Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Fokken met deze Gelderse merrie? Welke hengst?

 
Profiel   

We hadden inderdaad gezien dat EM de website heeft bijgewerkt, dekgeld van Imposant valt zeker niet tegen. Schilder hebben we een bericht gestuurd. Mede naar aanleiding van een bericht van SophievdV in het Gelderse topic vlakken we Floris BS ook niet uit. Grappig trouwens dat zowel Imposant als Floris uit een Elegant moeder komen. Volgens de wiki een hengst met een goudeerlijk karakter. Als er dan ook nog een fijne moederlijn bij komt een prima recept.

We zijn er nog niet uit hoor, al lonkt het idee van een "eigen" veulen best wel. Gezien de leeftijd van de merrie hebben we in elk geval al wel besloten dat als we willen fokken dat we het dit jaar moeten doen. Zou ze gust blijven dan houdt het wat ons betreft daarbij op.

Ikzelf zit vooral Gelders te denken, betrouwbaar karakter is goud waard. Of een lijn dan veel in de sport presteert moet je als fokker ook maar een beetje geluk hebben dat je veulens bij een kundige amazone of ruiter terecht komen. Als er al meer goede sportpaarden uit een stam komen kan ik me voorstellen dat jonge paarden uit zo'n stam ook hoger op de verlanglijst van een fanatieke wedstrijdruiter staan. En dus meer kans maken hoog in de sport te komen, een soort van self fulfilling prophecy.

Mijn man zit wat meer richting de dressuurhengsten te kijken, en dan met name de Vivaldi nakomelingen zoals Expression en Eye Catcher. Of wat jonger Ferdinand of Geniaal. Wel jammer dat de KWPN rapporten niet veel verder helpen. Het lijkt wel of alle hengsten eerlijk en betrouwbaar met een goede instelling zijn, veel aanleg hebben en de ruiter een goed gevoel geven. Het is dat er nog af en toe het woordje "zeer" tussendoor fietst, anders was het echt copy - paste. :+


De in de OP genoemde wens een Z2-ZZL veulen te fokken heeft ook met de moeder te maken, als fokker wil je ook niet achteruit fokken. Maar de bepalende schakel blijft in onze ogen de verbinding tussen de teugels en het zadel. Dat Vivianne het ZZL gehaald heeft ligt zeker ook aan de kwaliteiten van de vorige amazone.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 20:23 



 
Profiel   

Je staat er iig lekker nuchter in. Heel belangrijk +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 20:43 



 
Profiel   

Is 16 niet een beetje aan de oude kant voor een eerste veulen? Volgens mij brengt dat best het een en ander aan risico's met zich mee....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 20:47 



 
Profiel   

Graag wil ik dit topic afsluiten met hoe het verder is afgelopen. Met jullie tips en exterieurmatige verbeterpunten en in overleg met de fokker en mensen die onze merrie kennen, zijn we op Geniaal uitgekomen.

Na meerdere inseminaties, bleek ze bij de laatste scan opnieuw gust te zijn, waardoor onze veulendroom helaas niet uit zal uitkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 19:04 



 
Profiel   

Oh wat jammer. Ga je volgend jaar nog mals proberen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 19:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen