Trailer op afbetaling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 10:33

Hoi,

Aangezien ik ook graag een trailer wil aanschaffen, maar liever meteen een goede aankoop doe en niet het geduld heb om te sparen ben ik op zoek naar een bedrijf dat trailers op afbetaling verkoopt.
Het mag om nieuwe of goede occasions gaan.

Kent iemand een bedrijf die dat doet?

groeten!

minniemouse
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: misschien ooit in m'n boerderijtje in Drenthe

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:39

Kijk eens bij www.c'est bon.nl in Bruchterveld.

Daar kun je nieuwe trailers op afbetaling kopen.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:08

beter is een persoonlijke lening of doorplopend krediet af te sluiten bij een bank, goedkoper en je bent vrij in aflossing.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:08

www.wk-eerbeek.nl hier staan ook al prijzen bij enkele trailers.

Vaak als je een trailer op afbetaling koopt, ben je enkele honderden euro's mee kwijt.
Als je nog naar school gaat, kun je het goedkoopste bij de IB-groep lenen, anders kun je misschien beter naar de bank gaan. Denk nl dat dit goedkoper is als bij zo'n bedrijf zelf

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:24

Ik verwacht dat je niet op dit advies zit te wachten maar ik wil het toch kwijt.
Voor iemand van jouw leeftijd vind ik het ronduit belachelijk om een lening af te sluiten om een trailer te kunnen kopen! Je betaald sowieso rente dus je trailer wordt ook nog eens een stuk duurder dat hij oorspronkelijk was en mocht je schade rijden dan heb je nog een hoop schuld en geen trailer meer.

Ik vind het niet slim van je in ieder geval! Geef jezelf een schopje onder je achterste en spaar eerst alvorens een hele hoop geld uit te geven. Dat zul je ook voor je verdere toekomst moeten leren!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:51

Bij BK-trailers in Barneveld kan je op lease-koopbasis een trailer aanschaffen. Hou er wel rekening mee dat je trailer uiteindelijk duurder is en je per maand aan een bedrag van ongeveer 100,- zit (afhankelijk per trailer)

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:00

Wiesje schreef:
Ik verwacht dat je niet op dit advies zit te wachten maar ik wil het toch kwijt.
Voor iemand van jouw leeftijd vind ik het ronduit belachelijk om een lening af te sluiten om een trailer te kunnen kopen! Je betaald sowieso rente dus je trailer wordt ook nog eens een stuk duurder dat hij oorspronkelijk was en mocht je schade rijden dan heb je nog een hoop schuld en geen trailer meer.

Ik vind het niet slim van je in ieder geval! Geef jezelf een schopje onder je achterste en spaar eerst alvorens een hele hoop geld uit te geven. Dat zul je ook voor je verdere toekomst moeten leren!


Helemaal mee eens!

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:04

of huur voorlopig een trailer ipv zelf kopen, hoe vaak wil je m gaan gebruiken? Bij een trailer hoort ook een goede trekauto en soms een E rijbewijs, heb je dat ook al?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:56

De afbetaling wordt geregeld door mijn ouders. Erg jammer dat er meteen weer dat zulk commentaar wordt gegeven.

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:04

Lease hoeft helemaal niet duur te zijn, dat hangt er helemaal vanaf wat voor leaseconstructie het is. Bovendien: koop een gebruikte trailer en neem het risico van dure reparaties (die flink in de papieren kunnen lopen)
Laatst bijgewerkt door Elegance op 17-10-07 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:06

persoonlijk neem ik liever geen gebruikte trailer inderdaad door de eventuele schade's of eerder vervangbare onderdelen. Natuurlijk zijn er wel goede tweedehands maar daar betaal je dan ook voor. Vaak zijn deze ook lastig te vinden.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:07

Ik denk dat je idd beter een lening of krediet kunt afsluiten bij je vertrouwde bank zij zullen ook nooit meer lenen dan je kunt en dat is wel zo veilig.

Groetjes kim

Caresse07

Berichten: 9411
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:09

Kijk maar eens bij www.konag.nl bij hun kun je ook een trailer kopen en in bijvoorbeeld 10 maanden afbetalen. Misschien zit er iets voor je bij.

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:15

Of bij ons (BK) nu kopen en pas over 12 maanden betalen (betaal je geen rente)

Caresse07

Berichten: 9411
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:23

Nee is bij Konag ook zo, geen rente betalen. Nou ja denk dat TS genoeg keuzemogelijkheden heeft om een trailer op afbetaling te kopen Lachen

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:24

Bedankt voor de site Knipoog

Caresse07

Berichten: 9411
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:26

Graag gedaan, maar ik zie dat er meer sites zijn waar ze op die manier werken dus je hebt
volop keuze. Ik gaf je deze site door omdat ik zelf ervaring met hun heb bij het kopen van een trailer en was goede service ook vandaar Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:55

Madeleine16 schreef:
De afbetaling wordt geregeld door mijn ouders. Erg jammer dat er meteen weer dat zulk commentaar wordt gegeven.

Niks jammer! Zeer verstandig. Je kunt er wat mee doen of niet, maar zo gek vind ik dat commentaar niet.

En ik heb er nog eentje. Als je in de buurt een trailer kan lenen voor een €x bedrag zet eens samen met je ouders het e.e.a. tegenover elkaar. Kijk hoevaak je per jaar op wedstrijd gaat en hoeveel de trailer kost t.o. het bedrag dat je kwijt bent aan de trailerhuur.

Dus stel je gaat 2 per maand op wedstrijd á €15 euro voor een trailer. Is €30 per maand aan trailer huur. €30 x 12 = €360 per jaar kwijt aan trailerhuur. Als de trailer €30 is dan ben je €720 per jaar kwijt.

Zet dat af tegenover een nieuwe trailer van €3.000,- (en dan ben ik nog schappelijk).
Trailers huren bij een bedrijf zijn vaak verzekerd, vrijwel altijd nieuw of hooguit 2 a 3 jaar oud en de onderhoud is ook voor het bedrijf.

Als je dus 100 x op wedstrijd bent gegaan heb je het geld van de trailer eruit en tegen die tijd heb je misschien een nieuwe nodig of zul je onderhoudskosten moeten maken.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:13

De reactie van Sammie vind ik erg slim! Je kan het beste een trailer huren in de tijd dat je gaat sparen.

Als je 1000 euro leent ben je (stel in 1 jaar aflossen met 5% rente) ben je 1050 euro kwijt. Als je 1000 spaart op de bank en daar dezelfde rente over krijgt heb je 1050 euro! (scheelt je dus 100 euro!)
Sparen is het tegenovergestelde van lenen waarbij je dus meer maakt van je geld in plaats van minder!

ikke

Berichten: 37555
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:57

Elegance schreef:
Of bij ons (BK) nu kopen en pas over 12 maanden betalen (betaal je geen rente)

Hoeveel korting krijg ik als ik het geld contant op tafel leg??

Nog los hiervan; een trailer huren kost hier 35 euro per dag. Stel dat een trailer 3500 euro kost, kun je dus 100 keer die trailer huren, voordat je even veel geld hebt uitgegeven (ik vergeet het onderhoud even). Als je elke week gebruik maakt van die trailer, kun je dus twee jaar vooruit. ik ben er vrij zeker van dat je niet wekelijks met de trailer op stap moet.

sam8
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-10-07

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:01

Ben het ook helemaal met Wiesje eens.. Vergeet ook niet, dat als je een trailer op afbetaling koopt en ik noem maar wat je krijgt er een ongeluk mee of wat dan ook (niet te hopen natuurlijk)..maar vervolgens heb jij straks geen trailer meer, maar nog wel fijn aan het afbetalen. Ik weet wel, het is een mening en ik ben sowieso niet iemand van de leningen..Je kunt er gemakkelijk mee in de problemen komen.. Huren of lenen is dan toch een betere optie!! Of kijk of je een wat oudere trailer kan lenen, zodat je ook nog door kunt sparen voor een 'nieuwe' trailer..

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:09

Sammie schreef:
Madeleine16 schreef:
De afbetaling wordt geregeld door mijn ouders. Erg jammer dat er meteen weer dat zulk commentaar wordt gegeven.

Niks jammer! Zeer verstandig. Je kunt er wat mee doen of niet, maar zo gek vind ik dat commentaar niet.

En ik heb er nog eentje. Als je in de buurt een trailer kan lenen voor een €x bedrag zet eens samen met je ouders het e.e.a. tegenover elkaar. Kijk hoevaak je per jaar op wedstrijd gaat en hoeveel de trailer kost t.o. het bedrag dat je kwijt bent aan de trailerhuur.

Dus stel je gaat 2 per maand op wedstrijd á €15 euro voor een trailer. Is €30 per maand aan trailer huur. €30 x 12 = €360 per jaar kwijt aan trailerhuur. Als de trailer €30 is dan ben je €720 per jaar kwijt.

Zet dat af tegenover een nieuwe trailer van €3.000,- (en dan ben ik nog schappelijk).
Trailers huren bij een bedrijf zijn vaak verzekerd, vrijwel altijd nieuw of hooguit 2 a 3 jaar oud en de onderhoud is ook voor het bedrijf.

Als je dus 100 x op wedstrijd bent gegaan heb je het geld van de trailer eruit en tegen die tijd heb je misschien een nieuwe nodig of zul je onderhoudskosten moeten maken.


Leuk rekenvoorbeeld, maar vergeet je niet de restwaarde als je een nieuwe trailer aan gaat schaffen?

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:48

De restwaarde kan enorm verschillen, verkoop je m zelf weer aan een andere particulier, verkoop je m aan een bedrijf waar je een jongere 2e-hands aanschaft of verkoop je m aan een bedrijf waar je een hele nieuwe aanschaft.
Op afbetaling iets kopen ben ik geen voorstander van, als er wat mee gebeurt (die kans bestaat zeker als je regelmatig er mee de weg op gaat!) dan ben je nog voor iets aan het betalen wat je niet meer hebt.................. En dan mag je weer een andere (nieuw of 2e-hands) aanschaffen en ben je voor 2 trailers aan het betalen als je die ook weer op afbetaling aanschaft!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:10

Elegance schreef:
Leuk rekenvoorbeeld, maar vergeet je niet de restwaarde als je een nieuwe trailer aan gaat schaffen?

Je zal 'm toch eerst áán moeten schaffen en dat is iets wat ts op dit moment al niet eens kan + onderhoud die er na zoveel jaar bij komt.

Bovendien ben ik met €3.000 voor een nieuwe trailer nog aardig goedkoop bezig geweest, dus ookal zou je rekening houden met restwaarde (die niet vooraf te bepalen is) moet je je trailer aardig vaak gebruiken wil je die kosten eruithalen t.o. huren/lenen.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Trailer op afbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:13

ikke schreef:
Elegance schreef:
Of bij ons (BK) nu kopen en pas over 12 maanden betalen (betaal je geen rente)

Hoeveel korting krijg ik als ik het geld contant op tafel leg??


Ik heb dezelfde vraag aan Elegance.
Met en zonder inruil van een prachtige Jumper uit 2004, spik en span in orde!