Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

 
Profiel   

Vulina schreef
En For Ferrero niet wou je zeggen :') Ik denk dat van deze verr onderzoeken Livius en Ladignac veel meer dekken.

Van For Ferrero staan 150 nakomelingen geregistreerd. Valt alles mee dus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 21:10 



 
Profiel   

Ik denk niet dat Lloyd luxer zal fokken met Charmeur er achter, sowiezo zijn er nog geen veulens van dus niks bekend over de nafok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 08:41 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik denk niet dat Lloyd luxer zal fokken met Charmeur er achter, sowiezo zijn er nog geen veulens van dus niks bekend over de nafok.


Charmeur zelf geeft wat grovere paarden met een in het algemeen toch wat lastiger karakter.
Maar bij ons staat dan wel weer een hele fijne, maar dan wel weer uit een Rousseau merrie met een meer luxe bouw dan het paard van TS. Governor vind ik van de Totilassen de minste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 09:53 



 
Profiel   

Ben ik het mee eens, hij vererft ook heel wisselend vind ik..van enorm goede paarden naar "beperkte" ponietjes om het even oneerbiedig te zeggen.

Ik zou zelf echt een luxe fokkende hengst gebruiken die makkelijk kan schakelen, Totilas bloed is daar niet verkeerd voor..maar eigenlijk heel jammer dat Total US niet meer dekt. Die had hier mooi opgepast denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 14:02 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ben ik het mee eens, hij vererft ook heel wisselend vind ik..van enorm goede paarden naar "beperkte" ponietjes om het even oneerbiedig te zeggen.

Ik zou zelf echt een luxe fokkende hengst gebruiken die makkelijk kan schakelen, Totilas bloed is daar niet verkeerd voor..maar eigenlijk heel jammer dat Total US niet meer dekt. Die had hier mooi opgepast denk ik.

Moet je wel eerst de merrie testen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 23:27 



 
Profiel   

Ja uiteraard, maar Total dekt helaas niet meer..misschien is er nog dv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 09:21 



 

Totilas bloed is anders ook zo modern niet

Ik heb juist een hele moderne luxe Charmeur ster Ibop merrie uit mijn Spielberg met veel massa gefokt
Voor toevoegen van maat, galop en sport is dat helemaal geen rare keus
Ferguson trouwens ook niet, die fokt geen tanks integendeel, en zit veel bloed achter en die gaat ook richting het hoogste niveau in de sport

Al die jonge hengsten hartstikke leuk maar je hebt een merrie uit een lijn waarvan het al afwachten is hoe ze gaat fokken dus nam ik zeker een hengst die al wat gepresteerd heeft en waarvan je al een idee hebt hoe hij fokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 09:58 



 
Profiel   

Eens met Janne, luxe vanuit Totilas heb ik maar weinig gezien.. Charmeur geeft vaak wel body, maar ze blijven luxe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 10:49 



 
Profiel   

Vulina schreef
Eens met Janne, luxe vanuit Totilas heb ik maar weinig gezien.. Charmeur geeft vaak wel body, maar ze blijven luxe.

Heb je Trafalgar wel eens goed bekeken? En die fokt beter dan Total US.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 11:29 



 
Profiel   

Babootje schreef
Elisa2 schreef
Ik denk niet dat Lloyd luxer zal fokken met Charmeur er achter, sowiezo zijn er nog geen veulens van dus niks bekend over de nafok.


Charmeur zelf geeft wat grovere paarden met een in het algemeen toch wat lastiger karakter.
Maar bij ons staat dan wel weer een hele fijne, maar dan wel weer uit een Rousseau merrie met een meer luxe bouw dan het paard van TS. Governor vind ik van de Totilassen de minste.


Overigens was deze ook geen eitje met zadelmak maken. Erg snel op de achterbenen.
Wel een superleuk paard nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 11:45 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Vulina schreef
Eens met Janne, luxe vanuit Totilas heb ik maar weinig gezien.. Charmeur geeft vaak wel body, maar ze blijven luxe.

Heb je Trafalgar wel eens goed bekeken? En die fokt beter dan Total US.


Overal zijn uitzonderingen te vinden, maar Totilasbloed zou ik niet snel aanbevelen om een luxer paard te fokken.

En ja, ik heb Trafalgar en afstammelingen ook gezien ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 12:16 



 
Profiel   

Geen verstand van fokken maar wat een stoere merrie heb je. Veel succes met de juiste hengst uitkiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 12:30 



 
Profiel   

Vrees dat ik het een jaar op moet gaan schuiven. Iedereen raad het af om nu nog te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 13:07 



 

Waarom
Als je nu dekt heb je waarschijnlijk een mei veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 13:09 



 
Profiel   

Trafalgar en Total US fokken het meest "luxe" van de Totilas zonen, de rest zou ik idd ook niet zo snel aanraden als je luxer wilt fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 13:14 



 
Profiel   

Taminiau weet je natuurlijk nog niet :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 14:09 



 
Profiel   

Je kan nu met een hengstenhouder prima de afspraak maken dat je dit jaar 1 keer probeert. Niet drachtig geen kosten, behalve dan de verzendkosten, en dan volgend jaar verder dekken met dezelfde hengst. Heb ik al meerdere keren gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 14:49 



 
Profiel   

Babootje schreef
Taminiau weet je natuurlijk nog niet :D :D


Nee maar die hengst is zelf vrij zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 08:05 



 
Profiel   

[***] schreef
Waarom
Als je nu dekt heb je waarschijnlijk een mei veulen

Sjarett schreef
Je kan nu met een hengstenhouder prima de afspraak maken dat je dit jaar 1 keer probeert. Niet drachtig geen kosten, behalve dan de verzendkosten, en dan volgend jaar verder dekken met dezelfde hengst. Heb ik al meerdere keren gedaan.

Ik zou ook geen enkel probleem hebben met een mei of juni veulen. Als je per sé de veulenveiling wilt halen oid is een vroeg veulen wel handig, maar omdat je in de OP aangeeft een veulen voor jezelf te willen fokken is mei/juni juist perfect. Beste kans op mooi weer en zo.

Je hebt wat minder kansen, maar als je goed scant heb je d'r met wat geluk in de eerste of volgende hengstigheid dragend. Als het even kan afspraak maken over gust regeling, dat het zo min mogelijk kost als de merrie dit jaar toch niet dragend wil worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 18:10 



 
Profiel   

nu nog? T is pas juni !
Verder vind ik het erg interessant en lees mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 18:16 



 
Profiel   

mariekie schreef
Vrees dat ik het een jaar op moet gaan schuiven. Iedereen raad het af om nu nog te beginnen.


Als je voor je zelf fokt maakt een wat later veulen helemaal niet uit. Maar een mei veulen is nog helemaal niet laat en van mijn beide paarden is er 1 uit juli en 1 uit juni.
Als je fokt voor de hengstenkeuring maken 2 maandjes wel verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 17:44 



 
Profiel   

Ik ga dit jaar nu eerder op zoek en dingen regelen.
En kiezen welke hengst het nu definitief word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 16:34 



 
Profiel   

Welke hengsten heb je al op je lijstje staan?

Ik (her)ken jou en je merrie trouwens van de wedstrijden op Reyerparc en de Rhoonse Ruiters! Leuk dat je voor een veulentje gaat dit jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 16:15 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Elisa2 schreef
Ben ik het mee eens, hij vererft ook heel wisselend vind ik..van enorm goede paarden naar "beperkte" ponietjes om het even oneerbiedig te zeggen.

Ik zou zelf echt een luxe fokkende hengst gebruiken die makkelijk kan schakelen, Totilas bloed is daar niet verkeerd voor..maar eigenlijk heel jammer dat Total US niet meer dekt. Die had hier mooi opgepast denk ik.

Moet je wel eerst de merrie testen...


Waarop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-20 14:06 



 
Profiel   

WFFS
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-20 15:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen