Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor ferdeaux x havidoff

 
Profiel   

Ja geweldig paard
Ook echt mijn type
Nadeel is dat hij bij helgstrand staat dus altijd betalen drachtig of niet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:40 



 
Profiel   

Seven schreef
Ja geweldig paard
Ook echt mijn type
Nadeel is dat hij bij helgstrand staat dus altijd betalen drachtig of niet


Aaah... kijk, dan weet ik nu ongeveer wat jou aanspreekt.
Er geldt 50% reductie op het dekgeld in 2020 bij gust. Ideaal is het niet. Maar zelfde zou gelden voor Kingston, Quater hit enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 15:14 



 
Profiel   

Ja ik weet het daarom ben ik aan het verder kijken had quarter hit willen gebruiken voor onze Jazz maar met maar 2 verzend dagen in de week en dan maar duimen en toch volle pond betalen staat me als zuinige Drenth toch tegen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 15:18 



 
Profiel   

Aimee schreef
Seven schreef
Ja geweldig paard
Ook echt mijn type
Nadeel is dat hij bij helgstrand staat dus altijd betalen drachtig of niet


Aaah... kijk, dan weet ik nu ongeveer wat jou aanspreekt.
Er geldt 50% reductie op het dekgeld in 2020 bij gust. Ideaal is het niet. Maar zelfde zou gelden voor Kingston, Quater hit enz.

Kingston staat bij Blue Hors, wordt verdeeld via IJzeren man. Dekgeld 400 + 800 bij dracht: http://www.deijzerenman.com/hengsten/174

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 15:43 



 
Profiel   

Oh ja, het is de andere Deense gigant :+

Ik zou zelf voorzichtig blijven met Totilas-bloed bij merries die al wat compacter zijn. Maar ach... misschien past het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 15:52 



 
Profiel   

Ik ga liever voor iets anders inderdaad dan totilas bloed

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 16:25 



 
Profiel   

Twee jonge hengsten die beiden goede HLP hebben afgelegd zijn

Bon Courage https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... on-courage
De Royal https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 6/de-royal

Beide zijn wel vos, beiden +170cm en beiden zijn WFFS vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 16:51 



 
Profiel   

Vos geen probleem graag zelfs al dat zwarte en donkerbruin hoeft van mij niet perse :D

Maar ik had ze beide al eerder bekeken, heel aansprekende dieren.

Ik vind van bon courage enkel een filmpje van net onder het zadel, daarin heeft hij een aansprekend front maar vind ik hem ook wat met de kont omhoog bewegen, rug wat hol achter het zadel. Geen idee of dat jongheid is maar hij laat dit aan de hand ook zien.

De royal had ik al eerder bekeken en leek me een interessant paard zo kwa papier en de eerste hoofd foto's maar ik blijf kijken naar de overgang rug lendenen achterhand op stand en in de beweging mis ik ook wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:50 



 
Profiel   

Klopt wat je schrijft.

Beiden staan op de zeer korte lijst voor mijn merrie.

Bon Courage is een video te vinden … waarop hij als nog geen 3 jarige net onder zadel is, in voorbereiding voor zijn HLP. Dit is denk ik een vertekend beeld gezien zijn leeftijd. Verslag van HLP was zeer goed, ook door gastruiters. Alleen zijn springpunt was minder :(:) … maar het is een dressuur gefokt paard dus wat verwacht je.

De Royal was nog jonger wat de video betreft … dus hierook een erg vertekend beeld. Ook hier waren de punten voor dressuur gedeelte en door gastruiter heel goed, en de springpunt beduidend minder. :D

Wij zijn in blijde verwachting voor nieuwe beeld materiaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 18:14 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd naar een nieuw filmpje van bon courage als je die hebt ontvangen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 07:46 



 
Profiel   

Liaan schreef
Ik vond gister op de hengstenshow Fürst Dior opvallen. Dat wat? Die is wel wffs vrij


Heb hier gewoon helemaal over heen gelezen sorry

Ik heb furst dior op mn lijstje voor haar, aansprekend paard, vriendelijk en zeker voor zo'n jonge hengst echt braaf. Miste op eerdere beelden iets beweging maar bij van uytert vond ik hem toch aanspreken in beweging.
Als ik bij van uytert blijf dit jaar heb ik er 2 merries dat kan nog wel eens een voordelige keuze zijn :=

Merrie gister even aan de hand mee genomen naar het bos en even bij het water kijken. Dat vond ze weer heerlijk.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Eind deze maand gaat ze verhuizen en mag ze zich op de keuring laten zien straks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 07:19 



 
Profiel   

Seven schreef
Ja ik weet het daarom ben ik aan het verder kijken had quarter hit willen gebruiken voor onze Jazz maar met maar 2 verzend dagen in de week en dan maar duimen en toch volle pond betalen staat me als zuinige Drenth toch tegen :=


Stille meelezer, ik heb toevallig ook mijn oog op Quaterhit voor mijn merrie. Ze moet dit jaar nog haar veulen krijgen, ze is over 3 wkn uitgerekend.
Maar ik heb er naar geïnformeerd, je kan van maandag tot en met vrijdags bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 21:08 



 
Profiel   

Quaterhit is Helgstrand toch? Die doet bijna alles dagelijks, wel een dag van te voren bestellen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 21:22 



 
Profiel   

Bizar waarom zouden ze dan aan de telefoon aangeven dat ze maar 2 dagen in de week leveren naar nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 21:31 



 
Profiel   

Wie heb je gebeld? Ik heb nog nooit naar Quaterhit gevraagd, wellicht het hij andere voorwaarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 22:01 



 
Profiel   

Ik werd gebeld door helgstrand Nederland naar mailverkeer met Denemarken. Ging in het algemeen over meerdere hengsten heb zelfs nog aangegeven toen ze zei dat er 2 dagen waren dat dat nog wel eens lastig kon zijn omdat een eisprong zich niet houd aan vaste dagen. Ze lachte er om en gaf aan het te begrijpen maar dat was hoe ze het altijd deden naar mei.
Ging wel om hengsten die in Denemarken staan dus quarter hit, sylvester ea.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 22:07 



 
Profiel   

Benzz schreef
misterA schreef
[
Vitalis of een zoon van Vivaldi. De beste Havidoff nafok is een combi met Vivaldi. Verder heeft Havidoff niet veel gebracht.


Hij is keur geworden op zijn nakomelingen.............kan Krack C niet zeggen.

Omdat ontzettend veel nakomelingen geëxporteerd zijn en die worden niet meegenomen in de index.

Maar heb net even gekeken, zijn index was lang 125 maar nu is hij 137. 140 en hoger komen ze in aanmerking voor keur. En dat zou niet meer dan terecht zijn met 10 goedgekeurde zonen en 18 goedgekeurde kleinzonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 22:36 



 
Profiel   

Seven schreef
Ik werd gebeld door helgstrand Nederland naar mailverkeer met Denemarken. Ging in het algemeen over meerdere hengsten heb zelfs nog aangegeven toen ze zei dat er 2 dagen waren dat dat nog wel eens lastig kon zijn omdat een eisprong zich niet houd aan vaste dagen. Ze lachte er om en gaf aan het te begrijpen maar dat was hoe ze het altijd deden naar mei.
Ging wel om hengsten die in Denemarken staan dus quarter hit, sylvester ea.


Dat is inderdaad dan wel raar. Ik heb ze vorige week gebeld, maar dan bel ik ze vd week nog eens op. Ze zeiden tegen mij maandag tot vrijdag te bestellen, maar wel een dag later geleverd en daar twijfel in aan ivm leeftijd van de merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 11:38 



 
Profiel   

GQMMS schreef
Seven schreef
Ik werd gebeld door helgstrand Nederland naar mailverkeer met Denemarken. Ging in het algemeen over meerdere hengsten heb zelfs nog aangegeven toen ze zei dat er 2 dagen waren dat dat nog wel eens lastig kon zijn omdat een eisprong zich niet houd aan vaste dagen. Ze lachte er om en gaf aan het te begrijpen maar dat was hoe ze het altijd deden naar mei.
Ging wel om hengsten die in Denemarken staan dus quarter hit, sylvester ea.


Dat is inderdaad dan wel raar. Ik heb ze vorige week gebeld, maar dan bel ik ze vd week nog eens op. Ze zeiden tegen mij maandag tot vrijdag te bestellen, maar wel een dag later geleverd en daar twijfel in aan ivm leeftijd van de merrie.

Je kunt toch bestellen als het ei 3,5 is. Volgende dag insemineren en ei afspuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 11:49 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
GQMMS schreef
Dat is inderdaad dan wel raar. Ik heb ze vorige week gebeld, maar dan bel ik ze vd week nog eens op. Ze zeiden tegen mij maandag tot vrijdag te bestellen, maar wel een dag later geleverd en daar twijfel in aan ivm leeftijd van de merrie.

Je kunt toch bestellen als het ei 3,5 is. Volgende dag insemineren en ei afspuiten.


Leeftijd is hierin wel belangrijk, je hebt geen gust voorwaarden als het niet lukt, wat bij een oude merrie steeds meer kans heeft. Daarbij is het sperma 36 uur onderweg voor het in de merrie zit, ipv 12 uur met een Nederlandse. Scheelt altijd wel iets qua levende zaadcellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 13:10 



 
Profiel   

Precies vulina en sat houd me wel tegen
Ik denk dat ik er aardig uit ben nu wa hten op het veulen van de jazz voordat we verder kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 13:18 



 
Profiel   

Schop m'n topic even omhoog

Merrie is ondertussen voorl keur d oc en gaat dit jaar ook de ibop lopen

Zoek voornamelijk een hengst die lengte en front geeft

Merrie op de keuring
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 21:40 



 
Profiel   

Lengte en front, ik denk aan Kilian.

Bewezen hengst: Spielberg? al word de nakomeling dan wellicht wat zwaar.

Commercieel: Jovian

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 08:19 



 
Profiel   

Daily Diamond
Merrie heeft zelf genoeg tritt in de benen dus ik zou dat wel aandurven. Ook dit jaar zijn verschillende veulens van hem hoog geëindigd op de keuringen.

Revolution
Lengte en veel schwung. Geeft ook fijne karakters. Doet het momenteel ook weer leuk op het wk dus blijft ook commercieel.

Beide hengsten ook fijn voor wat bloedspreiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 08:31 



 
Profiel   

Revolution is zeker een optie
Had ik ook op de lijst gezet ookal hour de prijs me ook wat tegen nog maar wie weet hrbnog tot volgend jaar.

Ik wil sowieso wffs vrij ookal is de merrie ook vrij
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 10:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen