Black Jack (Cornet Obolensky x Heraldik)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Black Jack (Cornet Obolensky x Heraldik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:22

Mijn paard waarmee ik eventing rij, heeft afgelopen weekend een peesklap opgelopen in de cross. Ze zal minstens tot nieuwjaar moeten rusten, dan echo nemen en hopen dat ze hersteld is. Sowieso wordt het bang afwachten of ze nog zal kunnen crossen maar dan vrees ik ook dat volgend zomerseizoen nog te kortbij is. Niet veel tijd meer om na te denken zo laat op het seizoen, maar ik heb besloten dat ik haar toch nog laat dekken.

Mijn keuze is gevallen op Black Jack (Cornet Obolensky x Heraldik). Deze hengst is in eigendom van Ludger Beerbaum en hij wordt in België verdeeld via Daniël Caers (paarden-ki service).

link vanop de sit: http://s364698395.online.de/beerbaum/in ... ent_c152-1

Is er iemand die ervaring heeft met deze hengst, hem al gezien heeft of nakomelingen gezien heeft?
Ik had heel weinig tijd om te beslissen of ik ze nog laat dekken überhaupt, en dan nog snel snel een hengst kiezen... Niet ideaal ik weet het, maar de omstandigheden zijn jammer genoeg niet anders |(

Hoe denken jullie dat deze Black Jack het op mijn merrie zou doen? Fiona is een Codex x Township xx x Fleuri du manoir
Haar volledig afstamming staat op: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/465623
Ze liep dit seizoen met succes M eventing in België (=Z in Nederland), 3 wedstrijden gelopen, 5e, 2e en 1e plaats. Ze loopt steeds vooraan in dressuur, crosst met veel lef, heeft een grote galop die toch makkelijk bij elkaar te rijden is, heeft ook voldoende vermogen, zeker potentieel om 2* te lopen.
Haar pluspunten die ik dus zeker wil behouden:
- lef
- ruimte in de gangen
- vermogen

Punten die kunnen verbeterd worden:
- meer openen achteraan op de sprong
- een iets 'verfijnder' uiterlijk vooral haar hoofd dan, en haar bovenlijn zou wat sterker mogen zijn. Haar hals vertrekt ook vrij diep uit haar borstkas vind ik
- in de jumping zou ze nog net een tikje sneller mogen zijn met het voorbeen
- veulen mag zeker niet kleiner zijn als merrie die +/- 1m63 is

Hoewel ik dus weinig zoektijd had, heb ik toch geprobeerd om in de 1e plaats een hengst te kiezen die zowel goede springgenen als voldoende bloed bezit.

We hebben dit jaar aan een ander veulen ook hele grote kosten (te vroeg geboren, staat al 3 weken in de veeartsenijschool en zal nog wel even moeten blijven) dus een dure hengst was sowieso al uitgesloten.

Hieronder nog 2 foto's van de merrie. Iemand die mij wat wijzer kan maken? Suggesties voor als we nog eens met haar zouden fokken zijn ook altijd welkom!!!

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/571/zee1.jpg/]Afbeelding[/URL]

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Black Jack (Cornet Obolensky x Heraldik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:43

Is er zicht op dat de pees volgend jaar zomer hersteld is?

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Black Jack (Cornet Obolensky x Heraldik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:45

Voor een goeie eventingvererver moet je eens kijken naar Royaldik.
Een Royal Diamond uit de volle zus van Heraldik xx.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 13:40

@ Sammie: de veearts verwacht dat ze na nieuwjaar terug zou mogen beginnen werken, dus ze zal zeker herstellen, maar eventing is natuurlijk een stuk zwaarder dan enkel dressuur en hierover durft hij nu geen uitspraken doen. Maar in het beste geval dat ik 1 januari zou kunnen beginnen rijden, ben ik toch al een 3-tal maand bezig vooraleer ik kan springen, dan nog wat crosstrainingen, wat uithouding erbij, dan ben ik toch ook minimum 6 maand bezig en zijn we alweer juli, is het seizoen ook al de helft voorbij... Mijn plan was om er nu nog M mee te rijden, volgend jaar Z en het jaar nadien eentje fokken. Het is natuurlijk jammer dat we nu al juli zijn.
Als ze nu drachtig geraakt, dan heeft ze tegen dat ik terug zou kunnen rijden na het veulen, in totaal 1 jaar en een maand of 4 rust gehad, en mijn hoop is dan dat die extra lange rust ervoor zal zorgen dat ze toch terug zal kunnen crossen.

@ s0173957: bedankt voor de tip! Dit jaar ligt dus vast, maar ik sluit niet uit dat ik over enkele jaren nog eens zou fokken met haar en ik ga alvast eens naar deze hengst kijken!

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:43

google op haras des concessions
bieden eeh reeks hengsten aan speciaal op eventing gericht


Gladstone Kwpn (Grosso z x Abgar xx) ecurieduchampsdubois@gmail.com
Fire Dance de Klover Hill conn (Little Rascal x Ballydonagh cassanova x Rebel Wind ) avec un produit poney-elevageduperou.e-monsite.com
Magic Owl BWP (Oula Owl xx x Etretat) www.harasdesconcessions.be
Febus d'Olympe AA (Markus x Florestan II), www.harasdesconcessions.be
Gulliver des Concessions AES (Febus d'Olympe x Lys de Darmen),www.harasdesconcessions.be
Lord Britten Z (Risueno la Silla xx x Isengrain) avec un produit www.harasdesconcessions.be
Marco du Fot AA (Iago C x Battle Song) avec un produit www.ecuriedelasalle.be
Udancer Hero kwpn (Dancer Prince xx x Voltaire) A. Henri 0478339866
Eddy Wally BWP (Querlybet Hero x Landetto) www.jorisdebrabander.be
Wapiti van de Vitseroel BRP(Banagher Magee x Braamhoeve Werner) A Langescheid 0495/852002
www.harasdesconcessions.be
Qolombo Diamant Z(Querlybet Hero x Garitchou AA)www.harasdesconcessions.be
Ballan Sosso AES(Baloubet junior Z x Boden's ride xx ) www.sarahvanhasselt.be
Shamal Apal ox (Psytadel xAs Natsir Apal)www.harasdesconcessions.be
Eiskonig Trak ( Songline x Trocadero) www.les4chemins.be
Tempo Fontanel AA (Rheingold de Luyne x Fusain du Defey) pierreputman@hotmail.com
Songline trak (Summertime x exclusiv) Andreas Dibowski

C2012

Berichten: 380
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:12


sportfokker
Berichten: 605
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Black Jack (Cornet Obolensky x Heraldik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:16

Het Heraldik xx- bloed is natuurlijk heel interessant voor de eventingsport! Heeft je merrie al eens een veulen gehad?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 23:02

het zou haar 1e veulen zijn... Ze is nu 7. Normaal ging ik er nog een 4-tal jaar mee rijden en dan een veulen uit fokken, maar door die blessure wijzigen de plannen dus.
Dinsdag komt de veearts haar hengstig spuiten zodat we normaal gezien volgend weekend kunnen insemineren. Hopen hopen hopen dat ik haar nog drachtig krijg dit seizoen!

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:30

Antonius,

Kan je mij iets vertellen over de Black Jack nakomeling? Zag een mooie foto in je profiel.
Hoe is het karakter en springt ze goed? Ze lijkt een stuk edeler dan je merrie, iets dat je graag wilde.

Hoe groot is ze geworden?

Mijn interesse komt voort omdat de hengst mij aanspreekt. Alleen diepvries houdt mij erg tegen.