Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amukela

Berichten: 371
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:56

Sannum schreef:
En Secret, de jonge Sezuan? Niet specifiek voor deze, maar wat vinden jullie daar van?

Een internet-hype

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:00

Heb je hem in het echt gezien amukela?

amukela

Berichten: 371
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:04

Nee, maar het gros van de mensen die hem geweldig vinden ook niet.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:26

Ook in het echt is hij zo goed.

amukela

Berichten: 371
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:29

Dat geloof ik meteen, maar iedereen wil er meteen mee dekken terwijl je nog niet eens weet waar hij goed op zou kunnen passen.

Elisa2

Berichten: 37137
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:30

Ik vind zijn achterbeen erg lang en krom, volgens mij lijkt ie daardoor beter dan dat hij daadwerkelijk is en ik ben het ermee eens dat het een nieuwe "hype" is.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 20:26

Keuring gaat hem niet worden met de merrie, bij intensieve training loopt 1 achterbeen iets op.
Jammer maar helaas.

Hengst zijn we nog steeds niet uit. Franklin kan denk ik ook veel verbeteren op deze merrie. Wat denken jullie?

Elisa2

Berichten: 37137
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:20

Franklin kan zeker de beweging verbeteren, maar de merrie moet wel correct op haar benen staan en ik weet niet of hij veel maat toe zal voegen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:04

Sannum schreef:
Keuring gaat hem niet worden met de merrie, bij intensieve training loopt 1 achterbeen iets op.
Jammer maar helaas.

Hengst zijn we nog steeds niet uit. Franklin kan denk ik ook veel verbeteren op deze merrie. Wat denken jullie?

Je kunt toch met een attest. Of been bandageren voor de keuring.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 15:54

janderegelaa schreef:
Sannum schreef:
Keuring gaat hem niet worden met de merrie, bij intensieve training loopt 1 achterbeen iets op.
Jammer maar helaas.

Hengst zijn we nog steeds niet uit. Franklin kan denk ik ook veel verbeteren op deze merrie. Wat denken jullie?

Je kunt toch met een attest. Of been bandageren voor de keuring.


Bij keuring mag er niks om, of alleen voorbenen toch? Het is achterbeen namelijk.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 15:56

Elisa2 schreef:
Franklin kan zeker de beweging verbeteren, maar de merrie moet wel correct op haar benen staan en ik weet niet of hij veel maat toe zal voegen.


Merrie is 1.74 ongeveer. Maat toevoegen is dus niet nodig.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 19:20

Poging 2...

Merrie is gust gebleven dit jaar :\
Dus ben ik benieuwd of er nieuwe hengsten zijn die jullie vinden passen.

Indian Rock heeft me positief verrast, absoluut de beste van zijn jaargang (mijn mening). Met hem wel inteelt op krack, vind ik niet erg. Grote plus wat hij voor mij heeft is dat hij cabochon bloed voert!
Verder vind ik de I jaargang niet echt bijzonder -O-

Total US, Just Wimphof en Daily Diamond hebben de revue al gepasseerd en overwegen waard.

1 voorwaarde voor de hengst, hij moet beweging vererven en verbeteren. Karakter van merrie is goed, daar mag gerust "lastig" bloed op.

Elisa2

Berichten: 37137
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:25

Even het topic terug gelezen om mijn geheugen op te frissen..Indian Rock verrastte mij ook positief. Puntje van aandacht is wel dat hij een weke rug heeft, dat viel me op en jouw merrie ook.

Ik ben wellicht bevooroordeeld, maar ik vind Total US momenteel de beste hengst die erbij loopt qua beweging. Weet zeker dat hij beweging kan vererven en verbeteren. Voornamelijk door de goede motor achter waardoor alles heel erg makkelijk gaat. Maar of hij echt maat zal fokken..

Iconic B viel mij ook positief op qua beweging en souplesse, sowieso vind ik de Bon Bravour nakomelingen erg aansprekend.

Inclusieve van Everdale vind ik ook geen verkeerde hengst.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 11:10

Elisa2 schreef:
Even het topic terug gelezen om mijn geheugen op te frissen..Indian Rock verrastte mij ook positief. Puntje van aandacht is wel dat hij een weke rug heeft, dat viel me op en jouw merrie ook.

Ik ben wellicht bevooroordeeld, maar ik vind Total US momenteel de beste hengst die erbij loopt qua beweging. Weet zeker dat hij beweging kan vererven en verbeteren. Voornamelijk door de goede motor achter waardoor alles heel erg makkelijk gaat. Maar of hij echt maat zal fokken..

Iconic B viel mij ook positief op qua beweging en souplesse, sowieso vind ik de Bon Bravour nakomelingen erg aansprekend.

Inclusieve van Everdale vind ik ook geen verkeerde hengst.



Heel verhaal geschreven... logt Bokt uit ;(

Maat is geen grote eis, merrie is 1.74, haar eerste veulen kreeg ze toen ze 14 was. Is klein, naar onze smaak, maar zal toch 1.65 worden. Groot genoeg voor de meesten :j

Iconic B erg ruige hengst, twijfel of hij snel genoeg kan worden achter.

Ben benieuwd wat het dekgeld van Indian Rock gaat doen. Alle hengsten eigenlijk wel, zeker met de btw verhoging

Elisa2

Berichten: 37137
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:17

Twijfel je niet of Indian Rock snel genoeg kan worden achter dan? dat is imo zijn "enige" minpuntje.

Fijn dat de maat geen probleem is, ik ben ook wel benieuwd wat de dekgelden gaan doen.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 19:06

Elisa2 schreef:
Twijfel je niet of Indian Rock snel genoeg kan worden achter dan? dat is imo zijn "enige" minpuntje.

Fijn dat de maat geen probleem is, ik ben ook wel benieuwd wat de dekgelden gaan doen.


Minder twijfel bij Indian Rock in ieder geval.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 19:55

Dees schreef:
Voor deze merrie zou ik het in de hoek van Negro x Lord Leatherdale (of andersom) zoeken.
Daar staan er bij Van Olst zat van, je hebt ze voor het kiezen daar.

Kan zowel de bovenlijn als de beweging ten goede komen. Kies er eentje die achter mooi recht gaat.



2 jaar later, ze heeft dit jaar een prachtig merrieveulen van Fontaine gehad. En... drachtig van Glamourdale... Toch (ongemerkt) jouw advies opgevolgd :D


Afbeelding

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 19:57

Afbeelding

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:15

Leuk dat je een Glamourdale-veulen verwacht. Ik (en mijn merrie) zijn ook in blijde verwachting van hem :D . Wat heeft de doorslag gegeven en wanneer is je merrie uitgeteld? Ben benieuwd naar het resultaat!

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 08:43

SarahJ schreef:
Leuk dat je een Glamourdale-veulen verwacht. Ik (en mijn merrie) zijn ook in blijde verwachting van hem :D . Wat heeft de doorslag gegeven en wanneer is je merrie uitgeteld? Ben benieuwd naar het resultaat!


We hopen dat hij het front verbetert, lengte geeft en het voorbeen verbetert..
Veulen kom in maart