Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke hengst voor Rubiquil x TCN Partout

 
Profiel   

Langzaamaan ben ik me aan het verdiepen in KWPN hengsten aangezien ik uit mijn merrie graag een veulen zou willen fokken als opvolging. Het wordt dus ook echt een veulen om te houden, ongeacht het geslacht.

Nu ben ik totaal nog niet bekend in deze wereld, dus ben ik maar vast begonnen in het verdiepen hierin.

Ik heb even de foto's die ik zo voor handen had bijgevoegd, dan is het een beetje zichtbaar.

Het gene wat ik graag zou willen "verbeteren" aan mijn merrie:
- Mag over het geheel wat verfijnder, ze is redelijk grof gebouwd.
- Het mag een hengst zijn wat iets meer power doorgeeft,
- En een hengst die niet te groot doorfokt, ze is 1.66 en dat is voor mij wel groot zat:)

Zien jullie kwa bouw aanmerkingen waar ik op zou moeten letten als ik ga fokken, hoor ik het heel graag! Zoals ik al zei, ik ben een leek. En wil graag leren :+




[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 09:09 



 
Profiel   

Je paard lijkt wat overbouwd met een "zwakkere" rug en een wat steil achterbeen gezien de eerste foto De hals aanzet komt wat diep uit de borst

Hoe is je paard in beweging? Gebruik achterbeen?

Ik zou een hengst zoeken die iig de bovenlijn kan verbeteren evenals de hals aanzet En het achterbeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 09:27 



 
Profiel   

Overbouwd? Dit paard is echt niet overbouwd hoor.. En de halsaanzet is ook niet diep. De bespiering concentreert zich wel aan de onderzijde en het hoofd lijkt wat groot. Maar nu is die foto ook niet erg optimaal. Is die bovenste foto een foto van een powermomentje of gewoon een sjokmoment?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 09:33 



 
Profiel   

Heb je een horsetelex linkje naar wat er verder achter zit?

2e foto is absoluut een onvoordelige foto..heb je een betere standfoto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 09:35 



 
Profiel   

dresjoepie schreef
Je paard lijkt wat overbouwd met een "zwakkere" rug en een wat steil achterbeen gezien de eerste foto De hals aanzet komt wat diep uit de borst

Hoe is je paard in beweging? Gebruik achterbeen?

Ik zou een hengst zoeken die iig de bovenlijn kan verbeteren evenals de hals aanzet En het achterbeen



Gebruik achterbeen kan zeker verbeterd worden! Wordt nog aan getraind maar zal nooit optimaal zijn.

Sammie schreef
Overbouwd? Dit paard is echt niet overbouwd hoor.. En de halsaanzet is ook niet diep. De bespiering concentreert zich wel aan de onderzijde en het hoofd lijkt wat groot. Maar nu is die foto ook niet erg optimaal. Is die bovenste foto een foto van een powermomentje of gewoon een sjokmoment?


Het hoofd is ook wel wat groot (net zoals de oren haha.) Ze is over het algemeen redelijk breed gebouwd, ook een extra breed zadel enz. Bovenste foto is een redelijk powermomentje.


Elisa2 schreef
Heb je een horsetelex linkje naar wat er verder achter zit?

2e foto is absoluut een onvoordelige foto..heb je een betere standfoto?


Ik zal even opzoek gaan naar een betere standfoto! Anders maak ik die vanmiddag eventjes. Horsetelex zal ik als ik vanmiddag thuis ben even aanmaken.


Iedereen:

Super bedankt voor jullie goede vragen, zo kan ik weer verder gaan kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 10:04 



 
Profiel   

sammie er staat dan ook lijkt! Dat de foto niet optimaal is kan ik weinig aan doen :)

De hals aanzet zou voor een dressuur paard zeker wel opgerichter mogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 10:15 



 
Profiel   

Verder stiekem verder gezocht,ze is een Rubiquil x TCN Partout x Doruto x Garant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 10:19 



 
Profiel   

Sorry, maar zelfs 'het lijkt' haal ik er niet uit. Kijk naar het punt van de schoft en trek een lijn naar de kont. Dat is zelfs op deze niet optimale foto heel duidelijk te zien. Verder beschuldig ik jou er toch ook niet van dat jij er wat kan doen dat deze foto niet optimaal is. :+ Dat is gewoon mijn reactie als tip dat je eigenlijk niet veel kan zeggen over de merrie aan de hand van deze foto. :)

Je zou eens kunnen kijken naar Ferrobloed. De bovenlijn moet eigenlijk niet weker en je krijgt wat meer achterhand er in (hopelijk). Qua stokmaat zit je dan ook wel goed :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 10:21 



 
Profiel   

Sammie schreef
Sorry, maar zelfs 'het lijkt' haal ik er niet uit. Kijk naar het punt van de schoft en trek een lijn naar de kont. Dat is zelfs op deze niet optimale foto heel duidelijk te zien. Verder beschuldig ik jou er toch ook niet van dat jij er wat kan doen dat deze foto niet optimaal is. :+ Dat is gewoon mijn reactie als tip dat je eigenlijk niet veel kan zeggen over de merrie aan de hand van deze foto. :)

Je zou eens kunnen kijken naar Ferrobloed. De bovenlijn moet eigenlijk niet weker en je krijgt wat meer achterhand er in (hopelijk). Qua stokmaat zit je dan ook wel goed :))



Ik zal vanmiddag even een goede standfoto maken, dan komt het goed:)

Ferrobloed, zal ik me eens in gaan verdiepen! Hartstikke bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 11:10 



 
Profiel   

Sjimbel schreef
Verder stiekem verder gezocht,ze is een Rubiquil x TCN Partout x Doruto x Garant.

.

Je zit met dit bloed richting stekere voorbenen.

Zoek dus een hengst die een wegzettend voorbeen vererft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 11:19 



 
Profiel   

Sjimbel, groter wil je niet he?
Google eens op Dettori ( Desperado x De Niro ) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 11:20 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Sjimbel, groter wil je niet he?
Google eens op Dettori ( Desperado x De Niro ) :)


Ik vind Dettori echt een hele mooie sprekende hengst! Is er iets bekent over nakomelingen hiervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 12:36 



 
Profiel   

Dettori is iets van vorige week toegelaten tot de dekdienst. Dus eh... voor nakomelingen moet je nog even een jaartje wachten!

Er is imo niets mis met de bouw van de merrie. Ik vind haar zeker niet overbouwd en ze heeft ook geen lage halsaanzet oid. Het stekerige in het voorbeen is op deze foto's wel te zien.
Zou een hengst kiezen met veel bloedopdruk en voorbeengebruik met 'knie'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 13:10 



 
Profiel   

Dees schreef
Dettori is iets van vorige week toegelaten tot de dekdienst. Dus eh... voor nakomelingen moet je nog even een jaartje wachten!

Er is imo niets mis met de bouw van de merrie. Ik vind haar zeker niet overbouwd en ze heeft ook geen lage halsaanzet oid. Het stekerige in het voorbeen is op deze foto's wel te zien.
Zou een hengst kiezen met veel bloedopdruk en voorbeengebruik met 'knie'.


Scheelt dat ik de tijd heb :D tenminste, jaartje heb ik nog wel.

Wat is precies veel bloedopdruk? :x Voel me beetje stom zo haha.

Ze heeft inderdaad een stekerig voorbeen, is ook een echt dingetje met overgangen van galop-draf. Dus inderdaad wel een hele goede om rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 13:27 



 
Profiel   

Komt bij Partout vandaan, de trakhener kant...geen trahk bloed gebruiken.

Ik ga met Dees mee...verder mooi bloed met Doruto er achter.

Misschien is Franklin interessant...Ferro bloed en een goed voorbeen {en achterbeen} gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 15:11 



 
Profiel   

Een hengst als Apache heeft heel veel bloedopdruk.
Niet dat ik die perse voor je merrie wil aanraden, maar bloedopdruk heeft ie absoluut wel. Al kon hij best nog wel eens op je merrie passen. Maar of hij bij jou past?

Wat bedoel je eigenlijk met 'power'?
Bedoel je daarmee letterlijk kracht, krachtig, of bedoel je meer 'electrisch', sneller? Imo zou een Rubiquil x Partout toch over genoeg kracht mogen beschikken, daar waar het 'snelle' wellicht iets minder aanwezig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 15:13 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Komt bij Partout vandaan, de trakhener kant...geen trahk bloed gebruiken.

Ik ga met Dees mee...verder mooi bloed met Doruto er achter.

Misschien is Franklin interessant...Ferro bloed en een goed voorbeen {en achterbeen} gebruik.


Ik zal me eens in Franklin gaan verdiepen, hoor Ferro bloed toch wel veel voorbij komen.
Zoals ik zei ik heb er geen verstand van, maar hoor van mensen het geen heel slecht bloed is.


Dees schreef
Een hengst als Apache heeft heel veel bloedopdruk.
Niet dat ik die perse voor je merrie wil aanraden, maar bloedopdruk heeft ie absoluut wel. Al kon hij best nog wel eens op je merrie passen. Maar of hij bij jou past?

Wat bedoel je eigenlijk met 'power'?
Bedoel je daarmee letterlijk kracht, krachtig, of bedoel je meer 'electrisch', sneller? Imo zou een Rubiquil x Partout toch over genoeg kracht mogen beschikken, daar waar het 'snelle' wellicht iets minder aanwezig is.


Dat bloedopdruk wat betekend dat nou precies? :Y)

Maar ik bedoel daarmee iets meer snelheid inderdaad, iets meer energie vooral met het rijden. Kracht komt ze inderdaad niks te kort wat dat betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 15:28 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Komt bij Partout vandaan, de trakhener kant...geen trahk bloed gebruiken.

Ik ga met Dees mee...verder mooi bloed met Doruto er achter.

.


Wat is Doruto dan ?? TRAKEHNER

Als ze geluk heeft is het geen echte Doruto :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 16:10 



 
Profiel   

Franklin is wel dubbel Flemmingh, lijkt me een risicootje met de bovenlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 16:32 



 
Profiel   

ceasario schreef
Elisa2 schreef
Komt bij Partout vandaan, de trakhener kant...geen trahk bloed gebruiken.

Ik ga met Dees mee...verder mooi bloed met Doruto er achter.

.


Wat is Doruto dan ?? TRAKEHNER

Als ze geluk heeft is het geen echte Doruto :D


Haha :D , ja Doruto is ook een trakh. daarom wegblijven bij dat bloed met Doruto en Partout als je het voorbeengebruik wilt verbeteren.

Stino: kan een risico zijn maar ik zou dat wel aandurven gezien zijn goede afstammelingenkeuring. Maar de keuze is reuze bij zo'n merrie met vrij bloed..wellicht is Ferguson ook wel wat..geeft bloed mee en een mooi knietje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 17:22 



 
Profiel   

Ik moest bij deze merrie gelijk denken aan Dark President. Doet het momenteel goed in het ZZ zwaar. Genoeg tritt in de beweging en springbloed voor achterbeen gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 18:41 



 
Profiel   

Sjimbel schreef
Dat bloedopdruk wat betekend dat nou precies? :Y)


Sorry, maar hier moet je gewoon zelf je huiswerk doen en je ogen de kost geven.
Ga meerdere paarden kijken (je hebt mazzel, het keuringsseizoen is alweer begonnen) en dan zie je het verschil vanzelf. Zoiets is niet uit te leggen, je moet het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 18:55 



 
Profiel   

Ik had Franklin opgezocht, ik vindt op de standfoto's die ik vooral zie hij redelijk brede borst heeft, of vertekend dit gewoon enorm? Aangezien mijn merrie al een redelijke flinke borst heeft zou ik dat niet willen benadrukken denk ik.

ceasario schreef
Elisa2 schreef
Komt bij Partout vandaan, de trakhener kant...geen trahk bloed gebruiken.

Ik ga met Dees mee...verder mooi bloed met Doruto er achter.

.


Wat is Doruto dan ?? TRAKEHNER

Als ze geluk heeft is het geen echte Doruto :D


Wat is voor paard is een echte Doruto dan?


simpie94 schreef
Ik moest bij deze merrie gelijk denken aan Dark President. Doet het momenteel goed in het ZZ zwaar. Genoeg tritt in de beweging en springbloed voor achterbeen gebruik.



Dankje! Ga ik me ook eens in die verdiepen.


Dees schreef
Sjimbel schreef
Dat bloedopdruk wat betekend dat nou precies? :Y)


Sorry, maar hier moet je gewoon zelf je huiswerk doen en je ogen de kost geven.
Ga meerdere paarden kijken (je hebt mazzel, het keuringsseizoen is alweer begonnen) en dan zie je het verschil vanzelf. Zoiets is niet uit te leggen, je moet het zien.


Dat begrijp ik, en ik heb ook al diverse keuringen gepland staan om te gaan kijken. Alleen is het dan handig om te weten wáár ik naar moet kijken wat betreft bloedopdruk. Heb het even gegoogled, maar krijg daar ook geen duidelijk antwoord uit. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-16 07:17 



 
Profiel   

Je wilt een hengst die meer bloed toevoegt..dan is het karakter inderdaad wel een puntje om rekening mee te houden.

Misschien is een Jazz zoon interessant..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-16 07:36 



 
Profiel   

No offence Dees, maar volgens mij is het een kleine moeite om het even uit te leggen...? Zeker aangezien het eerder een Deesiraanse opmerking is ipv de meer gangbare de merrie zou bloederiger mogen zijn. En dat vind ik niet eens zo zeer, maar het zou imo zeker niet minder moeten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-16 07:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen