Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

D pony hengst voor predikaatrijke NRPS D-pony

 
Profiel   

Ik heb Happy bekeken maar ik knap af op die croupevorm. Mijn merrie heeft een heel mooi kruis en dat wil ik graag zo houden bij het veulen.

Kadans zal ik me in verdiepen!

Rianneke, komt hij ook op de hengstendag in januari? Kan ik hem daar zien!
Interessant dat NRPS en Welsh eigenlijk wel dicht bij elkaar liggen qua type en dat fokkers ook aan kruisbestuiving doen. Zag ook dat er een Red Prince op de NRPS keuring had gelopen. Vind dat echt wel een mooie hengst.
Maar ook wel veelgebruikt misschien? Of is dat wel een originele keuze op deze pony?
En ik lees ook dat er wel eens gezegd wordt dat hij te weinig pony-uitstraling heeft? Ik kijk natuurlijk met een 'paardenoog' naar de pony's.
En wat ik me ook nog afvraag. Een hengst van 1,48 op een pony van 1.48, heb je dan ook niet kans dat het net 1,50 ofzo wordt? Want dan heb je wel pech.
De nakomelingen van mijn pony zijn allemaal internationaal verkocht, ze is de laatste merrie uit deze stam die nog in Nederland is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-15 11:05 



 
Profiel   

Je hebt hem in levende lijf gezien? Ik ook trouwens en vond niets mis met zijn croupevorm. De foto's op de site zijn wel niets waard en ik zou zeker hem adhv deze niet beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-15 13:54 



 
Profiel   

GJ9 schreef
Rianneke, komt hij ook op de hengstendag in januari? Kan ik hem daar zien!

Ja hij komt ook op de showdag! Moeten alleen nog even bekijken en overleggen met het NRPS wat en hoe, want ik wil hem graag onder het zadel laten zien :)

GJ9 schreef
Maar ook wel veelgebruikt misschien? Of is dat wel een originele keuze op deze pony?

Volgens mij word red prince redelijk wat gebruikt. Maar als een hengst perfect bij je merrie past dan zou ik daar persoonlijk niet naar kijken of een hengst veel gebruikt word of niet :o

GJ9 schreef
Een hengst van 1,48 op een pony van 1.48, heb je dan ook niet kans dat het net 1,50 ofzo wordt? Want dan heb je wel pech

Daarom is het ook belangrijk om te weten wat er verder in beide lijnen zit. Dat geeft overigens nog geen volle garantie, maar geeft vaak een beter beeld wat je kunt verwachten. En dan nog zijn daar weer uitzonderingen op omdat merries en hengsten groter of kleiner kunnen fokken dan zijzelf zijn ongeacht welke hengst je gebruikt.

GJ9 schreef
De nakomelingen van mijn pony zijn allemaal internationaal verkocht, ze is de laatste merrie uit deze stam die nog in Nederland is.

Dat is wel super zeg! En weet je ook hoe groot deze nakomelingen waren? Want daar kun je ook wel weer wat uit af lezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-15 18:15 



 
Profiel   

Ik denk dat bij jouw merrie Orchard Red Prince mooi zou kunnen passen :). Veel lengte in het lijf, goed bewegen, bergop gebouwd, reeds bewezen (zowel zelf als nakomelingen, ook predikaatrijke lijn). Is een Aester El Nino x Verona’s Bo-Gi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-15 11:53 



 
Profiel   

Klopt ik heb mijn merrie drachtig van 1 van de hengsten van AT :) grappig de hengst die jij laat zien van hun site is volledig welsh gefokt :P Als je vragen hebt dan kan je me altijd PBen. Ik denk zelf dat je niet naar al te zware hengsten moet kijken want je merrie is van zich zelf al behoorlijk zwaar ondanks het vele bloed erin.

Je moet vooral bij je zelf gaan denken, wat vind ik mooi, wat wil ik proberen te bereiken, wat moet er aangepast worden.

Je kan veulen altijd WPBR bij welsh in schrijven of wat ik persoonlijk zelf zou doen met een NRPS merrie met zo lijn gewoon lekker bij de NRPS houden. Er zijn hier al verschillende mooie hengsten opgenoemd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-15 10:52 



 
Profiel   

Nicole: dank voor je reactie. Grappig dat ik dan precies de Welsh hengst uitzoek, ik ken die bloedlijnen niet, maar ga dan in NL ook de Welsh hengsten bekijken!
Ik ben er idd wel over uit dat ik voor het NRPS wil fokken. Maar als dat Reg A is vind ik dat ook prima.

Ik vind haar niet zwaar, ze is behoorlijk chique/smal (weinig rompdiepte), loopt zeer lichtvoetig, raakt de grond amper aan, maar omdat ze wat kort in het lijf is en een wat zware hals heeft lijkt ze misschien zwaarder op de foto. Maar ze heeft dezelfde dekens op als haar voorganger, een C-pony, en ze toont zeker niet groter onder het zadel dan de C-pony met dezelfde ruiters erop. Wil vooral meer lengte in het lijf en meer front fokken.

MissMiekje: thanks, die hengst heeft wel mijn interesse en wil ik graag eens in het echt zien.

Rianneke: leuk dan hoop ik hem daar te zien.
De lijnen en maat moet ik me echt verder in verdiepen, en ook uitvogelen hoe ik aan mijn info kom. Is bij het KWPN allemaal wat makkelijker, daar ken ik de weg. Hoe groot haar nakomelingen zijn weet ik dus ook niet.

Peterina: nee heb hem alleen op de foto's gezien, maar op geen enkele foto spreekt hij me aan. Ik moet helaas wel een voorselectie maken op basis van foto's en info op internet, anders moet ik alle pony's in heel NL gaan bekijken en dat zijn er veel te veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-15 11:38 



 
Profiel   

GJ9 schreef
Nicole: dank voor je reactie. Grappig dat ik dan precies de Welsh hengst uitzoek, ik ken die bloedlijnen niet, maar ga dan in NL ook de Welsh hengsten bekijken!
Ik ben er idd wel over uit dat ik voor het NRPS wil fokken. Maar als dat Reg A is vind ik dat ook prima.

Ik vind haar niet zwaar, ze is behoorlijk chique/smal (weinig rompdiepte), loopt zeer lichtvoetig, raakt de grond amper aan, maar omdat ze wat kort in het lijf is en een wat zware hals heeft lijkt ze misschien zwaarder op de foto. Maar ze heeft dezelfde dekens op als haar voorganger, een C-pony, en ze toont zeker niet groter onder het zadel dan de C-pony met dezelfde ruiters erop. Wil vooral meer lengte in het lijf en meer front fokken.


Denk dat het idd vertekend door die laatste foto :)
Altijd leuk is om te doen lekker naar het NRPS en welsh HK gaan heerlijk hengsten kijken :D Ik ben erg beniewd wat je gaat kiezen, in de welshen heb je momenteel erge goede pony's lopen, maar bij nrps net zo al zou je ze daar denk ik sneller vinden dat ze langer in de rug zijn. Welsh zijn meestal erge chique beestjes van die poppetjes..

Je wil voornamelijk rug en hals lengte verbeteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-15 11:43 



 
Profiel   

Ja ga ik zeker doen, leuke uitjes lijken me dat :D Vind de pony's erg leuk om te zien, helemaal als ze zich braaf laten sturen door een jong ruitertje.
En goed om een beeld te vormen, ik heb geen flauw idee wat ik bij welk stamboek moet zoeken. Een kort poppetje wil ik niet fokken nee. Rug en hals zijn idd de twee dingen die ik wil verbeteren. Meer lengte en liefst ook meer welving in de hals, al gebruikt ze haar hals goed hoor in het werk. En mag meer lengte in de rug, je kan hier amper een 16,5 inch op kwijt.
Qua beweging is ze super, als er iets van te zeggen is, is dat ze meer balans mag, dus meer op het achterbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-15 11:58 



 
Profiel   

Deze heeft wat meer pony uitstraling dan Red Prince http://www.stal-blommerschot.com/nia_do ... 6.html#Nia Domo's Bolero ,ook een zeer aansprekende hengst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-15 12:31 



 
Profiel   

Met een merrie zo als de jouwe GJ9 zou ik ook wel durven gaan voor een jonge net goedgekeurde hengst.
Met een oudere hengst waar al een afstammings rapport is weet je wel meer wat je kan verwachten.
Maar naar mijn idee heeft je merrie genoeg kwaliteit om ook met een jonge hengst een goed veulen te fokken.

Wat betreft de prijs heb ik nog nooit problemen gehad met de verkoop van pony veulens.
En daarbij zijn dan alle kosten die ik had gemaakt gewoon door de verkoop gedekt.

Wat er al gezegd wordt zou ik niet kiezen voor een hengst met veel massa
Persoonlijk zou ik je merrie wat meer luxe willen mee geven.
Dus Duitse hengsten zouden bij mij al van het lijst je gaan.

Kleurtje is leuk maar zou niet je eerste reden moeten zijn
Kijk als je 2 gelijke hengsten hebt en de ene is vos de ander palomino zou ik voor het kleurtje kiezen.
Maar kies een hengst omdat hij je merrie verbeterd

Als je met een hengst dekt die niet is goed gekeurd bij het NRPS maar wel voor een ander Europees stamboek dan krijg je bij je veulen een register A papier (mits ze aan de bloed eisen voldoen)
Bij stamboek opname op 3 jaar of oudere leeftijd zou het veulen gewoon stamboek kunnen worden en daarmee ook alle predicaten kunnen behalen.

Persoonlijk zou ik de veulens wel bij het NRPS inschrijven omdat zoals ook al is aangegeven de predicaten van de moeder bij een ander stamboek niet worden mee genomen
Daardoor wordt een veulen dus toch wat minder interessant.

Ik vindt wel dat je al heel duidelijk weet wat je wil verbeteren bij je merrie
Dat gaat een goede combi op leveren

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-15 12:49 



 
Profiel   

moorcats schreef
Deze heeft wat meer pony uitstraling dan Red Prince http://www.stal-blommerschot.com/nia_do ... 6.html#Nia Domo's Bolero ,ook een zeer aansprekende hengst!



Poeh die voorhoeven :x wordt hij zo bekapt of is hij gewoon zo gruwelijk stijl. Verschrikkelijk zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-15 13:27 



 
Profiel   

Ja, beetje raar he. Maar ik denk dat ie zo bekapt wordt want op deze foto staat ie minder stijl (maar weer wat lang in teen) [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-15 21:56 



 
Profiel   

Ik heb een jong hengstjebdie in april baps gekeurd wordt en dus ook voor nrps mag dekken . Hengst heeft 75% Arabisch bloed dus veulen zal minstens 37,5% hebben en nrps ingeschreven kunnen worden.

Bentley is appaloosa met een blauw oogje. Hij is momenteel nog maar 2 en half dus nog niet echt uitgegroeid ;) hij is niet rank gebouwd , heeft mooie bewegingen en een tof hoofdje. Wat ook niet onbelangrijk is , hij heeft een super karakter ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-15 13:03 



 
Profiel   

moorcats schreef
Ja, beetje raar he. Maar ik denk dat ie zo bekapt wordt want op deze foto staat ie minder stijl (maar weer wat lang in teen) [ [url=m/ijljzd.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ze lopen er vast mooi door maar wat slecht voor zijn benen. Zo onnatuurlijk en ik zou hem persoonlijk laten staan omdat ik niet zie of het aangeboren is of zo bekapt is

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-15 13:21 



 
Profiel   

Don cremello geeft vaak lang gelijnde pony's met halzen om van te smullen. Ik heb hem nu vier keer gebruikt en vier mooie halzen. Een zoon van hem heeft vijf veulens gegeven vijf mooie halzen.

Ik zal eens wat Duitse hengsten met lengte zoeken. Al vind ik het niet altijd makkelijk te zien. Ze lijken soms korter dan ze echt zijn omdat ze meer romp en hals hebben.

http://www.ferienhof-stuecker.de/index. ... tail&id=77 Hals komt niet diep uit de borst lijkt kort, maar vind moeilijk te zien en vind zelf croupe minder mooi.
http://www.ferienhof-stuecker.de/index. ... tail&id=36 Lijkt wat langer.
http://www.gestüt-bönniger.de/40599/40715.html
http://www.gestüt-bönniger.de/40599/40697.html
http://danicaduen.de/de/?page_id=141
http://danicaduen.de/de/?page_id=2559

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-15 23:54 



 
Profiel   

Rianneke schreef
Peterina schreef
Ik kom even terug op de perlino hengst Happy van HS Meijer.

Deze is goedgekeurd en dus 'erkend' bij het NRPS ... uiterraad A-register voor zijn veulens.

Hij is een Welsh Partbred, zg NWR, en komt uit een prima lijntje met veel predikaten en sport prestatie.
http://www.sporthorse-data.com/d?i=11159981
Goed van maat, super karakter, zeer goede gangen. Met een kleurtje als extratje.

Ik had even op google gekeken, maar kon niet terug vinden waar hij is goedgekeurd?

Ik ben de fokker. Hij is goedgekeurd bij het Belgian palomino stamboek en word nog voorgebracht bij de nrps keuring als het goed is

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-16 18:49 



 
Profiel   

stalmilagro schreef
Ik ben de fokker. Hij is goedgekeurd bij het Belgian palomino stamboek en word nog voorgebracht bij de nrps keuring als het goed is

Jammer dat je dat eigenlijk niet makkelijk terug kunt vinden op google!
Maar had hem idd zien staan bij de nrps keuring. Is hij deze ronde niet geweest en gaat hij nu naar de nakeuring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-16 18:28 



 
Profiel   

Geloof het wel idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-16 22:05 



 
Profiel   

Rianneke schreef
stalmilagro schreef
Ik ben de fokker. Hij is goedgekeurd bij het Belgian palomino stamboek en word nog voorgebracht bij de nrps keuring als het goed is

Jammer dat je dat eigenlijk niet makkelijk terug kunt vinden op google!
Maar had hem idd zien staan bij de nrps keuring. Is hij deze ronde niet geweest en gaat hij nu naar de nakeuring?

Nou Rianneke, ik durf wel te zeggen dat Flint Fortuna aan deze merrie wel wat kan toevoegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 17:20 



 
Profiel   

Zal later uitgebreider reageren.
Maar over de laatste 2 besproken hengsten: Happy is niet het type wat mij aanspreekt.
Flint zo van de foto's wel, ik hoop hem de 30e irl te zien. Samen met nog meer hengsten. Hopelijk krijg ik dan voor mezelf meer helder in welke hoek ik het moet zoeken en wat me aanspreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 17:25 



 
Profiel   

ff_stud schreef
Nou Rianneke, ik durf wel te zeggen dat Flint Fortuna aan deze merrie wel wat kan toevoegen

:o

Flint heeft lengte, front, balans en opwaardse gangen wat ts graag wil. Maar fokkerij is en blijft ook een persoonlijke smaak natuurlijk!

Flint word de 30ste overigens onder het zadel in een dressuuronderdeel voorgesteld ☺

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-16 16:58 



 
Profiel   

Zo balen dat ik waarschijnlijk de 30 ste naar school moet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-16 20:15 



 
Profiel   

Ben ik weer :D

Nav afgelopen zaterdag heb ik wat beter voor ogen wat voor type hengst ik mooi vind.

Enkele namen:
Flint Fortuna, Viva La Bam, Kinetic Wizard, Lord S (maar die is van een buitenlander?).

En wat mogelijk ook interessant is zijn de Klaverborch springhengsten, al weet ik niet of die qua karakter makkelijk zijn. Weet iemand daar meer van?

Binnenkort maar eens op pad om hengsten op stal te bekijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-16 23:03 



 
Profiel   

Ik zou voor Lord S even contact opnemen met het stamboek kantoor.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel ergens in NL ter dekking staat.
Maar dat weten ze op het kantoor vast en zeker.

Verder ken ik een paar klaverborch veulens en die zijn niet altijd even makkelijk.
Maar is jou merrie erg gecompliceerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-16 08:19 



 
Profiel   

Vind het erg grappig dat je een paar hengsten opnoemt die ik gebruikt heb.

Zelf ben ik behoorlijk fan van Kinetec Wizard :o Vorig jaar had ik van hem een merrieveulentje uit de halfzus van Flint. Die liep op de keuring ook niet onverdienstelijk want die is veulenkampioen geworden van gelderland. Kinetec Wizard is op de showdag ook nog kampioen geworden vanwege zijn 1ste goede nafok en zijn eigen prestaties!

GJ9 schreef
En wat mogelijk ook interessant is zijn de Klaverborch springhengsten, al weet ik niet of die qua karakter makkelijk zijn. Weet iemand daar meer van?

Het halfbroertje van Flint is een Kasanova van Klaverborch :) Qua karakter in de omgang was ie pittiger/minder makkelijk, maar wel eerlijk! Hij is pas net 3 dus hoe hij onder het zadel is weet ik nog niet.
Klaverborchjes staan natuurlijk wel bekend om hun springvermogen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-16 08:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen