Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sir Donnerhall l of For Romance l?

 
Profiel   

Wij twijfelen tussen Sir Donnerhall l of For Romance l voor onze Krack C merrie (vm Michelangelo). Een paar weken geleden heeft ze een mooi hengstveulen van Sir Donnerhall l gekregen. Tot onze verbazing is het een vos met veel wit geworden, gelukkig wel 4 nagenoeg gelijke witte benen. Het veulen beweegt bovengemiddeld, heeft een goed achterbeen en is mooi opwaarts gebouwd. Het was ons eerste veulen van deze merrie die al 16 is en wij willen haar op de valreep nog een keer laten dekken.

In eerste instantie dachten we gelijk weer aan Sir Donnerhall, maar misschien is het ook leuk om met een andere hengst te dekken. Omdat we graag wel Sir Donnerhall bloed willen, kwamen we op For Romance uit. We twijfelen nu welke van die twee hengsten we zullen kiezen. Onze merrie is vrij compact, mooi opwaarts gebouwd en heeft een heel goed achterbeen. Ook heeft ze 2 goede gangen. Wel is ze niet eenvoudig te rijden en zeker niet door iedereen. Ze is een heethoofd die je goed moet aanvoelen, want ze is supersnel en komt gauw de lucht in. Je kunt er niet zomaar een vreemde ruiter opzetten. In de verdere omgang is ze prima te hanteren, ze is niet schrikkerig ofzo. Welke hengst zou jullie voorkeur hebben? Sir Donnerhall of For Romance?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:00 



 
Profiel   

Als je merrie al een heethoofd is moet je niet kiezen voor een hengst als Sir Donnerhal. Heb zelf een Sir donnerhall I merrie gehad. Heethoofd en ook niet van de makkelijkste om te rijden. als ze zich kon focussen op de ruiter was ze braaf maar als ze afgeleid werd door iets buiten de bak en je wilde uiteindelijk maar eens doorpakken omdat je haar aandacht wilde kon ze vies uit de hoek uit komen. Zou eerder voor hengst kiezen die rustig van karakter is maar het ook goed doet in de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:49 



 
Profiel   

Ik had begrepen dat For Romance een wat rustiger karakter had dan Sir Donnerhall, weet jij of dat ook zo is? Alleen is zijn stap wat minder, dat is ook te zien op de filmpjes. Waarschijnlijk heeft hij daar een lager cijfer voor gekregen bij de verrichtingstest, want dat cijfer heb ik nergens kunnen vinden terwijl de andere cijfers voor bijv. draf en galop wel overal genoemd worden.

Ik had van andere fokkers begrepen dat Just Wimphoff en Fontaine een braaf karakter fokken. Alleen vind ik die paarden minder aantrekkelijk voor bij onze merrie. Het scheelt wel dat wij altijd volbloed Arabieren gehad hebben, want dat zijn ook niet de rustigste types. Heb jij nog een idee over een geschikte hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:39 



 
Profiel   

Hengsten met Rubinstein I bloed hebben over het algemeen een rustiger karakter. ER zullen er vast meer zijn. Mijn laatste veulens heb ik van de hengst Kaygo van stal Hexagon. Hun hengsten hebben een prettig karakter. De een al wat meer dan de ander. Had graag nog eens met Double Dutch gefokt voor zijn karakter alleen al. Ik mocht niet ophouden met aaien van hem in toen we eens bij zijn box stonden bij het ophalen van sperma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:51 



 
Profiel   

For Romance geeft goede karakters maar geeft ze wel heel bloederig en bovenlijn ook niet altijd even mooi. Is For Ferrero wellicht interessant? Die hengst stapt prima.

Je kan ook nog kijken naar Lantanas voor Sir Donnerhall bloed, of First Dior, So Perfect. Keuze genoeg uit zonen en kleinzonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:53 



 
Profiel   

En een Furst Dior of Dante US?

Is de merrie Belly? Of is het er eentje uit de Daula stam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:08 



 
Profiel   

Nee, aan de moederkant zijn Michelangelo en Zichem te vinden, oud bloed dus.

Het veulen van dit jaar, die van Sir Donnerhall heeft wel een leuk karakter. Hij is heel energiek, stoer, nieuwsgierig, stapt overal op af en komt als je hem in de wei roept naar je toe. Halster om en voetjes geven is geen probleem, hij leert snel. Hopelijk blijft dat ook zo als hij straks ouder wordt. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat hij een vervelend paard zal zijn als hij straks onder het zadel is. Ik denk wel dat het verstandig is om hem veel in de handen te hebben de komende jaren, zodat hij netjes opgevoed is als hij ingereden gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:34 



 
Profiel   

F-AM -> EHK
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 23:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen