Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Firestone x Romanov

 
Profiel   

Elisa2 schreef
Zijn zoon Escolar doet het momenteel erg goed in de fokkerij en ohz.


Hij heeft meerder goedgekeurde zonen. Geloof 6, maar escolar is ook gelijk ruim dubbel aan dekgeld
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 09:48 



 
Profiel   

Je gaf aan eventueel ook voor een Gelderse te gaan.

Henkie wellicht iets? Is ook nog eens erkend in Oldenburg dus kan je gewoon Oldenburg registreren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 06:25 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Je gaf aan eventueel ook voor een Gelderse te gaan.

Henkie wellicht iets? Is ook nog eens erkend in Oldenburg dus kan je gewoon Oldenburg registreren.


Probleem met deze is dat de nakomelingen niet te beoordelen zijn, of tenminste niet in de sport etc. Gaat ook op voor Electron.

Liever een bewezen hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 07:39 



 
Profiel   

Alexandro dan? geeft sowieso een zeer goede beweging door.

Spielberg vind ik ook nog steeds een goede optie, heeft in combi met Florencio bloed al een ggk zoon gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:08 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Alexandro dan? geeft sowieso een zeer goede beweging door.

Spielberg vind ik ook nog steeds een goede optie, heeft in combi met Florencio bloed al een ggk zoon gegeven.


Ken ik meerdere (jonge) nakomelingen (Alexandro) van en die zijn allesbehalve sportpaard gebouwd. Beetje log en lomp. Nu heeft mijn merrie genoeg bloed om dat te compenseren... ben er niet kapot van

Spielberg wel maar dan blijf ik zitten met lijnenteelt op S lijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:11 



 
Profiel   

Die lijnenteelt zou ik me niet zo druk om maken aangezien het allemaal wat verder weg zit en Spielberg aardig stempelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:13 



 
Profiel   

Dekt Winningmood (v. Prado) momenteel? Dat zou ik ook een optie vinden voor deze merrie.
Ook als je richting Gelders denkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:27 



 
Profiel   

Oakland1990 schreef
Iemand ervaring met de hengst Estobar NRW (Ehrentusch x Ferragamo)? Oud Westfaals bloed, vrij bloed icm mijn merrie, fokt iets terug op Florestan maar best ver weg.
Ze is heel hard aan het groeien nu, gaat de 1,68 wel halen op deze manier. Ze staat nog steeds iets hoger achter dus komt nog weer bij.


Ik verwacht er volgend jaar een veulen van uit een Etoile x Dutch Dormello merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:29 



 
Profiel   

Rachral schreef
Oakland1990 schreef
Iemand ervaring met de hengst Estobar NRW (Ehrentusch x Ferragamo)? Oud Westfaals bloed, vrij bloed icm mijn merrie, fokt iets terug op Florestan maar best ver weg.
Ze is heel hard aan het groeien nu, gaat de 1,68 wel halen op deze manier. Ze staat nog steeds iets hoger achter dus komt nog weer bij.


Ik verwacht er volgend jaar een veulen van uit een Etoile x Dutch Dormello merrie.


Heel benieuwd naar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 09:57 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Die lijnenteelt zou ik me niet zo druk om maken aangezien het allemaal wat verder weg zit en Spielberg aardig stempelt.


Wel als je later met een merrie evt wil door fokken, dan zit je helemaal vast qua moderne hengsten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 10:01 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Dekt Winningmood (v. Prado) momenteel? Dat zou ik ook een optie vinden voor deze merrie.
Ook als je richting Gelders denkt.


Gaat deze maat toevoegen? Lijkt me zulk fijn paard qua bouw. Merrie kan echt wat massa gebruiken. Ze is heel bloederig

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:14 



 
Profiel   

De veulens die ik er van heb gezien waren allemaal 1.69m of groter (eentje 1.76 en die groeit nog wel een stukje := ). Maar de moeder is daarvan ook vrij groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:34 



 
Profiel   

Een langpootmug is niet per se grootramig :D
Mijne is ook niet echt klein maar wel fijntjes/smal, ook in fundament. Dat wil ik graag beter, en lijkt bij Winningmood zoals bij mijn merrie. Qua schofthoogte heb ik niet echt een voorkeur. Ik pas overal op wat groter is dan 1,60m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:50 



 
Profiel   

Wordt wel lastig als je ze of snel te fijn vind (Winningmood) of te grof en lomp (Alexandro)...ik denk dat het belangrijkste is voor jezelf om je wensen en prioriteiten op een lijstje te zetten in de volgorde van wat het belangrijkste is wat je zoekt in een hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 12:03 



 
Profiel   

Ik vind Alexandro zelf niet te grof, maar ken enkele nakomelingen (wel uit grootramige moeders) die dat wel waren.
Winningmood is een heel edel paard, zij is dat zelf ook maar dat wil ik dus niet behouden. Paard dat daar uit komt is voor eigen gebruik met nadruk dressuur. Merrie heeft veel temperament maar is niet bang aangelegd, ook niet ril. Wil ik graag behouden, misschien iets meer nuchter.
Verder zie ik graag een massief paard. In bijlage een foto van mijn schimmel, dit type vind ik leuk. [ img ]

[ img ]

Zeker niet grof of lomp maar wel massa

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 12:15 



 
Profiel   

Wat vind je van Daily Daimond? https://www.watermolen.net/paard/daily-diamond/
Zelf mooie maat, weet zo niet of hij perse veel vergroot in maat, maar verbeterd wel in model.
Zie echt prachtige , goedgebouwde en goed bewegende veulens voorbij komen van deze hengst..
Toevallig vanochtend 1 uit een moeder v Johnson, vandaar dat ik er aan moest denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:14 



 
Profiel   

dalmarieke schreef
Wat vind je van Daily Daimond? https://www.watermolen.net/paard/daily-diamond/
Zelf mooie maat, weet zo niet of hij perse veel vergroot in maat, maar verbeterd wel in model.
Zie echt prachtige , goedgebouwde en goed bewegende veulens voorbij komen van deze hengst..
Toevallig vanochtend 1 uit een moeder v Johnson, vandaar dat ik er aan moest denken


Prachtig beest, heb het overwogen, maar wederom geen bewezen nakomelingen... -O- en kort bij Florestan. Ik heb ooit een paard gehad uit Royal Dance, cool id kop, goed bewegen, veel voorbeen, iets traag achter, groot en massief. In feite té voor mij toen. Met zijn 1, 76 was die mij een maat te groot, icm zijn iets flegmatieke aard. Kwam wel uit een grote lijn, de meeste zijn kleiner. Hij is vorig jaar overleden maar nog wel beschikbaar...
Fok ik terug op de Duitse R lijn, staat meestal voor werkwillige brave paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 19:14 



 
Profiel   

Oakland1990 schreef
Probleem met deze is dat de nakomelingen niet te beoordelen zijn, of tenminste niet in de sport etc. Gaat ook op voor Electron.

Liever een bewezen hengst


Ik zag dit bericht voorbij komen, maar vroeg me af wat je bedoelt met "niet te beoordelen in de sport" als het om Electron nakomelingen gaat? Als je het hebt over de hogere sport klopt dit, maar er zijn zeker al Electron nakomelingen onder het zadel/in de sport. Zelf heb ik een super mooie 4 jarige Elite merrie van Electron, die dus ook al in de sport loopt. Mocht je vragen hebben over mijn nakomeling van Electron (om een idee te krijgen van zijn nakomelingen), dan laat het maar weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 20:15 



 
Profiel   

Oakland1990 schreef
dalmarieke schreef
Wat vind je van Daily Daimond? https://www.watermolen.net/paard/daily-diamond/
Zelf mooie maat, weet zo niet of hij perse veel vergroot in maat, maar verbeterd wel in model.
Zie echt prachtige , goedgebouwde en goed bewegende veulens voorbij komen van deze hengst..
Toevallig vanochtend 1 uit een moeder v Johnson, vandaar dat ik er aan moest denken


Prachtig beest, heb het overwogen, maar wederom geen bewezen nakomelingen... -O- en kort bij Florestan. Ik heb ooit een paard gehad uit Royal Dance, cool id kop, goed bewegen, veel voorbeen, iets traag achter, groot en massief. In feite té voor mij toen. Met zijn 1, 76 was die mij een maat te groot, icm zijn iets flegmatieke aard. Kwam wel uit een grote lijn, de meeste zijn kleiner. Hij is vorig jaar overleden maar nog wel beschikbaar...
Fok ik terug op de Duitse R lijn, staat meestal voor werkwillige brave paarden?


De lijn van Rubinstein inderdaad, Royal Dance stond er om bekend ze achter traag te geven. DD geeft zeker mooie modellen door en veel souplesse.

Wbt Alexandro, hij is natuurlijk veel gebruikt bij de geldersen dus ik snap wel dat je er wat grove nakomelingen van kent. Met bloedmerries geeft hij hele aansprekende en gewilde nakomelingen.

Wat voor een bloed voert je schimmel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 08:42 



 
Profiel   

De schimmel is van Prestige vdl x Uniform (elite) x Variant. Zit wat tuigbloed achter. Ik wilde in de tijd dat ik hem kocht een compact paard, achteraf bekeken was die misschien té compact. Iets meer lengte had wel gemogen. Mijn twee andere paarden zijn iets langer gelijnd en ik merk nu de voordelen.

Hier nog twee foto's. Onder het zadel toont ze al wat meer paard, maar ze is nog steeds erg aan het groeien. Is nu net 4.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 08:57 



 
Profiel   

Uniform gaf hele mooie types, maar te compact is inderdaad wat minder gunstig voor de lengtebuiging en souplesse.

Ze toont mooi ohz, lijkt toch aardig wat massa te hebben al.

Junior is ook nog beschikbaar voor de dekdienst btw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:05 



 
Profiel   

De schimmel was als jong paard nog best soepel maar dat werd met de jaren steeds minder ondanks we daar meer en meer nadruk op legden. De twee anderen zijn van elastiek en ik kan wel zeggen dat dat een stuk aangenamer werken is. Er kan nooit teveel souplesse vererfd worden imo

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:44 



 
Profiel   

Als Glamourdale je opzich aanspreekt, maar nog te weinig bewezen nakomelingen heeft, moest ik denken aan Lord Leatherdale.

Daarvan liepen er opvallend veel bovenin mee op het NK vorig jaar in de basissport wat voor mij een teken is van rijdbaarheid. Hij geeft geen poppetjes voor zover ik weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:48 



 
Profiel   

Oakland1990 schreef
Toevoeging, ik zag vorig jaar al dat OOSeven opnieuw dekt. Hij zou goed zijn voor merries met veel bloed omdat hij zelf volledig los staat van Ferro/Flemming/Jazz terwijl hij wel een goed aantal nakomelingen hoog in de sport heeft. Zou goede amateurspaarden geven.

Het dekgeld speelt ook een rol, omdat het voor een eerste veulen is, wil ik geen duizenden euro’s uitgeven. Deze hengst geeft de kans om een bewezen vaderdier te gebruiken een een spotprijs...

Het is wel diepvries dus wat je bespaard aan dekgeld van vers sperma ben je nu kwijt aan dierenartskosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 10:10 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Oakland1990 schreef
Toevoeging, ik zag vorig jaar al dat OOSeven opnieuw dekt. Hij zou goed zijn voor merries met veel bloed omdat hij zelf volledig los staat van Ferro/Flemming/Jazz terwijl hij wel een goed aantal nakomelingen hoog in de sport heeft. Zou goede amateurspaarden geven.

Het dekgeld speelt ook een rol, omdat het voor een eerste veulen is, wil ik geen duizenden euro’s uitgeven. Deze hengst geeft de kans om een bewezen vaderdier te gebruiken een een spotprijs...

Het is wel diepvries dus wat je bespaard aan dekgeld van vers sperma ben je nu kwijt aan dierenartskosten.


Klopt, en 007 blijkt wel stressgevoelige dieren te geven, binnenvetters. Er zijn volgens mij trainer betere combinatie dan deze hengst
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 13:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen