Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 16 [ 383 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beoordeel je paard op stand

 
Profiel   

mag ik nieuw leven in dit topic blazen ? :D

12j, merrie, New Forest


[ img ]

(hier was ze drachtig)
[ img ]

paar jaar terug, ja, toen was ze idd vet haha
[ img ]

als 3 jarige
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 21:47 



 
Profiel   

Ja dat mag! :D Zou je misschien twee uit dit topic ook willen beoordelen, dan blijft het ook een beetje leuk voor anderen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-18 23:34 



 
Profiel   

Eldora1: (Ik probeer nog steeds, sorry als ik slecht ben) Wat een leuke pony heb je! :) Is wel volgensmij redelijk klein? Ziet er goed bespierd uit ook! Lijkt wel ook neerwaarts gebouwd, vind wel dat ie een mooie bovenlijn heeft. Maar de hals lijkt mij nét tekort, maar zal aan mij kunnen liggen.

Nieuwe foto's van mijn 23 jarige merrie :o , De eerste foto's waren ook niet zo goed en nu ziet ze er naar mijn idee stukken beter uit!

(Springgefokt maar wordt dressuurmatig gereden.)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 13:40 



 
Profiel   

Ze is 1.40 idd haar hals zou iets langer mogen jaa

Ik vind het ook best lastig maar hier komt ie haha
Merrie hier boven
Leuk beessie, ziet er heel lief en eerlijk uit!
Steil gekoot, wat weke rug, maar dat komt misschien ook door ouderdom?
Hals is goed van lengte , schouder mag misschien ieeets schuiner?
Mooi licht hellend croupe.
Correct me if im wrong haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 13:48 



 
Profiel   

Oeh yess. Ik ben bezig met mijn studie dierfysiotherapie (momenteel bij de inspectie, dus dit is de perfecte oefening).

eldora1: Iets lange rug, licht overbouwd, heb het idee dat de bespiering onder aan hals flink ontwikkeld is, maar boven niet in die mate is meegekomen. Van de hoeven lijken ze wat vlak te zijn, ik kan het moeilijk zien. Op de eerste foto lijkt ze naast de schoft nog wat bespiering te missen, maar met haar kleur lastig te zien. Dat zou ik hebben opgeschreven als ik je als patient zou hebben gehad. Ik vind het een leuk compact ding om te zien!

immanuela29, lijkt wat stijl te staan voor, licht gebogen voor in carpaalgewricht. Aan buik zie je dat ze nog wat meer spieren mag hebben, ze lijkt erg rondribbig, en rückständig te staan achter (geen idee wat dat is in NL, terugstaand?). Redelijk steile schouder, past bij springpaard. Ze ziet er nog fit uit!

Hoop dat jullie er wat aan hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 19:30 



 
Profiel   

Mag ik hier nog iets plaatsen? Ben wel benieuwd :)
(Vinden jullie haar iets van een paint hebben? Ras onbekend daar mee)
[ img ]
[ img ]

Ik ben hier helemaal niet goed in maar zal mijn best doen. Immanuela, ik vind jouw paard er nog heel goed uit zien voor die leeftijd. Mooi bespierd en vind ze ook rondgeribdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 20:44 



 
Profiel   

Denk dat ik hier al eens gepost had maar heb nu een betere reeks foto's.

Bijna vierjarige new forest met beetje arabier
[ img ]

Deze is schuin vanvoor getrokken.
[ img ]

Standfoto zonder voetjes helaas

[ img ]


Yelizaveta,
Leuk dier hoor, of er paint in zit kan niemand echt zo beoordelen denk ik. (?)
Vind de achterbenen erg stijl/recht
Licht hellende kroep
Denk een normale halslengte maar diep uit de borst en hoofd-hals verbinding lijkt me normaal (?).
Knap beestje en lekkere bolle buik :D


Immanuela
Op foto 1 lijkt ze overbouwd te staan,
Steile schouder
Hals lijkt ook diep uit de borst te komen en zware hoofd-hals verbinding.
Ziet er goed uit voor haar leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 15:36 



 
Profiel   

Yelivazeta: inderdaad een zeer recht gesteld achterbeen. En een zeer hellende croupe. Mooi gevormde nek en mooi langgelijnt.

Hierboven een zeer sterk gehoekt achterbeen. Ook een sterk hellende croupe.
Sympathieke uitstraling en een mooie hals erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 15:56 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Yelivazeta: inderdaad een zeer recht gesteld achterbeen. En een zeer hellende croupe. Mooi gevormde nek en mooi langgelijnt.

Hierboven een zeer sterk gehoekt achterbeen. Ook een sterk hellende croupe.
Sympathieke uitstraling en een mooie hals erop.
croupe komt vanuit het bekken, is hiervoor in behandeling door Osteopaat. Zal nooit volledig mooi licht hellend worden echter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 15:58 



 
Profiel   

Nee want dat is de bouw van je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 16:02 



 
Profiel   

Yelizaveta: korte rug, erg steil achterbeen, mooi wat lengte in de hals.

Immanuela: goed in verhouding, aansprekend type, wat korte koten.

Mijn 9-jarige Welsh Mountain merrie.
Afhangend kruis, steile schouder. Staat achter wat gestrekt/onderuit omdat ze wat leuks zag in de verte.

Verder ben ik wel tevreden. Mag wat meer bespiering op maar dat komt wel weer nu in het voorjaar. Ze loopt ook voor de wagen en blijft super trekken, ook als het zwaar is.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 16:30 



 
Profiel   

Artificious. Je hebt een heel mooie new-forest. Ik vind hem iets hebben van een stoere kwpn-dressuurder. De hals komt mooi uit de borst. Net voldoende schoft. Misschien een tikkeltje strak in de bovenlijn. Op de eerste twee foto's toont hij een mooie lange hals. Mooie korte pijp en iets opwaarts gebouwd. De koten zijn iets kort zoals bij veel new-forest. Het hoofd is mooi, met een goede hoofd-hals verbinding.
Ik weet niet of ze hem in het new-forest stamboek voldoende rastyposch zouden vinden, maar ik vind hem prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-18 17:44 



 
Profiel   

Klijntje, jouw pony staat naar mijn idee helemaal in het rastype. Hel mooi hoofdje, mooie, voldoende lange hals, mooie rug. De achterbenen staan op de foto inderdaad achter de massa. Goed voor eentje dat aangespannen werkt. De beentjes lijken verder correct gevormd.
De schoft-schouderpartij vind ik alvast op deze foto echt niet verkeerd.
Als ik dan toch een twijfeltje heb, is het de hoofd-hals verbinding. Die lijkt op deze foto iets zwaar, maar het is moeilijk beoordelen met al dat haar.
Ik vind hem echt mooi gemaakt en perfect voor het aangespannen werk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-18 17:56 



 
Profiel   

Koend, wat leuk, dankjewel!
Met de hoofd-halsverbinding zit het geloof ik wel goed... Dit is een zomerse foto
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:43 



 
Profiel   

Ik ga ook een poging wagen.. hoewel ik er weinig van ken.

@klijntje:
Ik vind jou paard mooi in verhouding. hoofd/hals verbinding lijkt idd op de eerste foto zwaar maar de laatse foto's valt het mee ;) en van achter een beetje stijl op de benen? Maar is moeilijk te zien. Voor de rest heb je een super leuke pony! :)

@art_ificious:
Leuk paard. Wat mij idd ook direct opvalt is de croupe, voorderest vind ik hem mooi in verhouding ;)

Nu foto's van mijn 3jarige nog in de groei halfbloed arabier. Ben wel benieuwd wat haar mindere/zwakke punten zijn.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-18 20:43 



 
Profiel   

Mutsiii: dat is een goede stand foto! Echt heel mooi van opzij genomen. Op de eerste foto is te zien dat ze wat breed in haar boeg is, ik mag dat wel :) Schouder vind ik voldoende schuin, denk dat ze daar wel mee weg kan van voren.
Verder is ze (nu nog) overbouwd en staan ook bij haar de achterbenen onder de massa uit. Ik vind de welving in haar buiklijn wel mooi, de plek van de singel is net niet het laagste punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-18 22:27 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat jullie zeggen over mijn new forest pony


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-18 12:34 



 
Profiel   

Via verkeerde account per ongeluk gegaan. Maar ik ben benieuwd wat jullie over mijn symfonie zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-18 12:42 



 
Profiel   

pol_Doer schreef
Ik ben benieuwd wat jullie zeggen over mijn new forest pony


[ [url=m/nZl6U1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n72q3H.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb het hele topic niet nog een keer gelezen, maar had jij ook al anderen beoordeeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-18 18:39 



 
Profiel   

Ik heb echt geen verstand van de bouw van een paard maar ik ga een poging wagen... :9

@mutsiii

Ik vind je paard erg aansprekend, wel iets overbouwd en gok dat dat wel een beetje blijft, goede beenstand, achter iets naar buiten, lijkt rechte en gelijke voorvoeten te hebben.

@pol_doer

Leuk dier, hals staat er mooi op, wel iets overbouwd.

Wat denken jullie van mijn paardje, niet de meest ideale foto _O-





[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-18 21:59 



 
Profiel   

Citaat
Ik heb het hele topic niet nog een keer gelezen, maar had jij ook al anderen beoordeeld?


Zou ik wel willen maar helaas beschik ik over te weinig kennis om uberhaupt iets te zeggen. Daarom was ik erg benieuwd over wat jullie zouden zeggen zodat ik ook kon kijken waar ik aan moet werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-18 23:28 



 
Profiel   

RubyXMillyX schreef
Citaat
Ik heb het hele topic niet nog een keer gelezen, maar had jij ook al anderen beoordeeld?


Zou ik wel willen maar helaas beschik ik over te weinig kennis om uberhaupt iets te zeggen. Daarom was ik erg benieuwd over wat jullie zouden zeggen zodat ik ook kon kijken waar ik aan moet werken.


Zo werkt het helaas niet, je kan altijd dingen opnoemen die je opvallen. Zoals evt enn lange nek/benen/grote oren of iets dergelijks. In de OP staat dat vrij duidelijk aangegeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 17:22 



 
Profiel   

RubyXMillyX schreef
Citaat
Ik heb het hele topic niet nog een keer gelezen, maar had jij ook al anderen beoordeeld?


Zou ik wel willen maar helaas beschik ik over te weinig kennis om uberhaupt iets te zeggen. Daarom was ik erg benieuwd over wat jullie zouden zeggen zodat ik ook kon kijken waar ik aan moet werken.


Zo werkt het helaas niet, je kan altijd dingen opnoemen die je opvallen. Zoals evt enn lange nek/benen/grote oren of iets dergelijks. In de OP staat dat vrij duidelijk aangegeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 17:23 



 
Profiel   

xJennifx schreef
Ik heb echt geen verstand van de bouw van een paard maar ik ga een poging wagen... :9

@mutsiii

Ik vind je paard erg aansprekend, wel iets overbouwd en gok dat dat wel een beetje blijft, goede beenstand, achter iets naar buiten, lijkt rechte en gelijke voorvoeten te hebben.

@pol_doer

Leuk dier, hals staat er mooi op, wel iets overbouwd.

Wat denken jullie van mijn paardje, niet de meest ideale foto _O-





[ [url=m/5LzPta.png]Afbeelding[/url] ]



Mooie lange nek goed gebouwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 17:30 



 
Profiel   

mutsiii schreef
Ik ga ook een poging wagen.. hoewel ik er weinig van ken.

@klijntje:
Ik vind jou paard mooi in verhouding. hoofd/hals verbinding lijkt idd op de eerste foto zwaar maar de laatse foto's valt het mee ;) en van achter een beetje stijl op de benen? Maar is moeilijk te zien. Voor de rest heb je een super leuke pony! :)

@art_ificious:
Leuk paard. Wat mij idd ook direct opvalt is de croupe, voorderest vind ik hem mooi in verhouding ;)

Nu foto's van mijn 3jarige nog in de groei halfbloed arabier. Ben wel benieuwd wat haar mindere/zwakke punten zijn.
[ [url=m/1IDkh7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XiLFRi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lekker fors voor een arabiertje
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 16 [ 383 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen