Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:21

Ik zag laatst (ik dacht in Madrid springen op tv) Dominator Z springen. was toen ook een optie voor die van mij.. en zag hem springen.. wauw.. geen spijt maar ik vond het wel een goed paard.

Zeker als ik nu kijk naar mijn forsyth nakomeling.. zou dit ook nog een optie zijn.. merrie is vrij klein en deze 1.78..

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:24

Ik heb van dit jaar een veulen van I'm Special De Muze. Geweldig veulen. Bloedmooi, wel brutaal, goede galop en heel lief.

Ik laat mijn merrie (v. Darco) komend jaar dekken door Chacoon Blue.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:47

Dominator Z blijft idd nu in wereldbeker circuit imponeren. Nakomelingen op de verschillende HK lijken ook goed. Is niet exclusief, is Eldorado ook niet. Chaccoon Blue zal er ook genoeg krijgen gezien de kwaliteit en is nog niet bewezen in de fokkerij. Dus bewezen kwaliteit en exclusief is lastig. Firth of Lorne gaat de dekdienst in dat is nu wel nog exclusief. Mocht die altijd graag zien. In de sport bewezen maar ook niet in de fokkerij dus ja........ Nijhof had bijvoorbeeld Maloubet de Pleville die uit weinig dekkingen veel sport gefokt had. Als je het aantal dekkingen op horsetelex ziet is die nog altijd exclusief. Of de hengst je aanstaat is een ander verhaal.

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 17:19

Eldorado is inderdaad niet exclusief, maar lijkt me wel een goede pas.

Ik hoef niet persé bij het KWPN te blijven en vind lastige verkrijgbaarheid ivm carriere hengst ook geen probleem. Daar kan ik me op aanpassen.

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:21

Cantona TN een optie? Geeft vermogen en techniek mee. Heeft een fijn karakter en goede bouw.
Zit aan moeders kant Carthago bloed achter, vader is Codex One. En gerelateerd aan Harley VDL.

Ik heb er een veulen van, lijkt voldoende maat te hebben is qua bouw verbeterd tov de moeder.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:31

Cantona gaat vast geen maat en formaat toevoegen bij deze merrie.
Al vind ik het wel een heel apart springend paard uit een interessante stam.

Is Casago een optie voor je merrie? Die komt uit dezelfde moederlijn (is een halfbroer van Harley) en heeft iets meer maat en massa dan Cantona. Hengst doet het zelf nu op jonge leeftijd al goed in de sport (loopt al 1.50m), eerste jaargang nakomelingen lijkt goed op 4-jarige leeftijd, maar hebben zich natuurlijk nog niet echt bewezen in de sport.

Mijn Casago uit Bella is heel goed gelukt en ik overweeg hem voor mijn Numero Uno te gebruiken aankomend jaar.

Revali

Berichten: 1197
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:18

Ik mag de eldorados graag zien. Maar geeft soms ook kleine bloedbeesten.karakter is niet altijd even braaf }>

Casago heb ik een paar mooie van gezien, maar erg stug in de rug >;)

Dominator is fantastisch, moet je wel een bloedmerrie voor hebben. Nakomelingen lijken groot. We hebben toevallig eentje op stal gehad. Was een hele mooie. Mooi hoofd.zeer goed bewegen. Extreem scherp op de sprong

Is Quabri iets?

Laurentii

Berichten: 2081
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:05

Ik las dat je ook Action Breaker had overwogen.
Ik had uit een Ogano merrie dit jaar een veulen van hem. Ik zocht vooral maat en vermogen en dat heb ik dubbel en dik gekregen. Veulen was gigantisch en op de sprongen die we nu al gezien hebben (op 6 maanden nog maar) toont hij enorm veel vermogen.

Exxon Hedonist (Ogano Sitte) kan ik ook aanraden, geeft eveneens veel vermogen en écht grote paarden, hij is zelf groter dan 1.75m
En nog een pluspunt, zijn nakomelingen zijn zadelmak geboren ;)
Hij wordt uitgebracht door Jerome Guery.

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 08:28

Klein schopje :Y)

Mijn merrie gaat in maart de Ibop lopen, en wordt nu uitgebracht in het L. Lijkt goed :j Maar goed, wil haar dus van t voorjaar laten dekken.

Ik kijk nu naar:
Zirocco Blue
Mylord Carthago
Quabri de l'Ilse
Eldorado v/d Zeshoek

Veulen van Vagabond de la Pomme afgelopen jaar was ook goed, maar miste wat souplesse vond ik. Van het lijstje hierboven heb ik alleen iets twijfel bij Quabri, misschien dat die te bloederig is?

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:35

Houdt er wel rekening mee dat Quabri alleen DV is.

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 09:39

hoogendroog schreef:
Houdt er wel rekening mee dat Quabri alleen DV is.


Had ik gezien, durf ik wel te proberen met een jonge, vruchtbare merrie.

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 19:19

Wat te denken van Emir R?

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:09

Ik zou voor Highway gaan! Doet 't ook super op dit moment en ik vind het een prachtige hengst.

Overweeg mijn Upgrade(Heartbreaker) merrie erbij te doen dit jaar nog.

En heb al een highway van vorig jaar uit m'n indoctro merrie. Prachtig veulen, wel veel bloed, maar absoluut niet te brutaal.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:57

Ik ben wel fan van de nafok van Eldorado, maar dan moet de merrie wel een fijn karakter hebben.

Emir is een fantastisch paard en lijkt heel goed te vererven! Mijn indruk is dat hij wel meer bloed mee geeft dan je zou verwachten als je hem ziet.

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 10:31

De merrie hoeft niet persé meer bloed, zou het te bloederig worden met Emir? Ik hoop dat hij vermogen en maat meegeeft. Hoe zie jij dat?

Eldorado ook zeker nog op de lijst, enige twijfel is idd het karakter. De merrie heeft een heel fijn bewerkbaar karakter, maar ze is erg wakker. Laat zich nog wel goed rijden als ze onder de indruk is van een entourage maar dat kan natuurlijk zo de andere kant op slaan.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:41

Ik vond hem voor Bella teveel bloed geven, maar in combinatie met jouw merrie zou dat denk ik nog wel kunnen. Vermogen geeft hij zeker mee en de maat van de eerste jaargangen lijkt ook goed genoeg.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:11

gomir schreef:
Ik vond hem voor Bella teveel bloed geven, maar in combinatie met jouw merrie zou dat denk ik nog wel kunnen. Vermogen geeft hij zeker mee en de maat van de eerste jaargangen lijkt ook goed genoeg.

Ik ga hierin mee. Als ik kijk naar de afstamming van jou merrie, de merrielijn waar ze uitkomt (waar ik toevallig meerdere paarden uit ken), en het feit dat je aangeeft dat ze zelf scherp genoeg is zou ik persoonlijk Eldorado niet aandurven. Als dan toch, dan eerder Grandorado misschien.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:17

Ik heb een Mylord (x Cash) merrie staan. Super lief dier, enorm vermogen op de sprong maar iets te klein gebleven met een heel kleine galop wat het niet altijd makkelijk maakt om alles simpel rond te rijden in een parcours.
Merrie met erg veel pit, haha.
Afbeelding

Revali

Berichten: 1197
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Hengst voor Numero Uno x Lux x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:00

Daarom hebben wij voor quabri gekozen. Merrie heeft aardig wat bloed, ook een aardig sterk karakter
ben erg benieuwd wat daar uit komt