Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:07

Niemand, evenals dat niemand zegt dat fries x iets anders altijd veulens met te korten halze oplevert. En wat daarna volgt klopt ook niet altijd helemaal.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:33

LiiNd_Y schreef:
http://www.bpstamboek.nl/-homozygoot-daimond-212.html

Ook homozygoot, alleen wel ingeschreven bij Bonte paarden stamboek, beetje jammer. Wel Barock Pinto dus. Is nog jong, dus nog weinig uitgezwaard.

Ik vind het echt een mooi paard. Op de foto nog niet uitgezwaard want hij is hier 2,5. Het aparte is dat je met barockpinto fokken (of bonte fries) eigenlijk direct het behang aan de benen wegfokt terwijl je zou verwachten dat je dat ook weer terugfokt want Diamond staat al wel weer redelijk hoog in het Friese bloed. Wel heel makkelijk paard.

Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:35

Ik vind het een plaatje!

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:41

Ik probeer mij een hengst te herinneren die ik voorheen op concours tegen kwam. Was een knabstrubber (kruising meen ik), bont, zijn naam was Dante. Heb geen idee waar hij gebleven is. Kan zo met vlug googlen ook niks vinden

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:42

janderegelaa schreef:
LiiNd_Y schreef:
http://www.bpstamboek.nl/-homozygoot-daimond-212.html

Ook homozygoot, alleen wel ingeschreven bij Bonte paarden stamboek, beetje jammer. Wel Barock Pinto dus. Is nog jong, dus nog weinig uitgezwaard.

Ik vind het echt een mooi paard. Op de foto nog niet uitgezwaard want hij is hier 2,5. Het aparte is dat je met barockpinto fokken (of bonte fries) eigenlijk direct het behang aan de benen wegfokt terwijl je zou verwachten dat je dat ook weer terugfokt want Diamond staat al wel weer redelijk hoog in het Friese bloed. Wel heel makkelijk paard.

[ Afbeelding ]


Deze hengst heb ik al aangeboden via pb aan TS maar staat inderdaad te ver weg voor haar. Heerlijke hengst ik train deze hengst namelijk dus kan er veel over vertellen, super karakter en een echte fries kwa beweging. Ben hem nu aan het inrijden en hij is gewoon super braaf. Heerlijk dier.
Laatst bijgewerkt door KirstenChes op 23-05-16 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:52

janderegelaa schreef:
LiiNd_Y schreef:
http://www.bpstamboek.nl/-homozygoot-daimond-212.html

Ook homozygoot, alleen wel ingeschreven bij Bonte paarden stamboek, beetje jammer. Wel Barock Pinto dus. Is nog jong, dus nog weinig uitgezwaard.

Ik vind het echt een mooi paard. Op de foto nog niet uitgezwaard want hij is hier 2,5. Het aparte is dat je met barockpinto fokken (of bonte fries) eigenlijk direct het behang aan de benen wegfokt terwijl je zou verwachten dat je dat ook weer terugfokt want Diamond staat al wel weer redelijk hoog in het Friese bloed. Wel heel makkelijk paard.

[ [url=m/PEv52U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar deze hengst. Weet je ook wat de afstamming van Bonte Martin is?

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:57

cp112 schreef:
Ik probeer mij een hengst te herinneren die ik voorheen op concours tegen kwam. Was een knabstrubber (kruising meen ik), bont, zijn naam was Dante. Heb geen idee waar hij gebleven is. Kan zo met vlug googlen ook niks vinden

Ik weet volgens mij welke je bedoeld. die stond bij Coevorden in de buurt. Kan idd niks meer over die hengst vinden.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:09

Diamond vind ik ook heel gaaf. Kleinzoon van bonte willem. Alleen jammer dat ie bij het bonte paardenstamboek ingeschreven staat :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:18

Mooi type heeft die laatste hengst.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:43

Just_Sannee schreef:
Alleen jammer dat ie bij het bonte paardenstamboek ingeschreven staat :+

Haha dat vind ik ook beetje offtopic :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:43

xyzutu2 schreef:
@ TS: sommige Bokkers houden nou eenmaal nogal fanatiek aan rassenleer vast waarbij het Zuiver Ras altijd beter is dan de rest.


Nou, ik in ieder geval niet hoor. :) Ik vind juist dat bepaalde open stamboeken enorm goede paarden en pony's opleveren. Maar dat bereiken ze wel door genetisch materiaal te combineren dat qua eigenschappen bij elkaar in de buurt zit. Ze kruisen bij wijze van spreken een Landrover met een Jeep of een Ferrari met een Lamborgini. Dan heb je meer spreiding in je genenpool én je fokt consistent.

Citaat:
Ik zou me ook vooral niet laten beinvloeden door hun indianenverhalen dat Fries x iets anders altijd veulens met te korte halzen oplevert waardoor ze niet meer bij het gras kunnen komen en kreupel opgroeien. Ik ken zelfs geen enkel 'volbloed' Fries veulen meer dat met de voorbenen naast elkaar bij het gras kan komen en zie ze zichzelf in de meest akelige split-houdingen wurmen om met die korte halsjes en te lang doorgefokte benen bij het gras te kunnen komen. Tinkerveulens scoren in dat opzicht veel beter (en dus gezonder).


Als jij geen Friese veulens meer ziet die normaal kunnen eten, dan moet je TS uberhaupt afraden te fokken met zo'n ras. Toch? ;) :D Je moet het in ieder geval niet willen kruisen met een hengst die korte halsen geeft, zoals een Tinkerhengst. Dat is het laatste wat ze nodig hebben...

Marjolijntje schreef:
Wat een negatief gedoe over fries x tinker, laat iedereen in haar/zijn waarde. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar betekend niet dat alle kruisingen mislukt zijn (zoals een aantal het laten over komen). Toevallig heb ik zelf een hele mooie hoog benige fries x tinker (met lange hals). Ze heeft de bouw van der friese moeder meegekregen, ook een ouderwets type maar is nog een tikkeltje robuuster, bont en meer sokken. Merrie s 1,67m en vader was "maar" 1,59m, maar toch tikt die van mij al tegen de 1,70m.


Dat vraagt om een foto! Niet om over te zeuren hoor. Maar als ik Google op plaatjes van deze kruising, zie ik allemaal dieren die uit verhouding zijn. Lange, weke ruggen, korte halsen, ontiegelijk grote hoofden... En het lijkt me oprecht leuk om te zien dat zo'n kruising soms ook wel mooi lukt. :)

Just_Sannee schreef:
Diamond vind ik ook heel gaaf. Kleinzoon van bonte willem. Alleen jammer dat ie bij het bonte paardenstamboek ingeschreven staat :+


Ik vind hem ook gaaf. Jammer dat zoiets onbenulligs als afstand een criterium is. Maar goed, ieder z'n prioriteiten natuurlijk. ;)

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:49

LiiNd_Y schreef:
cp112 schreef:
Ik probeer mij een hengst te herinneren die ik voorheen op concours tegen kwam. Was een knabstrubber (kruising meen ik), bont, zijn naam was Dante. Heb geen idee waar hij gebleven is. Kan zo met vlug googlen ook niks vinden

Ik weet volgens mij welke je bedoeld. die stond bij Coevorden in de buurt. Kan idd niks meer over die hengst vinden.



Klopt inderdaad

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:51

Stond die toevallig bij Moravita? Er staat me iets bij dat die stal verhuist is.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:53

Bontfire (homozygote KWPN) geeft trouwens veel behang door. Misschien dan wel weinig sok maar wel veel manen. Hij heeft zelf ook gigantisch dikke manen, dikker dan mijn Friese merrie die 1 meter manen heeft :+
Wat een hel was dat altijd met manen trekken :')

Naar lengte van de manen moet je niet kijken, want van kwpn'ers wordt dat natuurlijk altijd kortgewiekt

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:17

Bontfire heeft totaal geen behang, dus die link begrijp ik even niet en ook nog eens een korte hals
Overigens een prachtige hengst hoor daar niet van

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:18

LiiNd_Y schreef:
Just_Sannee schreef:
Alleen jammer dat ie bij het bonte paardenstamboek ingeschreven staat :+

Haha dat vind ik ook beetje offtopic :=

Het is jammer dat jullie de onenigheid tussen bestuursleden en ex bestuursleden (want zo is het ontstaan) laten prevaleren. De beide stamboeken hebben zowel grote voordelen als grote nadelen. Gewoon leven en laten leven. Gebruik de hengst die je mooi vindt en die past.

Voelt een beetje als Ajax-Feyenoord zo. Ook zoiets achterlijks.

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:19

LiiNd_Y schreef:
cp112 schreef:
Ik probeer mij een hengst te herinneren die ik voorheen op concours tegen kwam. Was een knabstrubber (kruising meen ik), bont, zijn naam was Dante. Heb geen idee waar hij gebleven is. Kan zo met vlug googlen ook niks vinden

Ik weet volgens mij welke je bedoeld. die stond bij Coevorden in de buurt. Kan idd niks meer over die hengst vinden.


Die is naar het buitenland verkocht

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:20

Silly1972 schreef:
Bontfire heeft totaal geen behang, dus die link begrijp ik even niet en ook nog eens een korte hals
Overigens een prachtige hengst hoor daar niet van

Bontfire mooi? Zijn moeder is van mij geweest, die kocht ik toen hij 2 was en ik kon hem ook kopen maar er waren genoeg redenen om hem te laten staan.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:23

Ja ik vind hem mooi, paste niet bij mijn merrie, maar ik vind hem wel wat.
Smaken verschillen :P

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:23

TS heeft het erover dat haar merrie genoeg sok en genoeg staart heeft maar dat de manen dun zijn.
Bontfire heeft een dubbele manenkam en zijn manen zijn aan beide kanten dikker dan menig Fries.
Dit geeft hij heel goed door.

Maar wat ik er mee wilde zeggen is dat kwpners niet altijd geen behang hebben, of dat paarden met korte manen geen behang hebben.
Dit ligt ook heel erg aan hoe je er mee om gaat.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:26

Ja maar ja ze zoekt ook body en dat heeft hij ook niet, dus zou dan alleen voor zijn manen zijn

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:28

janderegelaa schreef:
LiiNd_Y schreef:
Haha dat vind ik ook beetje offtopic :=

Het is jammer dat jullie de onenigheid tussen bestuursleden en ex bestuursleden (want zo is het ontstaan) laten prevaleren. De beide stamboeken hebben zowel grote voordelen als grote nadelen. Gewoon leven en laten leven. Gebruik de hengst die je mooi vindt en die past.

Voelt een beetje als Ajax-Feyenoord zo. Ook zoiets achterlijks.


Nee hoor, dit laat ik er niet in meespelen. Ik heb wel midden in die 'ruzie' gezeten, daar niet van.
Ik vind het bonte paardenstamboek gewoon totaal geen fokdoel hebben en geen logica.
Of nouja, eigenlijk is hun fokdoel alles wat bont is :+

Maar goed, dat is geheel offtopic

@ Silly, bontfire heeft veel body :j
Die foto's waarmee hij geadverteerd wordt, zijn van minimaal 7 jaar geleden. Zonde, want hij ziet er nu nog mooier uit.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:39

oke, ja dat kan ik dan niet oordelen ;)
Ik wilde hem wel gaan bezichtigen maar vond Ceasar zoveel beter bij mijn merrie passen dat ik daarvoor ben gegaan.

Ik ken mensen bij beide stamboeken dus ik hou mij wijselijk uit die discussie :P

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:40

safina schreef:
Dat vraagt om een foto! Niet om over te zeuren hoor. Maar als ik Google op plaatjes van deze kruising, zie ik allemaal dieren die uit verhouding zijn. Lange, weke ruggen, korte halsen, ontiegelijk grote hoofden... En het lijkt me oprecht leuk om te zien dat zo'n kruising soms ook wel mooi lukt. :)


Als veulen:
Afbeelding

4 jaar oud:
Afbeelding

Papa is Drum, wel bekend in de tinker wereld.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:54

Marjolijntje schreef:
safina schreef:
Dat vraagt om een foto! Niet om over te zeuren hoor. Maar als ik Google op plaatjes van deze kruising, zie ik allemaal dieren die uit verhouding zijn. Lange, weke ruggen, korte halsen, ontiegelijk grote hoofden... En het lijkt me oprecht leuk om te zien dat zo'n kruising soms ook wel mooi lukt. :)


Als veulen:
[ [url=m/4pNY5P.jpg]Afbeelding[/url] ]

4 jaar oud:
[ [url=m/YxxwCO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Papa is Drum, wel bekend in de tinker wereld.




Dan heb je een half broertje van de mijne.
Overigens sorry, maar het hoofd van de jouwe vind ik niet mooi :o. Maar Drum Was dan ook een vanner type. Deze hebben grote (paarden) hoofden. Bij de vanners is ook een ramsneus toegestaan

De cobs en grais daarintegen moeten een mooi gevormd hoofdje hebben. Eerder naar een pony neigend bij de wat kleinere (welsh en fell invloeden) met voldoende breedte tussen de ogen en vooral mag het hoofd niet te lang zijn.
Bij de cobs is het belangrijk dat ze voldoende kaak hebben.