Hengst voor KWPN merrie Everdale x Contango x Ferro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Hengst voor KWPN merrie Everdale x Contango x Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 14:41

Ik ben zelf helemaal nieuw in de fokkerij en stel daarom hier deze vraag. Ik heb ook een aantal hengstenhouders gemaild.

Ik heb sinds een jaar deze merrie in mijn bezit. Ze is momenteel 3 jaar en net een paar maanden onder het zadel. Ze is ontzettend werkwillig, maar wel heel sensibel en apart in de omgang. Ik zoek daarom iets wat niet te ril is. Ze heeft een hele fijne galop, zou wel iets meer bergop gesprongen mogen worden, de draf is goed, achterbeen is vlug, maar zou wat sterker mogen. Stap is haar zwakke punt. Bij spanning gaat ze wat kort stappen en blijft dit dan doen. In volledige ontspanning stapt ze redelijk tot voldoende.

Ze meet nu 1.73m en van mij hoeft dit niet groter, ik zoek dus niet persé maat, maar ik wil er ook niet heel veel op inleveren. Hals komt wat diep uit de borst, wel genoeg lengte in de hals. Verder zit ze qua rug en bekken mooi in elkaar. Ze gaat volgend jaar naar de merriekeuring omdat ze in verband met haar grootte afgelopen jaar gewoon nog wat slap en schraal was.

Ik fok het veulen voor de sport (eigen gebruik) en eventueel later voor de verkoop. Ik hoor graag of jullie mij kunnen helpen in dit bos van hengsten.

Betere standfoto's kan ik deze week maken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:49

Voor een merrie als dit ging ik voor Rubin Royal.
R-bloed geeft heel nuchtere karakters.
Goeie stap is ook geen probleem en de hengst staat niet voor niks in de top van de breeding-rankings.
Is ondertussen 21 jaar oud maar spijkerhard.

http://dressurleistungszentrum.de/de/he ... l-old.html