Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Advies voor Donatelli I x Andiamo x Goldstern

 
Profiel   

De eerste veulens zijn vorig jaar geboren, maar hij is niet kwpn ggk dus geen afstammelingenkeuring etc. Moet dus nog een beetje gaan blijken hoe hij gaat fokken.

Op zich is het natuurlijk niet erg als een hengst een beetje hetzelfde type heeft als je merrie maar wel kan verbeteren op de door jou gewenste punten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 08:30 



 

En wat vind je zelf van Fine Romance? Mijn oog viel van de week op hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 14:07 



 
Profiel   

Fine Romance heeft dit jaar blijkbaar pas zijn eerste dekkingen. Er is dus nog niets van hem gekend. Ik zie toch wel graag enkele veulens (foto en film) om een idee te hebben. Al kan je pas echt iets zeggen als de eerste nakomelingen onder het zadel zijn.

Pfff, gisteren een rotslecht filmpje tegengekomen van For Final (op de voorstelling van Vechta dit jaar). Wel met een andere ruiter, maar weg elasticiteit en fijn gereden paard. Hij was ook erg bang… Nu twijfel ik dus ontzettend. Je hebt dus ook geen nakomelingen onder het zadel om op terug te vallen als referentie.

Zoom blijft ook een favoriet (al moeten de eerste veulens nog geboren worden), hij is zelf wel niet al te groot (maakt zich wel groot). Wat mij tegenhoudt, zijn echter de dekcondities: slechts twee hengstigheden mag je dekken (daarnaast wel iedere dag vers sperma ipv maar enkele dagen per week). Dat durf ik niet aan bij mijn 14 jarige merrie die nog nooit een veulen had.

Daarnaast (ik blijf in de Donnerhall aansluiting) is Blue Hors Farrel altijd wel een favoriet geweest. Super chique veulens, al goedgekeurde nakomelingen én goede karakters. Fok ik dan echter niet té veel terug op Donnerhall? Farrell is Furstenball x Dacaprio en dat is dus al 2x de D-lijn.

Er is veel keus, maar weinig dat ik echt leuk vind… ;-) Karakter en gezondheid staan voor mij op nummer één en dat is soms zo moeilijk te bepalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 08:32 



 
Profiel   

Grappig, weer een beetje zo'n zelfde type haha. Of je teveel terug gaat fokken op Donnerhall..ja dat weet je niet, karaktertechnisch is dat niet erg in ieder geval. Fokt Farrel uniform?

Wat wil je precies? wil je een bewezen hengst? of meer risico nemen? dekcondities zijn inderdaad ook handig om mee te nemen. Vers sperma is wel super wbt inseminatie.

Wbt For Final, de meeste info krijg je toch over hoe ze zelf als jong paard bewegen zonder {positieve of negatieve} invloed van de ruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 10:58 



 

http://www.horses.nl/wp-content/uploads ... 3.2018.pdf

Vanavond starten een aantal van jouw voorkeurshengsten, live op clipmyhorse. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 11:10 



 
Profiel   

Goed om te weten, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 11:28 



 

Geen probleem! Misschien krijg je nu weer je 'oude' beeld van For Final of juist niet.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 11:42 



 
Profiel   

Heb je al eens naar Franziskus gekeken? http://hengststation-holkenbrink.de/por ... ranziskus/
Bloed mooi en veel kwaliteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 11:54 



 
Profiel   

Maar ik dacht dat Franziskus zijn karakter niet zo super is? Of dat is toch wat ik er al van gehoord heb.
Kwaliteit en uitstraling heeft hij genoeg, maar daar zit de ruiter die erop zit natuurlijk ook wel voor iets tussen ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 12:39 



 
Profiel   

We zijn nu 3 jaar verder (gaat de tijd zo snel?) en mijn merrie wordt dit jaar voor het eerst gedekt. We hebben het steeds uitgesteld omdat het in ons vorige huis niet zo simpel was om een veulen te houden, maar nu we verhuisd zijn, is dat helemaal van de baan.

Mijn voorliefde voor For Final is gebleven, alleen is hij WFFS positief en daarom viel hij dus af. Jammer maar het is zo. De volgende keuze was De Royal, alleen dekt hij dit jaar niet wegens een blessure... Dus verder zoeken naar een hengst met een goed model, gezond, goed karakter (!) en goede dekvoorwaarden.

Ze wordt vandaag de eerste keer geïnsemineerd en het is Zuperman geworden. https://www.hengststation-hoffrogge.de/zuperman Hoogbening, topkarakter, veel schwung. Achterbeen kon iets beter, maar dat heeft mijn merrie wel. Ze mocht net wat hoogbeniger zijn en net iets meer ruimte hebben in de beweging dus dat zit dan wel goed.
Ik zag al wat foto's en filmpjes van veulens van dit jaar van deze hengst en die vallen mij zeer goed mee.

Nu maar duimen dat ze dit jaar drachtig raakt. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen