Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

 
Profiel   

[ img ]

[ img ]


Merrie zelf is stb, rest van de moederlijn keur preferent of kroon preferent.

Afgelopen jaar veulen van George Clooney, plaatje, super karakter maar voor ons te weinig maat.

Eventueel richting Vivaldi zonen of liever kleinzonen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 10:17 



 
Profiel   

http://www.team-nijhof.nl/horse/spielberg/

Als je maat en karakter zoekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 15:55 



 
Profiel   

Mooie merrie, waarom heeft ze geen predikaten?

Beenstanden en front lijken een aandachtspuntje, wat voor een verbeter wensen zijn er nog meer qua gangen etc? en heb je een linkje naar horsetelex?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 16:03 



 
Profiel   

tanjaatjuhh schreef
http://www.team-nijhof.nl/horse/spielberg/

Als je maat en karakter zoekt



Spielberg hebben we al vaak genoemd, alleen vind ik zijn nakomelingen niet heel aansprekend of bijzonder qua beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 16:25 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Mooie merrie, waarom heeft ze geen predikaten?

Beenstanden en front lijken een aandachtspuntje, wat voor een verbeter wensen zijn er nog meer qua gangen etc? en heb je een linkje naar horsetelex?



http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/154242

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 16:29 



 
Profiel   

Heb je video van haar bewegingen? Als ik in de database kijk is ze ook maar net opgenomen in het stamboek. Haar veulen van George Clooney kijkt zo niet heel verkeerd.

Wat wil je zelf verbeteren? Hoe is haar karakter? Hebben jullie haar zelf voorgebracht op de stamboek keuring? Weet je wat de punten waren die ze noemde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 16:39 



 
Profiel   

Quir schreef
Heb je video van haar bewegingen? Als ik in de database kijk is ze ook maar net opgenomen in het stamboek. Haar veulen van George Clooney kijkt zo niet heel verkeerd.

Wat wil je zelf verbeteren? Hoe is haar karakter? Hebben jullie haar zelf voorgebracht op de stamboek keuring? Weet je wat de punten waren die ze noemde?


Geen video, geen bijzondere beweging. Zou meer opwaarts mogen en vanuit de schouder.

Ze is als 3 jarige naar keuring geweest, we hebben haar pas 2,5 jaar. Haar karakter is fantastisch. De punten weet ik zo ook niet maar was niet bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 17:04 



 
Profiel   

Poeh, dat veulen van George Clooney is prachtig. Was dat haar eerste? Wellicht daarom klein? Hoe liep die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 17:23 



 
Profiel   

De cijfers heb ik wel terug gevonden, maar was benieuwd naar de onderbouwing hiervan.

Hoe loopt haar George Clooney veulen? Kijkt toch wel heel goed! Volgens KWPN is het haar eerste veulen, kan daarom inderdaad daardoor wat klein zijn zoals Rindin ook zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 17:26 



 
Profiel   

Rindin schreef
Poeh, dat veulen van George Clooney is prachtig. Was dat haar eerste? Wellicht daarom klein? Hoe liep die?


Dat denk ik wel, merrie is 1.74 ongeveer. En dat was inderdaad haar eerste. Veulen is inderdaad plaatje, qua beweging gewoon goed. Niet spectaculair.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 17:27 



 
Profiel   

Quir schreef
De cijfers heb ik wel terug gevonden, maar was benieuwd naar de onderbouwing hiervan.

Hoe loopt haar George Clooney veulen? Kijkt toch wel heel goed! Volgens KWPN is het haar eerste veulen, kan daarom inderdaad daardoor wat klein zijn zoals Rindin ook zegt.


Onderbouwing weet ik niet, ben ik zelf ook benieuwd naar. Is dat ergens te vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 17:28 



 
Profiel   

Nee helaas niet, cijfers (en lineair score formulier) wel. Ik kan die wel door sturen of hier neer zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 17:29 



 
Profiel   

Die zijn mij wel bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 17:32 



 
Profiel   

Voor deze merrie zou ik het in de hoek van Negro x Lord Leatherdale (of andersom) zoeken.
Daar staan er bij Van Olst zat van, je hebt ze voor het kiezen daar.

Kan zowel de bovenlijn als de beweging ten goede komen. Kies er eentje die achter mooi recht gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 17:52 



 
Profiel   

Met Lord Leatherdale bloed verbeter je de bovenlijn niet, daarom zou ik Vivaldi-bloed ook niet adviseren, dan krijg je er te vaak Flemmingh (=weke ruggen/lendenen)
Ik zou me om de hoogtemaat niet teveel zorgen maken bij een volgend veulen.
Wat denk je van Governor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 18:12 



 
Profiel   

amukela schreef
Met Lord Leatherdale bloed verbeter je de bovenlijn niet, daarom zou ik Vivaldi-bloed ook niet adviseren, dan krijg je er te vaak Flemmingh (=weke ruggen/lendenen)
Ik zou me om de hoogtemaat niet teveel zorgen maken bij een volgend veulen.
Wat denk je van Governor?



Governer spreekt me absoluut niet aan. Kan ook liggen aan de manier waarop hij gereden wordt. (Niet mijn smaak)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 18:32 



 
Profiel   

Hij heeft met Totilas als vader en de volle zus van Parzival als moeder natuurlijk wel een droomafstamming! Hij was afgelopen zomer 5e op het WK. In Den Bosch begin van deze maand liet hij zich heel fijn zien. Ook superbraaf bij de prijsuitreiking. ik ga hem steeds meer waarderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 18:44 



 
Profiel   

amukela schreef
Met Lord Leatherdale bloed verbeter je de bovenlijn niet,


Vandaar ook dat ik vermelde de combinatie Negro x LL (of andersom). Die combinatie mankeert dikwijls helemaal niets aan de bovenlijn en fokt ook geen nadelige bovenlijnen door.
LL rechtstreeks zou ook mijn keuze niet zijn, temeer ook omdat deze merrie genetisch gezien geen potten zal breken kwa beweging en LL met zijn afstamming dat ook niet gaat toevoegen. In combi met Negro kon het echter wel eens iets zijn wat deze merrie wat zal brengen. Zowel in type, bovenlijn als beweging.

Het type van Governor zou ik zelf niet bij deze merrie kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 18:48 



 
Profiel   

Een goedgekeurde Negro x LL bestaat volgens mij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 19:00 



 
Profiel   

Zeurpiet.
Citaat
(of andersom)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 19:05 



 
Profiel   

Nee, want de omgekeerde combi geeft nog steeds een hoge kans op op een matige bovenlijn, omdat LL te dicht bij zit. 3 van de 4 LL x Negro's scoren ruim boven de 100 voor hun bovenlijn.

Maar goed, als je Governor niks vindt, dan misschien een andere Totilas zoon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 19:25 



 
Profiel   

amukela schreef
Nee, want de omgekeerde combi geeft nog steeds een hoge kans op op een matige bovenlijn, omdat LL te dicht bij zit. 3 van de 4 LL x Negro's scoren ruim boven de 100 voor hun bovenlijn.

Maar goed, als je Governor niks vindt, dan misschien een andere Totilas zoon?


We verwachten over 3 weken een toto jr veulen maar die vind ik absoluut niet bij deze merrie passen. Ik sta niet afwijzend tegenover Totilas maar of dat de combi zal zijn betwijfel ik.

Ik sta ook absoluut open voor (onbekend) Duits bloed.

Kennen jullie de hengst Marc Cain?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 19:32 



 
Profiel   

@amukela: Je bent zeker zo'n indexliefhebber? :D
Vandaar dat je Governor nog aanraadt, daar is nog niets over bekend kwa fokkerij.

Haal je neus uit de lijstjes, ga die dieren eens in het echt bekijken.
Neem het plaatje van deze merrie in je achterhoofd en je zult zien wat ik bedoel.
Er is echt (véél) meer om mee te nemen in een hengstkeuze dan hetgeen kwpn in lijstjes neerzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 19:33 



 
Profiel   

Sannum schreef
Kennen jullie de hengst Marc Cain?
Filmpje van gezien. Heel knap en goed bewegen. Lijkt fijn te rijden en heel braaf. Is vast nog geen nafok van.


@Dees: Ja, ik vind het leuk om dingen op internet uit te pluizen, maar je kunt mij niet verwijten dat ik ze nooit in het echt bekijk! Ik heb de veulens van Governor bij de afstammelingenkeuring gezien, heb er zelf twee veulens mee gefokt en ik heb Governor minstens 7 keer zien lopen onder Adelinde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 20:26 



 
Profiel   

Dees schreef
amukela schreef
Met Lord Leatherdale bloed verbeter je de bovenlijn niet,


Vandaar ook dat ik vermelde de combinatie Negro x LL (of andersom). Die combinatie mankeert dikwijls helemaal niets aan de bovenlijn en fokt ook geen nadelige bovenlijnen door.
LL rechtstreeks zou ook mijn keuze niet zijn, temeer ook omdat deze merrie genetisch gezien geen potten zal breken kwa beweging en LL met zijn afstamming dat ook niet gaat toevoegen. In combi met Negro kon het echter wel eens iets zijn wat deze merrie wat zal brengen. Zowel in type, bovenlijn als beweging.

Het type van Governor zou ik zelf niet bij deze merrie kiezen.



We hebben vorige keer zo getwijfeld over Everdale. Maar het was erg stil rondom hem en hij werd afgeraden door hengstenhouders.

Hij heeft nu goed gescoord in de LT, en al goedgekeurde nakomelingen. Misschien heroverwegen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 22:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen