Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[hk] springhengst voor Cardento x Ahorn merrie

 
Profiel   

Ik zoek naar een hengst voor mn merrie en hoop veel suggesties van jullie te krijgen aangezien ik er zelf niet goed in thuis ben.
[ img ]
[ img ]
Merrie: Cardento x Ahorn, 7 jaar nu. Kwpn VB. (4 op de standfoto)
Ik rij dressuur en spring alleen nog in lessen en oefenparcourtjes.
Positief: karakter (werkt en denkt zo goed mee dat het soms vervelend is) koel in de kop, hoogte (175+) lengte heeft ze genoeg, harde benen/hoeven, zeer fanatiek in het springen en een enorm vermogen.

Verbeterpunten: meer soepelheid in het lichaam, mag iets kleiner 170 is ook prima, beter en sterker achterbeen. Karakter
(de hengst moet eerlijk en meewerkend zijn) Hengst van kwpn stamboek.

Het veulen zou bij mij blijven.
Ik dacht zelf aan Warrant of Durrant, maar zij zijn niet meer verkrijgbaar? Dekgeld niet meer dan 1000.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 11:50 



 
Profiel   

Hengsten die zo bij me op komen en die volgens mij iig meer lengte (en wsl dus ook meer souplesse) gaan geven aan je merrie zonder de sterke punten af te zwakken zijn Arezzo, Baltic en Etoulon. Ook Chello III heb ik de afgelopen tijd een aantal fijne kinderen van gezien die ook opvallend fijn bewogen, weet van Chello alleen het dekgeld niet.

Zirocco blue is me de laatste tijd ook positief opgevallen, maar die ligt iets boven je budget. Nakomelingen ogen soms wel iets zwaar, maar het lijken wel echte springpaarden te zijn.
Andere hengst waar ik zelf erg van gecharmeerd ben is Chellthago, maar daar heb ik nog weinig nafok van gezien.

Je zou eens bij VDL om advies kunnen vragen, grote kans dat Wiepke de moederlijn waar je paard uit komt ook wel kent :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-14 22:10 



 
Profiel   

Bedankt Gomir, ik zie dat je alleen vdl paarden noemt. Is dat met een reden?
Ik wil graag een wat lichtvoetiger dier ivm dat mijn paard zeer veel bot heeft (zwaar gebouwd) daarom valt zirocco blue af. Ze heeft zelf veel lengte, waardoor bij elkaar rijden moeizamer gaat. Vind etoulon wel een leuke.
Iemand meer suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-14 00:16 



 
Profiel   

Niet perse, maar gezien de regio waar ik veel op wedstrijden/keurigen kom zie ik daar nu eenmaal de meeste nakomelingen van rondlopen.

Zirocco blue geeft ze idd wel iets zwaarder is mijn indruk, die zou ik op jouw merrie dan ook niet gebruiken.
De Etoulon's deden het goed op de veulenkeuring en Etoulon zelf is een heel apart springpaard :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-14 09:51 



 
Profiel   

Oke! Bedankt :)

nog meer ideen? Jonge hengsten misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-14 19:15 



 
Profiel   

Wie wil er met mij meedenken? Ik vind het erg moeilijk. Heb vorig jaar niet gefokt, kans is nu groot.

Ik wil een hengst met:
-Eerlijk karakter, merrie kan wel wat bloed gebruiken.
-soepelheid in lichaam
-goede zelfhouding (mn hals verticaler)
-mag verkleinen en veredelen
-achterhand sterker/sneller
Dekgeld rond 1000.

Mijn lijstje tot nu toe:
Zambesi (wegens heartbreaker bloed, compact, nadeel is zijn franse stand)
Tangelo vd zuuthoeve (karakter, maar krijg ik dan niet weer een kasteel?)
Etoulon (vind hem mooi, maar karakter?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-15 11:15 



 
Profiel   

Als je graag Heartbreaker-bloed wil is Harley dan geen optie? Die geeft mooie moderne modellen en de paarden kunnen wat bloederig zijn, maar zijn zelden echt lastig.
Zal wsl wel boven je genoemde 1000 euro zitten qua dekgeld, maar is veel meer van bekend dan van Zambesi.

Tangelo zou ik op deze merrie niet doen :n De kans dat die gaat verkleinen en veredelen acht ik niet groot. En hij gaat de halsvorm ook niet in de jouw gewenste richting verbeteren.

Etoulon blijf ik van gecharmeerd, maar over het karakter van de nakomelingen is gewoon nog weinig te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-15 11:22 



 
Profiel   

Als je wat wil verkleinen en veredelen is first verdi ook wel aan te raden..
Jonge hengst waar ontzettend lovend over wordt gesproken. heeft ook een heel fijn meewerkend karakter. Ik ken de hengst persoonlijk want hij is bij ons gefokt en brengt erg veel beweging en souplesse met zich mee. Hengst is niet overdreven groot dus dat zou misschien een goede optie kunnen zijn. Enige nadeel is natuurlijk dat hij zich nog nieg bewezen heeft vanwege zijn leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-15 11:31 



 
Profiel   

Carambole?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-15 11:35 



 
Profiel   

Ik vind Harley idd een goede optie! Weet niet meer waarom ik die aan de kant had gezet.
Carambole heeft dezelfde opa als de merrie, hij spreekt me ook niet aan.
First ferdi lijkt wel ok, hij oogt wel erg simpel ofzo. Weinig wauw factor, misschien door de leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-15 14:11 



 
Profiel   

rensju schreef
Ik vind Harley idd een goede optie! Weet niet meer waarom ik die aan de kant had gezet.
Carambole heeft dezelfde opa als de merrie, hij spreekt me ook niet aan.
First ferdi lijkt wel ok, hij oogt wel erg simpel ofzo. Weinig wauw factor, misschien door de leeftijd.


Klopt, verdis zijn altijd een beetje aan de late kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-15 14:39 



 
Profiel   

Ik denk meteen aan Zavall. Ik heb meerdere keren gezien dat hij een meer verticale hals geeft aan zijn nakomelingen. Ze zijn ook niet extreem groot, zo rond 1.65 heb ik er een paar gezien. Verder heeft hij hele degelijke springmanieren en drie soepele basisgangen. Over het karakter kan ik weinig zeggen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-15 16:52 



 
Profiel   

Harley vind ik ook een goede optie.

Inshalla de Muze lijkt mij ook een optie. Mooi bloed en een fijn meewerkend karakter, sterk en vlug achterbeen. Hij geeft ze alleen niet heel bloederig volgens mij, wat jouw merrie wel iets kan gebruiken..

Namelus R: Ik vind het zelf een aansprekende hengst. Hij geeft ze iets langgelijnd, bloederig maar braaf en met een mooie hals aanzet en front. Veel spring vermogen, maar ook een fijne draf. Zit boven je budget, maar niet veel dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 22:33 



 
Profiel   

Of Namelus op deze merrie ook bloed gaat toevoegen kun je over twijfelen. Ze willen ook weleens wat ouderwets zijn. Bovendien is het maar de vraag of hij vers beschikbaar is: http://www.kwpn.nl/2014/09/kwpn-hengst- ... frankrijk/

Op de website van Van Uytert staat hij helemaal niet vermeld, de site van Stal Brouwer is niet up to date.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 22:41 



 
Profiel   

Roelofs loopt ook achter zie ik, had er nog niet naar gekeken of hij beschikbaar was dit jaar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 22:45 



 
Profiel   

Stal Roelofs bestaat ook niet meer, valt me nog mee dat de site nog in de lucht is ;) Alle dekhengsten zijn een jaar geleden verkocht, de laatste fokmerrie is april vorig jaar van eigenaar gewisseld. Of het onroerend goed uiteindelijk verkocht is weet ik niet, valt niet mee om een koper te vinden voor zo'n accomodatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 19:28 



 
Profiel   

Dat meende ik al.. maar omdat de site er nog wel is begon ik te twijfelen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 19:35 



 
Profiel   

In 2017 heb ik een veulen uit deze merrie gekregen van de hengst Connect.

Komend voorjaar gaat ze weer bij de hengst en ik hoop dat jullie nog wat leuke opties weten of juist afraden.

Ik wil een veulen fokken om evt. te verkopen, daarom liever een meer bewezen springhengst.
Kwpn, maar sta ook open voor bv. zangersheide.

Ik zoek een snelle, wendbare hengst die goed presteert/de in de sport. Niet te groot, 1.70 is genoeg. Ik wil niet inleveren op beenwerk en vermogen. Dekgeld liefst onder de 1500.

Ik ben zelf weg van comme il faut en dacht daarom evt aan comilfo plus Z?
Er werd me heartbreaker bloed geadviseerd waar ik me ook wel in kan vinden, maar welke dan? 2000 euro voor heardrock gaat me te ver...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 14:47 



 
Profiel   

Mijn merrie is drachtig van Heartbeat Z, en ik wil ook liefst als veulen kunnen verkopen.
Bij stamboek Z kan je je veulen ook op het online verkoopsplatform aanbieden, ik ken mensen die via die weg toch al verkocht hebben, dus we gaan het zien.
Voldoet denk ik ook wel aan jouw eisen.

Hoe valt je Connect veulen trouwens mee? Vond dat een hele aansprekende jonge hengst, maar ik heb de indruk dat je er niet zoveel meer over hoort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 14:20 



 
Profiel   

Mijn merrie is drachtig van Chacfly PS (Chacco-Blue x Sir Shutterfly).
Veulen registratie mogelijk in Z, KWPN, BWP, enz enz
Hengst, alhoewel jong, presteert heel goed, heeft een Uitmuntend HLP gelopen en is daar voor gelauweerd (eerste keer dat dat ooit gebeurt is bij Hannoveraan!).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:52 



 
Profiel   

Connect veulen is een echte laatbloeier, naarling geweest maar nu nog niet echt in de juiste verhoudingen als 2 jarige. Hij heeft de stap niet verbeterd, galop en vermogen lijkt erg goed.

Heartbeat had ik opgeschreven, maar wordt op 1 of andere manier niet echt warm van zn filmpjes.

Chacfly vind ik een leuk dier, dat ie goede gangen heeft vind ik een plus. Maar hij lijkt me zo neerwaarts gebouwd en bewegen?

Weet iemand iets over comilfo plus?
Ik heb zambesi, harley en etoulon ook nog steeds op mn lijstje staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:05 



 
Profiel   

Wat vind je van Zapatero? Ik heb een hele fijne 1.5 jarige daarvan. Kan ontzettend goed galopperen, maar de draf en stap zijn ook zeer zeker niet verkeerd. Ik probeer ook op de stap en draf niet in te leveren, ik vind veel spring paarden daar nog naar net voldoende op scoren.

Die van ons heeft een top karakter, is in de groep sociaal. Hij is wel vrij groot, maar zijn moeder (1.64) fokt op de 1 of andere manier gewoon reuzen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 15:12 



 
Profiel   

Nog even een andere optie, aangezien ik weet dat jezelf eigenlijk alleen maar dressuurt; een dressuur hengst een optie?

Ik heb dit jaar echt een super bewegend dressuur veulen gefokt uit onze numero Uno merrie. En de moeder van de Zapatero heb ik nu ook drachtig van een dressuur hengst :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 15:14 



 
Profiel   

Ja Zapatero, zal ik even beter bekijken. Hij is niet duur vergeleken met de meeste 1.60 paarden.
Dressuur lijkt me heel gaaf, maar niet nu. Want ik kan niet meer paarden houden en dan is volledig springen interessanter denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 12:20 



 
Profiel   

Als je van braaf houdt zou ik zelf niet voor Zapatero gaan. Niet heel veel brave van gezien hier in de buurt. Zijn echt paarden met karakter.

Je geeft aan zelf een wat oudere hengst te willen gebruiken. Maar omdat je aan Comme Il Faut dacht lijkt mij Panenka de Kalvarie ook niet verkeerd. Wij hebben dit jaar met hem gedekt en verwachten in maart een veulen. Panenka de Kalvarie komt zelf uit 1 van de beste moederlijnen van Belgie(roosakker lijn). Met Echo van het Spieveld als moeders vader heb je ook Heartbreaker redelijk voor in de moederlijn vertegenwoordigd. Daarnaast komen de hengsten Carthago, Darco en Chin Chin verderop in de moederlijn nog voor.

Comilfo Plus zijn wij zelf ook erg weg van. Zijn eerste nakomelingen lijken het ook zeker goed te doen. Denk commercieel gezien zeker geen verkeerde keus.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 13:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen