Orientatie bwp merrie /dekhengst QuintusX jonata X lugano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Orientatie bwp merrie /dekhengst QuintusX jonata X lugano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 17:56

Ik ben mij aan het oriƫnteren om mijn merrie volgend jaar eventueel te laten dekken , aangezien ik ook een volledige leek ben graag jullie professionele mening . Het veulen zou voor eigen gebruik zijn met de optie later voor verkoop.
Ze is springgefokt maar neemt dressuurmatig zeer goed op. Ik zou graag de dressuur kant met het veulen willen uitgaan.

haar stamboom :
https://www.hippomundo.com/pedigree/performance/320417

Wensen: ze is te klein slechts 1.60m dus graag een hengst die groter doorgeeft , ze zou iets werkwilliger mogen zijn , wel betrouwbaar in het rijden en dit wil ik graag zo houden. Ik houdt niet van pikant. Leeftijd 13 jaar dus best vers sperma.
Ze beweegt goed maar iets meer beenwerk zou fijn zijn. Spring goed ,maar wil dressuurkant uit.
gebreken: ze is soms onzeker in nieuwe situaties en reageert schrikkerig . Kan heel zenuwachtig zijn op stal. graag ook jullie mening over exterieur !
fotos:
https://imageshack.com/a/AX6l/1

Welke hengst zouden jullie mij aanbevelen ? ik heb geen problemen met jong bloed eventueel

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Orientatie bwp merrie /dekhengst QuintusX jonata X lugano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:31


vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Re: Orientatie bwp merrie /dekhengst QuintusX jonata X lugano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 09:57

Bedankt voor uw reactie! Het mag ook een KWPN hengst zijn . Ik bekijk deze hengst verder , nog suggesties ?

merelhof
Berichten: 564
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:50

Cristallo I? Maat, zeer goed bewegen en interessant papier met Cornet en Cassini. Is een bewezen hengst en heeft zeer goed vers sperma.

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 19:31

Nog iemand een leuke suggestie ?