Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

 
Profiel   

En een Vivaldi zoon? Desperado of Dream boy?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 22:03 



 
Profiel   

Desperado kan mij totaal niet bekoren (terwijl hij echt wel goed fokt en natuurlijk super presteert!) Dream Boy heb ik op mijn lijst gehad maar als ik voor een Vivaldi zoon ga wordt het sowieso Vitalis. Vind dat echt de meest geweldige hengst die er op dit moment is!
Als ze eenmaal een veulen gehad heeft denk ik dat ik voor Vitalis dat jaar er op ga. Mocht alles goed verlopen en ze überhaupt drachtig worden/gezond veulen krijgen en zelf heel blijven etc :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 22:12 



 
Profiel   

Ik vind dat ook geen rare keuze hoor, Vitalis fokt heel goed..je hebt aansluiting op Donnerhall. Denk dat hij zeker het model/ lengte kan verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:41 



 
Profiel   

Ik zag gister het filmpje van Vivaldi via kwpn en daarin zeiden ze dat hij goed past op compacte merries met een goed achterbeen. Had hier al een berichtje getypt maar weer verwijderd (daar reageerde Suzanne denk ik op) want ik las daarna dat hij niet meer in NL stond :') dus dacht dan houdt het toch op :P
Maar Vivaldi/Vitalis zou ik graag gebruiken. Heb v Uytert gemaild of hij volgend jaar weer in NL staat. Wellicht ga ik die gok dan toch wagen :o nu leeft hij nog. Kan ook zomaar weer anders zijn.

Wilde eigenlijk niet zo een dure hengst voor de eerste keer maar ik merk dat het moeilijker is dan gedacht om een hengst te vinden die echt aansluit bij mijn merrie + mijn smaak is.
Kortom, ik ga nog steeds van links naar rechts in mijn keuze :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:01 



 
Profiel   

Haha, je hebt nog even de tijd om er over na te denken.

Maak anders gewoon even een lijstje met hengsten en hun voor en nadelen en als je toch ooit Vitalis wilt gebruiken. Ja waarom dan niet gewoon voor een eerste veulen? geldt ook voor Vivaldi, nakomelingen zijn populair genoeg dus commercieel is het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 08:30 



 
Profiel   

En Finch Hatton, had je daar al naar gekeken?
https://www.youtube.com/watch?v=BPjSV2Bf598

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 08:45 



 
Profiel   

Elisa, inderdaad ik denk nu ook steeds meer zo. Waarom nog een extra jaar wachten als het nu ook kan? En mocht het niet pakken laat ik mijn andere merrie er mee insemineren haha. Uiteindelijk fok ik voor mezelf en als ik een hengst kan kiezen waar ik zelf helemaal weg van ben plus mijn merrie waar ik dol op ben dan heb ik sowieso een leuk paard voor mezelf gefokt.

Babootje, hele gave is dat inderdaad! Maar ik wil zo lang het kan wegblijven van Helgstrand. Vind dat echt een paardenproductiebedrijf :') zijn alle grote stallen natuurlijk enigszins maar ik heb met deze gewoon heel weinig :o wel veel heeele goede paarden, dat dan weer wel :P :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:26 



 
Profiel   

Als je fan bent van Lodbergen zou ik zeker Bellany is bekijken. Ik ben zelf wel fan van de hengst :j

Ik ben ook enorme fan van For Romance maar zou hem op deze merrie nooit gebruiken. Dan ga je geen paard meer over houden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:54 



 
Profiel   

Ik heb dit jaar met Secret gedekt. Mocht je info willen hebben stuur me gerust een PB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:34 



 
Profiel   

Oh super! Ik zal zeker even contact met je opnemen!

Umeo, dat denk ik inderdaad ook als ik voor For Romance zou gaan. Bellany spreekt mij niet voldoende aan (wel een mooi paard!)
Vitalis staat voorlopig nog bovenaan. Maar vind Fursten-Look, Secret en Finest ook aansprekend (weer anders dan ik eerder opperde :z :') ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 19:27 



 
Profiel   

De Secret zonen vielen me niet tegen op de eerste bezichting, mooie modellen, lang gelijnd en allemaal een super galop.

Als Finest je aanspreekt kun je ook nog kijken naar diens zoon Fontaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:33 



 
Profiel   

Grappig dat Secret het toch goed doet. Ik kan me herinneren dat hij werd gezien als een tijdelijk mode verschijnsel waar iedereen achteraan liep. Een soort hype. En dat niet iedereen even enthousiast was.
Toch leuk om te zien dat hij misschien wel een ggk KWPN zoon gaat geven. Ik wacht ook nog op de eerste van Jovian.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:51 



 
Profiel   

Ja precies zo herinner ik het mij ook! Maar stiekem heeft hij al heel veel goede nakomelingen gegeven. Daarom spreekt hij mij ook aan.

Fontaine heb ik een aantal veulens van gezien. Spreken mij niet aan (een draait enorm in de voorbenen, ander leek het ook te gaan doen) en ze zijn ook ENORM. Heb niet zoveel met die hengst persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 11:44 



 
Profiel   

Ik ook niet hoor..maar dacht misschien is het wat, ik vind hem achter niet overtuigend genoeg. Hengst heeft wel een mooi model.

Klopt wbt Secret, ik was zelf ook erg kritisch toen ik hem voor het eerst vanaf de filmpjes zag. Maar toen ik hem een paar jaar laten in het echt zag moest ik mijn mening positiever bijstellen. Fijne hengst maar net als bij Jovian is het fundament wel echt een punt van aandacht. En in het geval van Secret moet de merrie ook wel sterk zijn achter en een goede draf hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 12:08 



 
Profiel   

En toch ook vreemd dat je er quasi niks meer van hoort. Dan ben ik al niet geneigd hem te gebruiken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:32 



 
Profiel   

Umeo schreef
En toch ook vreemd dat je er quasi niks meer van hoort. Dan ben ik al niet geneigd hem te gebruiken :Y)

Welke hengst bedoel je? Secret of Fontaine?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:27 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik ook niet hoor..maar dacht misschien is het wat, ik vind hem achter niet overtuigend genoeg. Hengst heeft wel een mooi model.

Klopt wbt Secret, ik was zelf ook erg kritisch toen ik hem voor het eerst vanaf de filmpjes zag. Maar toen ik hem een paar jaar laten in het echt zag moest ik mijn mening positiever bijstellen. Fijne hengst maar net als bij Jovian is het fundament wel echt een punt van aandacht. En in het geval van Secret moet de merrie ook wel sterk zijn achter en een goede draf hebben.

Daarom is het zo fijn dat er nu al voldoende nakomelingen van zijn die fundamenteel wel goed in elkaar zitten. Blijkbaar fokt hij de goede genen door _/-\o_ als zo een hengst nog weinig nakomelingen heeft is het echt een gok. Nu durf ik het wel aan omdat zijn nakomelingen het echt goed doen.
Ben er natuurlijk nog niet 100% over uit maar na het contact met Willemiens ben ik wel positief!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:30 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Elisa2 schreef
Ik ook niet hoor..maar dacht misschien is het wat, ik vind hem achter niet overtuigend genoeg. Hengst heeft wel een mooi model.

Klopt wbt Secret, ik was zelf ook erg kritisch toen ik hem voor het eerst vanaf de filmpjes zag. Maar toen ik hem een paar jaar laten in het echt zag moest ik mijn mening positiever bijstellen. Fijne hengst maar net als bij Jovian is het fundament wel echt een punt van aandacht. En in het geval van Secret moet de merrie ook wel sterk zijn achter en een goede draf hebben.

Daarom is het zo fijn dat er nu al voldoende nakomelingen van zijn die fundamenteel wel goed in elkaar zitten. Blijkbaar fokt hij de goede genen door _/-\o_ als zo een hengst nog weinig nakomelingen heeft is het echt een gok. Nu durf ik het wel aan omdat zijn nakomelingen het echt goed doen.
Ben er natuurlijk nog niet 100% over uit maar na het contact met Willemiens ben ik wel positief!!


Secret heeft heel veel gedekt mn in Duitsland, je vindt daar heel veel nakomelingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:56 



 
Profiel   

Rachral schreef
xmarliez schreef
Daarom is het zo fijn dat er nu al voldoende nakomelingen van zijn die fundamenteel wel goed in elkaar zitten. Blijkbaar fokt hij de goede genen door _/-\o_ als zo een hengst nog weinig nakomelingen heeft is het echt een gok. Nu durf ik het wel aan omdat zijn nakomelingen het echt goed doen.
Ben er natuurlijk nog niet 100% over uit maar na het contact met Willemiens ben ik wel positief!!


Secret heeft heel veel gedekt mn in Duitsland, je vindt daar heel veel nakomelingen!

Klopt en daar lopen inmiddels ook al wat GGK hengsten van Secret

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 18:25 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Umeo schreef
En toch ook vreemd dat je er quasi niks meer van hoort. Dan ben ik al niet geneigd hem te gebruiken :Y)

Welke hengst bedoel je? Secret of Fontaine?


Secret :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 21:00 



 
Profiel   

Ja dat kan met van alles te maken hebben. Lees genoeg op internet dat ze voorspellen dat hij niet oud zal worden etc. Op jonge leeftijd al veel dekken en best aan het werk. Zo een lichaam moet dat ook maar aankunnen.. maar de kwaliteiten die hij bezit/doorgeeft zullen niet veranderd zijn. En wellicht heeft het wel een andere reden, doortrainen voor GP ofso. Maar geen slechte opmerking, zeker iets om aan de hengstenhouder te vragen waarom de laatste video’s van ruim een jaar geleden zijn en de hengst ook niet meer op het toneel is verschenen :D al is het ook een raar jaar geweest natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 21:53 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Grappig dat Secret het toch goed doet. Ik kan me herinneren dat hij werd gezien als een tijdelijk mode verschijnsel waar iedereen achteraan liep. Een soort hype. En dat niet iedereen even enthousiast was.
Toch leuk om te zien dat hij misschien wel een ggk KWPN zoon gaat geven. Ik wacht ook nog op de eerste van Jovian.

Dirk Rosie had er toen een hele column aan gewijd. Iets met lawaaidraven ofzo. Heeft hij toch ongelijk gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:27 



 
Profiel   

[F-AM] Column Dirk Willem Rosie: Lawaaidraven

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:38 



 
Profiel   

Ik overweeg ook Secret volgend jaar voor mijn Rhodium x Jazz merrie. Zijn nakomelingen overtuigen. Ik denk dat hij halslengte, front, opwaartse beweging en bewegingsactie kan toevoegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 02:24 



 
Profiel   

Ja over iedere hengst valt wat te zeggen. Ik denk dat fokken een kwestie is van naar je merrie kijken, je eigen smaak en je eigen doel. Als je fokt voor de verkoop heb je veel meer aan een commerciële hengst. Fok je voor jezelf is het kijken wat is je doel ermee. Ik wil een hengst die past bij mijn merrie en die mij aanspreekt want ik fok voor mezelf. Ik hoef niet een nieuw GP paard te fokken maar wel een functioneel rijpaard. Die voldoende souplesse heeft en een fijn werkbaar karakter. Ik denk dat zo een hengst als Secret dat wel kan geven (en waarschijnlijk nog 20 andere hengsten maar dan komt het stukje persoonlijke smaak weer om de hoek kijken).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 07:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen