Dekhengst voor KWPN merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxIsaa

Berichten: 768
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Zaandam

Dekhengst voor KWPN merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 19:43

Hoi allemaal! :)

De eigenaresse (en tevens een vriendin) van mijn bijrijdpaard Boogie Woogie zou graag een veulen van haar krijgen, waarschijnlijk wil ze haar pas ergens volgend jaar gaan dekken, maar we zijn alvast een beetje aan het rondkijken, alles op zijn tijd.. :)

Paspoort Boogie Woogie;

Naam: Boogie Woogie
Geslacht: Merrie
Geboren: 2006 (11 jaar dus)
Kleur: Bruin
Springen: B
Dressuur M1

Afstamming; Aachen x Lu lanne x Libero H. Best allround gefokt dus :j

Boogie is een merrie met best wat temperament die niet makkelijk van haar stuk te brengen is. Is met rijden niet de makkelijkste, maar als ze eenmaal loopt heb je echt een fijn paard aan haar. Dressuurmatig vindt ze prima, maar je maakt haar helemaal blij met hindernissen, en ook buiten door de bossen crossen vindt ze fantastisch, als eventingpaard zou ze best heel geschikt zijn denk ik :j

Kan met buiten rijden prima voorop, maar vindt sommige dingen die ze onderweg tegenkomt (de meest rare dingen) best spannend, en dan heb je best veel 'paard' onder je :j

De eigenaresse is op zoek naar een hengst (KWPN/NRPS) die net zo ijverig en werkwillig is, maar wel koel in zijn hoofd is, aangezien Boogie soms best heet kan worden. Het liefst een wat meer allround paard, maar meer dressuur/spring gefokt is ook prima, we zijn ons echt nog aan het oriënteren zegmaar :) De eigenaresse heeft geen ervaring met dekken (net als ik), en zijn er dus ook echt niet op uit om een sportpaard te fokken, maar wel eentje waar we in de toekomst evt. wedstrijden mee zouden kunnen rijden (op basisniveau).

Graag zouden we tips/ideeën krijgen om ons wat verder te kunnen oriënteren! :) En nogmaals, wij zijn geen ervaringsdeskundigen op dit gebied vandaar ook dit topic! :)

Nog wat foto's van de merrie om daar een beter beeld van te krijgen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dekhengst voor KWPN merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:50