Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

KWPN springhengst gezocht voor Arany (kreator xx x numero uno)

 
Profiel   

Voor mijn merrie Arany ben ik op zoek naar een geschikte KWPN springhengst.
Arany is een stamboekmerrie van de hengst Kreator xx uit een numero uno x edison merrie.
(https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/198107/arany)

Zelf is ze M springen en L SGW en komt uit een Z-springmerrie. In de moederlijn zitten meerdere hoger geklasseerde springpaarden. Daarnaast heeft ze bij ons twee veulens gehad die beiden 1.40 m springen.


[ img ]


[ img ]


Eigenschappen van de merrie:
- 1.66 m donkerbruin
- Correct type, voldoende lengte
- Aandachtspunten zijn een iets sabelbenig achterbeen en een heel klein beetje neerwaartse romp
- Goede beweging, sterke achterhand
- Iets meer souplesse en schoudervrijheid is wenselijk
- Veel vermogen op de sprong en goede galop
- Super werkwillig karakter

Haar veulens tot nu toe:
- Eternity v. Zapatero VDL: iets kort in de rug, mooi bloederig als veulen. 1.68 m. Heel chique damespaard. Had iets meer lossigheid mogen hebben, wat strak in de bovenlijn. Onder het zadel heel scherp, beetje heet, geen amateurpaard. In de omgang super lief en mensgericht.

[ img ]

[ img ]

- La vie est d'or v. Dakar: groot ca 1.70 m, lang gelijnd, hoogbenig bloedpaard. Hoofd had iets aansprekender gemogen. Lief paard en werkwillig karakter, onder het zadel veel swung en lossigheid. Niet de makkelijkste om te rijden, behoorlijk heet.

[ img ]

[ img ]


We zoeken een hengst die vooral de volgende eigenschappen heeft:
- KWPN goedgekeurd of erkend
- Voldoende maat en lengte toevoegt
- Lossigheid en souplesse meegeeft
- Fijn karakter, liever iets te braaf dan te scherp
- Aansprekende afstamming met bekende bloedlijnen
- (mag een jongere hengst zijn, maar niet eerste jaargang)

Ik ben heel benieuwd naar jullie suggesties. Budget dekgeld maximaal € 1100 excl BTW
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:12 



 
Profiel   

Ik dacht aan I’m special de Muze wat betreft rijdbaarheid en souplesse. Colorit z zou ook goed kunnen passen. Allebei hengsten met interessant bloed en een stabiel karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:14 



 
Profiel   

Dank je, colorit had ik nooit aan gedacht, maar lijkt wel interessant. Ik pas dan wel een beetje lijnenteelt toe op Ladykiller xx, wat vind je daarvan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 00:29 



 
Profiel   

Warrior (tangelo van de zuuthoeve x Heartbreaker (net iets boven budget)
Lambrusco (Entertainer x Lux)
Dorian Gray Z (dominator x Chellano)
Darwin Z (Dominator x Caretano)

Komen als eerste bij mij op

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:00 



 
Profiel   

Carmen85 schreef
Dank je, colorit had ik nooit aan gedacht, maar lijkt wel interessant. Ik pas dan wel een beetje lijnenteelt toe op Ladykiller xx, wat vind je daarvan?


Dat lijkt me eerder positief te zijn. Het bevestigen van een wereldvererver als Ladykiller via vader en moederlijk is zeker een positieve keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:21 



 
Profiel   

cjb schreef
Warrior (tangelo van de zuuthoeve x Heartbreaker (net iets boven budget)
Lambrusco (Entertainer x Lux)
Dorian Gray Z (dominator x Chellano)
Darwin Z (Dominator x Caretano)

Komen als eerste bij mij op


Dank je, heb je ook een reden waarom deze hengsten?

Warrior spreekt me niet zo aan qua type en is inderdaad boven budget
Lambrusco wordt dan 2x numero Uno in de lijn, dat zal in karakter misschien wat te heftig worden

Dorian Grey kan een optie zijn - ik ga zaterdag naar de TN hengstenshow dus even extra opletten. Weet iemand meer over zijn karakter? Hij lijkt in sommige filmpjes een beetje heet en niet zo meewerkend, maar dat kan natuurlijk een vertekend beeld geven.

Darwin Z - Mooi paard, fijne galop en goede sprong. Kan een optie zijn. Hij lijkt wat op de voorhand te bewegen. Ben wel benieuwd naar wat meer achtergrond info over hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:04 



 
Profiel   

Bij maat, lengte, souplesse en karakter denk ik aan ermitage kalone (wel iets boven budget).
Toekomstige topper en vererver

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:41 



 
Profiel   

met I'm special en Dorian Grey ga je echt de rijdbaarheid niet verbeteren, en de maat ook niet.
Hoewel Special wel echt tof vererfd, maar die ik ken hebben ook veel bloed, en je geeft aan dat het wat minder mag, omdat de merrie het voldoende heeft.

Maat en rijdbaarheid is misschien Denzel vh Meulenhof een optie? Is een Marius Claudius, goede eerste jaargangen en lijkt een echte vererver te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:05 



 
Profiel   

Denzel is zeker een goed idee, hij komt bovendien uit een super stam. Wat betreft het bloed de i’m
Special geeft heb ik een heel andere ervaring. Heb er zelf 4 gehad enkel er nog een paar. Steeds stabiele werkbare paarden. Hij heeft geen “dode” maar daar ben je toch niks mee :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:42 



 
Profiel   

merelhof schreef
Denzel is zeker een goed idee, hij komt bovendien uit een super stam. Wat betreft het bloed de i’m
Special geeft heb ik een heel andere ervaring. Heb er zelf 4 gehad enkel er nog een paar. Steeds stabiele werkbare paarden. Hij heeft geen “dode” maar daar ben je toch niks mee :).



mijn ervaring met denzel is ook niet perse dat het makkelijke paarden geeft.
Ik heb wel goede ervaring met special de muze, maar het is gewoon ook heel belangrijk om te kijken naar de moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:41 



 
Profiel   

robbie88 schreef
merelhof schreef
Denzel is zeker een goed idee, hij komt bovendien uit een super stam. Wat betreft het bloed de i’m
Special geeft heb ik een heel andere ervaring. Heb er zelf 4 gehad enkel er nog een paar. Steeds stabiele werkbare paarden. Hij heeft geen “dode” maar daar ben je toch niks mee :).



mijn ervaring met denzel is ook niet perse dat het makkelijke paarden geeft.
Ik heb wel goede ervaring met special de muze, maar het is gewoon ook heel belangrijk om te kijken naar de moeder.


Deze discussie over Denzel en I'm special is helaas helemaal niet relevant in mijn topic, want beide hengsten zijn boven het genoemde budget. Dus ik ga ze sowieso niet gebruiken.

Even in een andere hoek: Wat vinden jullie van Levi VDL? (Arezzo x Diamant de semilly) ?
Wel een beetje in lijn met eerder genoemd bloed trouwens, want oa ook Chin Chin en Diamant in de bloedlijn. Hij staat bij ons in de buurt bij Marcel de Boer en lijkt een fijn bewerkbaar paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 16:23 



 
Profiel   

Maat en superbraaf karakter moet ik gelijk aan Vangelis S (Nonstop) denken. Heeft top gesprongen, weet alleen niet waar hij nu ter dekking staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 16:50 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie! Ik ben helemaal weg van Kreator bloed. Veel plezier met de keuze en volgend jaar met het veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:16 



 
Profiel   

WesterGinger schreef
Wat een leuke merrie! Ik ben helemaal weg van Kreator bloed. Veel plezier met de keuze en volgend jaar met het veulen.


Dank je! Heb je zelf ook een kreator?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:14 



 
Profiel   

rijpaarden schreef
Maat en superbraaf karakter moet ik gelijk aan Vangelis S (Nonstop) denken. Heeft top gesprongen, weet alleen niet waar hij nu ter dekking staat.


Die stond bij vd oetelaar, maar is zo te zien niet meer beschikbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:16 



 
Profiel   

Carmen85 schreef
Even in een andere hoek: Wat vinden jullie van Levi VDL? (Arezzo x Diamant de semilly) ?
Wel een beetje in lijn met eerder genoemd bloed trouwens, want oa ook Chin Chin en Diamant in de bloedlijn. Hij staat bij ons in de buurt bij Marcel de Boer en lijkt een fijn bewerkbaar paard.


Fijne hengst en lijkt een vrij ongecompliceerd karakter te hebben.
Heb er vorig jaar een paar veulentjes van gezien en die leken wel mooi in het type.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:34 



 
Profiel   

Uiteindelijk na de hengstenshow van Nijhof, hebben we het over een totaal andere boeg gegooid. We hebben haar gedekt met Up van 't Paradijs. En inmiddels is ze ook drachtig gescand *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-23 20:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen