Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 16 [ 383 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beoordeel je paard op stand

 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-21 17:53 



 
Profiel   

@knijn7
Voor zover ik het kan zien, lijkt me dat een correct springpaard.
Op de tweede foto lijkt het wat rechte hoeven te hebben, maar ik zie het niet goed. Op de eerste foto lijkt ze een beetje Frans te staan, zowel voor als achter, op de tweede foto valt dat niet op. (Als dat zo is zou ik er op letten bij de hengstenkeuze)
De benen staan er mooi onder en zijn goed gevormd. De achterhand lijkt me krachtig, het kruis eerder hellend ( ok voor een springpaard), de rug lijkt iets week ( geen probleem, ik hen ook de leeftijd niet) en het paard is iets overbouwd ( geen probleem). De hals komt mooi uit de borst en is lang genoeg.
Op de eerste foto toont het hoofd zwaar, met een zware kaak, wat het aan te teugel rijden kan bemoeilijken.
Op de tweede foto lijkt het mee te vallen.
Het lijkt me een goed, functioneel springpaard.
Bij de hengstenkeuze zou ik me in dit geval niet te veel focussen op exterieur maar op de eigenschappen in het parcours.

Het valt me weer op dat het beeld sterk kan verschillen van foto tot foto. Vooral van dichtbij genomengsm foto's lijken het beeld toch een beetje te vervormen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-21 18:33 



 
Profiel   

koend schreef
Voor zover ik het kan zien, lijkt me dat een correct springpaard.
Op de tweede foto lijkt het wat rechte hoeven te hebben, maar ik zie het niet goed. Op de eerste foto lijkt ze een beetje Frans te staan, zowel voor als achter, op de tweede foto valt dat niet op. (Als dat zo is zou ik er op letten bij de hengstenkeuze)
De benen staan er mooi onder en zijn goed gevormd. De achterhand lijkt me krachtig, het kruis eerder hellend ( ok voor een springpaard), de rug lijkt iets week ( geen probleem, ik hen ook de leeftijd niet) en het paard is iets overbouwd ( geen probleem). De hals komt mooi uit de borst en is lang genoeg.
Op de eerste foto toont het hoofd zwaar, met een zware kaak, wat het aan te teugel rijden kan bemoeilijken.
Op de tweede foto lijkt het mee te vallen.
Het lijkt me een goed, functioneel springpaard.
Bij de hengstenkeuze zou ik me in dit geval niet te veel focussen op exterieur maar op de eigenschappen in het parcours.


@Koend; bedankt voor je uitgebreide reactie. Hier kan ik zeker wat mee, ik ga me er verder in verdiepen om meer kennis over het exterieur te krijgen. Bij de hengstkeuze lig mijn focus inderdaad op beentechniek en souplesse, leuk om te lezen dat je dit bevestigd. :)

Wat betreft frans, ik denk dat dit een vertekend beeld van de foto is. Ze staat rechtsvoor misschien heeeeel iets met haar hoeft naar buiten, maar naar mijn idee niet vervelend of frans. Ik heb twee weken geleden mijn hoefsmid gevraagd of ik bij de hengstkeuze rekening moest houden met de hoeven en dat hoefde volgens hem niet. Dus ik ga maar uit van zijn kennis. ;)


Laatst bijgewerkt door Knijn7 op 13-03-21 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-21 20:57 



 
Profiel   

Wat een super interessant topic!

Ik heb er niet zo veel verstand van. Maar vind het wel erg leuk om mee te lezen!
Dit is mijn merrie ze is nu 14 en haar afstamming is Osmium x Dutchboy x Purioso.

[ img ]

Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden. :) Ik heb haar in 2019 door Fontaine tn laten dekken. En dit is het resultaat!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-21 21:03 



 
Profiel   

@ nobel01 en kevinsky

Het reglement van dit topic is dat je eerst minimum 3 paarden van hiervoor moet becommentariëren, ook de mindere punten!
Ook al voel je je daarover onzeker of niet bevoegd. We leren immers samen kijken. Soms leren we iets van elkaar en we zijn allen amareurs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 08:14 



 
Profiel   

Ik zou graag ook een beoordeling vsn mijn Shetlander willen! Ik heb zelf echt nog geen idee over de stand van paarden en lees dan ook met plezier mee ben op de hoogte van de regel maar enigste wat ik zou kunnen zeggen is mooi dus vandaar :)


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 21:48 



 
Profiel   

Muchacho1, je kan het beste even door je knieën gaan om je pony echt van opzij te fotograferen. Nu is de foto een beetje van bovenaf genomen en dat vertekent het beeld.

Als je naar een paard of pony kijkt kun je vast wel zien of je het hoofd groot of klein vindt, de rug lang of kort is, overbouwd, onderhals, staan de benen er verticaal onder of schuin naar voren/achteren, etc.
Probeer het gewoon eens :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 15:37 



 
Profiel   

Een oud topic maar ben benieuwd wat jullie van mijn bijna 3 jarige ruin vinden ☺
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 17:28 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik wil mezelf hier heel graag meer in trainen dus ik kom eerst even mee doen voor ik mijn eigen merries er in gooi :)

Tiffany ik vind dat hij mooie stevige benen heeft. Hij lijkt wel nog overbouwd en hij heeft (nog?) een hele diepe rug. Ook een kort rugje lijkt het.
Ik vind voor en achter wel mooi in proportie. Een wat hellend kruis.
Denk dat dat wel is wat ik zie :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 18:22 



 
Profiel   

Bedankt maartje! Klopt heel goed wat je zegt :) ik hoop dat de rug sterker gaat worden tzt en het overbouwde meer bij gaat trekken. Het is een criollo x quater dus hij zal altijd iets overbouwd blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 19:19 



 
Profiel   

Tiffany schreef
Een oud topic maar ben benieuwd wat jullie van mijn bijna 3 jarige ruin vinden ☺
[ [url=m/GvFqhM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wel zo fair om even de beginpost te lezen voor de regels voor je een bericht plaatst..
Is nu al een aantal keer benoemd op de afgelopen pagina’s

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 12:51 



 
Profiel   

Ik wil ook graag een foto plaatsen van mijn paard! Ik heb geen chique KWPNer dus ik vind het leuk om te kijken wat jullie van de bouw van mijn kruising Fries x KWPN vinden. Ik ben een echte amateur dus of mijn reactie interessant is weet ik niet maar wie weet.. :D

Koend Erg mooie luxe merrie! Op dit moment nog iets overbouwd maar dat is niet gek voor een 4-jarige. Ben wel erg benieuwd hoe ze er over een paar jaar uit ziet.

goldenarrow Ik ben totaal niet thuis in de arabische volbloeden, maar wat een plaatje! Bijna onbegrijpelijk dat ze nog maar 2 jaar oud is op deze foto. Ik vind de foto lastig te beoordelen door de hoek waaruit de foto genomen is maar ik zie zo geen punten van verbetering.

noaHD Leuke pony! Het eerste wat me opvalt is dat ze erg kort in de rug is. Ook lijkt ze iets een onderhals te hebben.

KimDime Mooie bouw en mooi paard, lijkt ook iets kort in de rug.

Willemiens Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen, maar in de rug lijkt het paard wat anders dan anders. Verder wel een mooi dier.

kim_1990 Hier kan ik geen mening over geven omdat ik bevooroordeeld ben :D

Knijn7 Ik kan niks over deze bouw zeggen, vind haar echt mooi gebouwd! Mooi chique. Op de eerste foto lijkt het hoofd ietwat groot maar dat kan ook vertekenen.

Nobel01 Mooie merrie, die kleur! <3 Erg mooie bouw, lijkt ook iets grof in het hoofd.

kevinsky De merrie lijkt iets grof, het veulen vind ik dan wel weer een stuk luxer ogen.

Muchacho1 Vanuit deze hoek weinig van te zeggen helaas.

Tiffany Paard lijkt iets week in de rug en de hoeven/voorbenen lijken niet helemaal correct.

Ik heb wat meer gedaan omdat ik misschien niet heel veel toegevoegde waarde heb.. :+

Wat vinden jullie van de bouw van mijn kruising? Hij is 4 jaar oud en heeft waarschijnlijk niet de allerbeste bouw. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening omdat ik het belangrijk vind om hem te kunnen trainen op zijn zwakke punten. Hij is een kruising van een friese stermerrie en een hengst welke ook ook best goed gebouwd is naar mijn idee, maar hij heeft volgens mij toch echt wel verbeterpunten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:32 



 
Profiel   

Mooie foto, maar doordat hij helamaal van tegen de grond genomen is, en iets van vooraan, kan er een en ander vertekenen. Ik beschrijf wat ik meen te zien.

Mooi hoofd, mooie hoofd-halsverbinding, mooie nek. Ik twijfel of hij iets kort is tgo. de lengte van de rug. De nekrichting is eerder verticaal en niet niet diep uit de borst. ( goed voor een dressuurpaard).
Zijn voorbenen staan er mooi onder. Opperarm/ onderarm is voldoende in verhouding. De koot en hoeven, kan ik onvoldoende zien. De schoft is goed.
De rug lijkt me week, zeker in het achterste deel. Ook de kruislengte is kort, met weinig bespiering.
De achterbenen lijken me wel voldoende, misschien iets gebogen, zoals veel dressuurpaarden van tegenwoordig.

Kortom, ik vind het een mooi paard, vooral vooraan.
De rug en achterhand kunnen wel training gebruiken.

Zo, mijn mening, voor wat het waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:35 



 
Profiel   

Ik vind dat hij in verhouding veel front heeft en weinig kont :+ maar denk dat dat een bespierings dingetje is gezien zijn leeftijd en dus wel goed gaat komen.
Rug oogt niet helemaal gunstig maar weet niet precies wat ik er aan zie. Misschien ook bespiering?
Hij heeft een mooi fijn hoofdje en een mooie nek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:38 



 
Profiel   

Ik ga het gewoon proberen, heb heel weinig verstand van dit soort dingen, maar ik leer graag bij dus voel je vrij me te verbeteren. :)
@nobel01 mooie pony, wat mij opvalt is het grote/grove hoofd ten opzichte van het lichaam. Maar misschien vertekend dat doordat ze een vrij dunne nek heeft/lijkt te hebben.
@kevinsky imposant dier, grof gebouwd maar daar houd ik wel van. Haar achterhoeven zien er wat gek uit, ik kan mijn vinger er niet op leggen. Nogal stijl en kort, maar misschien lijkt dat zo. Lijkt ook alsof de achterbenen wat gedraaid staan.
@tifanny leuk dier, mooie kleur. Wel wat overbouwd nog maar dat mag ook wel met een 3 jarige. Voorkoten lijken ook wat stijl.
@ketly heeel mooi paard! Kan ik weinig zinnigs over zeggen verder :o

[ img ]
Mijn konik, hij was hier 3. Mijn eigen opmerkingen: hij staat achter frans en voor juist naar binnen gedraaid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:51 



 
Profiel   

Ik heb er net een gemaakt die meer up to date is. Ik kon m’n bericht helaas niet wijzigen :o zo veel is hij niet veranderd maar toch.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:02 



 
Profiel   

Leuk dat jullie meteen de verhouding zien tussen front/kont want dat klopt helemaal! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:38 



 
Profiel   

Ik heb er geen verstand van, dus sorry als ik iemand beledig :+

Nobel01: mooi dier, gave kleur, en lijkt super te kunnen bewegen.

Kevinsky: gaaf paard, idd zoals eerder genoemd misschien iets wat grof, maar daar hou ik persoonlijk wel van.. mooi dier!

Ketley: geweldig paard! Gave hoofd hals houding, ben benieuwd hoe die toont als er wat meer bespiering is straks.

Jeika: leuke pony, mooie kleur, lijkt mooie benen te hebben… staat nog iets overbouwd lijkt het (?) voor idd iets naar binnen, maar vind dat niet hinderlijk…

Ben benieuwd wat jullie van mijn ruin zeggen:

6 jarige Corland x Indoctro





[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:08 



 
Profiel   

Aan de konik ga ik mij liever niet wagen. Ik ken de rassrandaard te weinig om er veel over te zeggen. Ik heb het gevoel dat het een sober, sterk wandelpaard kan zijn. Op naar de heide!

@ sharonindezz
Overduidelijk een springpaard.

De hoeven lijken me aan bekappen toe, links voor en achteraan is de teen toch wel heel lang en zijn de hielen ondergeschoven. Van formaat zijn ze prima.
Koten goed, onderbenen en bovenbenen goed. Stand van opzij gezien, prima voor een springpaard.
Mooi hoofd, hoofd-halsverbinding goed voor een springpaard, lange nek ( belangrijk om te basculeren). Die komt niet diep uit de borst ( zie je vaak bij springers). Ik vraag me af hoe hij hem gebruikt bij het springen. Op de foto is het prima.
Prima schoft, sterke rug, in evenwicht gebouwd, wederom prima voor een jumper.
De achterhand zou beter mogen uitgebouwd zijn: langer kruis en dieper gespierd.

Als het interieur en de ruiter van hetzelfde niveau zijn als wat ik meen te zien, dan kan deze ver komen.

( voor zover ik er iets van ken, natuurlijk )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 14:21 



 
Profiel   

Dankjewel voor je uitgebreide reactie Koend!

Hoeven waren op de foto idd lang, daags erna is de smid geweest.

Wat betreft achterhand, paard is net pas 2,5 maand in training


Dit is een verschil van 2 maand tijd
[ img ]

Mijn niveau is gewoon Bb/b samen moeten hij en ik nog veel leren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:54 



 
Profiel   

Net het bijleren en vooruitgang boeken is leuk!
Z springen maakt meer indruk op de omstaanders maar verder van de rest? Let er maar eens op: z-ruiters hebben niet meer plezier op hun paard dan b-ruiters! En we rijden toch voor het plezier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:30 



 
Profiel   

koend schreef
Net het bijleren en vooruitgang boeken is leuk!
Z springen maakt meer indruk op de omstaanders maar verder van de rest? Let er maar eens op: z-ruiters hebben niet meer plezier op hun paard dan b-ruiters! En we rijden toch voor het plezier?


Zo Ist maar net :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:20 



 
Profiel   

Ketly:
- Meer richting vierkantsmodel, mist wat lengte in het lijf.
- Mooie aansprekende hals, iets verticaal van richting, komt mooi uit de borst en heeft voldoende lengte in de nek.
- Aansprekend hoofd.
- Achterbenen zijn wat stijl en kruis wat hellend.

Jelka: Wat een aansprekend klein paardje! Ik heb geen verstand van dit ras, maar hij ziet er wel iets te "vol" uit, ik zou wat gaan letten op de conditie.

SharonIndezz:
- Mooi in het rechthoeksmodel
- Neerwaartse romprichting
- Halsrichting horinzontaal
- Wat onderstandig
- Kwaliteitsvol beenwerk, mooi droog en wat grover.

Nu mijn Welsh D merrie van bijna 3:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:37 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie commentaar :) sunneva je kan gerust zeggen dat hij moddervet is := maar we werken eraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:56 



 
Profiel   

[


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 06:59, in het totaal 2 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 12:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 16 [ 383 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen