Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor ferdeaux x havidoff

 
Profiel   

Onze 3 jarige dame gaat dit jaar naar de keuring maar elke keer als ik d'r zie kriebelt het om haar dit jaar al te dekken. Ze kan dan naar de keuring en beleren lekker het land op en in het voorjaar het veulen.
Omdat de fokkers of liefhebbers op bokt al vaker heel interessante opties hebben gegeven bij merries en hengstenkeuzes gooi ik het hier maar eens neer :D

Merrie waar het om gaat
Love2love
Ferdeaux x havidoff x Zuidhorn
Vb D-oc wffs free (tevens röntgen 100%)
1.66 m

Ze is nog onbeleerd loopt af en toe aan de longe en lijkt zeer goed kwa bewegingen, veel schouder vrijheid en sterk achterbeen. Daarnaast heeft ze een top karakter zeer meegaand en vriendelijk paard, maar wel een echte merrie die respect wil.

Standfoto
[ img ]

Wat beweging foto's
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Kort filmpje waar ze het achterste paard is
https://youtu.be/pncUDi9AKAs

We zoeken een hengst welke haar aanvult kwa bewegingen, schoudervrijheid behoud, welke een goed karakter heeft.
Maat willen we graag behouden dus 1.70 (+)
Prijs voor hengst bij voorkeur tot 1500

Jonge of bewezen hengst, nl of buitenlands allemaal welkom.
Ben reuze benieuwd wat jullie ideeën zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 11:25 



 
Profiel   

Knappe merrie! Ik moest denken aan Vivaldi bloed, fok je terug op Krack C. Als eerste dacht ik Desperado en toen zag ik dat je dan ook terugfokt op Havidof en toen dacht ik Ferdinand en dan fok je dus ook op Havidof terug. Hhhmmm Instyle??

Of iets heel anders Furst Romancier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 12:55 



 
Profiel   

In Style is een kleinzoon van Vivaldi ;)
Ferdinands zijn er meerdere maar de Ferdinand waar ik aan denk is een zoon van Vivaldi.

Als je maar ver genoeg terug gaat heeft elk paard wel een of meerdere hengsten dubbel in de stamboom. In dit geval is Krack C de betovergrootvader van de merrie. Die heeft zelf dus nog maar 1/16e Krack C bloed, het veulen zal maar 1/32e hebben. Als het zo ver terug zit zou ik me er niet al te veel zorgen over maken.

Mooie merrie. Lijkt zo op de foto's wat beknopt, heeft denk ik een hengst nodig die voldoende lengte geeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 13:11 



 
Profiel   

@ Rex_Rolfo, is je eerste deel bericht aan mij gericht? Ik ben nl niet de eigenaar. Maar ik vind Vivaldi bloed mooi passen daarom kwam ik ook in de eerste alinea bewust met Vivaldi-nakomelingen :D Ik gaf alleen aan dat je dan dus wel verder weg terugfokt op Krack C en met Ferdinand en Desperado wat dichterbij ook op Havidof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 13:26 



 
Profiel   

Terug fokken op krack c is niet het grootste probleem denk ik.
Heb zelf ook aan Vivaldi gedacht maar was nog niet het gevoel dat dat hem was.

Ze is geen lang paard inderdaad wel heeft ze veel body zeker voor zo'n jong paard die nog niet echt in training staat daardoor oogt ze nog korter.
Dat is ook zeker iets om rekening mee te houden ze moet echt niet korter fokken.

Nog wat foto's van vandaag

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 15:21 



 
Profiel   

Fijne merrie. De merrie lijkt zo inderdaad enorm veel techniek in de benen te hebben. Op de foto’s zou ze nog iets mooier mogen zakken in het kruis en front maken.

Taminiau (lossigheid, maat, formaat, rek)
Eerste veulens worden volgens mij momenteel geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 17:03 



 
Profiel   

Ze is nog wat overbouwd inderdaad en moet meer schoft omhoog brengen, verwacht/hoop dat ze met training meer kracht krijgt en dat makkelijker gaat vinden.

Bedankt voor de hengst ga hem eens bekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 18:05 



 
Profiel   

Zeker een hengst gebruiken die voldoende lengte in de rug mee kan geven, Taminiau is een goede optie. Milford VDL vind ik ook een fijne hengst die het model kan verbeteren.

Twee andere hengsten die in me opkomen zijn Kilian en Spielberg.

Vivaldi bloed zou ik hier niet gauw op gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 07:33 



 
Profiel   

Kilian stond hier inderdaad ook op de shortlist maar twijfel of hij meer opwaarts gaat geven hij is zelf ook iets neerwarts.

Spielberg hebben we met 2 verschillende merries 2 jaar achter elkaar geprobeerd altijd gust gebleven nooit ook maar iets van een regeling met ze kunnen treffen dus die slaan we sowieso over.

Milford is een mooie hengst maar vind je die meer lengte hebben dan onze merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 10:46 



 
Profiel   

Expression doet het ook wel goed op wat meer beknopte merries met een sterk achterbeen.
Omdat je zelf met Vivaldi kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 11:40 



 
Profiel   

Milford heeft niet super veel lengte maar wel genoeg imo, ik denk wel dat hij het model kan verbeteren en meer opwaartse beweging. Wel twijfel ik over het voorbeengebruik, of hij voldoende "knie" geeft.

Dat is inderdaad bij Kilian de vraag, er zijn ook nog geen veulens van hem.

Ik zal er nog even verder mijn gedachten over laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 12:16 



 
Profiel   

Als je een goed karakter wil behouden, dan zou ik ver bij intelen op Havidoff bloed blijven :D
En inderdaad eentje die lengte in het lijf wil geven, want dat vind ik wel een puntje van deze merrie)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:06 



 
Profiel   

Expression is misschien zo gek nog niet. Moet je wel het budget voor hebben. Andere optie misschien Il Divo, keat heeft een pareltje van een Il Divo veulen uit een klassieke merrie (dus ook met lekker wat body).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:23 



 
Profiel   

Volgens mij zou ik bij deze merrie iets Duits zoeken met meer rek in het lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 17:52 



 
Profiel   

Aan welke hengst denk je aimee

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 18:01 



 
Profiel   

Daar zit ik nog even over na te denken :D

Meestal vind ik paarden te lang of kunnen de verbindingen in mijn ogen sterker.
Maar wat zijn dan de hengsten om echt meer lengte/rek toe te voegen?
Het eerste wat bij me op komt is Revolution. Dante Weltino misschien ook. Don Schufro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 18:05 



 
Profiel   

Ja lastiger is dat
Bedankt voor de input alvast :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 18:32 



 
Profiel   

Ik kom uit op Foundation of zijn zoon Ferrari: maat, schoudervrijheid en lengte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 20:43 



 
Profiel   

Bedankt voor je feedback aimee
Ga er nog eens voor zitten, ben nog niet overtuigd wat we willen/gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 21:22 



 
Profiel   

Don Frederico?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 21:58 



 
Profiel   

Drager wffs helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 06:23 



 
Profiel   

Gezien is afstamming neem ik aan dat de merrie wffs vrij is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 08:36 



 
Profiel   

De merrie is wffs vrij maar wil geen drager gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 13:29 



 
Profiel   

Welke nog in mij op komt is Lord Leatherdale, voor front, maat,lengte goed karakter en schoudervrijheid. Doet het goed icm Ferro bloed.

Daily Diamond is wellicht ook een optie wbt lengte + goed karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 07:54 



 
Profiel   

Ga eens even kijken ken ze beide maar heb ze beide niet als optie gezien voor andere merrie dus ze nooit verder onderzocht
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 09:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen