Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 11:49

Ik heb haar originele paspoort. Helaas heb ik geen papier. Die zou zijn kwijtgeraakt, maar die is dus opgestuurd naar het kwpn als registratie van overlijden. Ze kan alleen op mijn naam worden gezet met duplicaat papier en dat kan alleen aangevraagd worden door de fokker. Zo kan ik dus sowieso niet met haar fokken. Wat een soap. }:0

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:57

Jeetje lorette wat een gedoe
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:01

Wat een soap inderdaad -O-

Maar wel fijn dat de oorzaak van haar gedrag schijnbaar gevonden is en dat het nu een fijn paard is dat goed in haar vel zit :)

Voorlopig fokken even uit je gedachten zetten. Wil je dat doen heb je -zoals ik het lees- de medewerking van de fokker nodig en hoe liever jij wilt, hoe sterker zij staat. Probeer op goede voet te komen/blijven, hou "casual" contact en kijk wat er kan met duplicaat papier. Gewoon omdat je dat "een prettig idee" vindt. Mag voor fokker ook wel iets tegenover staan lijkt me, maar ik denk dan eerder aan 100 euro en een bos bloemen oid.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:02

Volgens mij kan je als eigenaar ook gewoon een kopie papier aanvragen.

s0173957

Berichten: 5393
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:11

Heb je een koopcontract?
Want dan kan jij rechtsmatig perfect aantonen dat jij de eigenaar bent en heeft de fokker geen poot om op te staan!

parnassia
Berichten: 830
Geregistreerd: 30-08-01

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:27

Als jij kunt bewijzen dat t die merrie is, zou het wel heel raar zijn dat het kwpn haar alleen als levend kan registreren als de fokker akkoord gaat....
Super dat t nu zo goed met haar gaat!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:44

Juridisch gezien lijkt mij dat fokker verhaal kan maken tegen slachthuis en jij niet echt gehinderd zou mogen worden, maar inderdaad, wat een soap...
En ondertussen nog een dilemma over haar huidige mankheid of is ze alweer goed? Jeetje.

Anoniem

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:00

Als jij kunt aantonen dat je het paard gekocht heb, kunnen ze je toch niks maken? Ik volg een tijdje stilletjes omdat ik het een interessante merrie vind, maar dit is wel een hele aparte wending!
KWPN zou hierin wel meer meewerking kunnen geven, hoezo mag je alleen fokken als je het papier hebt?

michaz81
Berichten: 39
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:08

Ik zou sowieso nog effe afwachten. Als t paard echt een headshaker is, gaat dat pas in de komende maanden ergens opspelen, meestal in de lente ergens. En mocht t echt een headshaker zijn, neem maar van mij aan dat t dan heel makkelijk een hoopje ellende kan gaan worden. Die paarden staan t liefst met hun hoofd omlaag in een donker hoekje. Hebben veel jeuk aan de neus en kunnen totaal geen licht verdragen. Kan per jaar verschillen, maar op t ergst is t meer dan een beetje ongemak. Dan is t ongelooflijk zielig, een echte lijdensweg voor t beest

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:56

Als dat het geval is, dan laat ik haar inslapen, want dat vind ik geen goede kwaliteit van leven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41670
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:06

Jeetje, wat een wending... Hopelijk is de merrie gezond, dat is nu het belangrijkste denk ik.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:07

Stral schreef:
Ik snap de fokker ook wel hoor... Moeilijk! Zou even juridisch advies inwinnen denk ik.
Dan had de fokker zelf het paard moeten weg brengen dan heb je echt zekerheid.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:13

_Lorette_ schreef:
Als dat het geval is, dan laat ik haar inslapen, want dat vind ik geen goede kwaliteit van leven.

Mijn pony die niet schudt, maar wel hooikoorts heeft doet het uitstekend op twee allergiepilletjes van het kruidvat.
En zo zijn er al meer positieve geluiden in het headshakers topic.
Als ze het top doet op pilletjes die niet eens 20 euro op jaarbasis kosten zou ik er niet zomaar de spuit in zetten.
Mijn pony heeft ook geen masker of neusnetje om, niks.
Wel vreselijk zuur hoor dit, dit verwacht je toch niet..?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:17

_Lorette_ schreef:
Als dat het geval is, dan laat ik haar inslapen, want dat vind ik geen goede kwaliteit van leven.


Vaak zijn headshakers allergisch voor pollen, net als mensen. Wij hebben ook een headshaker gehad en die heeft enorme baat gehad bij lokale stuifmeelkorrels. Doordat de korrels uit de buurt komen, is de reactie veel minder op de pollenallergie. :)

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:35

Meelezer meldt zich, ik lees vaak mee in fokadviezen, gewoon omdat ik het interessant vind... :o

_Lorette_ schreef:
Een vriend van de fokker bracht haar weg naar de slacht en heeft de staart en voorpluk meegenomen als bewijs van overlijden. Dat zou juni 2016 gebeurd zijn. Ik kocht haar in december, met staart en voorpluk. Ze is dus vanuit het slachthuis in België doorverkocht en de fokker is voorgelogen.


Wat een rampzalig verhaal Lorette!!
Maar ik zou toch eens vragen hoeveel staart de fokker terug heeft gekregen, want een voorpluk groeit echt tergend langzaam en een staart komt echt niet in een half jaar bij vanaf de staartwortel.

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 21:45

Van een ander bruin paard... Met ketting erin die ze meegevlochten had. Dat zijn geen fijne praktijken en daarom was ze erg geschrokken.

Dees

Berichten: 18923
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:48

_Lorette_ schreef:
Van een ander bruin paard... Met ketting erin die ze meegevlochten had. Dat zijn geen fijne praktijken en daarom was ze erg geschrokken.

Dat is dan toch ook puur bedrog!
Wat afschuwelijk ook voor die mensen....!

Maar Lorette, dat is niet jouw probleem, hoor! Je hoeft nog geen haar van je paard met hun te delen, dat paard is echt gewoon helemaal van jou. Je hoeft echt niet mee te gaan in al die claims van ze.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:53

_Lorette_ schreef:
Van een ander bruin paard... Met ketting erin die ze meegevlochten had. Dat zijn geen fijne praktijken en daarom was ze erg geschrokken.


:oo

Wat erg zeg...

Ik zou in ieder geval wel juridisch advies inwinnen en niet zomaar geloven wat de fokker zegt...

Johnnydepony
Berichten: 1419
Geregistreerd: 15-05-11

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:10

Nou idd heel banketstaaf voor de fokker, maar ik zou wat juridisch advies inwinnen. Zou zo niet durven zeggen waar de bewijslast ligt. En idd fokker had zelf gewoon dat dier moeten wegbrengen.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:05

Kabouterdans schreef:
Stral schreef:
Ik snap de fokker ook wel hoor... Moeilijk! Zou even juridisch advies inwinnen denk ik.
Dan had de fokker zelf het paard moeten weg brengen dan heb je echt zekerheid.

Maar dat is toch gebeurd, als staart mee gegeven is enzo? Of hoe bedoel je dat dan?
Nog nooit eentje naar de slacht gedaan, ik laat liever inslapen als het echt niet anders meer kan. Vind het schandalige praktijken, met de huidige slachthuisproblematiek in België zeker ook de moeite om te onderzoeken (voor de fokker) hoe en wat en aan te kaarten denk ik gewoon.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:44

Zonder officieel papier kun je natuurlijk wel dekken, dan heb je nog 11 maanden tijd om het in orde te krijgen voor registratie.

Is ze wel gechipt?

Bizar verhaal zeg.

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:23

Misschien dat het bij het KWPN anders gaat.. Maar mijn shetlander heb ik 15 jaar geleden met alleen een vaccinatieboekje gekocht, geen paspoort, papier en niks. Ik kwam er achter dat ze ingeschreven stond bij het stamboek ivm een tatoeage en heb, zonder dat de fokker in zicht kwam, een duplicaat stamboekpapier en paspoort gekregen.

Dees

Berichten: 18923
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhengst voor Florencio x Ferro x Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:32

Fenny, die tijd is veranderd. Iets met een vleesfraude-affaire ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:54

Aangezien de merrie uit België komt, neem eens contact op met de Belgische Confederatie Paard (BCP). Zij doen alle registraties van eigendomsbewijzen en chip in België. Zij moeten kunnen nakijken of het chipnummer klopt. Als het paard geslacht zou zijn, dan moeten zij dat weten.

Het kan ook nog dat de merrie in kwestie inderdaad geslacht is, maar dat ze haar papieren hebben gebruikt voor een erg gelijkend paard. Dan kan de fokker jou niks maken maar heb jij ook niet het paard dat je denkt te hebben...

Mijn merrie is bijvoorbeeld in 2012 na dubbele darmtorsie ingeslapen in Gent, operatief ingrijpen was heel veel risico en hoogstwaarschijnlijk ook nutteloos gezien de schade aan de darm. Ik heb toen de staart + paspoort meegekregen naar huis. Er werd toen van mij verwacht dat ikzelf, als eigenaar, haar paspoort zou opsturen naar het BWP met het mutatiebewijs als zijnde "overleden op .......". Eerlijk is eerlijk, ik heb dat nooit gedaan. Het boekje ligt hier nog steeds thuis, in een lade. Voor mij is het een heel emotioneel aandenken aan een gouden dame.
Ik kan dus best wel aannemen dat in het slachthuis iets soortgelijks is gebeurd. Paard geslacht, boekje is weer meegegeven... en wie weet dus hergebruikt.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:55

Maar wat nou als de fokker dement of dood zou zijn? Rare regeling.
Die beesten worden toch niet voor niets gechipt. Desnoods neem je wat haren voor het DNA.