Welke hengst, Welke merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Welke hengst, Welke merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 21:21

Ja Idd zeoliet is volle zus van de moeder daarom wou ik ooit met haar eens de dressuur kant uit fokken.
Ik wou een veulen van mijn oude merrie want ik wou haar terug met for pleasure bloed combineren omdat haar dochter met die bloedlijn het vrij heel goed aan het doen is.
Maar dus niet drachtig geraak en bij nader inzicht ermee gestopt omdat ik denk dat het misschien beter is voor haar.
De schoft ga ik mee akkoord die kon beter maar dat achterbeen vind ik zelf wel meevallen. Zal het nog eens irl bekijken en eens extra opletten . (ze staat nog niet bij mij)
Cabrio ga ik denk ik niet in mijn dekbon zitten want die is nu van zangerheide maar ik vraag het na.
Prestige had ik eigenlijk nog nooit bekeken. Die sprak mij net als Cooper nooit echt aan. Maar zou kunnen passen. Dat iets wat langere smalle erin. En die is ook iets kleiner als de rest.

Luckystory
Berichten: 3471
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:25

Geen optie om vroeg in het seizoen nog 1 of 2 keer met de 20 jarige te proberen? En als dat tegen april/mei niet gelukt is, als 2de keuze alsnog de 9 jarige te gebruiken?

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Welke hengst, Welke merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 17:51

De 20 jarige staat nu op een pensioenweide. Ze staat daar nu vrij goed eigenlijk. Ik zou dat kunnen doen maar ben nu zo blij dat ze gesetteld is.
Dus wat er nu overblijft van opties voor mij zijn de 9jarige merrie laten dekken door Cooper, prestige of Foncetti of misschien een nieuwe hengst die ze dit jaar voortbrengen.
Of vragen of kijken of het mogelijk is mijn dek te verkopen

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Welke hengst, Welke merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:13

Wat zegt de hengstenhouder?