Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

 
Profiel   

Balte schreef
Ik dacht aan Franziskus
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/615587

Krijg je wat verder weg mooi bloedaansluiting met Florestan, Absatz, Romadour...

http://hengststation-holkenbrink.de/por ... ranziskus/

Die is zooooo gaaf <3!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 19:14 



 
Profiel   

Nadeel van Duitse hengsten / hengstenstations is de regeling bij gust. Voor een Nederlandse hengst betaal je dan meestal 250 euro ex btw, voor Duitse is het gebruikelijk dat je het jaar erop 50% korting krijgt. Ben je dus a) meer geld kwijt en heb je b) de "verplichting" het jaar erop dezelfde hengst of in elk geval hengstenhouder te kiezen om voor de korting in aanmerking te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 21:02 



 
Profiel   

Ik weet natuurlijk niet of de merrie wel drachtig wil worden, dus ik heb graag een gunstige gustregeling.

Ik wil de kreupelheid laten onderzoeken, want daar heb ik mee gewacht tot ik wist waarvoor ze naar de slacht was gebracht. Daarnaast moet ik weten of er sprake is van erfelijke gebreken. En wat de algemene indruk is van de merrie, of we aanvullend onderzoek moeten doen naar de headshaking of iets anders, zulke dingen.

De fokster vertelde dat het erger was in de winter als de merrie niet buiten kwam. Het was ook erger als ze werd gereden. Ik vermoed dat de merrie geen headshaking syndroom heeft. Het klinkt alsof ze doodongelukkig was. Dat is ze nu niet.

Als ik ga fokken, dan investeer ik tijd, moeite en geld. Ik wil niet fokken met erfelijke problemen of met een niet gezond genoeg paard.

Ik hoop dat ik binnenkort weet of ik mijn zoektocht naar een passende hengst kan vervolgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 22:44 



 
Profiel   

Groot gelijk heb je Lorette. Als je nu te hard van stapel loopt vergroot je de kans op teleurstellingen.
Ik vind je heel verstandig. Ik hoop dat alles goed uitpakt en jij je wens waar kan maken en een veulen kan fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-17 07:49 



 
Profiel   

Heel verstandig, merrie moet gewoon gezond zijn en geen erfelijke problemen hebben. {voor zover je weet}

Succes bij de kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-17 08:35 



 
Profiel   

Ik kom even uit mijn meeleesmodus, maar ik denk dat de meeste paarden alleen maar kunnen dromen met een baas zoals jij! Ik wens je heel veel succes en ik hoop op een goede afloop met je paard en dat er volgend jaar alsnog een mooi veulen naast je merrie loopt :j!

Stress en een slecht gebit kan heel veel kapot maken aan een paard, helaas word het soms nog wel eens onderschat door eigenaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-17 09:32 



 
Profiel   

Eens, ze mag in haar hoefjes knijpen dat ze bij jou terecht is gekomen. :j
En ik geef je gelijk dat je eerst gaat onderzoeken hoe gezond ze op de benen is. Anders is naast fok ook sport geen reëel doel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-17 11:28 



 
Profiel   

Door de ocd in de sprong stopt het hier wat betreft fokplannen en kan ik het topic laten sluiten. Allen bedankt voor het meedenken. Met wat geluk krijg ik haar onder het zadel wel weer op de rit. En van headshaking lijkt echt geen sprake te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 15:50 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Door de ocd in de sprong stopt het hier wat betreft fokplannen en kan ik het topic laten sluiten. Allen bedankt voor het meedenken. Met wat geluk krijg ik haar onder het zadel wel weer op de rit. En van headshaking lijkt echt geen sprake te zijn.


Oh dat is zonde. Maar begrijpelijk en super goed dat je haar hebt laten nakijken. Hoop dat je er nog een fijn rijpaard aan krijgt.

Edit: Is dat waar ze onregelmatig aan is of heeft dat een andere reden?


Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 13-04-17 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 16:23 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Door de ocd in de sprong stopt het hier wat betreft fokplannen en kan ik het topic laten sluiten. Allen bedankt voor het meedenken. Met wat geluk krijg ik haar onder het zadel wel weer op de rit. En van headshaking lijkt echt geen sprake te zijn.

Is er ook bekend waarom er OCD is? Dat hoeft helemaal niet aangeboren te zijn. En dan nog zijn er legio merrie's (en hengsten) die OC of OCD hebben en gewoon prima fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 16:24 



 
Profiel   

De onregelmatigheid komt door verrekte hoefbandjes. Ze is goed in de buigproeven, achter heeft ze klinisch nergens last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 16:28 



 

Ach jee, wat een tegenvaller van die ocd. Kan/moet hij eruit gehaald worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 16:41 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
_Lorette_ schreef
Door de ocd in de sprong stopt het hier wat betreft fokplannen en kan ik het topic laten sluiten. Allen bedankt voor het meedenken. Met wat geluk krijg ik haar onder het zadel wel weer op de rit. En van headshaking lijkt echt geen sprake te zijn.

Is er ook bekend waarom er OCD is? Dat hoeft helemaal niet aangeboren te zijn. En dan nog zijn er legio merrie's (en hengsten) die OC of OCD hebben en gewoon prima fokken.


Mee eens...maar goed, dat is natuurlijk je eigen keuze. Ik hoop dat je haar snel weer op de rit hebt en er nog lang veel plezier van hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 16:44 



 
Profiel   

Kan vast eruit, moet niet. Ze heeft er geen last van. Ik wilde weten of ze ook erfelijke gebreken had en dat kon het geval zijn met de ocd in de sprong. Het staat helemaal los van haar blessure. De blessure staat helemaal los van de klachten waarvoor ze voorheen geslacht zou worden. Maar alles bij elkaar is het een stom verhaal. :+

Er werd mij verteld dat er prima een gezond veulen uit kán komen, maar het is een minder gunstig uitgangspunt dan een volledig gezonde merrie.

Ik heb éénmaal een veulen gefokt. Die werd atactisch na zijn castratie. Dikke pech. Het is me dus al spannend genoeg met dat heel houden van paarden....

Ik zou het makkelijk vinden als jullie eensgezind roepen: Klopt, daar kan je absoluut niet mee fokken. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 16:46 



 
Profiel   

Zelfs volgens kwpn kan je het perfect... zolang de cijfertjes kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 17:17 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Kan vast eruit, moet niet. Ze heeft er geen last van. Ik wilde weten of ze ook erfelijke gebreken had en dat kon het geval zijn met de ocd in de sprong. Het staat helemaal los van haar blessure. De blessure staat helemaal los van de klachten waarvoor ze voorheen geslacht zou worden. Maar alles bij elkaar is het een stom verhaal. :+

Er werd mij verteld dat er prima een gezond veulen uit kán komen, maar het is een minder gunstig uitgangspunt dan een volledig gezonde merrie.

Ik heb éénmaal een veulen gefokt. Die werd atactisch na zijn castratie. Dikke pech. Het is me dus al spannend genoeg met dat heel houden van paarden....

Ik zou het makkelijk vinden als jullie eensgezind roepen: Klopt, daar kan je absoluut niet mee fokken. :+

Ik denk een wijs besluit TS.
En over het laatste paard, is dat Frummel? Dat vond ik toen ook zo'n pech verhaal... achteraf met een nog goed einde als je ziet zag wat hij ondanks zijn gebrek voor elkaar bokste.

(Edit) even in je profiel gespiekt... idd Frummel

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 17:46 



 
Profiel   

Hoeveel zegt een OCD'tje op de foto.. Er zijn schone paarden die het wel doorfokken en andersom ook. KWPN screent nu alleen nog op genen en niet meer op foto's op 3 jarige leeftijd voor het predikaat.

Wat je zou kunnen doen is haar fokwaarde voor OC(D) kunnen laten vaststellen, dan weet je hoe groot de kans is dat ze het vererft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 18:50 



 
Profiel   

Dat is nog een idee.

Ander dingetje... Fokker zegt dat moeder prok is en deze merrie ook rontgen goed was. En dat ze niet gelooft dat paard geen headshaking vertoont. Dus ik stuur haar foto's, zegt ze dat het paard niet op haar merrie lijkt... Volgens mij komt de chip gewoon overeen. Mijn kliniek haalt bij eerste contact ook de chiplezer erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:04 



 
Profiel   

Het wordt steeds boeiender

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:05 



 
Profiel   

Het word inderdaad steeds vreemder

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:09 



 
Profiel   

Goddd zou het slachthuis serieus het papier "hergebruikt" hebben oid?? Wat een soap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:24 



 
Profiel   

Jeetje, ik zou bijna de popcorn pakken. Zometeen is dit dus een heel ander paard. Met hetzelfde chipnummer? Hoe kan dat dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:26 



 
Profiel   

Ik zou maar wat haren trekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:27 



 
Profiel   

Crime scene investigation... *pakt popcorn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:29 



 
Profiel   

[ img ]


Ik zou een foto opvragen bij melissen. Kun je zelf zien of het dezelfde merrie is of niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen