks in elk geval 2 paarden rijden, daarnaast geef ik ook nog les. Mijn schoonmoeder wil best een keer oppassen maar ook niet elke dag dus ik heb eigenlijk nog geen idee. Ik lees dus even mee Lachen

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:59

laat je ze dan zonder toezicht in de auto als jij aan het rijden bent?

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:00

als t zo uit komt gaan mijn kids ook mee naar stal. Ze zijn u 6 en 8 dus gaan zich zelf steeds meer zelf vermaken. Ik heb op stal voldoende speelgoed staan waar ze zich mee kunnen vermaken. Meestal ga ik naar mijn paard als de kids op school zijn maar bijv. in de vakanties dan moeten ze wel mee.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:02

juval schreef:
laat je ze dan zonder toezicht in de auto als jij aan het rijden bent?


Ja, ze is 5 maanden dus ze kan ook echt nog niks behalve in die maxi cosy zitten Clown
Geen auto's van de handrem afhalen etc. Haha!

Anoniem

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:03

bij ons zijn ook wel eens kleine kinders en als de ouders rijden dan houden de andere stalgenootje's de kinderen bezig met inderdaad poetsen, op paardje zetten e.d. Lachen

Jaimyliefje

Berichten: 5003
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: zuid limburg (maar afkomstig uit Eindhoven)

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:04

ik ben zelf nog een kind (nouja, 13 geen kindje dus..) dus neem mijn kinderen ook niet mee. maar bij ons op stal is ook altijd een jonegtje. soms een beetje onhandig. maar ze houden hem wel goed in de gaten. hij heeft een klein fietsje. de paarden schrikken er niet van. en als dat wel is. houden ze hem gewoon bij. ik heb daar ook helemaal geen bezwaar tegen! op die manier altans. ze houden hem goed in de gaten en hij is niet vervelend met paarden. (meetsla gaat hij mee met 'boer frans' op de tractor. dan wordt hij helemaal blij Clown )
op mijn oude manege/stal in Italiƫ waren wel altijd twee kindjes. een jongetje van ong. 8 tot 9 jaar ik weet het niet meer zo goed. en een meisje, van 7 jaar ong. het jongetje werd altijd gewoon maar op stal 'gedumpt' en de ouders lieten hem daar vaak van 's ochtends tot 's avonds, terwijl ze zelf in de tussen tijd gewoon naar huis gingen. het meisje ging wel mee naar huis . die jongen bleef achter! hij was heel vervelend met paarden, en zat mij altijd achterna omdat hij behoefte had aan aandacht en andere kinderen. maar hij was in ieder geval erg vervelend. die ouders vonden dat jongetje duidelijk vervelend. en hun dochtertje was hun lievelingetje! dat jongetje was ook nog verstandelijk niet helemaal goed. hij was een beetje verstandelijk beperkt. daar kon hij niks aan doen. maar die ouders hadden hem weg moeten houden of zelf bezig moeten houden en hem niet gewoon dumpen! dus p die manier heb ik er echt een hekel aan als kinderen mee komen. net zo goed als wanneer kindjes van rond de 4 jaar op stal rond rennen en alleen maar in de weg lopen. dat is echt niet fijn! Boos!
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 21-02-07 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:08

Is al een topic over Lachen

kinderen op de pensionstalling

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:12

Urielle schreef:
juval schreef:
laat je ze dan zonder toezicht in de auto als jij aan het rijden bent?


Ja, ze is 5 maanden dus ze kan ook echt nog niks behalve in die maxi cosy zitten Clown
Geen auto's van de handrem afhalen etc. Haha!


vind ze het niet vervelend dan?
ik zou zelf niet rustig op mn paard zitten als mn baby in de auto lag te huilen. Nou wilden die van mij niet graag in de maxicosi of wipstoel zitten. Als ze slapen is het een ander verhaal...

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:19

Een vriendin van mij neemt haar dochter ook altijd mee naar de paarden. Toen ze jonger was zette ze haar in de kinderwagen naast de bak of legde ze haar in de auto om een dutje te doen. Toen ze daar te oud voor was speelden wij (meiden van stal) met haar als haar moeder aan het rijden was. Ze was het enige kind op stal en iedereen was gek met haar! Er stond ook veel speelgoed, van die auto's op wielen enzo. Of ze ging in een hoekje van de bak spelen met zandbakspullen, superlief!