Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

 
Profiel   

For Ferrero kan heel makkelijk zijn bekken kantelen en de hoeken in het achterbeen verkleinen, oftewel hij kan achter heel makkelijk klein gaan/ worden. Een eigenschap die belangrijk is om goed te kunnen verzamelen zonder gewicht in je hand te krijgen. Daarnaast is hij luxer.

Glamourdale heeft zeker meer afdruk in de galop, maar deze merrie heeft kracht en afdruk genoeg van zichzelf.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 17:16 



 
Profiel   

Babootje schreef
Meen je dat? Nou dat ben ik zeker niet met je eens. Wat maakt - vind jij - For Ferrero dan een betere combi. Ik vind m vrij vlak in zn gangen, eerlijk gezegd. Glamourdale heeft in zn galop meer afdruk.

Ik weet niet welke For Ferrero jij gezien hebt...

For Ferrero is een eerlijke en betrouwbare hengst met een zeer goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich zeer goed bewerken. De stap is zuiver, actief en goed van ruimte met een goede buiging van de gewrichten. In draf heeft de hengst veel activiteit, een goed gebruik van het achterbeen, ruim voldoende ruimte en veel gedragenheid. De galop is krachtig, bergop, gedragen, ruim voldoende van ruimte met veel schakelvermogen. For Ferrero beweegt met veel tot zeer veel souplesse, veel houding en een goede tot zeer goede balans en toont aanleg tot sluiten te hebben. Als dressuurpaard heeft For Ferrero veel tot zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een goed tot zeer goed gevoel.

Bron:KWPN

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 17:20 



 
Profiel   

Super bedankt allemaal :-)

Heb mijn lijstje wat aangepast.

- Lance VOD
- Kjento ( twijfel alleen omdat Jazz erin zit)
-LLoyd
-For Ferrero.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 15:04 



 
Profiel   

In Lloyd zit tweemaal Jazz...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:12 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Babootje schreef
Meen je dat? Nou dat ben ik zeker niet met je eens. Wat maakt - vind jij - For Ferrero dan een betere combi. Ik vind m vrij vlak in zn gangen, eerlijk gezegd. Glamourdale heeft in zn galop meer afdruk.

Ik weet niet welke For Ferrero jij gezien hebt...

For Ferrero is een eerlijke en betrouwbare hengst met een zeer goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich zeer goed bewerken. De stap is zuiver, actief en goed van ruimte met een goede buiging van de gewrichten. In draf heeft de hengst veel activiteit, een goed gebruik van het achterbeen, ruim voldoende ruimte en veel gedragenheid. De galop is krachtig, bergop, gedragen, ruim voldoende van ruimte met veel schakelvermogen. For Ferrero beweegt met veel tot zeer veel souplesse, veel houding en een goede tot zeer goede balans en toont aanleg tot sluiten te hebben. Als dressuurpaard heeft For Ferrero veel tot zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een goed tot zeer goed gevoel.
Bron:KWPN


Ja en dit is het filmpje dat erbij hoort. Daar kan ik nou niet heel warm van worden
https://kwpn.tv/watch/6041

Hier Ferguson in 2015
https://www.youtube.com/watch?v=3EFSRbcctjI

Ferguson in 2014
https://www.youtube.com/watch?v=TP1YW0pL-C8

Taminiau
https://www.youtube.com/watch?v=X0-zM42WleA

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:52 



 
Profiel   

Kjento lijkt me ook wel een mooie keuze. Ik zou me niet zo druk maken om het Jazz bloed. Negro geeft ook wel fijne werkwillige karakters door. Negro is natuurlijk de top verervende hengst van dit moment.
https://kwpn.tv/watch/7429

Vergelijk dat filmpje eens met For Ferrero en wat vind je er dan van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:59 



 
Profiel   

Babootje schreef
Kjento lijkt me ook wel een mooie keuze. Ik zou me niet zo druk maken om het Jazz bloed. Negro geeft ook wel fijne werkwillige karakters door. Negro is natuurlijk de top verervende hengst van dit moment.
https://kwpn.tv/watch/7429

Vergelijk dat filmpje eens met For Ferrero en wat vind je er dan van?

Het model van For Ferrero zou ik al heel ver uit de buurt blijven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 19:19 



 
Profiel   

Benzz schreef
Babootje schreef
Kjento lijkt me ook wel een mooie keuze. Ik zou me niet zo druk maken om het Jazz bloed. Negro geeft ook wel fijne werkwillige karakters door. Negro is natuurlijk de top verervende hengst van dit moment.
https://kwpn.tv/watch/7429

Vergelijk dat filmpje eens met For Ferrero en wat vind je er dan van?

Het model van For Ferrero zou ik al heel ver uit de buurt blijven :D

Blij dat jullie het allemaal beter weten dan de verrichtingsjury :D
For Ferrero was de verrichtingskampioen. In 2018 de bronzen medaille op de PAVO cup waarmee hij de hoogst score KWPN goedgekeurde hengst was.
Het filmpje met de stalruiter van het KWPN is bepaald niet representatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 21:32 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
In Lloyd zit tweemaal Jazz...


Oeps :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 22:18 



 
Profiel   

Maar het is wel een hele fijne hengst.. Hij komt uit een top lijntje, met paarden met een top karakter. Edit; Lloyd bedoel ik dan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 22:23 



 
Profiel   

Sorry, val zo even het topic binnen.
Maar ik begrijp niet waarom kjento zulke hoge cijfers heeft, stap vind ik zeer matig(als hij zn hoofd omhoog doet om te kijken gaat hij al bijna telgangen), in draf wordt het achterbeen wel opgetild maar niet echt naar voren gebracht en de galop vind ik ook niet zo geweldig.

Ik ben wel fan van for ferrero, die heeft naar mijn mening 3 heel correcte en bewerkbare gangen, en zeker in de filmpjes die nu op YouTube te vinden zijn zie je die bewerkbaarheid heel goed, dat moeten we van kjento natuurlijk nog even afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 06:35 



 
Profiel   

different1 schreef
Sorry, val zo even het topic binnen.
Maar ik begrijp niet waarom kjento zulke hoge cijfers heeft, stap vind ik zeer matig(als hij zn hoofd omhoog doet om te kijken gaat hij al bijna telgangen), in draf wordt het achterbeen wel opgetild maar niet echt naar voren gebracht en de galop vind ik ook niet zo geweldig.

Ik ben wel fan van for ferrero, die heeft naar mijn mening 3 heel correcte en bewerkbare gangen, en zeker in de filmpjes die nu op YouTube te vinden zijn zie je die bewerkbaarheid heel goed, dat moeten we van kjento natuurlijk nog even afwachten.

Kijk het filmpje even vanaf 9:06. Aanlevering verrichtingsonderzoek. Het is een fantastisch getalenteerd paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 07:02 



 
Profiel   

Babootje schreef
Kjento lijkt me ook wel een mooie keuze. Ik zou me niet zo druk maken om het Jazz bloed. Negro geeft ook wel fijne werkwillige karakters door. Negro is natuurlijk de top verervende hengst van dit moment.
https://kwpn.tv/watch/7429

Vergelijk dat filmpje eens met For Ferrero en wat vind je er dan van?


Sorry nog een binnenvaller; Negro en fijne werkwillige karakters zou ik niet veralgemeniseren. Heb helaas andere ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 08:00 



 
Profiel   

Lami schreef
Babootje schreef
Kjento lijkt me ook wel een mooie keuze. Ik zou me niet zo druk maken om het Jazz bloed. Negro geeft ook wel fijne werkwillige karakters door. Negro is natuurlijk de top verervende hengst van dit moment.
https://kwpn.tv/watch/7429

Vergelijk dat filmpje eens met For Ferrero en wat vind je er dan van?


Sorry nog een binnenvaller; Negro en fijne werkwillige karakters zou ik niet veralgemeniseren. Heb helaas andere ervaringen.

Dat is idd wel een aandachtspunt. Wat dat betreft kun je zeker beter For Ferrero nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 08:09 



 
Profiel   

Het beste is om hengsten irl te gaan bekijken en niet alleen te beoordelen vanaf filmpjes, kan nogal vertekenen soms.

Lance zou ik niet doen op deze merrie omdat hij achter ook aardig stuwt, Kjento vind ik een fijne hengst maar weet niet of ik hem op deze merrie zou gebruiken. Lloyd heb ik nog niet irl gezien dus wil ik niks over zeggen.

Ferdeaux vind ik ook nog steeds geen rare optie, wellicht Dreamboy...of weer een hele andere inval...de Zack hoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 08:12 



 
Profiel   

Vulina schreef
Maar het is wel een hele fijne hengst.. Hij komt uit een top lijntje, met paarden met een top karakter. Edit; Lloyd bedoel ik dan :)


Die vind ik ook goed lijken.
Kjento vind ik beter dan For Ferrero.

Dat jij hier nog zit, met je fokadvies bedrijfje :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 10:48 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Blij dat jullie het allemaal beter weten dan de verrichtingsjury :D

Dat is best grappig dat je dat zegt, vooral omdat jezelf ook weleens een hengst negatief bestempeld :D En die zijn door diezelfde verrichtingsjury goedgekeurd. Maar heb je geen argumenten waarom jij hem wel een goed model vindt hebben?

Maar noem jij maar eens een 20tal hengsten op die echt goed fokken en sporten die de afgelopen 10 jaar zijn goedgekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:46 



 
Profiel   

Benzz schreef
janderegelaa schreef
Blij dat jullie het allemaal beter weten dan de verrichtingsjury :D

Dat is best grappig dat je dat zegt, vooral omdat jezelf ook weleens een hengst negatief bestempeld :D En die zijn door diezelfde verrichtingsjury goedgekeurd. Maar heb je geen argumenten waarom jij hem wel een goed model vindt hebben?

Maar noem jij maar eens een 20tal hengsten op die echt goed fokken en sporten die de afgelopen 10 jaar zijn goedgekeurd.

Er is een verschil tussen een bepaald onderdeel van een hengst minder vinden of de verrichtingskampioen afbranden want dan heb je het mis.

En als we het fokken en sport hebt dan is het juist For Ferrero die het goed doet. Die andere 19 kun je vinden in de database.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 15:13 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
En als we het fokken en sport hebt dan is het juist For Ferrero die het goed doet. Die andere 19 kun je vinden in de database.


Laten we maar wachten tot ze 6 zijn en de discussie nogmaals voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 20:23 



 
Profiel   

rocksyboy schreef
Vulina schreef
Maar het is wel een hele fijne hengst.. Hij komt uit een top lijntje, met paarden met een top karakter. Edit; Lloyd bedoel ik dan :)


Die vind ik ook goed lijken.
Kjento vind ik beter dan For Ferrero.

Dat jij hier nog zit, met je fokadvies bedrijfje :P


Ik dacht dat jij nooit meer op bokt zat?? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 22:17 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik ook, kende een heleboel zeer fijn bewegende en goed gebouwde Jet-Sets. Ik denk eerder dat de bouw van Spielberg komt, heb daar al meerdere "tanks" van gezien. (niks ten nadele van de hengst zelf)

Taminiau, Ferguson en Everdale zijn ook weer drie hele verschillende hengsten..alhoewel daar wel iets meer lijn in zit dan het rijtje van de TS.


Ik vrees dat de 'tank' van moeders kant komt.
Die is namelijk ook zo, grof en breed :')

Trouwens mijn merrie is iets toontredend, moet ik ier ook nog goed naar kijken?

ben er trouwens nog steeds niet uit… Lastig, lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 12:10 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Vulina schreef
Fokken is gokken, maar je kunt best heel veel dingen uitsluiten en de kansen zo hoog mogelijk maken op een goed veulen.

Jetset heb ik een hele beste Elite preferente merrie van (bijna prestatie) en nog een Jazz uit een Jetset moeder. Die moeder bracht 5 dochters; alleen minimaal ster en allemaal sport, laagste ZZL. Dus ik ben best fan van Jetset :j
Same here , ik heb ook een Elite en op 1 punt na prestatie merrie van Jetset D die 9 aansprekende nakomelingen met hele fijne karakters heeft gegeven.
Ik vind massa van de merrie van TS erg mooi en zou nooit op massa toegeven.Ze heeft daarbij ook nog eens veel uitstraling.:j


Dat heeft ze zeker, maar helaas voor zeer weinig mensen goed te rijden.
Daarbij is ze ook nog eens sensibel.

Iets minder body en fijner te rijden is dus zeker een pre.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 12:12 



 
Profiel   

mariekie schreef
Elisa2 schreef
Ik ook, kende een heleboel zeer fijn bewegende en goed gebouwde Jet-Sets. Ik denk eerder dat de bouw van Spielberg komt, heb daar al meerdere "tanks" van gezien. (niks ten nadele van de hengst zelf)

Taminiau, Ferguson en Everdale zijn ook weer drie hele verschillende hengsten..alhoewel daar wel iets meer lijn in zit dan het rijtje van de TS.


Ik vrees dat de 'tank' van moeders kant komt.
Die is namelijk ook zo, grof en breed :')

Trouwens mijn merrie is iets toontredend, moet ik ier ook nog goed naar kijken?

ben er trouwens nog steeds niet uit… Lastig, lastig.


Goed dat je dat weet, ik zou zeker voor een luxe fokkende hengst gaan. En ja, let er op dat de hengst een correcte beenstand heeft. Toontredenheid wil je liever niet door gefokt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 14:51 



 
Profiel   

mariekie schreef
Dat heeft ze zeker, maar helaas voor zeer weinig mensen goed te rijden.
Daarbij is ze ook nog eens sensibel.

Iets minder body en fijner te rijden is dus zeker een pre.


Van alle jonge hengsten valt wat te zeggen. Je kunt alleen beoordelen op de eigen bouw en hoe sterk de lijn doorvererft, maar ik heb t idee dat jouw merrie dat ook doet.
Ik zou daarom ook echt een bewezen hengst kiezen. En daar de nafok van bekijken. Het blijft gokken natuurlijk maar dat geeft wel wat meer houvast. Ik zou dan ook echt kijken naar een korter model dat bergop gebouwd is en beweegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 17:53 



 
Profiel   

mariekie schreef
Dat heeft ze zeker, maar helaas voor zeer weinig mensen goed te rijden.
Daarbij is ze ook nog eens sensibel.

Iets minder body en fijner te rijden is dus zeker een pre.


Komt toch For Ferrero weer naar boven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen