Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze merrie v. Atleet

 
Profiel   

GJ9 schreef
Ik vind hem niet lang, integendeel. Qua body sterk en compact om te zien. Wel veel benen en beweging.

En absoluut niet bergopwaarts. Eerder andersom.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 18:43 



 
Profiel   

lletam schreef
Ik zou niet te modern gaan en het in de klassieke hoek houden. Hier bloed op zetten betekent niet dat je een mooi gemiddelde krijgt

Juist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 18:43 



 
Profiel   

Als je een Gelderse goedgekeurde wilt gebruiken kun je Jupiler S overwegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 20:09 



 
Profiel   

Jupiler S is helemaal geen rare optie.

Neil is niet bepaald makkelijk, zou ik laten staan als karakter belangrijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 21:03 



 
Profiel   

Wat leuk, een mede Atleet!

Ik heb ook een Atleet die helaas noodgedwongen met vervroegd pensioen moest vorig jaar. Tuig bloed durfde ik niet echt meer aan gezien die gezondheid technisch best wat aanleg voor bepaalde fundamentele "problemen" hebben.

Ik zat ook te twijfelen tussen Miami Turfhorst, en bij mij op het lijstje stond ook nog Dante U.S
Maar ga toch voor Dante. Mooie bloedlijn (Dante Weltino x Sir Donnerhall x Dun Schufro), en de nakomelingen schijnen ook erg prettig, nuchter en fijne bewegers etc te zijn wat ik zo hoorde. Mijn merrie kan best wel een heksenketel zijn, dus karakter was voor die van mij wel een puntje. :+

Alexandro heeft ook nog wel eens door mijn hoofd gespookt maar hoorde daar steeds meer over erg lastige karakters, dat ik dat niet aandurfde in combinatie met mijn merrie.

Maar leuke merrie! Ik ga even volgen, ben heel benieuwd waar je uiteindelijke keuze op gaat vallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 21:18 



 
Profiel   

Atze zou ik op deze merrie , kijkend naar bouw en wat hij tot nu toe vererft, niet aandurven. Denk niet dat je er dan op vooruit gaat qua functionele bouw.

Odin zou prima kunnen combineren, mits je het wffs drager zijn geen probleem vindt (even niet gelezen, maar is de merrie getest?)

Heb je Abrilon wel eens overwogen? Ik heb daar enkele fijne nakomelingen van gezien en het is een erg brave en mensgerichte hengst. Dit lijkt hij ook zeker door te geven aan zijn nakomelingen.

Als je niet schroomt voor nieuwe gekeurde hengsten zou je ook eens kunnen kijken naar de recentelijk gekeurde Henkie x Sirius
https://www.olafbestellen.nl/?fbclid=Iw ... v6PqshNYV0

Het is jammer dat McKenzyJHL niet ter dekking lijkt te staan, ik had dat ook zeker wel een optie gevonden voor jouw merrie

Persoonlijk zou ik op deze merrie wel een gelderse hengst gebruiken, prachtige merrie om wat mee te kunnen betekenen binnen het Gelders paard :j Maar goed, dat ben ik :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 07:26 



 
Profiel   

Iedereen enorm bedankt voor het meedenken, ik heb er veel van geleerd en veel goede ideeën gekregen.

Kyton bleef uiteindelijk toch heel positief in mijn hoofd hangen, dus daarmee wordt ze vrijdag geïnsemineerd, hopen op een knappe baby volgend jaar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 13:26 



 
Profiel   

Alvast suc6 met het insimineren. Kyton <3.
Ben blij dat ik al deze phases door ben. Mijn merrie (springgefokt) moet nu gaan bevallen, heb het gehad met aftellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 17:00 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Iedereen enorm bedankt voor het meedenken, ik heb er veel van geleerd en veel goede ideeën gekregen.

Kyton bleef uiteindelijk toch heel positief in mijn hoofd hangen, dus daarmee wordt ze vrijdag geïnsemineerd, hopen op een knappe baby volgend jaar. :)

Waarom bleef die positief hangen? Hij dekt echt amper. Mijns insziens door dat ontzettend korte voorbeen. Mijn match zou het niet zijn maar hoop dat het goed uitpakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 18:36 



 
Profiel   

Ik zag net een nakomeling op de KWPN veulens voorbij komen uit een tuigpaard merrie (v. Eebert) van This is Naqueen.
Erg goed gelukt beestje, misschien het verdiepen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 19:00 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
DreamGuide schreef
Iedereen enorm bedankt voor het meedenken, ik heb er veel van geleerd en veel goede ideeën gekregen.

Kyton bleef uiteindelijk toch heel positief in mijn hoofd hangen, dus daarmee wordt ze vrijdag geïnsemineerd, hopen op een knappe baby volgend jaar. :)


Waarom bleef die positief hangen? Hij dekt echt amper. Mijns insziens door dat ontzettend korte voorbeen. Mijn match zou het niet zijn maar hoop dat het goed uitpakt.


Ik was er ook nooit zo weg van vanwege de neerwaartse romprichting, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij me de laatste keer verrast heeft met zijn pi/passage talent die hij duidelijk van zijn opa heeft gekregen. Hij fokt vrij klassiek en met veel massa. Sommige mensen houden daar van. :-)

Succes TS, ik hoop dat er een leuk veulen naar je wens uit gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 08:22 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Ik zag net een nakomeling op de KWPN veulens voorbij komen uit een tuigpaard merrie (v. Eebert) van This is Naqueen.
Erg goed gelukt beestje, misschien het verdiepen waard.

TS heeft al een keuze gemaakt wat ze al een dag eerder gemeld had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 08:43 



 
Profiel   

Door alle adviezen ben ik nog eens goed gaan nadenken waar nou precies mijn belangen lagen, en dat is toch een combinatie van fijn karakter en goed achterbeen + beter verzamelen en wat compacter. Dat zijn wel twee dingen die Kyton lijkt te hebben. Weke rug en neerwaartse romprichting zijn imo precies dingen die een scheut tuigpaardbloed kunnen gebruiken voor mijn gevoel.

Keuze is (heel eerlijk) ook gewoon een stukje onderbuikgevoel. Ik vond deze hengst een hele fijne uitstraling hebben. Ongeacht wat er uit komt ga ik toch wel veel van het veulen houden haha. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 09:18 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Hij fokt vrij klassiek en met veel massa. Sommige mensen houden daar van. :-)

Ik denk ook dat de combi met de lange-platte rug van de merrie een verbeterpunt kan zijn. Iets meer compact.

TS: Hopelijk gaat het vrijdag helemaal goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 09:26 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Waarom bleef die positief hangen? Hij dekt echt amper. Mijns insziens door dat ontzettend korte voorbeen. Mijn match zou het niet zijn maar hoop dat het goed uitpakt.


Hilarisch dit. Zelf vol blijven houden dat TS toch echt moet kiezen voor een klassieke hengst met kort voorbeen en vervolgens over TS heen vallen als ze kiest voor een hengst met kort voorbeen die vrij klassiek fokt _O-

Het zou ook niet mijn keuze zijn, want een strakke rug + een weke rug = niet automatisch een gemiddelde rug. Daarom had ik hengsten opgenoemd met goede ruggen, zodat ze de rug kunnen verbeteren.

Maar hé, als TS hier een goed gevoel bij heeft, is het prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 09:29 



 
Profiel   

Aimee schreef
janderegelaa schreef
Waarom bleef die positief hangen? Hij dekt echt amper. Mijns insziens door dat ontzettend korte voorbeen. Mijn match zou het niet zijn maar hoop dat het goed uitpakt.


Hilarisch dit. Zelf vol blijven houden dat TS toch echt moet kiezen voor een klassieke hengst met kort voorbeen en vervolgens over TS heen vallen als ze kiest voor een hengst met kort voorbeen die vrij klassiek fokt _O-

Het zou ook niet mijn keuze zijn, want een strakke rug + een weke rug = niet automatisch een gemiddelde rug. Daarom had ik hengsten opgenoemd met goede ruggen, zodat ze de rug kunnen verbeteren.

Maar hé, als TS hier een goed gevoel bij heeft, is het prima!

Odin zijn voorbeen is al wel langer maar wat veel belangrijker is: hij beweegt bergop en dat doet Kyton zeker niet van zichzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 10:28 



 
Profiel   

pillow schreef
Willemiens schreef
Ik zag net een nakomeling op de KWPN veulens voorbij komen uit een tuigpaard merrie (v. Eebert) van This is Naqueen.
Erg goed gelukt beestje, misschien het verdiepen waard.

TS heeft al een keuze gemaakt wat ze al een dag eerder gemeld had.

Ik kan lezen bedankt Pillow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 10:53 



 
Profiel   

Sommige bokkers blijven echt maar doorzagen over waarom de TS voor één hengst moet kiezen zeg, jeetje. Stiekem betaald door de eigenaar van de hengst voor de promo ofzo? 8)7

Toffe keuze TS! Ben benieuwd naar het aankomende veulen! Hopelijk past het veulen bij je doelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:00 



 
Profiel   

Ik kan me wel vinden in Kyton.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:03 



 
Profiel   

Zodra ze officieel drachtig is, verwacht ik wel een volg topic hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 12:35 



 
Profiel   

Ik ben heeeel benieuwd. Hou je ons op de hoogte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 12:39 



 
Profiel   

Haha, ja als het officieel is maak ik wel een volgtopic. Voor mezelf ook leuk en het is ook mijn eerste dracht die ik meemaak dus de ervaringen van anderen zijn dan zeker welkom. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 14:06 



 
Profiel   

Leuk dat je voor Kyton gaat. Ik ben heel benieuwd, een volgtopic is zeker leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 14:10 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Keuze is (heel eerlijk) ook gewoon een stukje onderbuikgevoel. Ik vond deze hengst een hele fijne uitstraling hebben. Ongeacht wat er uit komt ga ik toch wel veel van het veulen houden haha. :)

Fokken is emotie. Heel benieuwd naar je veulentje volgend jaar. *\o/*
Ik snap de keuze voor Kyton heel goed, stoer paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 15:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen