Zwarte Arabische hengst gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:42

Ik weet wel een knappe zwarte shagya arabier, grote maat, maar die staat wel in frankrijk: http://www.elevagedescharmes.com/etalons
Shahim, en zijn vader Golyo staat ook nog op de site (maar is mss inmiddels verkocht?).

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:52

Fritser schreef:
@Balte
Ag Al Shatan heb ik ooit ter dekking zien staan op bokt! Ik was hem 'kwijt'. Super, bedankt! Ik vind hem erg mooi gebouwd. Ik heb haar gisteren gelijk een PB gestuurd.

@Kimmie1!
Gaaf, ik zal haar ook even een berichtje sturen voor meer info!

@goeroe
Ik zat eerst te denken aan Tibet, van Kubinec. Ik ben helemaal weg van de Russen, maar helaas met alle kosten bij elkaar komen we dan buiten ons budget. Buiten dat moet ik ook rekening houden met de mening van mijn zus, zodat we allebei tot een besluit komen waarmee we het beiden eens zijn.
Het heeft nog geen haast, vandaar ook dit topic, om mijn horizon wat te verbreden op basis van ervaring van anderen op dit gebied.

Als de hengst wat smaller of kleiner is, moet dat denk ik niet zo'n probleem zijn. Gezien ze meestal de hoogte van hun moeder aannemen?


Uh hoogte van de moeder aannemen?? Nee helaas klopt dat absoluut niet :’) fokken blijft gokken zelfs met de uit eindelijke stokmaat.. het zou wel stuk makkelijker maken _O-

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:59

De hoogte van de moeder aannemen?
Nee, dat klopt niet! Ik ken een 3jarige ruin van 1.69m uit een merrie van 1.55m, alsook een pony van 1.48 uit een merrie van 1.66m (vaderdier was ook paard trouwens).

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Zwarte Arabische hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:05

Jazzmeen fokt inderdaad wel maat en is zelf ook niet klein voor een Arabisch Volbloed.
Hij heeft meerdere kinderen die de 1.60 passeren.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Zwarte Arabische hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:29

Moderatoropmerking:
Graag nog een standfoto en/of bewegingsfoto van de merrie. Zo kan er gerichter gezocht worden naar de hengsten. Ook de min en pluspunten van de merrie en wat de hengst zeker moet behouden of verbeteren.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:17

Maat van de merrie aannemen gaat helaas niet op...

13 veulens gefokt uit een Friese merrie van 1.56 en op 1 merrie na allemaal boven de 1.70 geworden... en 11 verschillende hengsten.

Wel allemaal mooie kleine fijne veulentjes, maar groeiden stuk voor stuk uit tot kastelen van Friezen. (incl. lange zwarte Penny manen)

Dus helaas helaas... Stokmaat verhaal gaat niet op. Er zijn wel hengsten die gemiddeld genomen boven de gemiddelde maat fokken (bij de Friezen bijvoorbeeld Pier, bij het KWPN deed Burggraaf dat bijvoorbeeld) maar dat is geen garantie...!

Fritser

Berichten: 85
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zwarte Arabische hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 14:04

Helaas, er is mij verteld dat ze meestal de maat van hun moeder aannemen. Maar dat mag de pret zeker niet drukken.

We hebben ontzettend veel opties overwogen. Maar we zijn er dan toch beiden over uit welke hengst ons het meest geschikt lijkt, waar we eerder over gesproken hebben.. Jazzmeen.
Ik heb contact met Talitha. Als alles loopt zoals gepland wordt zij rond mei geinsemineerd.
Zwart of niet, dit wordt hoe dan ook een mooi veulen. We zijn blij met ieder kleurtje, maar de hoop op een zwart veulen hebben we zeker!

Bedankt voor alle nuttige reacties!

Ik heb helaas geen goede bewegings/standfoto's van de merrie op mijn telefoon. Maar toch wel een aantal leuke plaatjes.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwarte Arabische hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:30

Qamir ibn aszud, is 1.54 en zwart.

Heb er zelf een mooie nakomeling van, zijn moeder was bont en eveneens 1.54.
Pony (ruin) zelf is nu 6 jaar en 1.58
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik zal even voor je zoeken of ik een veulen foto kan vinden.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Zwarte Arabische hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:45

Hier foto gevonden van hem als 1 dag oud met mama samen en een foto van Qamir Afbeelding
Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwarte Arabische hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:57

Wauw dat is ook een knapperd zeg

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:13

Ja zijn ook erg blij met hem.
We hadden daags na zijn geboorte meteen de eerste koop, zochten een veulen als vriendje bij ons eigen per ongeluk geboren veulentje, onze dochter was toen 8 jaar en zag hem staan tijdens de buitenrit die ze maakten van de les.
Ze kwam toen enthousiast terug dat ze zo’n mooi veulen had gezien en die wel wilde als maatje, dus wij er heen en ja is idd erg mooi, dus hup naar huis en meteen bellen met de fokker, en na 5 maanden wachten was het dan eindelijk zo ver

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwarte Arabische hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:35

Leuk hoor,

Ik heb net de dekking vastgelegd voor Jazzmeen.
Mei 2018 laten we het doen en hopen dan in april 2019 een prachtpaard erbij te hebben

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Zwarte Arabische hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:31


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zwarte Arabische hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:21

Ik moet zeggen dat ik Onyx stukken interessanter voor TS vind klinken dan Jazzmeen.

SylviaZ
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:01

Afbeelding

Afbeelding

Aviv-Wahid