Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:32

Babootje schreef:
Nee ik vond jouw opmerking onderbouwd


Mijn bericht is inderdaad onderbouwd. Gewoon wat verder kijken/lezen dan je neus lang is.

En dan nog, de pot verwijt de ketel?
Jij noemt Kaiser omdat je hem mooi vindt. Terwijl TS aan heeft gegeven dat de merrie voor haar te veel body heeft, dan lijkt mij een De Niro x Johnson niet bepaald een logische keuze en zeker niet omdat hij mooi is. Buiten dat hij niet beschikbaar is.

Verder hoef ik niet op bokt te kijken om te weten hoe Jetset vererft.

Maar goed, als TS zich in de door het KWPN genoemde hengsten kan vinden, is het natuurlijk prima :j

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:13

Ik krijg de indruk dat zij er toch iets meer verstand van hebben dan jij.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:16

Haha, als je meerdere fokadviezen van het kwpn hebt gevolgd dan weet je dat ze heel vaak allerlei hele uiteenlopende hengsten aanraden zonder onderbouwing.

Kaiser zou ik ook niet doen btw, vind het geen "fok"hengst en hij zal zeker veel massa geven met dat bloed.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:46

Babootje, heb je wel eens een fokadvies aangevraagd bij het KWPN? Ik wel. Ik kreeg letterlijk een lijstje met hengsten, geen enkele waarom. Niks.

Edit; Ik heb zelfs nog terug gemaild of ze er een uitleg/onderbouwing bij konden geven. Geen reactie op gehad ook..

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:56

Vulina schreef:
Babootje, heb je wel eens een fokadvies aangevraagd bij het KWPN? Ik wel. Ik kreeg letterlijk een lijstje met hengsten, geen enkele waarom. Niks.

Edit; Ik heb zelfs nog terug gemaild of ze er een uitleg/onderbouwing bij konden geven. Geen reactie op gehad ook..


Dan zij ze toch wat uitgebreider geworden in hun advies. Althans bij mij dan.
Ik vind op zich de hengsten die ze geadviseerd hebben echt geen rare keus.Ook niet voor TS.
Voor ons, Taininau en Ferguson hadden we zelf ook al. Everdale (wil ik niet want WFFS) alhoewel ik een vrije merrie heb wil ik beslist ook geen drager fokken. Nu is het geen probleem nog maar in de toekomst mss wel.
lk denk dat de merrie van TS echt haar minder voordelige bouw van Jet-Set heeft, maar dat die niet dominant nu meer is. Fokken blijft natuurlijk gokken.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:09

Fokken is gokken, maar je kunt best heel veel dingen uitsluiten en de kansen zo hoog mogelijk maken op een goed veulen.

Jetset heb ik een hele beste Elite preferente merrie van (bijna prestatie) en nog een Jazz uit een Jetset moeder. Die moeder bracht 5 dochters; alleen minimaal ster en allemaal sport, laagste ZZL. Dus ik ben best fan van Jetset :j

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:29

Ik ook, kende een heleboel zeer fijn bewegende en goed gebouwde Jet-Sets. Ik denk eerder dat de bouw van Spielberg komt, heb daar al meerdere "tanks" van gezien. (niks ten nadele van de hengst zelf)

Taminiau, Ferguson en Everdale zijn ook weer drie hele verschillende hengsten..alhoewel daar wel iets meer lijn in zit dan het rijtje van de TS.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:30

Vulina schreef:
Jetset heb ik een hele beste Elite preferente merrie van (bijna prestatie) en nog een Jazz uit een Jetset moeder. Die moeder bracht 5 dochters; alleen minimaal ster en allemaal sport, laagste ZZL. Dus ik ben best fan van Jetset :j


Ik ook :j

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:55

Ferdeaux een fijne hengst maar geeft in combi met iets wat grovere klassieke merries ook flinke paarden. Veel body en rond geribt onze 3 jarige merrie bijv heeft gewoon al een wijde boom nodig :oo

In combi met onze wat klassieker jazz x Gribaldi x Jetset D ook een boom van een hengst gegeven groot, rond en masaal ik hou er van maar als ts dat juist niet zoekt lijkt me ferdeaux minder passend :D

Het Kwpn is een stuk uitgebreider geworden met de dek adviezen inderdaad.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 18:28

Vulina schreef:
Fokken is gokken, maar je kunt best heel veel dingen uitsluiten en de kansen zo hoog mogelijk maken op een goed veulen.

Jetset heb ik een hele beste Elite preferente merrie van (bijna prestatie) en nog een Jazz uit een Jetset moeder. Die moeder bracht 5 dochters; alleen minimaal ster en allemaal sport, laagste ZZL. Dus ik ben best fan van Jetset :j
Same here , ik heb ook een Elite en op 1 punt na prestatie merrie van Jetset D die 9 aansprekende nakomelingen met hele fijne karakters heeft gegeven.
Ik vind massa van de merrie van TS erg mooi en zou nooit op massa toegeven.Ze heeft daarbij ook nog eens veel uitstraling.:j

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:58

De massa is ook "het" probleem niet wat de TS wilt verbeteren, maar het feit dat het paard erg graag wil stuwen ipv dragen/ schakelen en dat ohz voor problemen zorgt.

Imo is het daarom belangrijk een hengst te gebruiken die schakelvermogen toe kan voegen en een verbetering in de galop.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:16

Elisa2 schreef:
De massa is ook "het" probleem niet wat de TS wilt verbeteren, maar het feit dat het paard erg graag wil stuwen ipv dragen/ schakelen en dat ohz voor problemen zorgt.


Dat zit m vooral in de bouw van de merrie. Een bergop gebouwde hengst met een "gesloten" frame en misschien dan toch een bewezen hengst kiezen die dat goed doorgeeft. Of uit een lijn waarin die bouw sterk verankerd is.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:05

Ik denk dat je een hengst moet hebben met een zeer actief en goed en makkelijk buigend achterbeen, die zn bekken kan kantelen en met de schoft omhoog kan bewegen. Schakelvermogen dus, zal automatisch ook de galop verbeteren.

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:09

Elisa2 schreef:
De massa is ook "het" probleem niet wat de TS wilt verbeteren, maar het feit dat het paard erg graag wil stuwen ipv dragen/ schakelen en dat ohz voor problemen zorgt.

Imo is het daarom belangrijk een hengst te gebruiken die schakelvermogen toe kan voegen en een verbetering in de galop.


Klopt helemaal Elisa.
Het stuwen ipv dragen geeft idd problemen.
De motor achter is perfect maar voor kan ze het niet kwijt.

For fererro was voor het kwpn ook een goede optie maar dit was nog een jonge niet bewezen hengst zoals hun zeiden.

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:12

Seven schreef:
Ferdeaux een fijne hengst maar geeft in combi met iets wat grovere klassieke merries ook flinke paarden. Veel body en rond geribt onze 3 jarige merrie bijv heeft gewoon al een wijde boom nodig :oo

In combi met onze wat klassieker jazz x Gribaldi x Jetset D ook een boom van een hengst gegeven groot, rond en masaal ik hou er van maar als ts dat juist niet zoekt lijkt me ferdeaux minder passend :D

Het Kwpn is een stuk uitgebreider geworden met de dek adviezen inderdaad.


Mijn merrie is flink rondgeript en grof.
Zadels waren dan ook een drama.
Iets minder mag daarom wel.
Soms is ze zo sterk das echt voor een basis ruiter geen pretje

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:19

Als ik het goed begrijp, is het dus een combinatie van massa en vermogen tot dragen die je verbeterd wil hebben :)

Welke hengsten heb je nu zelf in gedachten, TS?

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:33

Ik had vorig jaar uit mijn Spielberg een onwijs mooie Trafalgar. Ook dit jaar weer eentje en zeker zo mooi. Heb haar nu gedekt met Ferro.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15909
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:19

mariekie schreef:
Elisa2 schreef:
De massa is ook "het" probleem niet wat de TS wilt verbeteren, maar het feit dat het paard erg graag wil stuwen ipv dragen/ schakelen en dat ohz voor problemen zorgt.

Imo is het daarom belangrijk een hengst te gebruiken die schakelvermogen toe kan voegen en een verbetering in de galop.


Klopt helemaal Elisa.
Het stuwen ipv dragen geeft idd problemen.
De motor achter is perfect maar voor kan ze het niet kwijt.

For fererro was voor het kwpn ook een goede optie maar dit was nog een jonge niet bewezen hengst zoals hun zeiden.

Hij heeft alleen wel bij een groot aantal stamboeken de veulenkampioen geleverd. Daarom durf ik het wel aan.

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 23:34

Aimee schreef:
Als ik het goed begrijp, is het dus een combinatie van massa en vermogen tot dragen die je verbeterd wil hebben :)

Welke hengsten heb je nu zelf in gedachten, TS?


En een betere galop.

Ik had zelf For fererro opstaan.
Maar na advies van kwpn ga ik twijfelen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15909
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:27

mariekie schreef:
Aimee schreef:
Als ik het goed begrijp, is het dus een combinatie van massa en vermogen tot dragen die je verbeterd wil hebben :)

Welke hengsten heb je nu zelf in gedachten, TS?


En een betere galop.

Ik had zelf For fererro opstaan.
Maar na advies van kwpn ga ik twijfelen

KWPN heeft wel zo hun eigen voorkeuren van wat ze aanbevelen vind ik. For Ferrero kan goed passen dus zou ik gewoon doen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:45

Waarom ben je gaan twijfelen Marieki?

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:43

Elisa2 schreef:
Waarom ben je gaan twijfelen Marieki?


Staat een paar posts terug

mariekie schreef:
For fererro was voor het kwpn ook een goede optie maar dit was nog een jonge niet bewezen hengst zoals hun zeiden.


Ik kan me Glamourdale uit de KWPN lijst wel goed voorstellen. Fantastische galop heeft dat dier.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:46

Ik vind Glamourdale er niet uitspringen om zijn schakelvermogen, zou ik op deze merrie niet doen.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:59

Meen je dat? Nou dat ben ik zeker niet met je eens. Wat maakt - vind jij - For Ferrero dan een betere combi. Ik vind m vrij vlak in zn gangen, eerlijk gezegd. Glamourdale heeft in zn galop meer afdruk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15909
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:15

Babootje schreef:
Meen je dat? Nou dat ben ik zeker niet met je eens. Wat maakt - vind jij - For Ferrero dan een betere combi. Ik vind m vrij vlak in zn gangen, eerlijk gezegd. Glamourdale heeft in zn galop meer afdruk.

Het zijn beide goede hengsten. Het veulenrapport van For Ferrero geeft een betere waardering bij de galop.

Daarnaast wil TS niet meer massa. Dan zou ik liever For Ferrero nemen dan Glamourdale. En het is ook nog een vrij(er) bloed.