Cacharel uitgeteld 21/6 v Gunner KS.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Cacharel uitgeteld 21/6 v Gunner KS.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 15:41

Goede middag :)

aangezien het helaas niet gelukt was om mijn merrie dit jaar drachtig te krijgen, proberen we het aankomend jaar weer op nieuw. Mijn hengstenkeuze voor dit jaar was trouwens Furst William.

even wat informatie over de merrie:

Cacharel.
Holsteiner merrie, wel in het kwpn stamboek ingeschreven.
PROK gekeurd.
punten voor de lichte tour. (nog) niet in uitgebracht.
1.67m
uit het jaar 2000
gezond, super hard op de benen nog nooit een pas kreupel geweest.
super karakter.
1 nakomeling van Wynton en dit jaar een nakomeling van Sezuan.

de merrie is zoals jullie kunnen zien, springgefokt, maar nooit uitgebracht in de springsport, merrie heeft de punten voor de lichte tour, heeft ook al eens onder een andere ruiter zz licht gelopen.
paard heeft een super karakter. heeft niet de ideale bouw zoals ze bij een dressuurpaard willen zien, maar mede door haar karakter doet ze alles voor je! maar ze zou net dat laatste beetje pit mogen hebben voor het hogere werk. merrie en haar nakomeling hebben beide dat knietje in het voorbeen, wat ik graag zie, ik ben echt anti stekerig voorbeen. :o

pluspunten;
karakter
hardheid van de benen/gezondheid
achterbeen gebruik, motor staat altijd aan.
tritt in de benen.
aanleg tot verzameling.

aandachtspunten;
souplesse/lenigheid.
bergopwaarts.
rug/croupe
merrie zelf staat iets toontredend. beide nakomelingen goed op de benen.
mag een langer voorbeen.
Ik wil maat behouden, dus zeker niet kleiner dan de merrie zelf uitkomen.
tritt in de benen behouden, zo ook het achterbeen gebruik.

we hebben in 2008 een wynton uit haar gefokt. en die heb ik nog steeds in eigen bezit.
voor mij echt een heel fijn paard. erg knap, goed lopen en top karakter, wellicht iets brutaal, maar wel eerlijk, met net wel dat beetje extra bluf en pit. maar als ik heel kritisch zou zijn, zou ik bij hem nog net wat meer lengte willen zien en iets meer lossigheid.

dit jaar hebben we een hengst veulen van de hengst Sezuan uit haar gekregen. lijkt goed ,genoeg maat, erg fijn bewegen, top achterbeen, heel veel front, lijkt een vrij pittig karakter te hebben, maar ik heb ze liever heet dan lui.

ik heb niet echt spetterende standfoto's van de merrie helaas. deze zijn gemaakt toen ze al drachtig was en niet vol in het werk.


Afbeelding

Afbeelding

dit is ze met het veulen van dit jaar;

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


springen kan ze ;


Afbeelding


het sezuan veulen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


en de wynton;


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding



ik heb eventueel ook nog beeldmateriaal, maar die krijg ik nu niet geplaatst via mijn telefoon.

Ik ben heel benieuwd met wat voor hengsten jullie aankomen. Een bewezen hengst is niet noodzakelijk, ik hoef ook niet de nieuwe totilas te fokken, een fijn bewerkbaar sportpaard is voldoende ;) en als het even kan ook nog eentje die knap is *\o/*

alvast bedankt voor de moeite !
Laatst bijgewerkt door petraaken op 26-06-17 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:46

Die Wynton is echt heel gaaf !!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:51

Ik zou opnieuw aankloppen bij het dekstation waar Wynton beschikbaar is. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? :D

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 15:57

haha ik heb dit al vaker gehoord en ook dit jaar wbt sezuan, maarrrrrrr er is nog zoveel keus lijkt me, in mijn ogen kan t alleen maar iets minder worden toch... haha :')

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:57

Ik hou ook echt van die compacte stevigere paarden Maar snap dat meer lengte gewenst is Korter moeten ze zeker niet worden

Als ik aan souplesse denk zie ik toch wat meer aan bloed paardjes Als bv een Wynton of Sezusan die zijn imo wat grover en heel veel kracht

Zoek je nu ook voor een andere type hengst ?

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:00


Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:01

Ze lijkt ook duidelijk haar korte croupe te vererven, of kijk ik daar verkeerd tegenaan?

Ik heb een Five Star van 2014, en volgens mij heeft hij alles aan onze merrie toegevoegd wat jij zoekt. Inclusief een knietje toegevoegd, waar de merrie hem mist.

Ik ga op zoek naar beeldmateriaal!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 10:03

Het type hengst maakt me niet uit. Het maakt me dus ook niet uit of het een kwpn hengst is, ik wil ook gerust in Duitsland aan gaan kloppen.

Ik dacht dat Five star ze niet heel groot gaf? klopt dat? hoe is die van jullie?

beide nakomelingen hebben erg veel tritt in de benen, waar ik gek op ben, ik heb ze liever eerder wat vlug dan te groot en te traag in de benen. de sezuan lijkt nu meer kracht in het achterbeen te hebben dan de wynton als veulen had. en zoals het er naar uit ziet, zal de sezuan meer paard worden, maar nog wel bloederig genoeg.

Ik ben zelf niet heel gecharmeerd van de wynton nakomeling GJ9 als dekhengst, heb betere paarden gezien.

onwijs bedankt alvast voor jullie meedenken! super fijn

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:10

Oké eerlijk gezegd heb ik echt heel weinig tot geen verstand van fokken, maar ik vind Glock's Zonik een paard met een fijn achterbeen, maar misschien niet bloederig genoeg qua type?

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:30

Die van ons is nu 16 maanden en al over de 1.55. De J-jaargang is de eerste jaargang, dus de oudsten zijn 1. Weet niet of je nu al kunt zeggen of hij groot of klein fokt.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:55

Afbeelding

Afbeelding

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 10:59

knap ding! ook al ben ik niet van de vossen :') haha ben benieuwd hoe die uitgroeit !

vorig jaar is me bordeaux en charmeur ook aangeraden voor deze merrie, hoe denken jullie daar over?

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:37


dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:05

Denk dat chameur ook wel mooi zou passen idd Maar als je niet van vossen houdt wel gedurfd hihi Hij schijnt ook laatbloeiers te geven dus of die maat gaat geven is lastig

Bordeaux en Ferdeaux trekken me gwn niet zo weet niet wrm

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:16

Natuurlijk nog onbewezen maar ik denk dat Trafalgar goed zou passen. Die heeft precies de punten die jij wilt verbeteren en natuurlijk een waanzinnige moederlijn. En geen Jazz, Ferro, Flemmingh.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:28

Ja, ik ga met Jan mee...Trafalgar lijkt me ook mooi passen en heeft zelf in ieder geval meer souplesse dan Bordeaux of Charmeur.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:35

Ik kreeg ook de hengst for romance te horen. Fijne nakomelingen van op internet gezien!

Ik ga eens kijken naar die trafalgar, ik meen een draf filmpje van het voorjaar op een hengsten show gezien te hebben. Ik ben zelf ook niet weg van Bordeaux maar heb er al wel fijne dieren van gezien.

Onbewezen hengst maakt voor mij niet uit. Wynton kwam ook net uit het verrichtings onderzoek toen wij er mee dekte.

En bloed maakt me ook niet veel uit, heb natuurlijk het gebruikelijke jazz ferro etc bloed al niet in mijn merrie zitten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:51

rockey schreef:
Ik kreeg ook de hengst for romance te horen. Fijne nakomelingen van op internet gezien!

Ik ga eens kijken naar die trafalgar, ik meen een draf filmpje van het voorjaar op een hengsten show gezien te hebben. Ik ben zelf ook niet weg van Bordeaux maar heb er al wel fijne dieren van gezien.

Onbewezen hengst maakt voor mij niet uit. Wynton kwam ook net uit het verrichtings onderzoek toen wij er mee dekte.

En bloed maakt me ook niet veel uit, heb natuurlijk het gebruikelijke jazz ferro etc bloed al niet in mijn merrie zitten

Als je even op Youtube Trafalgar in typt kom je op mijn kanaal;-)

En natuurlijk heb je al geen JFF in je merrie maar het is ook alleen maar mooi om daar van weg te blijven als het niet hoeft.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:06

Even een heel andere insteek: van Gogh. Brengt mooie, elegante bewegers en met het veulen kan je twee kanten op, aangezien van Gogh ook springgefokt is.

Wil je liever dressuur, dan zou ik zelf kiezen voor een hengst met Donnerhall bloed dichtbij om de functionaliteit van de achterhand te verbeteren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:16

Van Gogh fokt volgens de index wel vierkantsmodel en een vlak voorbeen in draf. Net wat TS niet zoekt.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:21

Ik heb de laatste jaren verschillende van Gogh nakomelingen gezien die echt qua beweging (veel schwung, zeer goed schakelen en mooi knietje) en model mee zouden kunnen als dressuurpaard. Vaak wel wat bloederig, maar dat kan deze merrie hebben. Apart dat de index iets heel anders zegt.
Hier staat ook een stukje over zijn dressuurskills en nakomelingen.
http://www.kwpn.nl/wp-content/uploads/2 ... teiten.pdf

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:37

Toch is zijn index maar 107 voor dressuur.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:42

Ben jij zo'n indexfokker? Ik niet. Ik kijk naar paarden.
Voor wie het interessant vindt allround te fokken, is deze hengst de moeite van het onderzoeken waard.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:45

Lante schreef:
Ben jij zo'n indexfokker? Ik niet. Ik kijk naar paarden.
Voor wie het interessant vindt allround te fokken, is deze hengst de moeite van het onderzoeken waard.

De sportindex is de meest interessante index van het hele KWPN. Hij is namelijk gebaseerd op prestaties. En dan kan hij best bewegers geven maar in de dressuur presteren ze blijkbaar toch niet. In tegenstelling tot springen want daar heeft hij 136.

En ik ben geen indexfokker. Alle factoren tellen. En daar valt een index ook onder.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 09:35

Ik heb even de filmpjes van trafalgar bekeken, ik vind hem met Marieke heel ruig, maar die meid kan ook wel een eindje sturen en de filmpjes van nu in het onderzoek, iets minder.. heb het gevoel dat hij daar minder fijn uit de schouder komt met zijn voorbeen. maar zeker een bovengemiddelde hengst!

Van Gogh ben ik totaal niet weg van. Ik zoek het toch meer bij een dressuur hengst. dat is uiteindelijk de kant die ik op wil.