Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:05

Fokken blijft gokken, uiteindelijk maakt het niet perse uit wat je er op zet want de verbeterpunten hoeven niet perse doorgegeven te worden of de merrie te verbeteren..

Misschien McJonnas? Geen KWPN maar ik vind hem vrij goede nakomelingen geven die het goed doen in de sport. En hij is homozygoot CrCr dus sowieso een apart kleurtje :)
http://www.hs-meijer.nl/site/dekhengsten/mcjonnas/

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:09

Wauw. Fijne uitspraak voor fokkers die wel nadenken en daadwerkelijk goede paarden fokken. Maargoed, ik zal mijn fjord wel met een shetlander dekken, wie weet krijg ik dan wel een Totilas. Het is immers gewoon gokken.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:11

Nee, zo bedoel ik het toch helemaal niet?
Ik wil er alleen mee zeggen dat als je een hengst kiest omdat hij een korte hals heeft en je merrie een lange hals, dan wil dat niet zeggen dat het veulen daar dan tussen in gaat zitten... Als het zo makkelijk was..

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:15

Van de wat oudere hengsten kun je toch wel vrij zeker zeggen wat ze doorfokken. Als 90% van de nakomelingen een giga onderhals heeft en brandhout maakt van een hindernis kun je toch wel zeker stellen dat je de hengst niet moet gebruiken om de halsvorm en springtechniek te verbeteren. Dat heeft niks met gokken te maken.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:16

Ik vind het overigens wel een ambitieus plan om uit een 00 Seven x Enrico X merrie een springpaard te willen fokken. Enrico x heeft weinig potten gebroken in fokkerij, in het springen is er een verdwaalde 1.60 springer en voor de rest zeer middelmatige dressuur uitgekomen. Zet er een dressuurhengst op als je dan persee met deze merrie wil fokken.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:59

_xDyan schreef:
Fokken blijft gokken, uiteindelijk maakt het niet perse uit wat je er op zet want de verbeterpunten hoeven niet perse doorgegeven te worden of de merrie te verbeteren..

Misschien McJonnas? Geen KWPN maar ik vind hem vrij goede nakomelingen geven die het goed doen in de sport. En hij is homozygoot CrCr dus sowieso een apart kleurtje :)
http://www.hs-meijer.nl/site/dekhengsten/mcjonnas/

er is ooit een hengstenhouder geweest en die had een mooie uitspraak.

welke hengstenhouder, weet ik zo even niet meer

fokken is geen gokken, fokken is prestatiegenen bij elkaar leggen :o :o

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:04

De afstamming van haar merrie:
OO Seven x Enrico

[/quote]


Ik wil graag haar spring kant weer terug brengen[/quote]

Springkant terug krijgen???? Er is amper een springkant... Het enige noemenswaardige is de dressuurkant met het beroemde Doruto bloed.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:14

TS wilt het veulen houden gok ik?

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:00

Citaat:
dit zal dan ook geen fokken zijn, maar vermeerderen :7 :7 :7 }:0 }:0

Kunnen jullie voor dit soort van opmerkingen en meningen aub een eigen topic starten? Ik word er een beetje moe van dat dit iedere keer weer terugkomt als iemand vraagt om een hengst met een "leuk" kleurtje.

TS vraagt heel duidelijk om een KWPN hengst met een speciaal kleurtje. Geef antwoord op haar vraag, of klik het topic weg.

En in de basis ben ik het met jullie eens hoor, maar TS betaald, dus TS bepaald. En als haar fokdoel een veulen met een leuk kleurtje en enige springaanleg is, wie ben ik dan om daar iets van te vinden.

TS, de tip van Peterina zou ik zeker onderzoeken :j . Gestut Falkenhorst heeft goed doorgefokte warmbloedhengsten met een verdunningskleur en met een veelzijdige aanleg.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:09

Dat komt omdat mensen ineens alle eisen aan de kant gooien zodra er een hengst in de gewilde kleur wordt genoemd. Dat heeft nu eenmaal ook niks met fokken te maken. Prima dat je heel graag een bepaald kleurtje wil en dat je dan op een aantal punten een beetje moet toegeven kan, maar dat is nog wat anders dan zomaar alle eisen buitenboord gooien. Het heet hier nog altijd "Fokkerij en Afstamming" en geen "Vermeerderen met een kleurtje".

Bovendien is het gewoon vreemd om advies te vragen en dan vervolgens toch nergens naar te luisteren.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:13

Ik vind t geen advies meer maar nogal aanvallend.

Ik denk ook dat ze wilde gaan kiezen welke het beste paste, want als je even googled kun je ook wel de eerste beste pakken met CrCr en hoef je niet verder te kijken als het alleen maar om dat kleurtje gaat.

Maarja..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:28

Dan moet ze dat wel duidelijk maken en de verbeterpunten van de merrie benoemen, want op deze manier is er gewoon geen zinnig advies te geven. Het zou zonde van zo'n leuke merrie zijn om daar een hengst op te gooien omdat hij alleen een leuk kleurtje heeft, Wat heb je aan een veulen met leuk kleurtje dat een beperkte bouw heeft en niet goed beweegt? Dan kan het kleurtje nog wel leuk zijn, maar verder heb je er weinig aan.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:38

Roodvos schreef:
Citaat:
dit zal dan ook geen fokken zijn, maar vermeerderen :7 :7 :7 }:0 }:0

Kunnen jullie voor dit soort van opmerkingen en meningen aub een eigen topic starten? Ik word er een beetje moe van dat dit iedere keer weer terugkomt als iemand vraagt om een hengst met een "leuk" kleurtje.

TS vraagt heel duidelijk om een KWPN hengst met een speciaal kleurtje. Geef antwoord op haar vraag, of klik het topic weg.

En in de basis ben ik het met jullie eens hoor, maar TS betaald, dus TS bepaald. En als haar fokdoel een veulen met een leuk kleurtje en enige springaanleg is, wie ben ik dan om daar iets van te vinden.

TS, de tip van Peterina zou ik zeker onderzoeken :j . Gestut Falkenhorst heeft goed doorgefokte warmbloedhengsten met een verdunningskleur en met een veelzijdige aanleg.

Het is gewoon een feit, dat dit vermeerderen is en geen fokken. Dat daar kritiek op komt, kan ze ook als positief opnemen. En wat met die opmerkingen doen.

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:46

Hoe groot is de merrie? Don Cremello fokt prachtig op paarden.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:48

@Ketaki, wilt ze het veulen houden? Wilt ze het verkopen?
In de tweede kwestie mag bokt dan 'zeuren', maar als ze het veulen wilt houden is er toch niks mis mee als ze zo'n gok waagt?
Haar merrie is gewoon normaal gebouwd.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:51

We kunnen niet zien of haar merrie normaal gebouwd is. Een fatsoenlijke standfoto ontbreekt.

En ook fok voor eigen gebruik kan uiteindelijk in de verkoop terecht komen...

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Kwpn dekhengst met speciaal kleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:53

Alles kan in de verkoop terecht komen. Toch valt dit wel mee, er zijn ook mensen die een Fjord met een Fries kruisen :+

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:58

Women2 schreef:
We kunnen niet zien of haar merrie normaal gebouwd is. Een fatsoenlijke standfoto ontbreekt.

En ook fok voor eigen gebruik kan uiteindelijk in de verkoop terecht komen...


Dus? Daar kan een hobbymatig iemand toch heel blij van worden?

Je kan trouwens gewoon zien dat de merrie 'normaal' is gebouwd. Ik zie geen rare rug oid.
Ben het er wel mee eens dat TS niet wil luisteren.

amber0404
Berichten: 41
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:05

Nies_ schreef:
Ik zou dan nog eerder met een goede pony dekken dan al die half bakken hengsten. Pony's met een kleurtje zijn er meer dan zat en de meeste nakomelingen van pony hengsten uit paarden merries zitten ook nog wel redelijk aan de maat.


Ik wil er geen pony op hebben

amber0404
Berichten: 41
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:07

_xDyan schreef:
Fokken blijft gokken, uiteindelijk maakt het niet perse uit wat je er op zet want de verbeterpunten hoeven niet perse doorgegeven te worden of de merrie te verbeteren..

Misschien McJonnas? Geen KWPN maar ik vind hem vrij goede nakomelingen geven die het goed doen in de sport. En hij is homozygoot CrCr dus sowieso een apart kleurtje :)
http://www.hs-meijer.nl/site/dekhengsten/mcjonnas/


Bedankt voor de tip!

amber0404
Berichten: 41
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:09

Women2 schreef:
De afstamming van haar merrie:
OO Seven x Enrico



Ik wil graag haar spring kant weer terug brengen[/quote]

Springkant terug krijgen???? Er is amper een springkant... Het enige noemenswaardige is de dressuurkant met het beroemde Doruto bloed.[/quote]

Haar overgroot vader is Ramiro Z

amber0404
Berichten: 41
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:10

AlwaysH schreef:
TS wilt het veulen houden gok ik?


Veulen willen we houden ja

amber0404
Berichten: 41
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:11

Roodvos schreef:
Citaat:
dit zal dan ook geen fokken zijn, maar vermeerderen :7 :7 :7 }:0 }:0

Kunnen jullie voor dit soort van opmerkingen en meningen aub een eigen topic starten? Ik word er een beetje moe van dat dit iedere keer weer terugkomt als iemand vraagt om een hengst met een "leuk" kleurtje.

TS vraagt heel duidelijk om een KWPN hengst met een speciaal kleurtje. Geef antwoord op haar vraag, of klik het topic weg.

En in de basis ben ik het met jullie eens hoor, maar TS betaald, dus TS bepaald. En als haar fokdoel een veulen met een leuk kleurtje en enige springaanleg is, wie ben ik dan om daar iets van te vinden.

TS, de tip van Peterina zou ik zeker onderzoeken :j . Gestut Falkenhorst heeft goed doorgefokte warmbloedhengsten met een verdunningskleur en met een veelzijdige aanleg.


Dank je!

amber0404
Berichten: 41
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:13

_xDyan schreef:
Ik vind t geen advies meer maar nogal aanvallend.

Ik denk ook dat ze wilde gaan kiezen welke het beste paste, want als je even googled kun je ook wel de eerste beste pakken met CrCr en hoef je niet verder te kijken als het alleen maar om dat kleurtje gaat.

Maarja..


Ik wil uit alle hengsten die hier worden genoemd met mijn baas overleggen welke er het beste bij past

amber0404
Berichten: 41
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:14

KellyDV schreef:
Hoe groot is de merrie? Don Cremello fokt prachtig op paarden.


Ze is ongeveer 1.65