Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Trekpaard kruisen?

 
Profiel   

NatasjavE schreef
Nou, ik moet zeggen.....die is wel goed gelukt.
Welke Tuigpaard hengst was dat?

Vaandrager? Kan dat. ben niet thuis in de tuigers
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 17:26 



 
Profiel   

Oh wauw, dat is wel een hele leuke idd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 17:31 



 
Profiel   

Lymoncello schreef
misschien een schwarzwalder fuchs hengst? die zijn ook wat meer rijpaardtype en mooi gebouwd, geven ook een fijn karakter door. Marja de Bruijn heeft meerdere goede hengsten staan

Marja volg ik via Facebook, ik hou van het ras, dat ik hier niet eerder aan dacht! Goede tip, bedankt


Manadeluca schreef
Een hele poos geleden (20 jaar) werd er in de manege in de buurt een aantal keer de kruising boullonais x warmbloed gemaakt, dit waren heel mooie paarden, net stevige PRE's. Dit is natuurlijk mijn mening houd er rekening mee dat ik wening verstand heb van het fokken. Ze waren best goed gebouwd en konden wat springen.


Ik ben voorlopig meer richting koudbloed aan het denken maar ik hou het in gedachten!
Dee_Es schreef
Ik heb geen verstand van fokken maar misschien een freiberger of noriker. Dus wel wat lichter dan een trekpaard maar geen warmbloed?

Misschien staan hier ook nog goede kruisingen tussen: [RPA] Rassenpraat Algemeen<a href="tel:1881368">1881368</a>


Dat topic volg ik al een hele tijd met mijn Shire x Clydesdale jaarling :D

lizy29 schreef
Geen idee of ze in Nederland te vinden zijn maar kijk ook eens naar een percheron. Zijn hier de rijpaardtypes onder de trekpaarden. Een Breton postier zou ook prima passen maar dat gaat echt niet lukken buiten Frankrijk.


Percheron, Breton, Boulonnais zijn allemaal eerder compact en dat zou ik nu net niet willen. Compact bedoel ik dan niet klein maar kort van rug, rond in borst en billen en vooral een stevige speknek en dat heeft de merrie al en willen we net verminderen.

lissisanne schreef
Als je wil gaan voor een kruising zou ik kijken naar een tinker, ouderwetse fries of shire hengst. Ook de hierboven genoemde opties klinken leuk, dus ik zou gewoon kijken naar de verbeterpunten van jouw merrie en jullie voorkeuren en daar een hengst op uitkiezen zonder je teveel vast te zetten op een ras.
Het is wel slim om te blijven in de koudbloeden. Als je te ver van het brede gaat zitten kan je een paard krijgen wat erg uit verhouding is (breed lijf maar dunne beentjes bijvoorbeeld) wat, behalve schoonheidsfoutjes, kan zorgen voor gezondheidsproblemen.


Ja klopt en dat willen we niet!
Ik ben geen tinker fan maar een groot formaat kunnen we overwegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 18:04 



 
Profiel   

Kennis van mij heeft een Arabisch Volbloed dekhengst die een koudbloed merrie heeft gedekt, kwam een erg leuk veulen uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 23:59 



 
Profiel   

Ik ben zelfs enorm fan van de kruising Fries x trekpaard! Komt een prachtig paard, zowel qua karakter als uiterlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 00:12 



 
Profiel   

Sky schreef
Ik ben zelfs enorm fan van de kruising Fries x trekpaard! Komt een prachtig paard, zowel qua karakter als uiterlijk :)


Ik zeg eerlijk, heb weinig verstand van Friezen.. Maar ik ben nog maar weinig Friezen 'live' tegen gekomen met een rug die die van deze merrie zou kunnen verbeteren. Ik durf zelfs te zeggen dat ik meer Friezen met slechte ruggen zie dan met 'normale' ruggen :n
Wellicht wordt hier bij het keuren van hengsten beter op gelet maar dat schrikt me wel af

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 00:32 



 
Profiel   

Ik ben heel blij met mijn kruising Belgisch Trekpaard x NRPS.
Het mooiste en liefste paard dat ik mij kon wensen. En zijn volle broer is ook zo leuk gelukt. Meer info kan altijd via pb


Laatst bijgewerkt door reina op 07-11-17 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 00:42 



 
Profiel   

reina schreef
Kijk in mijn profiel!
Het mooiste en liefste paard dat ik mij kon wensen. En zijn volle broer is ook geweldig!



Prachtig paard inderdaad, die kleur vind ik fantastisch!
Moet wel even gaan Googelen wat NRPS betekent :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 00:47 



 
Profiel   

Je kan id ook nog naar nrps hengsten kijken.

Onze hengst (nrps) had dit jaar een veulen uit een haflinger. (Is geen trekpaard maar wel koudbloed :+ )

[ img ]
[ img ]

Ik vind haar persoonlijk best goed gelukt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 13:43 



 
Profiel   

Hier in Oostenrijk zie je behoorlijk vaak noriker x warmbloed en dat zijn eigenlijk altijd leuke paarden. Ik heb er nog nooit eentje gezien op dunne pootjes. Wel een enkele keer dat het hoofd net te groot is voor de mooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 14:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen